• Der stilles forslag om Politiets skal anvendelse af body-kamera med henblik på en styrkelse af retssikkerheden for borgerne og politiet.
    Jeg synes det lyder som en god ide. hvis du også synes det kan du støtte et borge forslag på dette link.

    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23692
    Der stilles forslag om Politiets skal anvendelse af body-kamera med henblik på en styrkelse af retssikkerheden for borgerne og politiet. Jeg synes det lyder som en god ide. hvis du også synes det kan du støtte et borge forslag på dette link. https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23692
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Politiets anvendelse af bodykameraer - En styrkelse af retssikkerhed for borgerne og politiet
    Der stilles forslag om Politiets anvendelse af bodykamera med henblik på en styrkelse af retssikkerheden for borgerne og politiet. Forslaget lægger t
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 384 Visninger
  • Jeg støtter det her forslag, selvom jeg gerne så der var fradrag fra første kilometer!!

    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23540
    Jeg støtter det her forslag, selvom jeg gerne så der var fradrag fra første kilometer!! https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23540
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Forslag om kørselsfradrag for cyklister over 5 km
    Jeg foreslår, at der indføres ændring i kørselsfradrag for borgere der pendler på cykel. I dag er kørselsfradraget primært målrettet billister og i mi
    Like
    6
    1 Kommentarer 0 Delinger 385 Visninger
  • Der er et borgerforslag lige nu, som fortjener langt mere opmærksomhed.

    Det handler om noget helt grundlæggende:
    Danskernes sundhedsdata og vores ret til selv at bestemme over dem.

    I dag bruges Sundhedsplatformen i Region Hovedstaden og Region Sjælland. Det er et system leveret af det amerikanske firma Epic Systems, og der har været tilfælde, hvor følsomme patientdata er blevet overført til USA i forbindelse med brug og support.

    Det betyder, at danske patientdata i visse situationer kan være underlagt amerikansk lovgivning.

    Det er ikke godt nok.

    Vi taler om nogle af de mest følsomme oplysninger, der findes: vores helbred, vores sygdomshistorik og vores behandlinger. De bør selvfølgelig være beskyttet under dansk og europæisk lovgivning.

    Samtidig er Sundhedsplatformen et dyrt og tungt system, som år efter år koster milliarder og stjæler tid fra læger og sygeplejersker, tid som burde bruges på patienterne.

    Og så er der en vigtig pointe, som alt for sjældent bliver sagt højt:
    Systemet er udviklet til et amerikansk sundhedssystem med stort fokus på registrering og afregning. Det giver arbejdsgange, som ikke altid passer til et dansk, skattefinansieret sundhedsvæsen, og som i praksis betyder mere tid foran skærmen og mindre tid med patienterne.

    Borgerforslaget lægger op til:
    • Ét fælles nationalt journalsystem
    • Under dansk og europæisk lovgivning
    • Uden overførsel af data til USA
    • Mere tid til patienter, mindre tid foran skærmen
    • Bedre brug af skattekroner

    Det er sund fornuft.
    Det er bedre patientsikkerhed.
    Og det er et vigtigt skridt mod reel digital suverænitet.

    Trods modstand og tøven i Danmark ser vi heldigvis flere europæiske lande bevæge sig i retning af større kontrol med egne data og mindre afhængighed af udenlandske systemer.

    Danmark bør ikke halte bagefter.

    Støt borgerforslaget her:
    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23074

    Digital suverænitet er ikke en luksus.
    Det er en nødvendighed.
    Der er et borgerforslag lige nu, som fortjener langt mere opmærksomhed. Det handler om noget helt grundlæggende: Danskernes sundhedsdata og vores ret til selv at bestemme over dem. I dag bruges Sundhedsplatformen i Region Hovedstaden og Region Sjælland. Det er et system leveret af det amerikanske firma Epic Systems, og der har været tilfælde, hvor følsomme patientdata er blevet overført til USA i forbindelse med brug og support. Det betyder, at danske patientdata i visse situationer kan være underlagt amerikansk lovgivning. Det er ikke godt nok. Vi taler om nogle af de mest følsomme oplysninger, der findes: vores helbred, vores sygdomshistorik og vores behandlinger. De bør selvfølgelig være beskyttet under dansk og europæisk lovgivning. Samtidig er Sundhedsplatformen et dyrt og tungt system, som år efter år koster milliarder og stjæler tid fra læger og sygeplejersker, tid som burde bruges på patienterne. Og så er der en vigtig pointe, som alt for sjældent bliver sagt højt: Systemet er udviklet til et amerikansk sundhedssystem med stort fokus på registrering og afregning. Det giver arbejdsgange, som ikke altid passer til et dansk, skattefinansieret sundhedsvæsen, og som i praksis betyder mere tid foran skærmen og mindre tid med patienterne. Borgerforslaget lægger op til: • Ét fælles nationalt journalsystem • Under dansk og europæisk lovgivning • Uden overførsel af data til USA • Mere tid til patienter, mindre tid foran skærmen • Bedre brug af skattekroner Det er sund fornuft. Det er bedre patientsikkerhed. Og det er et vigtigt skridt mod reel digital suverænitet. Trods modstand og tøven i Danmark ser vi heldigvis flere europæiske lande bevæge sig i retning af større kontrol med egne data og mindre afhængighed af udenlandske systemer. Danmark bør ikke halte bagefter. 👉 Støt borgerforslaget her: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23074 Digital suverænitet er ikke en luksus. Det er en nødvendighed.
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Et samlet patient-journalsystem i Danmark, hvor data og milliarder af kroner ikke går til USA
    Folketinget pålægges at sikre, at Danmark bruger ét nationalt, fælles elektronisk patientjournalsystem (EPJ) for alle danske sygehuse baseret på en lø
    Like
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Støt borgerforslag til hævelse af bundgrænsen for adgang til det Danske Folketing.
    https://borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23412
    Støt borgerforslag til hævelse af bundgrænsen for adgang til det Danske Folketing. https://borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23412
    BORGERFORSLAG.DK
    Parlamentarisk grænse
    Nærværende forslag har til hensigt at styrke den parlamentariske stabilitet og effektivitet i Folketingets arbejde. Den nuværende spærregrænse på 2 %
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 313 Visninger
  • https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-22854
    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-22854
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Afskaf Palantir i Danmark
    Borgerforslaget går på at afskaffe brugen af Palantir i offentlige institutioner i Danmark. Palantir er i anvendelse i bl.a. Politiets Pol-Intel.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 236 Visninger
  • Støt borgerforslaget 👍🏻
    Alt for mange taber i sager om nedsat erhvervsevne og arbejdsskader fordi forsikringsselskaberne selv er dommere i egne erstatningssager.
    Støt borgerforslaget 👍🏻 Alt for mange taber i sager om nedsat erhvervsevne og arbejdsskader fordi forsikringsselskaberne selv er dommere i egne erstatningssager.
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Forsikrings- og pensionsselskaber må ikke være dommere i egne erstatningssager
    Det foreslås, at forsikrings- og pensionsselskaber ikke længere må have kompetence til selv at tilsidesætte lægefaglig dokumentation ved vurdering af
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 592 Visninger
  • Go ide - ja, jeg fatter ikke, at man engang droppede dette som et lovkrav ??

    Støt forslaget, hvis du kan se dig selv i det.
    Det har noget med sikkerhed ved 130 km i timen at gøre !! - og andre steder.

    Borgerforslaget har et link i selve artiklen

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/thomas-vil-have-taendte-baglygter-i-trafikken
    Go ide - ja, jeg fatter ikke, at man engang droppede dette som et lovkrav ?? Støt forslaget, hvis du kan se dig selv i det. Det har noget med sikkerhed ved 130 km i timen at gøre !! - og andre steder. Borgerforslaget har et link i selve artiklen https://www.dr.dk/nyheder/indland/thomas-vil-have-taendte-baglygter-i-trafikken
    WWW.DR.DK
    Thomas vil have tændte baglygter i trafikken
    Et nyt borgerforslag skal gøre noget for trafiksikkerheden.
    Like
    Yay
    7
    1 Kommentarer 0 Delinger 573 Visninger
  • Alt for mange glemmer eller ignorerer, at de nærmest er usynlige i tåge og regn, når baglygterne er slukket. Jeg har støttet forslaget om, at baglygterne skal være tændt i dagtimerne også.

    "Krav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres."
    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23095
    Alt for mange glemmer eller ignorerer, at de nærmest er usynlige i tåge og regn, når baglygterne er slukket. Jeg har støttet forslaget om, at baglygterne skal være tændt i dagtimerne også. "Krav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres." https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23095
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Krav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres.
    Baglygter, der ikke er tændt i dagtimerne, skaber en betydelig sikkerhedsrisiko i trafikken. Mange nyere biler kører med kørelys (DRL), hvor kun forly
    Like
    5
    1 Kommentarer 0 Delinger 530 Visninger
  • Afskaff modregning i førtidspension pga. ægtefælle eller samlever,Man vælger ikke sin arbejdsskade – førtidspension skal være individuel

    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-22881
    Afskaff modregning i førtidspension pga. ægtefælle eller samlever,Man vælger ikke sin arbejdsskade – førtidspension skal være individuel https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-22881
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Afskaff modregning i førtidspension pga. ægtefælle eller samlever,Man vælger ikke sin arbejdsskade – førtidspension skal være individuel
    Jeg foreslår, at reglerne for førtidspension ændres, så ydelsen i udgangspunktet gøres individuel og ikke væsentligt afhængig af ægtefælles eller saml
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 428 Visninger
  • Støt gerne dette borgerforslag
    Støt gerne dette borgerforslag 😊
    WWW.BORGERFORSLAG.DK
    Afskaf Palantir i Danmark
    Borgerforslaget går på at afskaffe brugen af Palantir i offentlige institutioner i Danmark. Palantir er i anvendelse i bl.a. Politiets Pol-Intel.
    Like
    Haha
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 507 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind