• 49 voksne ulve lever nu i Danmark

    Bestanden strækker sig fra Råbjerg i Nordjylland til Løgumkloster i Sønderjylland, mens flere kobler med hvalpe holder til i blandt andet Ulfborg, Skjern, Hovborg og Oksbøl.

    Bor du tæt på dem?

    Vælger du at flytte "når" det første ulveangreb på mennesker sker.
    <h2>🤔49 voksne ulve lever nu i Danmark</h2>Bestanden strækker sig fra Råbjerg i Nordjylland til Løgumkloster i Sønderjylland, mens flere kobler med hvalpe holder til i blandt andet Ulfborg, Skjern, Hovborg og Oksbøl. <h2>Bor du tæt på dem?</h2>Vælger du at flytte "når" det første ulveangreb på mennesker sker.
    PRESSE-FOTOS.DK
    49 voksne ulve lever nu i Danmark: Bor du tæt på dem?
    14 år efter den første ulv blev set i Danmark i nyere tid, er bestanden vokset markant, og forskere forventer endnu flere i de kommende år. I 2012 blev en
    Like
    Love
    2
    0 Comments 0 Shares 332 Views
  • Politiet opretter to visitationszoner i Herning

    https://politi.dk/midt-og-vestjyllands-politi/nyhedsliste/midt--og-vestjyllands-politi-opretter-to-visitationszoner-i-herning/2026/05/19
    Politiet opretter to visitationszoner i Herning https://politi.dk/midt-og-vestjyllands-politi/nyhedsliste/midt--og-vestjyllands-politi-opretter-to-visitationszoner-i-herning/2026/05/19
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 332 Views
  • Europa ser anderledes ud fra et togvindue.

    Ikke kun landskaberne, men også rytmen, stationerne og alle de små øjeblikke mellem destinationerne.

    Efterhånden er det blevet til mange togkilometer mod Bruxelles, Berlin, Hamborg, Stockholm, Göteborg, Malmö, Paris og længere sydpå. Mange møder og samtaler, men noget af det mest interessante sker ofte mellem møderne.

    På en næsten tom ICE tidligt om morgenen.
    På en travl perron i Hamburg Hbf.
    Over en hurtig kaffe før næste afgang.
    Eller i tilfældige samtaler med mennesker, man ellers aldrig ville have mødt.

    Det er noget af det særlige ved tog gennem Europa. Rejsen bliver ikke bare transport, men også oplevelser, indtryk og møder undervejs.

    Samtidig bliver det også tydeligt, hvor meget Danmark stadig mangler, hvis toget for alvor skal være et naturligt europæisk alternativ for flere. Internationale forbindelser må ikke kun handle om København. Fyn og Jylland skal naturligvis også tænkes med.

    Europa føles ganske enkelt tættere på fra skinnerne.

    Hvilken station eller togrejse har gjort størst indtryk på dig?
    Europa ser anderledes ud fra et togvindue. 🚆🌍 Ikke kun landskaberne, men også rytmen, stationerne og alle de små øjeblikke mellem destinationerne. Efterhånden er det blevet til mange togkilometer mod Bruxelles, Berlin, Hamborg, Stockholm, Göteborg, Malmö, Paris og længere sydpå. Mange møder og samtaler, men noget af det mest interessante sker ofte mellem møderne. På en næsten tom ICE tidligt om morgenen. På en travl perron i Hamburg Hbf. Over en hurtig kaffe før næste afgang. Eller i tilfældige samtaler med mennesker, man ellers aldrig ville have mødt. Det er noget af det særlige ved tog gennem Europa. Rejsen bliver ikke bare transport, men også oplevelser, indtryk og møder undervejs. Samtidig bliver det også tydeligt, hvor meget Danmark stadig mangler, hvis toget for alvor skal være et naturligt europæisk alternativ for flere. Internationale forbindelser må ikke kun handle om København. Fyn og Jylland skal naturligvis også tænkes med. Europa føles ganske enkelt tættere på fra skinnerne. Hvilken station eller togrejse har gjort størst indtryk på dig? 🚉
    Love
    Yay
    Like
    10
    0 Comments 0 Shares 551 Views
  • PÅ SOCII ELSKER ALLE FC MIDTJYLLAND!
    PÅ SOCII ELSKER ALLE FC MIDTJYLLAND!
    6 Comments 0 Shares 190 Views
  • Som bosiddende lige nord for Limfjordens udmunding i den vestlige del af Jylland, er træerne endelige ved at blive grønne. Foråret er på vej :-)
    Som bosiddende lige nord for Limfjordens udmunding i den vestlige del af Jylland, er træerne endelige ved at blive grønne. Foråret er på vej :-)
    Like
    5
    0 Comments 0 Shares 350 Views
  • De siger, at de høje energi priser går ud over fly trafikken. Sporene på himlen over Vestjylland fortæller noget andet
    De siger, at de høje energi priser går ud over fly trafikken. Sporene på himlen over Vestjylland fortæller noget andet
    Like
    Haha
    4
    0 Comments 0 Shares 338 Views
  • ET DANMARK UNDER AFVIKLING.

    Stigende benzinpriser.
    Stigende fødevarepriser.
    Mistrivsel blandt unge
    Flere psykisk syge.
    Et Danmark ude af balance.
    Osv. osv
    Og politikerne taler og taler, lover og garanterer…

    MEN ingen taler om det virkelige problem.
    Den snigende “atombombe” der er ved at udslette vores samfund.
    Når mine børnebørn er ved at være gamle er der mellem 2 og 2,5 millioner danskere tilbage.
    I resten af Europa står det endnu værre til. Og i Kina falder befolkningstallet endnu hurtigere.
    Dette skyldes to ting. En markant kulturændring (kvinder) og en dramatisk faldende sædkvalitet.

    Tro ikke på mig men læs professor N. E Skakkebergs artikel i J P i dag.

    https://jyllands-posten.dk/indland/ECE19130096/paa-rigshospitalets-7-sal-sidder-en-89aarig-professor-der-vil-raabe-verden-op-vi-maa-forstaa-at-vi-faar-katastrofalt-faa-boern/?fp-exp=60320002&fp-alg=603200020

    OG HVAD GØR VI SÅ VED DET?



    ET DANMARK UNDER AFVIKLING. Stigende benzinpriser. Stigende fødevarepriser. Mistrivsel blandt unge Flere psykisk syge. Et Danmark ude af balance. Osv. osv Og politikerne taler og taler, lover og garanterer… MEN ingen taler om det virkelige problem. Den snigende “atombombe” der er ved at udslette vores samfund. Når mine børnebørn er ved at være gamle er der mellem 2 og 2,5 millioner danskere tilbage. I resten af Europa står det endnu værre til. Og i Kina falder befolkningstallet endnu hurtigere. Dette skyldes to ting. En markant kulturændring (kvinder) og en dramatisk faldende sædkvalitet. Tro ikke på mig men læs professor N. E Skakkebergs artikel i J P i dag. https://jyllands-posten.dk/indland/ECE19130096/paa-rigshospitalets-7-sal-sidder-en-89aarig-professor-der-vil-raabe-verden-op-vi-maa-forstaa-at-vi-faar-katastrofalt-faa-boern/?fp-exp=60320002&fp-alg=603200020 OG HVAD GØR VI SÅ VED DET?<b>
    JYLLANDS-POSTEN.DK
    Tallet 2,1 er afgørende i den 89-årige professors advarsel: Vi må forstå, at vi får katastrofalt få børn
    Der er noget, vi er nødt til at forstå. Der er noget, vi er nødt til at kræve svar på. Hvorfor får vi så få børn?
    5 Comments 0 Shares 669 Views
  • Iransk skib lurer i Danmark

    Containerskibet “Nora”, der er indregistreret i Iran, ransages i øjeblikket af dansk politi i Kalundborg.

    National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) har fået en anmodning fra det amerikanske forbundspoliti, FBI, om at ransage det iranske containerskib “Nora”, der i øjeblikket ligger til kaj i Kalundborg.
    Det siger unavngivne kilder tæt på forløbet til avisen Jyllands-Posten.

    Før påske sagde en politikommissær fra NSK på morgenmøder, at FBI havde bedt om ransagningen, oplyser kilderne.

    Klik på billedet og læs hele artiklen.
    <h2>Iransk skib lurer i Danmark</h2>Containerskibet “Nora”, der er indregistreret i Iran, ransages i øjeblikket af dansk politi i Kalundborg. National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) har fået en anmodning fra det amerikanske forbundspoliti, FBI, om at ransage det iranske containerskib “Nora”, der i øjeblikket ligger til kaj i Kalundborg. Det siger unavngivne kilder tæt på forløbet til avisen Jyllands-Posten. Før påske sagde en politikommissær fra NSK på morgenmøder, at FBI havde bedt om ransagningen, oplyser kilderne. Klik på billedet og læs hele artiklen.
    PRESSE-FOTOS.DK
    Dansk politi fik særlig ordre: Iransk skib lurer i Danmark
    Containerskibet "Nora", der er indregistreret i Iran, ransages i øjeblikket af dansk politi i Kalundborg. National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) har
    Angry
    1
    2 Comments 0 Shares 573 Views
  • Ja - DMI har det meget med at lave voldsomme overdrivelser, os her over vestpå tager det som det egentligt er, bare endnu en dag i Vestjylland :)

    #Storm #Orkan #FarligtVejr
    Ja - DMI har det meget med at lave voldsomme overdrivelser, os her over vestpå tager det som det egentligt er, bare endnu en dag i Vestjylland :) #Storm #Orkan #FarligtVejr
    Haha
    5
    1 Comments 0 Shares 719 Views
  • Gadekor for fred

    Gadekoret øver på torsdag kl 15 i Xperimentet, Jyllandsgade 30 (gå ind igennem Bluesette og op ad trappen bag baren)

    Vi fortsætter på torvet til flagning kl 16.30.

    Vi er så heldige at have Sofie Drejer med til at øve stemmer denne gang. Jeg håber mange af jer kan, og vil prioritere det. Det er langt lettere for mig når vi er to, til at indstudere stemmerne. Vi fokusere i første omgang på de to sange jeg har send til Gadekoret i Århus , som vi forhåbentlig skal fremføre sammen med dem til Nakba.

    Kender du nogen du tænker kunne have lyst til at være med, så invitere endelig.

    Jo flere jo bedre til i vores kor for fred

    Det kræver ingen skills, alle kan være med. Mit motto har, siden jeg hørte min sanglærer på Den ny dramaskole, for mange mange år siden, få en gut der sang enormt falsk til at synge klokke klart rent på blot et kvarter, at alle kan synge. Det handler om at lytte. Så tøv ikke. Kom bare med om du er garvet eller begynder, har fået at vide at du ikke kan synge, eller ej. Jo flere vi er, des bedre blir det. Vi skal nok supporte jer.

    Tilmelding er ikke nødvendig, men giv gerne et prej når du ved om du kommer.

    Kh Gadekoret for fred
    Gadekor for fred Gadekoret øver på torsdag kl 15 i Xperimentet, Jyllandsgade 30 (gå ind igennem Bluesette og op ad trappen bag baren) Vi fortsætter på torvet til flagning kl 16.30. Vi er så heldige at have Sofie Drejer med til at øve stemmer denne gang. Jeg håber mange af jer kan, og vil prioritere det. Det er langt lettere for mig når vi er to, til at indstudere stemmerne. Vi fokusere i første omgang på de to sange jeg har send til Gadekoret i Århus , som vi forhåbentlig skal fremføre sammen med dem til Nakba. Kender du nogen du tænker kunne have lyst til at være med, så invitere endelig. Jo flere jo bedre til i vores kor for fred Det kræver ingen skills, alle kan være med. Mit motto har, siden jeg hørte min sanglærer på Den ny dramaskole, for mange mange år siden, få en gut der sang enormt falsk til at synge klokke klart rent på blot et kvarter, at alle kan synge. Det handler om at lytte. Så tøv ikke. Kom bare med om du er garvet eller begynder, har fået at vide at du ikke kan synge, eller ej. Jo flere vi er, des bedre blir det. Vi skal nok supporte jer. 🗣️🎶☮️ Tilmelding er ikke nødvendig, men giv gerne et prej når du ved om du kommer. Kh Gadekoret for fred 🕊️
    Like
    Love
    Yay
    6
    6 Comments 0 Shares 1K Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In