• Flere europæiske byer har de seneste år lavet forskellige forbud, der skal forsøge at holde folk væk fra klimabelastende fristelser.

    Mens Amsterdam er den første by til at forbyde reklamer for både kød og fossile brændsler, har andre byer lavet lignende tiltag.

    I Edinburgh i Skotland har man forbudt reklamer for benzinbiler og eksotiske ferier på kommunalt ejede pladser.

    Også i Stockholm kan man i løbet af sommeren se, at reklamer for flyrejser og benzinbiler vil blive revet ned, efter hovedstadens rådhus i efteråret vedtog at forbyde markedsføring af fossile brændsler i byens offentlige rum.

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-amsterdam-er-det-blevet-forbudt-reklamere-bacon-og-benzinbiler
    Flere europæiske byer har de seneste år lavet forskellige forbud, der skal forsøge at holde folk væk fra klimabelastende fristelser. Mens Amsterdam er den første by til at forbyde reklamer for både kød og fossile brændsler, har andre byer lavet lignende tiltag. I Edinburgh i Skotland har man forbudt reklamer for benzinbiler og eksotiske ferier på kommunalt ejede pladser. Også i Stockholm kan man i løbet af sommeren se, at reklamer for flyrejser og benzinbiler vil blive revet ned, efter hovedstadens rådhus i efteråret vedtog at forbyde markedsføring af fossile brændsler i byens offentlige rum. https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-amsterdam-er-det-blevet-forbudt-reklamere-bacon-og-benzinbiler
    WWW.DR.DK
    I Amsterdam er det blevet forbudt at reklamere for bacon og benzinbiler
    Flere europæiske byer har de seneste år lavet forskellige forbud, der skal forsøge at holde folk væk fra klimabelastende fristelser.
    Like
    Angry
    2
    0 Comments 0 Shares 629 Views
  • Lad dem nu larme lidt

    I dag er sidste skoledag.

    For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer.

    Og ved I hvad?

    Det må de gerne.

    For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op.

    Det fortjener faktisk en festdag.

    Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej.

    Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om.

    Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange.

    For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt.

    En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem.

    Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget.

    Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige.

    Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner.

    Det er, ærligt talt, lidt komisk.

    Og også lidt sørgeligt.

    For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet?

    Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen.

    Så lad dem dog få dem.

    Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel.

    Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden.

    Der må gerne være dage, hvor livet fylder.

    Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt.

    Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os.

    Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt.

    Ikke de unge.

    Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge.

    Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem.

    Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til.

    Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Lad dem nu larme lidt I dag er sidste skoledag. For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer. Og ved I hvad? Det må de gerne. For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op. Det fortjener faktisk en festdag. Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej. Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om. Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange. For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt. En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem. Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget. Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige. Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner. Det er, ærligt talt, lidt komisk. Og også lidt sørgeligt. For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet? Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen. Så lad dem dog få dem. Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel. Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden. Der må gerne være dage, hvor livet fylder. Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt. Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os. Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt. Ikke de unge. Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge. Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem. Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til. Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Yay
    Like
    Love
    11
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • Er du en stærk leder med mod på en af Københavns mest komplekse driftsopgaver?

    Københavns Kommune søger en driftsstærk afdelingschef til den kommunale indkvartering af flygtninge og fordrevne

    Jobcenter København har aktuelt ansvaret for indkvartering af mere end 3.500 flygtninge og fordrevne fra Ukraine – og nu søger de en erfaren leder til at sikre stabil og professionel drift i en organisation under konstant forandring

    Som afdelingschef får du:
    Personaleledelse af tre~fire daglige ledere på tværs af indkvarteringslokationer
    Ansvar for drift, vagtplanlægning og ressourceanvendelse
    En central rolle i tværgående projekter og samarbejder med andre forvaltninger
    Del af en engageret chefgruppe med 16 kolleger

    De leder efter dig, der:
    Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund
    Har dokumenteret erfaring med ledelse af kompleks drift
    Er stærk i forandringsledelse og trives med uforudsigelighed
    Har erfaring med – eller ambitioner for – ledelse af ledere
    Arbejder ansvarsfuldt og har høj arbejdskapacitet

    Dette er en stilling til dig, der ikke er bange for at tage ansvar og gøre en reel forskel for nogle af de mest sårbare borgere i Danmarks største by

    Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3020940/

    #Ledelse #Afdelingschef #KøbenhavnsKommune #Integration #Flygtninge #JobOpslag #Danmark #Karriere #Driftsledelse #Forandringsledelse #Personaleledelse
    🏙️ Er du en stærk leder med mod på en af Københavns mest komplekse driftsopgaver? Københavns Kommune søger en driftsstærk afdelingschef til den kommunale indkvartering af flygtninge og fordrevne 👇 Jobcenter København har aktuelt ansvaret for indkvartering af mere end 3.500 flygtninge og fordrevne fra Ukraine – og nu søger de en erfaren leder til at sikre stabil og professionel drift i en organisation under konstant forandring 🌍 Som afdelingschef får du: 👥 Personaleledelse af tre~fire daglige ledere på tværs af indkvarteringslokationer 🏗️ Ansvar for drift, vagtplanlægning og ressourceanvendelse 🤝 En central rolle i tværgående projekter og samarbejder med andre forvaltninger 💼 Del af en engageret chefgruppe med 16 kolleger De leder efter dig, der: 🎓 Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund 📋 Har dokumenteret erfaring med ledelse af kompleks drift 🔄 Er stærk i forandringsledelse og trives med uforudsigelighed 🧭 Har erfaring med – eller ambitioner for – ledelse af ledere 💪 Arbejder ansvarsfuldt og har høj arbejdskapacitet Dette er en stilling til dig, der ikke er bange for at tage ansvar og gøre en reel forskel for nogle af de mest sårbare borgere i Danmarks største by 🙌 Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3020940/ #Ledelse #Afdelingschef #KøbenhavnsKommune #Integration #Flygtninge #JobOpslag #Danmark #Karriere #Driftsledelse #Forandringsledelse #Personaleledelse
    0 Comments 0 Shares 912 Views
  • By~ og trafikplanlægger med flair for strategisk overblik

    Kerteminde Kommune søger en engageret by~ og trafikplanlægger, der vil være med til at forme udviklingen af byrum, trafik og lokalplanlægning i kommunen.

    Som by~ og trafikplanlægger får du en central rolle i at udvikle strategiske løsninger og sikre sammenhæng mellem plan, mobilitet og borgernes hverdag – i tæt samarbejde med kolleger, interessenter og lokale aktører.

    Udvikling af by~ og trafikplaner
    Analyse og vurdering af trafik~ og byudviklingsprojekter
    Tværfagligt samarbejde med interne og eksterne aktører
    Brugerdrevet planlægning med fokus på bæredygtighed
    Bidrage til realisering af kommunens strategiske mål

    Arbejdssted: Kerteminde Kommune
    Ansøgningsfrist: 11/03/2026
    Læs mere og søg via linket: https://jobbank.dk/job/2984135/

    #Planlægning #KommunaltJob #Byudvikling
    By~ og trafikplanlægger med flair for strategisk overblik Kerteminde Kommune søger en engageret by~ og trafikplanlægger, der vil være med til at forme udviklingen af byrum, trafik og lokalplanlægning i kommunen. Som by~ og trafikplanlægger får du en central rolle i at udvikle strategiske løsninger og sikre sammenhæng mellem plan, mobilitet og borgernes hverdag – i tæt samarbejde med kolleger, interessenter og lokale aktører. Udvikling af by~ og trafikplaner Analyse og vurdering af trafik~ og byudviklingsprojekter Tværfagligt samarbejde med interne og eksterne aktører Brugerdrevet planlægning med fokus på bæredygtighed Bidrage til realisering af kommunens strategiske mål Arbejdssted: Kerteminde Kommune Ansøgningsfrist: 11/03/2026 Læs mere og søg via linket: https://jobbank.dk/job/2984135/ #Planlægning #KommunaltJob #Byudvikling
    0 Comments 0 Shares 931 Views

  • **Tanker før jeg skal stemme ved folketingsvalget – og hvorfor jeg aldrig kommer til
    at sætte mit kryds ved Socialdemokratiet eller Venstre**

    Det handler om vores grundvand. Det handler om, at jeg føler mig forrådt. Og det
    handler om politikerlede.

    Hvert år får cirka 180 danskere tarmkræft, fordi der er for meget nitrat i vores
    grundvand – altså 180 rigtige mennesker, som får en meget voldsom sygdom, hvoraf en
    del dør af den.
    Det har Socialdemokratiet valgt ikke at gøre noget som helst ved de sidste syv år, på
    trods af at det ikke er ny viden.
    Man har valgt at lade sig styre af Venstre, som er i lommen på landbruget. Alt er
    blevet forhalet i diverse undersøgelser, ekspertgrupper og langsomt arbejdende udvalg
    – udelukkende for at landbruget kan blive ved med at fylde vores grundvand med nitrat
    og diverse andre pesticider.

    Og nu er der valg. Pludselig begynder Socialdemokratiet at interessere sig for vores
    grundvand – men det glemmer de nok, hvis Venstre bliver dem, der kan give dem nøglen
    til statsministerposten efter valget.
    Selvom Venstre pludselig også synes, vi skal gøre noget ved vores vandkvalitet – hvis
    vi da kan finde en passende måde at kompensere de stakkels landmænd på. Jeg spøger
    bare: Hvad er der galt med, at dem, der sviner, selv betaler og rydder op efter sig?

    Jeg har lige fået en regning på 7.500 kroner for tilslutning til den kommunale
    vandforsyning, fordi vores lille foreningsejede vandværk i landsbyen ikke kunne holde
    vandet rent for pesticider. Jeg får ikke nogen kompensation – jeg skal bare betale for
    andres svineri.

    Og for resten er jeg også en af de danskere, der har tarmkræft helt inde på livet. Jeg
    fik det som 50-årig, og jeg er en af de rigtige mennesker, der kommer til at dø af det
    – hvis jeg ikke bliver kørt over eller dør af noget andet inden. Men sygdommen er
    terminal, så det er nok den, der tager livet af mig.
    Der er ingen, der siger, at det er på grund af drikkevandet, jeg er blevet syg … men
    det er 180 rigtige mennesker, der hvert år bliver ramt på grund af vandet. For mig
    virker det, som om det bare er et tal for politikerne.
    **Tanker før jeg skal stemme ved folketingsvalget – og hvorfor jeg aldrig kommer til at sætte mit kryds ved Socialdemokratiet eller Venstre** Det handler om vores grundvand. Det handler om, at jeg føler mig forrådt. Og det handler om politikerlede. Hvert år får cirka 180 danskere tarmkræft, fordi der er for meget nitrat i vores grundvand – altså 180 rigtige mennesker, som får en meget voldsom sygdom, hvoraf en del dør af den. Det har Socialdemokratiet valgt ikke at gøre noget som helst ved de sidste syv år, på trods af at det ikke er ny viden. Man har valgt at lade sig styre af Venstre, som er i lommen på landbruget. Alt er blevet forhalet i diverse undersøgelser, ekspertgrupper og langsomt arbejdende udvalg – udelukkende for at landbruget kan blive ved med at fylde vores grundvand med nitrat og diverse andre pesticider. Og nu er der valg. Pludselig begynder Socialdemokratiet at interessere sig for vores grundvand – men det glemmer de nok, hvis Venstre bliver dem, der kan give dem nøglen til statsministerposten efter valget. Selvom Venstre pludselig også synes, vi skal gøre noget ved vores vandkvalitet – hvis vi da kan finde en passende måde at kompensere de stakkels landmænd på. Jeg spøger bare: Hvad er der galt med, at dem, der sviner, selv betaler og rydder op efter sig? Jeg har lige fået en regning på 7.500 kroner for tilslutning til den kommunale vandforsyning, fordi vores lille foreningsejede vandværk i landsbyen ikke kunne holde vandet rent for pesticider. Jeg får ikke nogen kompensation – jeg skal bare betale for andres svineri. Og for resten er jeg også en af de danskere, der har tarmkræft helt inde på livet. Jeg fik det som 50-årig, og jeg er en af de rigtige mennesker, der kommer til at dø af det – hvis jeg ikke bliver kørt over eller dør af noget andet inden. Men sygdommen er terminal, så det er nok den, der tager livet af mig. Der er ingen, der siger, at det er på grund af drikkevandet, jeg er blevet syg … men det er 180 rigtige mennesker, der hvert år bliver ramt på grund af vandet. For mig virker det, som om det bare er et tal for politikerne.
    Like
    8
    2 Comments 0 Shares 603 Views
  • Oversigt 2026 (Valg i Europa)

    24. marts - Danmark, Folketingsvalg i Danmark (Primær fokus)
    22. marts - Tyskland, Rhineland-Palatinate regions valg
    18. marts - Holland, Kommunal valg
    15-22 marts - Frankrig, Kommunal valg
    15. marts - Spain, Castilian-Leonese region
    8. marts - Tyskland, Baden-Württemberg regions valg
    1-3 marts - Kosovo, Præsident valg (Dog ikke folkevalg, men politikerne vælger)
    Senest Februar - Nordcypern, parlamentsvalg
    8. Februar - Spain, Aragonese region - https://socii.dk/posts/54247
    29-30. januar - Ireland, Sanate - https://socii.dk/posts/49998
    d. 18. januar og d. 8 februar -Portugal, præsident valg - https://socii.dk/posts/54196

    Kilde:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_elections_in_2026
    Oversigt 2026 (Valg i Europa) 24. marts - Danmark, Folketingsvalg i Danmark (Primær fokus) 22. marts - Tyskland, Rhineland-Palatinate regions valg 18. marts - Holland, Kommunal valg 15-22 marts - Frankrig, Kommunal valg 15. marts - Spain, Castilian-Leonese region 8. marts - Tyskland, Baden-Württemberg regions valg 1-3 marts - Kosovo, Præsident valg (Dog ikke folkevalg, men politikerne vælger) Senest Februar - Nordcypern, parlamentsvalg 8. Februar - Spain, Aragonese region - https://socii.dk/posts/54247 29-30. januar - Ireland, Sanate - https://socii.dk/posts/49998 d. 18. januar og d. 8 februar -Portugal, præsident valg - https://socii.dk/posts/54196 Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_elections_in_2026
    Like
    2
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • Pinlig Århus-borgermester...

    Politiet dropper sag om Winnerskjold-episode i Bilka: "Svært at acceptere"
    https://stiften.dk/alarm112/winnerskjold-blev-antastet-ved-bilka-nu-laegger-politiet-sagen-ned

    Læs Anders Pedersens svar til avisen i artiklen.

    Anders Pedersen skriver følgende på FB.
    https://www.facebook.com/anders.pedersen.5817

    Hvordan kan det være at en borgmester i den anden største by i Danmark, bruger tid på at fastholde en flad anklage, som Politiet nu har droppet? Borgmesteren ønsker nu at føre sagen videre til Kommunernes Landsforening og dermed spilde både tid og ressourcer, i stedet for at bruge tid på Aarhus, hvor der er rigeligt at se til.

    Er borgmesterens fastholdelse af denne sag, et forsøg på at begrænse borgeres kritiske spørgsmål og ytringsfrihed? Og er det ikke netop vores pligt, som borgere at stille politikerne til ansvar og kræve svar, især når de selv inviterer til folkedebat op til et kommunalvalg?

    Den retsag mod mig ville aldrig give mening at føre, selv hvis der var nok til at bygge en sag, da overvågnings materialet vil blive vist til befolkningen, hvilket borgmesteren og regeringen ikke er intresseret i at befolkningen skal se, da det jo der fremgår meget tydeligt at han selv går efter mig, da jeg forlader ham i bunden af midtergangen, og da han han stiller sig konfronterende helt tæt , med sit ansigt mod mit , de beslutninger han tager der, stemmer jo ikke overens med hvad han siger, så det ser ud til, at de ikke vil have det ud, og vælger i stedet at gå til K.L for at føre en af de love igennem, som de fleste ministre altid har ønsket at få, for selvfølgelig vil politikere helst undgå at få spørgsmål der ganske simpelt ikke KAN besvares med fornuft, da mange af de beslutninger de har taget, aldrig vil kunne indeholde et logisk eller fornuftigt svar. Nederst i stiftens artikel kan man læse mit svar, som også påpeger 3 områder politikerne har valgt at gøre, som er direkte ødelæggende for dette land,

    PS: Egen kommentar nederst:

    Fra begyndelsen lugtede det af spin mere end noget andet - politiet og pressen hoppede i, men heldigvis var der en videooptagelse, som gjorde, at Anders P. ikke blev dømt og sagen blev droppet, fordi en borgermester ikke magter kritiske spørgsmål, som han selv inviterer til. Pinligt.

    Hvad nu, hvis videoen ikke havde været der?
    Pinlig Århus-borgermester... Politiet dropper sag om Winnerskjold-episode i Bilka: "Svært at acceptere" https://stiften.dk/alarm112/winnerskjold-blev-antastet-ved-bilka-nu-laegger-politiet-sagen-ned Læs Anders Pedersens svar til avisen i artiklen. Anders Pedersen skriver følgende på FB. https://www.facebook.com/anders.pedersen.5817 Hvordan kan det være at en borgmester i den anden største by i Danmark, bruger tid på at fastholde en flad anklage, som Politiet nu har droppet? Borgmesteren ønsker nu at føre sagen videre til Kommunernes Landsforening og dermed spilde både tid og ressourcer, i stedet for at bruge tid på Aarhus, hvor der er rigeligt at se til. Er borgmesterens fastholdelse af denne sag, et forsøg på at begrænse borgeres kritiske spørgsmål og ytringsfrihed? Og er det ikke netop vores pligt, som borgere at stille politikerne til ansvar og kræve svar, især når de selv inviterer til folkedebat op til et kommunalvalg? Den retsag mod mig ville aldrig give mening at føre, selv hvis der var nok til at bygge en sag, da overvågnings materialet vil blive vist til befolkningen, hvilket borgmesteren og regeringen ikke er intresseret i at befolkningen skal se, da det jo der fremgår meget tydeligt at han selv går efter mig, da jeg forlader ham i bunden af midtergangen, og da han han stiller sig konfronterende helt tæt , med sit ansigt mod mit , de beslutninger han tager der, stemmer jo ikke overens med hvad han siger, så det ser ud til, at de ikke vil have det ud, og vælger i stedet at gå til K.L for at føre en af de love igennem, som de fleste ministre altid har ønsket at få, for selvfølgelig vil politikere helst undgå at få spørgsmål der ganske simpelt ikke KAN besvares med fornuft, da mange af de beslutninger de har taget, aldrig vil kunne indeholde et logisk eller fornuftigt svar. Nederst i stiftens artikel kan man læse mit svar, som også påpeger 3 områder politikerne har valgt at gøre, som er direkte ødelæggende for dette land, PS: Egen kommentar nederst: Fra begyndelsen lugtede det af spin mere end noget andet - politiet og pressen hoppede i, men heldigvis var der en videooptagelse, som gjorde, at Anders P. ikke blev dømt og sagen blev droppet, fordi en borgermester ikke magter kritiske spørgsmål, som han selv inviterer til. Pinligt. Hvad nu, hvis videoen ikke havde været der?
    STIFTEN.DK
    Politiet dropper sag om Winnerskjold-episode i Bilka: "Svært at acceptere"
    Det skabte røre i vælgerhavet, da borgmester Anders Winnerskjold (S) få dage før valget i november blev antastet af Palæstina-aktivister ved Bilka. Nu lægger politiet sagen ned, men borgmesteren vil tage den videre.
    0 Comments 0 Shares 611 Views
  • Nu er kommunal valg overstået, men planen er at denne side skal primær bruge Kommunal-, region-, folketings- og EU valg. Men imellem disse, vil jeg forsøge at tilføje om andre valg i EU, måske ikke dybden, men gøre opmærksom på at de finder sted.

    Til at starte med kan jeg tilføje at Irelands Sanate skal holde afstemning den 29-30 januar.

    https://www.oireachtas.ie/en/visit-and-learn/how-parliament-works/role-of-the-oireachtas/seanad-eireann/

    #valg
    #Ireland
    #senate
    Nu er kommunal valg overstået, men planen er at denne side skal primær bruge Kommunal-, region-, folketings- og EU valg. Men imellem disse, vil jeg forsøge at tilføje om andre valg i EU, måske ikke dybden, men gøre opmærksom på at de finder sted. Til at starte med kan jeg tilføje at Irelands Sanate 🇮🇪 skal holde afstemning den 29-30 januar. https://www.oireachtas.ie/en/visit-and-learn/how-parliament-works/role-of-the-oireachtas/seanad-eireann/ #valg #Ireland #senate
    WWW.OIREACHTAS.IE
    Seanad Éireann
    Overview of Seanad Éireann
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 683 Views
  • Jeg synes de der kommunalpolitikere skulle gøre , som når man vælger ny pave. Gå ind i et lukket rum og send hvid røg, når de er blevet enige. Det er da vanvittigt at vi alle sammen skal være vidne til alle deres “knivstikkerier”.
    Jeg synes de der kommunalpolitikere skulle gøre , som når man vælger ny pave. Gå ind i et lukket rum og send hvid røg, når de er blevet enige. Det er da vanvittigt at vi alle sammen skal være vidne til alle deres “knivstikkerier”. 🤔
    Haha
    Like
    6
    2 Comments 0 Shares 386 Views
  • To spændende stillinger i Gladsaxe Kommune!
    Vil du bruge din økonomiske ekspertise til at skabe et godt børne- og ungeliv? Vi søger:
    Budgetkoordinator
    Økonomikonsulent til specialundervisning

    Hos Børne- og Kulturforvaltningen bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor økonomistyring er nøglen til at udvikle kvaliteten for børn og unge. Du får indflydelse, ansvar og mulighed for at arbejde med både drift og udvikling – i tæt samarbejde med dygtige kolleger.

    Vi leder efter dig, der:
    ✔ Har solid økonomifaglig viden
    ✔ Er stærk i analyse og styring
    ✔ Kan koordinere processer og skabe overblik
    ✔ Trives med både strategiske og praktiske opgaver

    Fast stilling – 37 timer pr. uge
    Find jobopslaget og ansøg her: https://jobbank.dk/job/2926978/

    #JobMedMening #GladsaxeKommune #Økonomi #Budgetstyring #Specialundervisning #Karriere #LedigeStillinger #KommunalJob #BørneOgUnge
    📢 To spændende stillinger i Gladsaxe Kommune! Vil du bruge din økonomiske ekspertise til at skabe et godt børne- og ungeliv? 🌟 Vi søger: ✅ Budgetkoordinator ✅ Økonomikonsulent til specialundervisning Hos Børne- og Kulturforvaltningen bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor økonomistyring er nøglen til at udvikle kvaliteten for børn og unge. Du får indflydelse, ansvar og mulighed for at arbejde med både drift og udvikling – i tæt samarbejde med dygtige kolleger. 🤝 🔍 Vi leder efter dig, der: ✔ Har solid økonomifaglig viden ✔ Er stærk i analyse og styring ✔ Kan koordinere processer og skabe overblik ✔ Trives med både strategiske og praktiske opgaver 📅 Fast stilling – 37 timer pr. uge 👉 Find jobopslaget og ansøg her: https://jobbank.dk/job/2926978/ #JobMedMening #GladsaxeKommune #Økonomi #Budgetstyring #Specialundervisning #Karriere #LedigeStillinger #KommunalJob #BørneOgUnge
    0 Comments 0 Shares 2K Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In