• #Thailand #Bangkok #Togulykke #Ulykke #Busulykke

    Mindst otte døde efter voldsom togulykke i Bangkok ‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    En offentlig bus blev lørdag ramt af et godstog ved en jernbaneoverkørsel nær Makkasan i Bangkok. Mindst otte mennesker mistede livet, og mindst 32 blev såret, da bussen og flere andre køretøjer brød i brand.

    Læs og se nærmere her:
    https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/
    #Thailand #Bangkok #Togulykke #Ulykke #Busulykke <b>Mindst otte døde efter voldsom togulykke i Bangkok ‍​</b>‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ En offentlig bus blev lørdag ramt af et godstog ved en jernbaneoverkørsel nær Makkasan i Bangkok. Mindst otte mennesker mistede livet, og mindst 32 blev såret, da bussen og flere andre køretøjer brød i brand. Læs og se nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/
    0 Kommentarer 0 Delinger 621 Visninger
  • Det kan være sjovt at se dynamikken mellem musikere på scenen.
    Kim Jensen (guitar) og Martin Andersen (violin) havde ikke spillet sammen før. Nogle gange blev Martin "smidt under bussen" af Kim med et pludseligt ønske om solo.
    Martin klarede den dog hver gang
    (Koncerten torsdag i denne uge i Helikon)
    Det kan være sjovt at se dynamikken mellem musikere på scenen. Kim Jensen (guitar) og Martin Andersen (violin) havde ikke spillet sammen før. Nogle gange blev Martin "smidt under bussen" af Kim med et pludseligt ønske om solo. Martin klarede den dog hver gang 😀 (Koncerten torsdag i denne uge i Helikon)
    Yay
    Like
    Love
    15
    0 Kommentarer 0 Delinger 889 Visninger 9
  • Sådan lige apropos i går...

    AGF er på vej hjem fra en udekamp, hvor det gik rigtig skidt. Træneren rejser sig op i bussen, og siger,

    - Det her går simpelthen ikke mere. Vi bliver nødt til at starte helt forfra.
    Han tager en fodbold op fra tasken, og siger,

    - Sådan her ser en fodbold ud!

    Så lyder en stemme nede bag fra bussen:

    - Hov, hov, ikke så hurtig!
    <b>Sådan lige apropos i går...</b> AGF er på vej hjem fra en udekamp, hvor det gik rigtig skidt. Træneren rejser sig op i bussen, og siger, - Det her går simpelthen ikke mere. Vi bliver nødt til at starte helt forfra. Han tager en fodbold op fra tasken, og siger, - Sådan her ser en fodbold ud! Så lyder en stemme nede bag fra bussen: - Hov, hov, ikke så hurtig!
    Haha
    Yay
    3
    2 Kommentarer 0 Delinger 769 Visninger
  • Der er ikke helt styr på den offentlige transport...
    Beskrivelsen af, hvordan det nye Basiskort virker ved skift af transportmiddel under rejsen er ændret efter publiceringen af artiklen.

    Det blå-hvide rejsekort, som du skal bruge for at tjekke ind og ud på stationer og i busser, lukker fra maj.

    Derfor har selskabet bag rejsekortet, Rejsekort & Rejseplan, gennem længere tid markedsført en ny rejsekortsapp, hvor du skal tjekke ind og ud ved hjælp af din smartphone.

    Knapt så tydeligt har det dog været, at det også fremover vil være muligt at rejse med et fysisk kort – nemlig det såkaldte Basiskort, der netop er lanceret. Den manglede information har nemlig efterladt flere ældre i vildrede, lyder krikken fra flere organisationer.

    - Den information kommer alt for sent. Den skulle have været givet, samtidig med at det blev oplyst, at Rejsekortet blev lanceret som app, lyder kritikken fra Louise Kambjerre Scheel, der er seniorkonsulent i Ældre Sagen.

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/aeldre-er-blevet-utrygge-ved-ikke-kunne-komme-med-bussen-flere-kritiserer-lancering-af-nyt-rejsekort

    #socii #Folketingsvalg2026 #dkpol
    <b>Der er ikke helt styr på den offentlige transport...</b> Beskrivelsen af, hvordan det nye Basiskort virker ved skift af transportmiddel under rejsen er ændret efter publiceringen af artiklen. Det blå-hvide rejsekort, som du skal bruge for at tjekke ind og ud på stationer og i busser, lukker fra maj. Derfor har selskabet bag rejsekortet, Rejsekort & Rejseplan, gennem længere tid markedsført en ny rejsekortsapp, hvor du skal tjekke ind og ud ved hjælp af din smartphone. Knapt så tydeligt har det dog været, at det også fremover vil være muligt at rejse med et fysisk kort – nemlig det såkaldte Basiskort, der netop er lanceret. Den manglede information har nemlig efterladt flere ældre i vildrede, lyder krikken fra flere organisationer. - Den information kommer alt for sent. Den skulle have været givet, samtidig med at det blev oplyst, at Rejsekortet blev lanceret som app, lyder kritikken fra Louise Kambjerre Scheel, der er seniorkonsulent i Ældre Sagen. https://www.dr.dk/nyheder/indland/aeldre-er-blevet-utrygge-ved-ikke-kunne-komme-med-bussen-flere-kritiserer-lancering-af-nyt-rejsekort #socii #Folketingsvalg2026 #dkpol
    WWW.DR.DK
    ’Ældre er blevet utrygge ved ikke at kunne komme med bussen’: Flere kritiserer lancering af nyt rejsekort
    Selskabet bag rejsekortet bliver kritiseret for ikke at gøre det tydeligt nok, at man stadig kan rejse uden at bruge en app på smartphone.
    0 Kommentarer 0 Delinger 956 Visninger
  • Så har Århus Kommune offentliggjort det nye store sparekatalog på socialområdet. Handicappede, hjemløse, psykiatribrugere, ældre og pårørende som i forvejen har været nefsparet i årevis bliver igen kastet under bussen
    #FandenTagerDeSidste
    https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/i-dag-offentliggores-sparekatalog-pa-150-millioner-c0eee
    Så har Århus Kommune offentliggjort det nye store sparekatalog på socialområdet. Handicappede, hjemløse, psykiatribrugere, ældre og pårørende som i forvejen har været nefsparet i årevis bliver igen kastet under bussen 🤯🤬 #FandenTagerDeSidste https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/i-dag-offentliggores-sparekatalog-pa-150-millioner-c0eee
    WWW.TV2OSTJYLLAND.DK
    I dag offentliggøres sparekatalog på 150 millioner
    Rådmanden for Sociale Forhold og Beskæftigelse, Michael Christensen (LA), afslører, hvor pengene til de massive besparelser skal findes.
    Sad
    3
    3 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • En lille historie fra det virkelige forfatterliv, som det udfolder sig det herrens år 2026.

    Jeg skulle til tandplejeren og have shinet bisserne. Jeg er lidt speciel på det punkt, for jeg kan faktisk godt lide at gå både til tandlæge og tandplejer. Det er ikke det. Eller det er lidt det. Det med at gå.

    For jeg valgte nemlig at gå fra Grøndal Station op til Hulgårdsvej i stedet for at tage bus 2A, for jeg var lidt for tidligt på den. Og vejret var, nå ja, altså det er februar. Der ligger sne, det er tøvejr og vådt. Men det er godt for ens helbred at gå lidt, ikke?

    For nogle år siden brændte et stort boligkompleks lige ved stationen, og der er ved at blive bygget noget nyt der, så fodgængere må gå ude på cykelstien på det sted. Der var alligevel igen cykler, så det gik nok.

    Men der kom en bus. Den skønne linje 2A. Og der var en stor vandpyt ude på kørebanen, sådan en lækker brunsnasket en, fuld af beskidt smeltevand. Nu kunne buschaufføren have taget farten af og udvist hensyn til den ellers veloplagte forfattertype, der alene måtte forsvare kulturlivet der på det ydre Frederiksberg i det øjeblik. Det gjorde buschaufføren så ikke. Han kørte gennem vandpytten for fuld skrue og var dermed årsag til, at en mindre tsunami af ikke-sundhedsgodkendt vand væltede ind over cykelsti og ikke mindst de tilstedeværende fodgængere. Deriblandt mig.

    Jeg var derfor gennemblødt fra top til tå af dette brunsnaskede snotslimede smeltevand, da jeg lidt senere tog plads i tandlægestolen. Min søde tandplejer tog det nu pænt.

    Men jeg skulle jo samme vej hjem og belært af konsekvenser ved mit tidligere valg om at gå fra stationen, valgte jeg på hjemvejen at tage bus 2A, for hellere side indenfor i bussen end stå model til endnu en tsunami brunt slim.

    Så jeg satte mig på bænken i busstoppestedet. De er i dag så tjekkede, at de er udstyret med en lystavle, der tæller ned til næste bus kommer. Der stod 7 minutter. Der kom en mand med en gravhund og satte sig ved siden af mig. En ung kvinde, der talte højlydt i telefon på et sprog, jeg ikke kender, stillede sig op. Så nåede nedtællingen nul, eller NU, som der rent faktisk stod.

    Ingen bus.

    Nedtællingen begyndte igen. Der kom en ung mand og stillede sig op. En ung kvinde mere. Nedtællingen nåede igen nul. Eller NU. Men stadig ingen bus.

    Det ville selvfølgelig kun have taget mig fem-syv minutter at gå ned til stationen, men nu var beslutningen jo taget, og der var jo ikke Copenhell i den anden ende af 2A her om vinteren, så det måtte vel være muligt at ...

    Nedtællingen nåede NU for tredje gang og stadig ikke skyggen af en bus. Jeg havde nu ventet på bussen i 22 minutter ifølge min rejsekortsapp, da jeg overgav mig og gik de få minutters gang ned til Grøndal Station, mens jeg frygtede, at 2A ville dukke op lige i det øjeblik, jeg igen var ud for den store vandpyt.

    Det gjorde den ikke. Så der er skam godt at sige om mine oplevelser med linje 2A i dag. Man skal være retfærdig og huske at få det gode med også.

    Toget kørte til tiden og uden problemer, og jeg er hjemme nu, lidt kold i det og småsnottet, men i tørt tøj og med en kop te af varme mig på.

    Om manden med gravhunden og de andre, der ventede sammen med mig på 2A stadig står ved stoppestedet, ved jeg ikke.
    En lille historie fra det virkelige forfatterliv, som det udfolder sig det herrens år 2026. Jeg skulle til tandplejeren og have shinet bisserne. Jeg er lidt speciel på det punkt, for jeg kan faktisk godt lide at gå både til tandlæge og tandplejer. Det er ikke det. Eller det er lidt det. Det med at gå. For jeg valgte nemlig at gå fra Grøndal Station op til Hulgårdsvej i stedet for at tage bus 2A, for jeg var lidt for tidligt på den. Og vejret var, nå ja, altså det er februar. Der ligger sne, det er tøvejr og vådt. Men det er godt for ens helbred at gå lidt, ikke? For nogle år siden brændte et stort boligkompleks lige ved stationen, og der er ved at blive bygget noget nyt der, så fodgængere må gå ude på cykelstien på det sted. Der var alligevel igen cykler, så det gik nok. Men der kom en bus. Den skønne linje 2A. Og der var en stor vandpyt ude på kørebanen, sådan en lækker brunsnasket en, fuld af beskidt smeltevand. Nu kunne buschaufføren have taget farten af og udvist hensyn til den ellers veloplagte forfattertype, der alene måtte forsvare kulturlivet der på det ydre Frederiksberg i det øjeblik. Det gjorde buschaufføren så ikke. Han kørte gennem vandpytten for fuld skrue og var dermed årsag til, at en mindre tsunami af ikke-sundhedsgodkendt vand væltede ind over cykelsti og ikke mindst de tilstedeværende fodgængere. Deriblandt mig. Jeg var derfor gennemblødt fra top til tå af dette brunsnaskede snotslimede smeltevand, da jeg lidt senere tog plads i tandlægestolen. Min søde tandplejer tog det nu pænt. Men jeg skulle jo samme vej hjem og belært af konsekvenser ved mit tidligere valg om at gå fra stationen, valgte jeg på hjemvejen at tage bus 2A, for hellere side indenfor i bussen end stå model til endnu en tsunami brunt slim. Så jeg satte mig på bænken i busstoppestedet. De er i dag så tjekkede, at de er udstyret med en lystavle, der tæller ned til næste bus kommer. Der stod 7 minutter. Der kom en mand med en gravhund og satte sig ved siden af mig. En ung kvinde, der talte højlydt i telefon på et sprog, jeg ikke kender, stillede sig op. Så nåede nedtællingen nul, eller NU, som der rent faktisk stod. Ingen bus. Nedtællingen begyndte igen. Der kom en ung mand og stillede sig op. En ung kvinde mere. Nedtællingen nåede igen nul. Eller NU. Men stadig ingen bus. Det ville selvfølgelig kun have taget mig fem-syv minutter at gå ned til stationen, men nu var beslutningen jo taget, og der var jo ikke Copenhell i den anden ende af 2A her om vinteren, så det måtte vel være muligt at ... Nedtællingen nåede NU for tredje gang og stadig ikke skyggen af en bus. Jeg havde nu ventet på bussen i 22 minutter ifølge min rejsekortsapp, da jeg overgav mig og gik de få minutters gang ned til Grøndal Station, mens jeg frygtede, at 2A ville dukke op lige i det øjeblik, jeg igen var ud for den store vandpyt. Det gjorde den ikke. Så der er skam godt at sige om mine oplevelser med linje 2A i dag. Man skal være retfærdig og huske at få det gode med også. Toget kørte til tiden og uden problemer, og jeg er hjemme nu, lidt kold i det og småsnottet, men i tørt tøj og med en kop te af varme mig på. Om manden med gravhunden og de andre, der ventede sammen med mig på 2A stadig står ved stoppestedet, ved jeg ikke.
    Yay
    Love
    3
    1 Kommentarer 0 Delinger 997 Visninger
  • ADVARSEL TIL JER DER DRIKKER ALKOHOL I DENNE TID ❗️❗️❗️
    Vær forsigtig med at køre, når I drikker, nu hvor vi kommer tættere på julen.🤶
    I fredags på j-dag var jeg ude og få en øl og den ene førte til den anden.
    Heldigvis har jeg jo solgt min bil, så tog en bus hjem.
    Jeg passerede et par razziaer, hvor de vinkede folk ind til en puster i alkometeren. Bussen fik lov at passere.
    Jeg kom sikkert hjem og uden uheld, hvilket var en reel overraskelse, fordi jeg aldrig har kørt en bus før, og jeg aner stadig ikke en dyt om, hvor jeg fik den fra. Så er der nogen der kender nogen som mangler en bus?
    ADVARSEL TIL JER DER DRIKKER ALKOHOL I DENNE TID ❗️❗️❗️ Vær forsigtig med at køre, når I drikker, nu hvor vi kommer tættere på julen.🎅🤶 I fredags på j-dag var jeg ude og få en øl og den ene førte til den anden. Heldigvis har jeg jo solgt min bil, så tog en bus hjem. Jeg passerede et par razziaer, hvor de vinkede folk ind til en puster i alkometeren. Bussen fik lov at passere. Jeg kom sikkert hjem og uden uheld, hvilket var en reel overraskelse, fordi jeg aldrig har kørt en bus før, og jeg aner stadig ikke en dyt om, hvor jeg fik den fra. Så er der nogen der kender nogen som mangler en bus?
    Haha
    Yay
    8
    0 Kommentarer 0 Delinger 808 Visninger
  • Jeg har fortalt om min tur på Tidan i Sverige her i sensommeren 2025:

    https://socii.dk/groups/supdk

    Men jeg er slet ikke færdig med Sverige...

    Min næste tur bliver på Dalslands kanal, fra Töcksfors til Göteborg.

    https://rpix.dk/tracking/dalslandskanal.php

    Det ser ud til at blive en mere komfortabel tur. Man skal godt nok også passere en del sluser, hvor man skal have boardet op og transportere sig selv og sin bagage forbi, men det ser ud til der er broer man kan lægge til ved og stier man kan gå på. Så det burde være overkommeligt.

    Hvis man tager afsted i Juni, Juli eller August kan man helt slippe for at tage boardet op, for der kan man betale for at komme gennem sluserne.

    Man kommer til Töcksfors med bus. Man kan tage en Flix-bus fra København til Oslo, og derfra en Flixbus mod Stockholm, og så stå af i Töcksfors. Turen tager omkring 15 timer - men dels kører man om natten, dels har man 4 timer i Oslo, hvor man lige kan strække benene. Og Flixbus koster stort set ikke noget - 250-400 kr for hele turen, afhængig af hvilken dag man rejser.

    Der er primitive teltpladser med shelters på hele ruten, som man godt nok skal betale for at bruge - men det er småpenge.

    https://dalslandnordmarken.se/sv/product/naturvardskort/

    Og der ud over er der jo allemandsret i Sverige, så man må gerne bare slå sit telt op, hvis man ikke generer nogen.

    Man kommer forbi nogle byer på vejen, og herfra kan man komme med bus eller tog videre ned til Göteborg, så man kan selv vælge hvor langt padle og mange dage man vil være afsted. Jeg tænker jeg vil prøve at tage hele turen ned til Göteborg, hvilket vil blive omkring 250 km.

    Man kan med fordel købe dette hæfte:

    https://dalslandnordmarken.se/sv/product/boken-kanotland/

    hvor der er kort og diverse informationer.


    Forberedelse:

    Find en afgang med Flixbus:

    https://shop.flixbus.dk

    Man må have to store tasker (maks 20 kg hver) med i bussen, og du skal betale 50 kr ekstra for taske nr. to. Derudover må du have en lille taske til håndbagage med ind i bussen.

    Da det godt kan blive noget tungt at slæbe på, så kan det anbefales at have en sammenklappelig sækkevogn. En billig og let udgave kan købes her:

    https://www.jemogfix.dk/trolley-foldbar-aluminium-maks-90-kg/2100/9048899/

    Den er ikke super robust, men den kan bruges. Og den vejer ikke meget. Den type sækkevogne kan også fås andre steder, som nok er bedre kvalitet. Men pas på vægten, da du jo skal have den med på boardet, når du ikke bruger den til at køre bagage på.

    Jeg vil anbefale at have en vandfilter med - fx.

    https://www.naturmand.dk/shop/42-sawyer/105-sawyer-squeeze-vandfilter-kit/

    Alternativet er at have drikkevand med i flasker og dunke, men det bliver nok lidt træls at bære rund på mange liter vand.

    Jeg vil også anbefale at have et gas- eller spritblus med, så man ikke skal til at lave bål, for at kunne lave mad.

    Man kan ikke reservere shelters, så det er nok en fordel at have telt med, i tilfælde af at der er optaget.

    Og selvfølgelig skal al din bagage pakkes i vandtætte tasker. Her kan du vælge at have to store, vandtætte tasker, eller to ikke-vandtætte tasker, og så komme dine ting i små vandtætte poser i dine tasker.

    Hav også gerne noget værktøj med. Det er rart at kunne fikse små problemer, men man skal selvfølgelig også tænke på vægten. Lidt lim, snor, kniv, tape, lappegrej, nål og tråd, ekstra læsebriller, m.m. Hav også gerne en ekstra mobiltelefon med som backup.
    Jeg har fortalt om min tur på Tidan i Sverige her i sensommeren 2025: https://socii.dk/groups/supdk Men jeg er slet ikke færdig med Sverige... Min næste tur bliver på Dalslands kanal, fra Töcksfors til Göteborg. https://rpix.dk/tracking/dalslandskanal.php Det ser ud til at blive en mere komfortabel tur. Man skal godt nok også passere en del sluser, hvor man skal have boardet op og transportere sig selv og sin bagage forbi, men det ser ud til der er broer man kan lægge til ved og stier man kan gå på. Så det burde være overkommeligt. Hvis man tager afsted i Juni, Juli eller August kan man helt slippe for at tage boardet op, for der kan man betale for at komme gennem sluserne. Man kommer til Töcksfors med bus. Man kan tage en Flix-bus fra København til Oslo, og derfra en Flixbus mod Stockholm, og så stå af i Töcksfors. Turen tager omkring 15 timer - men dels kører man om natten, dels har man 4 timer i Oslo, hvor man lige kan strække benene. Og Flixbus koster stort set ikke noget - 250-400 kr for hele turen, afhængig af hvilken dag man rejser. Der er primitive teltpladser med shelters på hele ruten, som man godt nok skal betale for at bruge - men det er småpenge. https://dalslandnordmarken.se/sv/product/naturvardskort/ Og der ud over er der jo allemandsret i Sverige, så man må gerne bare slå sit telt op, hvis man ikke generer nogen. Man kommer forbi nogle byer på vejen, og herfra kan man komme med bus eller tog videre ned til Göteborg, så man kan selv vælge hvor langt padle og mange dage man vil være afsted. Jeg tænker jeg vil prøve at tage hele turen ned til Göteborg, hvilket vil blive omkring 250 km. Man kan med fordel købe dette hæfte: https://dalslandnordmarken.se/sv/product/boken-kanotland/ hvor der er kort og diverse informationer. Forberedelse: Find en afgang med Flixbus: https://shop.flixbus.dk Man må have to store tasker (maks 20 kg hver) med i bussen, og du skal betale 50 kr ekstra for taske nr. to. Derudover må du have en lille taske til håndbagage med ind i bussen. Da det godt kan blive noget tungt at slæbe på, så kan det anbefales at have en sammenklappelig sækkevogn. En billig og let udgave kan købes her: https://www.jemogfix.dk/trolley-foldbar-aluminium-maks-90-kg/2100/9048899/ Den er ikke super robust, men den kan bruges. Og den vejer ikke meget. Den type sækkevogne kan også fås andre steder, som nok er bedre kvalitet. Men pas på vægten, da du jo skal have den med på boardet, når du ikke bruger den til at køre bagage på. Jeg vil anbefale at have en vandfilter med - fx. https://www.naturmand.dk/shop/42-sawyer/105-sawyer-squeeze-vandfilter-kit/ Alternativet er at have drikkevand med i flasker og dunke, men det bliver nok lidt træls at bære rund på mange liter vand. Jeg vil også anbefale at have et gas- eller spritblus med, så man ikke skal til at lave bål, for at kunne lave mad. Man kan ikke reservere shelters, så det er nok en fordel at have telt med, i tilfælde af at der er optaget. Og selvfølgelig skal al din bagage pakkes i vandtætte tasker. Her kan du vælge at have to store, vandtætte tasker, eller to ikke-vandtætte tasker, og så komme dine ting i små vandtætte poser i dine tasker. Hav også gerne noget værktøj med. Det er rart at kunne fikse små problemer, men man skal selvfølgelig også tænke på vægten. Lidt lim, snor, kniv, tape, lappegrej, nål og tråd, ekstra læsebriller, m.m. Hav også gerne en ekstra mobiltelefon med som backup.
    SOCII.DK
    Stand Up Paddle DK
    Denne gruppe er til snak om Stand Up Paddle. Man kan spørge andre til råds, eller man kan uploade billeder fra ture man har været på. Man kan også efterlyse nogen at tage ud sammen med.
    Like
    Love
    3
    1 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Dagens Arne :

    Her, hvor jeg sidder og venter på bussen
    præcis her
    sad en hyrdedreng for 800 år siden
    og spillede på benfløjte
    da koen rev sig løs,
    den spættede, trepattede
    der var så knarvorn.
    Han tabte fløjten,
    da han benede efter koen.

    Fløjten ligger i jorden endnu,
    langt nede under sædet i læskuret.
    Ingen kan se den,
    Ingen ved den er der
    andre end mig.
    Jeg kan mærke den dernede.

    Da de sidste toner
    skulle til at trille ud af fløjten,
    kastede drengen den fra sig.
    Tonerne blev liggende
    og trykkede sig sammen.

    De prøver stadig på at komme ud.
    Man kan høre dem pibe og hvæse lidt,
    men de kan ikke
    ikke af sig selv.

    Jeg mærker de indespærrede toner
    som en durren i sædet under mig.
    Små forknytte toneklumper nede i jorden.
    De havde sådan glædet sig til at komme ud
    svæve i arabesker over græsset
    og opløses som den sidste dis
    der smelter for solen over engen.

    Kom så bare med jer
    I kan komme op gennem mig, siger jeg.
    Jeg skal nok åbne munden.
    så kan I komme ud den vej.

    En dame kommer gående med sin datter,
    en lille håndunge i knæhøjde.
    Moar, siger pigen.
    Der sidder en tosset mand og synger
    inde i skuret.
    Må han vel det?

    ©Arne Herløv Petersen
    Dagens Arne : Her, hvor jeg sidder og venter på bussen præcis her sad en hyrdedreng for 800 år siden og spillede på benfløjte da koen rev sig løs, den spættede, trepattede der var så knarvorn. Han tabte fløjten, da han benede efter koen. Fløjten ligger i jorden endnu, langt nede under sædet i læskuret. Ingen kan se den, Ingen ved den er der andre end mig. Jeg kan mærke den dernede. Da de sidste toner skulle til at trille ud af fløjten, kastede drengen den fra sig. Tonerne blev liggende og trykkede sig sammen. De prøver stadig på at komme ud. Man kan høre dem pibe og hvæse lidt, men de kan ikke ikke af sig selv. Jeg mærker de indespærrede toner som en durren i sædet under mig. Små forknytte toneklumper nede i jorden. De havde sådan glædet sig til at komme ud svæve i arabesker over græsset og opløses som den sidste dis der smelter for solen over engen. Kom så bare med jer I kan komme op gennem mig, siger jeg. Jeg skal nok åbne munden. så kan I komme ud den vej. En dame kommer gående med sin datter, en lille håndunge i knæhøjde. Moar, siger pigen. Der sidder en tosset mand og synger inde i skuret. Må han vel det? ©Arne Herløv Petersen
    Yay
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 778 Visninger
  • Så skal dagen nydes, hverdagen er startet i ro og mag.
    #Bussen #Job #Afslapning
    Så skal dagen nydes, hverdagen er startet i ro og mag. #Bussen #Job #Afslapning
    Like
    7
    0 Kommentarer 0 Delinger 948 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind