• Det kom desværre ikke på plads :/
    Men sådan er bureaukrati engang imellem.
    Det kom desværre ikke på plads :/ Men sådan er bureaukrati engang imellem.
    Hvis det bureaukratiske kan komme på plads, har jeg en 1-årig ansættelse
    Sad
    1
    0 Comments 0 Shares 326 Views
  • Hvis det bureaukratiske kan komme på plads, har jeg en 1-årig ansættelse
    Hvis det bureaukratiske kan komme på plads, har jeg en 1-årig ansættelse
    Like
    4
    1 Comments 1 Shares 470 Views
  • Mit nyeste værk i serien “De Oprindelige” et lille et af slagsen på knapt 66 x 66 cm men med et dybt budskab om at huske på de mennesker der lever udenfor rækkevidde af det nuværende geopolitiske morads.

    Forestil jer en lille, trodsig ø i et uendeligt hav af sand. Det er Kukumane, dybt inde i Central Kalahari Game Reserve – en vildmark, der i udstrækning er større end hele Danmark.

    Mens myndighederne har tømt store dele af dette enorme område, er en lille håndfuld familier blevet tilbage. De lever under en usynlig, bureaukratisk belejring, hvor vand skal hentes langt væk, og hvor retten til overhovedet at være der er en daglig kamp.

    Alligevel står hun her. Midt i sin kraal, omgivet af tæpper mod kulden, med en sort plastikstol solidt plantet i sandet. Den stol er ikke bare et møbel; den er et anker. I et landskab, hvor staten behandler dem som ulovlige indtrængere, bliver stolen det ultimative symbol på varighed.

    Teksten på billedet, “Secure in a Tilting World”, indfanger hendes situation præcist. Verden omkring hende hælder – den er ustabil, politisk usikker og i forandring. Men hun vælter ikke. Hun står fast.

    De digitale QR-koder, der svæver over hegnet, vidner om, at selv her, i isolationen, trænger den moderne verden sig på. Men hendes blik fortæller os, at dette sted tilhører hende
    Mit nyeste værk i serien “De Oprindelige” et lille et af slagsen på knapt 66 x 66 cm men med et dybt budskab om at huske på de mennesker der lever udenfor rækkevidde af det nuværende geopolitiske morads. Forestil jer en lille, trodsig ø i et uendeligt hav af sand. Det er Kukumane, dybt inde i Central Kalahari Game Reserve – en vildmark, der i udstrækning er større end hele Danmark. Mens myndighederne har tømt store dele af dette enorme område, er en lille håndfuld familier blevet tilbage. De lever under en usynlig, bureaukratisk belejring, hvor vand skal hentes langt væk, og hvor retten til overhovedet at være der er en daglig kamp. Alligevel står hun her. Midt i sin kraal, omgivet af tæpper mod kulden, med en sort plastikstol solidt plantet i sandet. Den stol er ikke bare et møbel; den er et anker. I et landskab, hvor staten behandler dem som ulovlige indtrængere, bliver stolen det ultimative symbol på varighed. Teksten på billedet, “Secure in a Tilting World”, indfanger hendes situation præcist. Verden omkring hende hælder – den er ustabil, politisk usikker og i forandring. Men hun vælter ikke. Hun står fast. De digitale QR-koder, der svæver over hegnet, vidner om, at selv her, i isolationen, trænger den moderne verden sig på. Men hendes blik fortæller os, at dette sted tilhører hende
    Yay
    Like
    Love
    14
    0 Comments 0 Shares 833 Views
  • Danmarks voksende forbrug af sand og grus til byggematerialer skader havmiljøet og klimaet og underminerer forsyningssikkerheden. Der er brug for en ny national strategi.



    Vi har kritisk mangel på råstoffer i Danmark, da et massivt forbrug af sand og grus truer både forsyningssikkerheden og havmiljøet.



    Den nuværende udvindingstendenser er uholdbare og kræver en ny national strategi med fokus på cirkulær økonomi frem for blot at finde nye graveområder.



    Gennem tre centrale anbefalinger foreslås det at prioritere anlægsprojekter strengere, fjerne bureaukratiske hindringer for genanvendelse af jord og gøre det økonomisk attraktivt at genbruge materialer.



    Ved at lade sig inspirere af lande som Holland kan Danmark reducere sin klimabelastning og beskytte de sårbare marine økosystemer mod yderligere ødelæggelse.



    Målet er at skabe en fremtid, hvor vi bruger færre ressourcer mere effektivt for at sikre fundamentet for den grønne omstilling.



    Link til artiklen

    https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art10786811/Danmark-st%C3%A5r-foran-r%C3%A5stofmangel-her-er-tre-ting-vi-kan-g%C3%B8re?shareToken=8tuKsOAHE0wQ
    Danmarks voksende forbrug af sand og grus til byggematerialer skader havmiljøet og klimaet og underminerer forsyningssikkerheden. Der er brug for en ny national strategi. Vi har kritisk mangel på råstoffer i Danmark, da et massivt forbrug af sand og grus truer både forsyningssikkerheden og havmiljøet. Den nuværende udvindingstendenser er uholdbare og kræver en ny national strategi med fokus på cirkulær økonomi frem for blot at finde nye graveområder. Gennem tre centrale anbefalinger foreslås det at prioritere anlægsprojekter strengere, fjerne bureaukratiske hindringer for genanvendelse af jord og gøre det økonomisk attraktivt at genbruge materialer. Ved at lade sig inspirere af lande som Holland kan Danmark reducere sin klimabelastning og beskytte de sårbare marine økosystemer mod yderligere ødelæggelse. Målet er at skabe en fremtid, hvor vi bruger færre ressourcer mere effektivt for at sikre fundamentet for den grønne omstilling. Link til artiklen https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art10786811/Danmark-st%C3%A5r-foran-r%C3%A5stofmangel-her-er-tre-ting-vi-kan-g%C3%B8re?shareToken=8tuKsOAHE0wQ
    Like
    Love
    Sad
    3
    0 Comments 0 Shares 742 Views
  • Altså! Det ka' godt være det er min hjerne der kke er stor nok - det er det sikkert. Men jeg forstår altså ikke helt resonnementet. Hvorfor gør man det så besværligt for os/Danmark - giver en dom der automatisk giver anledning til (unødvendigt) bureaukrati i 12 år? Vi har som (dansk) samfund ikke noget behov for at huse den slags mennesker, som i aldrig. Hvorfor ikke bare være helt firkantede, enten eller, en gang for alle. Ud, og bliv ude! Ikke noget med, at de skal gå og drømme om og planlægge med at komme tilbage.
    https://ekstrabladet.dk/krimi/berygtet-bandeleder-udvist-i-12-aar/11118428
    Altså! Det ka' godt være det er min hjerne der kke er stor nok - det er det sikkert. Men jeg forstår altså ikke helt resonnementet. Hvorfor gør man det så besværligt for os/Danmark - giver en dom der automatisk giver anledning til (unødvendigt) bureaukrati i 12 år? Vi har som (dansk) samfund ikke noget behov for at huse den slags mennesker, som i aldrig. Hvorfor ikke bare være helt firkantede, enten eller, en gang for alle. Ud, og bliv ude! Ikke noget med, at de skal gå og drømme om og planlægge med at komme tilbage. https://ekstrabladet.dk/krimi/berygtet-bandeleder-udvist-i-12-aar/11118428
    0 Comments 0 Shares 497 Views
  • #Respekt4Tjenesten
    #DenKongeligeLivgarde
    #GrundlovssikretDemonstration
    #DetDanskeDemokrati

    Vi har i Danmark den Grundlovssikrede Ret til at Demonstrere.

    Så kære Kommende Demonstranter for, at du/I kan bruge Din/Jeres Grundlovsikrede Ret til Demonstration, så er der lige en Bureaukratisk Procedure og Godkendelse, der skal gennemføres inden Demonstrationen.

    1) Kontakt den Lokale Politistation og anmeld efter deres anvisning Din/Jeres Demonstration.
    2) For at sikre Den Offenlige Ro og Orden, så er der ikke Garanti, at der gives Tilladelse til at bestemme Et Konkret Sted for Demonstrationen, men ét dertil følgende Kompromis-Sted.
    3) For at sikre Den Offentlige Ro og Orden, så er Den Grundlovssikrede Retslige Demonstration betinget af, at Følge den Lokale Politi-myndigheds Anvisninger og Retningslinier. [Så kære Autonome Anarkistiske Aktivister, det er NoGo, at Vige fra Aftalen].


    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1285815990022491&set=a.272900497980717&type=3
    #Respekt4Tjenesten #DenKongeligeLivgarde #GrundlovssikretDemonstration #DetDanskeDemokrati Vi har i Danmark den Grundlovssikrede Ret til at Demonstrere. Så kære Kommende Demonstranter for, at du/I kan bruge Din/Jeres Grundlovsikrede Ret til Demonstration, så er der lige en Bureaukratisk Procedure og Godkendelse, der skal gennemføres inden Demonstrationen. 1) Kontakt den Lokale Politistation og anmeld efter deres anvisning Din/Jeres Demonstration. 2) For at sikre Den Offenlige Ro og Orden, så er der ikke Garanti, at der gives Tilladelse til at bestemme Et Konkret Sted for Demonstrationen, men ét dertil følgende Kompromis-Sted. 3) For at sikre Den Offentlige Ro og Orden, så er Den Grundlovssikrede Retslige Demonstration betinget af, at Følge den Lokale Politi-myndigheds Anvisninger og Retningslinier. [Så kære Autonome Anarkistiske Aktivister, det er NoGo, at Vige fra Aftalen]. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1285815990022491&set=a.272900497980717&type=3
    Bei Facebook anmelden
    Melde dich bei Facebook an, um dich mit deinen Freunden, deiner Familie und Personen, die du kennst, zu verbinden und Inhalte zu teilen.
    0 Comments 0 Shares 730 Views
  • Sådan kan de optimerer lokalpolitik (bare min mening).

    - Nedlæg regionerne og kommunerne.
    - Tilbage til de amtsopdeling.
    - Giv politikerne fuldtidsstillinger i amterne.

    På den måde har vi ikke alle de deltidspolitikere løbende rundt en halv dag her og der. Mindre bureaukrati da der kan tages stilling til større områder. Færre politikere = stor besparelse i det offentlige...
    Sådan kan de optimerer lokalpolitik (bare min mening). - Nedlæg regionerne og kommunerne. - Tilbage til de amtsopdeling. - Giv politikerne fuldtidsstillinger i amterne. På den måde har vi ikke alle de deltidspolitikere løbende rundt en halv dag her og der. Mindre bureaukrati da der kan tages stilling til større områder. Færre politikere = stor besparelse i det offentlige...
    Like
    2
    2 Comments 0 Shares 528 Views
  • Jeg vil skabe mere nærhed og mindre bureaukrati i Syddanmark.
    Jeg vil styrke sundhedsvæsenet og sikre bedre lokale løsninger.
    Jeg vil styrke sammenhængen - i hele regionen, også med vores naboer syd for grænsen.
    Jeg vil se syd for grænsen, hvor man har reduceret IT-omkostninger ved at erstatte dyr software med open-source-løsninger.

    Det er derfor, jeg hænger plakater op i dag, så du husker navnet og visionen den 18. november.

    Plakater som måske indeholder et enkelt, eller to, ekstra budskaber...

    Stem på Niclas Aarestrup til Region Syddanmark.
    niclasaarestrup.dk
    Jeg vil skabe mere nærhed og mindre bureaukrati i Syddanmark. Jeg vil styrke sundhedsvæsenet og sikre bedre lokale løsninger. Jeg vil styrke sammenhængen - i hele regionen, også med vores naboer syd for grænsen. Jeg vil se syd for grænsen, hvor man har reduceret IT-omkostninger ved at erstatte dyr software med open-source-løsninger. Det er derfor, jeg hænger plakater op i dag, så du husker navnet og visionen den 18. november. Plakater som måske indeholder et enkelt, eller to, ekstra budskaber... Stem på Niclas Aarestrup til Region Syddanmark. 👉 niclasaarestrup.dk
    Like
    3
    0 Comments 0 Shares 752 Views
  • Rolig nu - der skal vel lige ansættes nogen mennesker der kan oprette et udvalg for at finde ud af hvilke områder der skal sparres på?

    https://www.bt.dk/samfund/taenketank-langer-ud-regeringens-kamp-mod-bureaukratiet-gaar-alt-for-langsomt
    Rolig nu - der skal vel lige ansættes nogen mennesker der kan oprette et udvalg for at finde ud af hvilke områder der skal sparres på? https://www.bt.dk/samfund/taenketank-langer-ud-regeringens-kamp-mod-bureaukratiet-gaar-alt-for-langsomt
    Like
    1
    1 Comments 0 Shares 390 Views
  • bureaukratiet kan vel holde forslaget ud i strakt arm i fire år, så må vi vurdere hvad vi skal gøre efter næste præsidentvalg i USA.

    https://www.information.dk/indland/leder/2025/03/maaske-klogeste-lade-gaa-bureaukrati-processen-omkring-forsvarsaftalen-usa?kupon=eyJpYXQiOjE3NDE1ODgwOTQsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4MjgyNDcifQ.QWNp3cfx1ExQYARduPQXWg
    bureaukratiet kan vel holde forslaget ud i strakt arm i fire år, så må vi vurdere hvad vi skal gøre efter næste præsidentvalg i USA. https://www.information.dk/indland/leder/2025/03/maaske-klogeste-lade-gaa-bureaukrati-processen-omkring-forsvarsaftalen-usa?kupon=eyJpYXQiOjE3NDE1ODgwOTQsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4MjgyNDcifQ.QWNp3cfx1ExQYARduPQXWg
    WWW.INFORMATION.DK
    Måske er det klogeste at lade der gå bureaukrati i processen omkring forsvarsaftalen med USA
    Regeringen burde ikke have indgået forsvarsaftalen med USA, der vil give Trump-administrationen historisk vidtrækkende beføjelser på dansk territorium. Nu er der ingen let udvej
    1 Comments 0 Shares 717 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In