• Synkende byer i verden som følge af klimaforandringerne


    Kiruna, Sverige. Byen i Nord-Sverige synker fordi undergrunden er ved at give efter på grund af udvidelsen af verdens største underjordiske jernmalmmine

    Venedig, Italien. En af verdens mest berømte "synkende byer", selv om takten er nedsat til få milimeter om året ved hjælp af stop for pumpning af byens grundvand.

    Shanghai, Kina. I Shanghai er trækket på grundvandet så voldsomt nu, at byen synker fem centimeter om året ifølge et andet studie fra University of Rhode Island.

    Jakarta, Indonesien. Millionbyen synker 20 centimeter om året. Blandt andet som følge af grundvandsudpumpning. Myndighederne operer med en delvis udflytning af befolkningen.

    Houston, USA. To tommer om året synker storbyen i Texas. Også her er det grundvandsudpumpning.

    Miami, USA. Miamis havniveau stiger hurtigere end i andre dele af verden.

    Dhaka, Bangladesh. Stigende havmasser truer med at oversvømme 17 procent af Bangladesh.

    Rotterdam, Holland. 90 procent af Rotterdam ligger de facto under havets overflade, hvilket gør byen følsom når det gælder stigende verdenshave.

    Alexandria, Egypten. Den egyptiske badebys populære strande risikerer at blive opslugt af stigende verdenshave.

    Bangkok, Thailand. Grunden under Bangkok synker med 10 millimeter hvert eneste år. Det gør fremtiden usikker for Thailands hovedstad. Storbyen ligger i forvejen blot en halv til to meter over havets overflade.

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2026-05-26-havet-aeder-sig-ind-paa-amerikansk-by-befolkningen-boer-flytte-inden-det-er-for-sent-lyder-advarslen

    Synkende byer i verden som følge af klimaforandringerne Kiruna, Sverige. Byen i Nord-Sverige synker fordi undergrunden er ved at give efter på grund af udvidelsen af verdens største underjordiske jernmalmmine Venedig, Italien. En af verdens mest berømte "synkende byer", selv om takten er nedsat til få milimeter om året ved hjælp af stop for pumpning af byens grundvand. Shanghai, Kina. I Shanghai er trækket på grundvandet så voldsomt nu, at byen synker fem centimeter om året ifølge et andet studie fra University of Rhode Island. Jakarta, Indonesien. Millionbyen synker 20 centimeter om året. Blandt andet som følge af grundvandsudpumpning. Myndighederne operer med en delvis udflytning af befolkningen. Houston, USA. To tommer om året synker storbyen i Texas. Også her er det grundvandsudpumpning. Miami, USA. Miamis havniveau stiger hurtigere end i andre dele af verden. Dhaka, Bangladesh. Stigende havmasser truer med at oversvømme 17 procent af Bangladesh. Rotterdam, Holland. 90 procent af Rotterdam ligger de facto under havets overflade, hvilket gør byen følsom når det gælder stigende verdenshave. Alexandria, Egypten. Den egyptiske badebys populære strande risikerer at blive opslugt af stigende verdenshave. Bangkok, Thailand. Grunden under Bangkok synker med 10 millimeter hvert eneste år. Det gør fremtiden usikker for Thailands hovedstad. Storbyen ligger i forvejen blot en halv til to meter over havets overflade. https://nyheder.tv2.dk/udland/2026-05-26-havet-aeder-sig-ind-paa-amerikansk-by-befolkningen-boer-flytte-inden-det-er-for-sent-lyder-advarslen
    NYHEDER.TV2.DK
    Havet æder sig ind på amerikansk by – befolkningen bør flytte inden det er for sent, lyder advarslen
    New Orleans har været centrum for et utal af katastrofer, men det bliver et stigende verdenshav, som kommer til at udslette byen fra verdenskortet.
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • #Thailand #Bangkok #Togulykke #Narkotika #Kriminalitet

    Togfører testet positiv for stoffer efter dødsulykke i Bangkok ‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    Ifølge thailandske medier viste den foreløbige test spor af cannabis og metamfetamin, men den officielle bekræftelse fra hospitalet afventes fortsat.

    Læs og se nærmere her:

    https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/#post-3775
    #Thailand #Bangkok #Togulykke #Narkotika #Kriminalitet <b>Togfører testet positiv for stoffer efter dødsulykke i Bangkok</b> ‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ Ifølge thailandske medier viste den foreløbige test spor af cannabis og metamfetamin, men den officielle bekræftelse fra hospitalet afventes fortsat. Læs og se nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/#post-3775
    0 Kommentarer 0 Delinger 771 Visninger
  • Beovox CX 100 Ny
    Kr. 750.00
    På lager
    Ølstykke, Danmark
    Bang & Olufsen højttalere i Aluminium og sort finish. Kabinetterne har en sølvfarvet overflade med sorte frontstofgitre.
    Har et par CX 100 i overskud. De er lidt ridsede. Mine egne gav jeg folie. En billig og nem måde at få præcis det udtryk du ønsker på dem. De kan også poleres helt op som et spejl med lidt knofedt.
    Begge har fået nye gummi kantophæng.
    De kan evt. høres inden køb.
    Bang & Olufsen højttalere i Aluminium og sort finish. Kabinetterne har en sølvfarvet overflade med sorte frontstofgitre. Har et par CX 100 i overskud. De er lidt ridsede. Mine egne gav jeg folie. En billig og nem måde at få præcis det udtryk du ønsker på dem. De kan også poleres helt op som et spejl med lidt knofedt. Begge har fået nye gummi kantophæng. De kan evt. høres inden køb.
    0 Kommentarer 0 Delinger 356 Visninger
  • #Thailand #Bangkok #Togulykke #Ulykke #Busulykke

    Mindst otte døde efter voldsom togulykke i Bangkok ‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    En offentlig bus blev lørdag ramt af et godstog ved en jernbaneoverkørsel nær Makkasan i Bangkok. Mindst otte mennesker mistede livet, og mindst 32 blev såret, da bussen og flere andre køretøjer brød i brand.

    Læs og se nærmere her:
    https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/
    #Thailand #Bangkok #Togulykke #Ulykke #Busulykke <b>Mindst otte døde efter voldsom togulykke i Bangkok ‍​</b>‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ En offentlig bus blev lørdag ramt af et godstog ved en jernbaneoverkørsel nær Makkasan i Bangkok. Mindst otte mennesker mistede livet, og mindst 32 blev såret, da bussen og flere andre køretøjer brød i brand. Læs og se nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/mindst-otte-doede-efter-voldsom-togulykke-i-bangkok/
    0 Kommentarer 0 Delinger 619 Visninger
  • Nye fregatter, i vores tid, jeg er bange for Troels vil købe ind til en type krig der har været....
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/verdens-stoerste-skibsbygger-vil-have-fingrene-i-kaempe-milliardordre-fra-forsvaret
    Nye fregatter, i vores tid, jeg er bange for Troels vil købe ind til en type krig der har været.... https://www.dr.dk/nyheder/indland/verdens-stoerste-skibsbygger-vil-have-fingrene-i-kaempe-milliardordre-fra-forsvaret
    WWW.DR.DK
    Verdens største skibsbygger vil have fingrene i kæmpe milliardordre fra Forsvaret
    Sydkoreanske HHI lover fregatter væsentligt hurtigere og billigere end deres europæiske konkurrenter.
    Like
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 589 Visninger
  • Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent

    Det danske designklenodie Bang & Olufsen var helt kategorisk, da Vladimir Putins tropper i februar 2022 invaderede Ukraine.

    B&O og Rusland var nu to ting, der ikke længere rimede på hinanden, og selv om luksus varerne endnu ikke var på sanktionslisten, så trak designfirmaet en klar streg i sandet.

    - Vi har fem butikker i Rusland og én butik i Hviderusland, som drives af forretningspartnere. Vi har stoppet al salg og alle leverancer til disse markeder siden invasionen af Ukraine, lød det i en pressemeddelelse i marts 2022.

    I pressemeddelelsen lød det også, at B&O's produkter ville blive sanktioneret af EU selvsamme måned, men at det altså ikke ville have betydning for det danske selskab, som allerede havde forladt Rusland.

    #Socii #rusland #sanktioner #krig #ukraine #Bang&Olufsen #B&O
    <h2>Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent</h2>Det danske designklenodie Bang & Olufsen var helt kategorisk, da Vladimir Putins tropper i februar 2022 invaderede Ukraine. B&O og Rusland var nu to ting, der ikke længere rimede på hinanden, og selv om luksus varerne endnu ikke var på sanktionslisten, så trak designfirmaet en klar streg i sandet. - Vi har fem butikker i Rusland og én butik i Hviderusland, som drives af forretningspartnere. Vi har stoppet al salg og alle leverancer til disse markeder siden invasionen af Ukraine, lød det i en pressemeddelelse i marts 2022. I pressemeddelelsen lød det også, at B&O's produkter ville blive sanktioneret af EU selvsamme måned, men at det altså ikke ville have betydning for det danske selskab, som allerede havde forladt Rusland. #Socii #rusland #sanktioner #krig #ukraine #Bang&Olufsen #B&O
    WWW.DR.DK
    Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent
    Spritnye, sanktionerede højtalere og hovedtelefoner kan købes i både fysiske butikker og på internettet, viser kortlægning.
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 980 Visninger
  • Er du en stærk leder med mod på en af Københavns mest komplekse driftsopgaver?

    Københavns Kommune søger en driftsstærk afdelingschef til den kommunale indkvartering af flygtninge og fordrevne

    Jobcenter København har aktuelt ansvaret for indkvartering af mere end 3.500 flygtninge og fordrevne fra Ukraine – og nu søger de en erfaren leder til at sikre stabil og professionel drift i en organisation under konstant forandring

    Som afdelingschef får du:
    Personaleledelse af tre~fire daglige ledere på tværs af indkvarteringslokationer
    Ansvar for drift, vagtplanlægning og ressourceanvendelse
    En central rolle i tværgående projekter og samarbejder med andre forvaltninger
    Del af en engageret chefgruppe med 16 kolleger

    De leder efter dig, der:
    Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund
    Har dokumenteret erfaring med ledelse af kompleks drift
    Er stærk i forandringsledelse og trives med uforudsigelighed
    Har erfaring med – eller ambitioner for – ledelse af ledere
    Arbejder ansvarsfuldt og har høj arbejdskapacitet

    Dette er en stilling til dig, der ikke er bange for at tage ansvar og gøre en reel forskel for nogle af de mest sårbare borgere i Danmarks største by

    Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3020940/

    #Ledelse #Afdelingschef #KøbenhavnsKommune #Integration #Flygtninge #JobOpslag #Danmark #Karriere #Driftsledelse #Forandringsledelse #Personaleledelse
    🏙️ Er du en stærk leder med mod på en af Københavns mest komplekse driftsopgaver? Københavns Kommune søger en driftsstærk afdelingschef til den kommunale indkvartering af flygtninge og fordrevne 👇 Jobcenter København har aktuelt ansvaret for indkvartering af mere end 3.500 flygtninge og fordrevne fra Ukraine – og nu søger de en erfaren leder til at sikre stabil og professionel drift i en organisation under konstant forandring 🌍 Som afdelingschef får du: 👥 Personaleledelse af tre~fire daglige ledere på tværs af indkvarteringslokationer 🏗️ Ansvar for drift, vagtplanlægning og ressourceanvendelse 🤝 En central rolle i tværgående projekter og samarbejder med andre forvaltninger 💼 Del af en engageret chefgruppe med 16 kolleger De leder efter dig, der: 🎓 Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund 📋 Har dokumenteret erfaring med ledelse af kompleks drift 🔄 Er stærk i forandringsledelse og trives med uforudsigelighed 🧭 Har erfaring med – eller ambitioner for – ledelse af ledere 💪 Arbejder ansvarsfuldt og har høj arbejdskapacitet Dette er en stilling til dig, der ikke er bange for at tage ansvar og gøre en reel forskel for nogle af de mest sårbare borgere i Danmarks største by 🙌 Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3020940/ #Ledelse #Afdelingschef #KøbenhavnsKommune #Integration #Flygtninge #JobOpslag #Danmark #Karriere #Driftsledelse #Forandringsledelse #Personaleledelse
    0 Kommentarer 0 Delinger 912 Visninger
  • Vi VIL have vild natur.....

    Danskere råber op om at vi skal have mere vild og rå natur, for biodiversitet osv. og når naturen så rent faktisk bliver natur og vild, som da Ulven kom luskende tilbage, så vil Danskerne detundehyleme ikke have vild natur alligevel, for nu ryger deres Får, og rå vildt jo..

    Det er som om Danskere ikke rigtig forstår hvad vild natur er - og forståeligt nok, for vi har jo i flere generationer ikke haft vild natur i Danmark. Vi har haft velfriserede skove hvor ikke en eneste gren ligger forkert, vi har velfriseret "natur" i form af velholdte marker, alt er designet.

    Hvis et træ falder ned over en gangsti i en skov, så skynder man sig at save i stykker og fjerne den, for det er jo helt forfærdeligt hvis folk skal gå udenom. Man råber op om vild natur, og når selve symbolet på vild natur så viser sig i form af Ulven, så går folk fuldstændig amok vil skyde den i flæng, for den æder jo vores små børn, helst dem der render og leger i en skovbørnehave.. De selv samme mennesker er så dem der synes at Elgen bare skal have lov til at være her (Elgen er mere psykopat end Ulven, da den er møg ligeglad med dig).

    Man kan ikke stå og kæfte op om ægte vild natur, og så være imod Ulven. Vil man have mere vild natur, så må man lære at leve med Ulven ( der i øvrigt ikke gør mennesker noget med mindre den bliver trængt op i krog).

    Hvis man virkelig går i dybden med hvem Ulvens modstandere er, så er det i langt de fleste tilfælde Jægere, eller pårørende til jægere - og uvidende storbyboer og landsby "tosser"...

    Det er nu en gang den vilde og ukontrollerede natur, at et træ falder ned over en gang sti i skoven, at Ulven spiser et får eller to, at ræven æder nogle høns og eller deres æg osv. Det er menneskets opgave at lære at leve med at skulle gå udenom det væltede træ, at betragte de vilde dyr på afstand. Lær dog for fanden at elske den vilde natur og acceptere at sådan er naturen. Naturen er vild, rå og til tider alt andet end et glansbillede.

    Kender du en der er bange for ulve - så gør mig en tjeneste .. fortæl dem at Rødhætte og Ulven kun er et eventyr, og ikke virkelighed.

    Du kan evt. også vise dem de her videoer der objektivt fortæller og viser at Ulven rent faktisk er et nyttedyr. De her programmer giver et rigtig godt unuanceret billede af Ulven og dens betydning. Det smukkeste dyr på denne klode.

    1. Yellowstone - The wolves are back - fantastisk dokumentar.
    https://www.youtube.com/watch?v=aZsteDMUsU4

    2. 70 years without Wolves : Yellowstone.
    https://www.youtube.com/watch?v=OZL1SxGDz9U

    3. The rise of the black wolf. - den her er helt fantastisk.
    https://www.youtube.com/watch?v=W4TEEYnc0yg

    4. Wild wolves : Pack life.
    https://www.youtube.com/watch?v=FoFbY9vkg4Q




    https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-smaa-ponyer-kan-blive-taget-af-ulve-fra-tid-til-anden
    <b>Vi VIL have vild natur.....</b> Danskere råber op om at vi skal have mere vild og rå natur, for biodiversitet osv. og når naturen så rent faktisk bliver natur og vild, som da Ulven kom luskende tilbage, så vil Danskerne detundehyleme ikke have vild natur alligevel, for nu ryger deres Får, og rå vildt jo.. Det er som om Danskere ikke rigtig forstår hvad vild natur er - og forståeligt nok, for vi har jo i flere generationer ikke haft vild natur i Danmark. Vi har haft velfriserede skove hvor ikke en eneste gren ligger forkert, vi har velfriseret "natur" i form af velholdte marker, alt er designet. Hvis et træ falder ned over en gangsti i en skov, så skynder man sig at save i stykker og fjerne den, for det er jo helt forfærdeligt hvis folk skal gå udenom. Man råber op om vild natur, og når selve symbolet på vild natur så viser sig i form af Ulven, så går folk fuldstændig amok vil skyde den i flæng, for den æder jo vores små børn, helst dem der render og leger i en skovbørnehave.. De selv samme mennesker er så dem der synes at Elgen bare skal have lov til at være her (Elgen er mere psykopat end Ulven, da den er møg ligeglad med dig). Man kan ikke stå og kæfte op om ægte vild natur, og så være imod Ulven. Vil man have mere vild natur, så må man lære at leve med Ulven ( der i øvrigt ikke gør mennesker noget med mindre den bliver trængt op i krog). Hvis man virkelig går i dybden med hvem Ulvens modstandere er, så er det i langt de fleste tilfælde Jægere, eller pårørende til jægere - og uvidende storbyboer og landsby "tosser"... Det er nu en gang den vilde og ukontrollerede natur, at et træ falder ned over en gang sti i skoven, at Ulven spiser et får eller to, at ræven æder nogle høns og eller deres æg osv. Det er menneskets opgave at lære at leve med at skulle gå udenom det væltede træ, at betragte de vilde dyr på afstand. Lær dog for fanden at elske den vilde natur og acceptere at sådan er naturen. Naturen er vild, rå og til tider alt andet end et glansbillede. Kender du en der er bange for ulve - så gør mig en tjeneste .. <b> fortæl dem at Rødhætte og Ulven kun er et eventyr, og ikke virkelighed.</b> Du kan evt. også vise dem de her videoer der objektivt fortæller og viser at Ulven rent faktisk er et nyttedyr. De her programmer giver et rigtig godt unuanceret billede af Ulven og dens betydning. Det smukkeste dyr på denne klode. <b>1. Yellowstone - The wolves are back - fantastisk dokumentar.</b> https://www.youtube.com/watch?v=aZsteDMUsU4 <b>2. 70 years without Wolves : Yellowstone.</b> https://www.youtube.com/watch?v=OZL1SxGDz9U <b>3. The rise of the black wolf.</b> - den her er helt fantastisk. https://www.youtube.com/watch?v=W4TEEYnc0yg 4. Wild wolves : Pack life. https://www.youtube.com/watch?v=FoFbY9vkg4Q https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-smaa-ponyer-kan-blive-taget-af-ulve-fra-tid-til-anden
    WWW.DR.DK
    Ekspert: Små ponyer kan blive taget af ulve fra tid til anden
    Onsdag i sidste uge blev en pony ædt og dræbt af en ulv ved Egtved.
    Like
    Love
    Yay
    5
    10 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Til alle Jer der er "bange" for AI (Kunstig intelligens), så kan jeg berolige jer med at sige - "I skal ikke være bange".

    Kunstig intelligens kan sammenlignes med en der TROR de er smarte, men er det faktisk slet ikke. Kunstig intelligens er faktisk bare en sandsynlighedsberegner, det udregner hvad det mest logiske svar vil være i forhold til spørgsmålet - intet andet.
    Til alle Jer der er "bange" for AI (Kunstig intelligens), så kan jeg berolige jer med at sige - "I skal ikke være bange". Kunstig intelligens kan sammenlignes med en der TROR de er smarte, men er det faktisk slet ikke. Kunstig intelligens er faktisk bare en sandsynlighedsberegner, det udregner hvad det mest logiske svar vil være i forhold til spørgsmålet - intet andet.
    Haha
    Like
    4
    5 Kommentarer 0 Delinger 444 Visninger
  • #Thailand #Bangkok #Eurovision #Konkurrence

    Bangkok bliver vært for Asiens første Eurovision i 2026

    Bangkok er blevet valgt som værtsby for den allerførste udgave af Eurovision Song Contest Asia, som får premiere i 2026.

    Læs nærmere her:

    https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/bangkok-bliver-vaert-for-asiens-foerste-eurovision-i-2026/
    #Thailand #Bangkok #Eurovision #Konkurrence <b>Bangkok bliver vært for Asiens første Eurovision i 2026</b> Bangkok er blevet valgt som værtsby for den allerførste udgave af Eurovision Song Contest Asia, som får premiere i 2026. Læs nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/forum/thailand/bangkok-bliver-vaert-for-asiens-foerste-eurovision-i-2026/
    Like
    Yay
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 859 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind