Når politikere hævder, at det er synd for de velhavende – som eksempelvis Mærsk, der gennem diverse kreative løsninger næsten undgår at betale skat – handler det ofte om, at disse virksomheder finansierer partiernes eksistens. Samtidig råber de ikke op om de udfordringer, de mindre privilegerede står overfor. Det er den samme dobbeltmoral, der gør sig gældende, når de stigmatiserer syge, handicappede og andre udsatte grupper som dovne, mens de beskytter de økonomisk stærkeste.
Når politikere hævder, at det er synd for de velhavende – som eksempelvis Mærsk, der gennem diverse kreative løsninger næsten undgår at betale skat – handler det ofte om, at disse virksomheder finansierer partiernes eksistens. Samtidig råber de ikke op om de udfordringer, de mindre privilegerede står overfor. Det er den samme dobbeltmoral, der gør sig gældende, når de stigmatiserer syge, handicappede og andre udsatte grupper som dovne, mens de beskytter de økonomisk stærkeste.
Like
2
1 Comments 0 Shares 944 Views

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In