Når politikere hævder, at det er synd for de velhavende – som eksempelvis Mærsk, der gennem diverse kreative løsninger næsten undgår at betale skat – handler det ofte om, at disse virksomheder finansierer partiernes eksistens. Samtidig råber de ikke op om de udfordringer, de mindre privilegerede står overfor. Det er den samme dobbeltmoral, der gør sig gældende, når de stigmatiserer syge, handicappede og andre udsatte grupper som dovne, mens de beskytter de økonomisk stærkeste.
Når politikere hævder, at det er synd for de velhavende – som eksempelvis Mærsk, der gennem diverse kreative løsninger næsten undgår at betale skat – handler det ofte om, at disse virksomheder finansierer partiernes eksistens. Samtidig råber de ikke op om de udfordringer, de mindre privilegerede står overfor. Det er den samme dobbeltmoral, der gør sig gældende, når de stigmatiserer syge, handicappede og andre udsatte grupper som dovne, mens de beskytter de økonomisk stærkeste.
Like
2
1 Kommentarer 0 Delinger 944 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind