Faldt over dette da jeg læste i Epiktets værker. Utroligt hvor godt det passer til nutidens Sociale Medie mentalitet. Inkl. nu hehe

"Hvis du har vænnet dig til at udholde kulde eller tørst, så gør det for dig selv og ikke for andres skyld. Omfavn ikke statuer [for at vise din udholdenhed]. Men hvis du er meget tørstig, så tag lidt koldt vand i munden, spyt det ud igen – og fortæl det ikke til nogen."

Faldt over dette da jeg læste i Epiktets værker. Utroligt hvor godt det passer til nutidens Sociale Medie mentalitet. Inkl. nu hehe "Hvis du har vænnet dig til at udholde kulde eller tørst, så gør det for dig selv og ikke for andres skyld. Omfavn ikke statuer [for at vise din udholdenhed]. Men hvis du er meget tørstig, så tag lidt koldt vand i munden, spyt det ud igen – og fortæl det ikke til nogen." 😇
Yay
Like
8
0 Comments 0 Shares 777 Views

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In