Faldt over dette da jeg læste i Epiktets værker. Utroligt hvor godt det passer til nutidens Sociale Medie mentalitet. Inkl. nu hehe

"Hvis du har vænnet dig til at udholde kulde eller tørst, så gør det for dig selv og ikke for andres skyld. Omfavn ikke statuer [for at vise din udholdenhed]. Men hvis du er meget tørstig, så tag lidt koldt vand i munden, spyt det ud igen – og fortæl det ikke til nogen."

Faldt over dette da jeg læste i Epiktets værker. Utroligt hvor godt det passer til nutidens Sociale Medie mentalitet. Inkl. nu hehe "Hvis du har vænnet dig til at udholde kulde eller tørst, så gør det for dig selv og ikke for andres skyld. Omfavn ikke statuer [for at vise din udholdenhed]. Men hvis du er meget tørstig, så tag lidt koldt vand i munden, spyt det ud igen – og fortæl det ikke til nogen." 😇
Yay
Like
8
0 Kommentarer 0 Delinger 777 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind