vild natur
vild natur
Om den vilde natur. Nyheder, information, videnskab, interesse, erfaringsudveksling.
  • Offentlig gruppe
  • 216 Indlæg
  • 410 Fotos
  • 4 Videoer
  • Anmeldelser
  • Fritid & natur
  • Et lille udpluk af dagens mange hyggelige møder på en dejlig lang tur i skoven

    Ikke overraskende, var møderne med en helt utrolig mængde af de super skønne larver af Rød fyrrehveps absolut turens højdepunkt.
    Der er en del mindre Skovfyr, og der var gevinst på stort set dem alle, og skulle jeg have talt dem alle, var det blevet til et pænt firecifret antal

    Det var også en stor glæde, at finde (tror jeg) Maj-Gøgeurt to steder i de åbne områder, ligesom også et møde med den lille ret sjældne Hønsetarm-Glansugle, var en dejlig oplevelse

    Navne kommer som kommentarer til bilederne
    Like
    Yay
    Love
    10
    0 Kommentarer 1 Delinger 56 Visninger
  • Tæt på en af de fine snegle i skoven

    #dansk #natur #Sydsjælland
    Tæt på en af de fine snegle i skoven🌳 #dansk #natur #Sydsjælland
    Yay
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 68 Visninger
  • Selvom gårsdagen startede pænt køligt, og senere blev fulgt af ret intense haglbyger, gav en dejlig lang tur i den nærliggende True skov alligevel mange hyggelige møder.
    I perioder var der ganske mange omkringflyvende insekter, ligesom mange sad tålmodigt og ventede på varmen i græstuer og under og mellem træernes nyudsprungne blade

    Her kommer et lille udpluk af dem der "stillede op" til fotografering, navne kommer som kommentarer til billederne
    Like
    Yay
    7
    0 Kommentarer 1 Delinger 89 Visninger
  • Jeg har lige været i Spanien. Der har de altså nogle oliebiller der slår vores i både skønhed og størrelse….
    Like
    Wow
    Yay
    Love
    10
    0 Kommentarer 1 Delinger 104 Visninger
  • Tranerne og ræven har det åbenbart ret afslappet med hinanden her på vores eng i Blekinge
    Like
    Yay
    Wow
    8
    0 Kommentarer 1 Delinger 107 Visninger
  • Hvis der skulle sidde en enkelt eller to og savne inspiration til, hvad man dog skal bruge en dejlig varm log solrig lørdag til, kunne en tur i skoven være et godt bud.
    Solen og de høje temperaturer lokker insekterne frem, og planterne blomstrer så det er ren fryd

    Her kommer et udvalg af de mange hyggelige oplevelser fra gårsdagens tur i True skov, navne kommer som kommentarer til billederne
    Like
    Yay
    Wow
    11
    4 Kommentarer 1 Delinger 114 Visninger
  • Ecoside…..Naturens svar på genocide (folkemord). Folk, der med vilje ødelægger naturen bør straffes for det. Nogen steder i verden har naturen fået rettigheder. Det er en god ide, synes jeg. Og så bør man også straffe dem, der forbryder sig mod disse rettigheder. https://www.information.dk/debat/2026/04/66-danske-virksomheder-lad-faa-lov-ecocide-uden-naturen-kan-drive-forretning?kupon=eyJpYXQiOjE3Nzc0NDU2MDUsInN1YiI6IjQzNzQwMjo4MzkwMzEifQ.lxOHDE4X5PpqpzSM4IODmA
    WWW.INFORMATION.DK
    66 danske virksomheder: Lad os få en lov mod ’ecocide’. Uden naturen kan vi ikke drive forretning
    Når naturen nedbrydes, følger økonomien med. En ’ecocide’-lov vil gøre alvorlig miljøskade strafbar og sikre, at ansvarlige virksomheder ikke taber til dem, der ignorerer konsekvenserne. Det kræver handling nu
    Like
    Sad
    4
    12 Kommentarer 1 Delinger 123 Visninger
  • Pinligt at naturturister opfører sig så dårligt at det bliver til fare for mennesker og til skade for de vilde dyr. https://www.bbc.com/travel/article/20260422-no-selfies-no-phones-the-new-rules-of-the-safari
    WWW.BBC.COM
    No selfies, no phones: Why wildlife destinations are starting to say 'no' to tourists
    As Indian tiger reserves implement a full ban on mobile phones during safaris, do we need to rethink how we behave as wildlife tourists?
    Like
    Wow
    Sad
    4
    0 Kommentarer 1 Delinger 151 Visninger
  • Like
    6
    0 Kommentarer 1 Delinger 197 Visninger
  • Så landede det nye nummer af Magasinet naturen i min postkasse. Og en af vores små dværgmus er kommet på forsiden. Jeg opdagede i sensommeren, at en familie af dværgmus var i gang med at æde frøene af mjødurten, som vokser i Vaserne. Musene var ikke særlig sky, så de blev beundret og fotograferet af en hær af fotografer.

    Jeg kan anbefale det nye naturmagasin til alle jer naturinteresserede. Og jeg venter selvfølgelig spændt på om musene viser sig igen i år


    Så landede det nye nummer af Magasinet naturen i min postkasse. Og en af vores små dværgmus er kommet på forsiden. Jeg opdagede i sensommeren, at en familie af dværgmus var i gang med at æde frøene af mjødurten, som vokser i Vaserne. Musene var ikke særlig sky, så de blev beundret og fotograferet af en hær af fotografer. Jeg kan anbefale det nye naturmagasin til alle jer naturinteresserede. Og jeg venter selvfølgelig spændt på om musene viser sig igen i år 💚
    Like
    Love
    Yay
    11
    0 Kommentarer 1 Delinger 489 Visninger
Flere historier

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind