Alt med strikning
-
Public Group
-
13 Posts
-
11 Photos
-
0 Videos
-
Reviews
-
Kunst, kultur & håndværk
Recent Updates
-
Er lige blevet færdig med denne. Startede ud efter et mønster og så blev jeg kreativEr lige blevet færdig med denne. Startede ud efter et mønster og så blev jeg kreativ😀2 Comments 0 Shares 47 Views
5
Please log in to like, share and comment! -
Mit nyeste strikketøj, egen design, en resteprojekt.
BC bio Shetland på ind 4Mit nyeste strikketøj, egen design, en resteprojekt. BC bio Shetland på ind 44 Comments 0 Shares 231 Views
6
-
Jeg er lige blevet færdig med denne flagkæde, der skal hænge fra mit telt når jeg er på tur. Strikket i akryl, så de ikke tager skade af at hænge ude i regnvejr.0 Comments 1 Shares 326 Views
3
-
Mange steder i landet modtager politiet små hjemmestrikkede eller hæklede bamser ("bamselommevenner"), som de giver til børn der har oplevet noget skræmmende. Der er opskrifter og mere info på denne side:
https://politi.dk/om-politiet/virksomheden/bamselommevenner
De er ret nemme at lave. Jeg har pt. lavet tre, og flere er på vej.Mange steder i landet modtager politiet små hjemmestrikkede eller hæklede bamser ("bamselommevenner"), som de giver til børn der har oplevet noget skræmmende. Der er opskrifter og mere info på denne side: https://politi.dk/om-politiet/virksomheden/bamselommevenner De er ret nemme at lave. Jeg har pt. lavet tre, og flere er på vej.0 Comments 0 Shares 338 Views2
-
Jeg er gået lidt i stå med den - men den er strikket på pind 9, så det går rimelig hurtigt og jeg satser på at have den færdig før jul.Jeg er gået lidt i stå med den - men den er strikket på pind 9, så det går rimelig hurtigt og jeg satser på at have den færdig før jul.1 Comments 0 Shares 326 Views
3
-
Jeg strikker et tørklæde/sjal. Jeg har strikket det tidligere - i ren cashmere og det var så lækkert. Tyndt nok til at bruge som halstørklæde, men samtidigt bredt nok til at kunne bruges som sjal over skuldrene hvis det er køligt. Så tog jeg det på en lørdag formiddag i byen og glemte det et sted og på trods af ihærdig eftersøgning fandt jeg det aldrig igen. Så nyt indkøb af dyrt garn og igang med at strikke igen.
Kan nogen her gennemskue, hvorfor hullerne i kanten er så forskellige på de to sider? På vrangpindene laver jeg et omslag efter de første tre retmasker, og i slutningen af pinden er omslag før de sidste tre retmasker. På retsiden bruges opslaget så til at lave to yderligere masker - jeg strikker ret, omslag, ret i vrangsiden omslag. Men på venstresiden af sjalet er hullerne væsentligt større end på højresiden. Hvorfor mon?Jeg strikker et tørklæde/sjal. Jeg har strikket det tidligere - i ren cashmere og det var så lækkert. Tyndt nok til at bruge som halstørklæde, men samtidigt bredt nok til at kunne bruges som sjal over skuldrene hvis det er køligt. Så tog jeg det på en lørdag formiddag i byen og glemte det et sted og på trods af ihærdig eftersøgning fandt jeg det aldrig igen. Så nyt indkøb af dyrt garn og igang med at strikke igen. Kan nogen her gennemskue, hvorfor hullerne i kanten er så forskellige på de to sider? På vrangpindene laver jeg et omslag efter de første tre retmasker, og i slutningen af pinden er omslag før de sidste tre retmasker. På retsiden bruges opslaget så til at lave to yderligere masker - jeg strikker ret, omslag, ret i vrangsiden omslag. Men på venstresiden af sjalet er hullerne væsentligt større end på højresiden. Hvorfor mon?1 Comments 0 Shares 372 Views1
-
Min sidste projekt er færdig nu!
Men jeg har stadig 3 på vej!Min sidste projekt er færdig nu! Men jeg har stadig 3 på vej!😅0 Comments 0 Shares 377 Views2
-
Jeg strikker pt en lille trøje til mit barnebarn. Jeg havde strikket det meste, men opdagede at der var alt for mange masker på ryg stykket (22 for mange) så må pille op!! Nøj jeg var glad for det kun er størrelse 2 år men det gør at det ser jævnt ud nu... Håber det forsvinder ved vaskJeg strikker pt en lille trøje til mit barnebarn. Jeg havde strikket det meste, men opdagede at der var alt for mange masker på ryg stykket (22 for mange) så må pille op!! Nøj jeg var glad for det kun er størrelse 2 år 🤣 men det gør at det ser jævnt ud nu... Håber det forsvinder ved vask 🤞0 Comments 0 Shares 418 Views1
-
Glædelig påske til alle i gruppen med disse tre puttekrammehøns. Dansk opskrift findes på Ravelry under navnet “Emotional Support Chicken”Glædelig påske til alle i gruppen med disse tre puttekrammehøns. Dansk opskrift findes på Ravelry under navnet “Emotional Support Chicken”2 Comments 0 Shares 410 Views
3
-
Jeg er begyndt at samle underuld sammen fra vores to hunde (eurasiere). Der er nemlig lanolin i deres pels (ligesom får), og nu har jeg også købt en håndten. Jeg tror, at jeg kan kunne lære at spinde garnet selv, og så vil jeg kunne strikke strømper, der er blødere end vikunja
Har I prøvet noget lignende?Jeg er begyndt at samle underuld sammen fra vores to hunde (eurasiere). Der er nemlig lanolin i deres pels (ligesom får), og nu har jeg også købt en håndten. Jeg tror, at jeg kan kunne lære at spinde garnet selv, og så vil jeg kunne strikke strømper, der er blødere end vikunja 🥰🥰🥰 Har I prøvet noget lignende?0 Comments 0 Shares 438 Views3
Gruppeforslag
More Stories