Efterlønner med hang til geocaching, hjælpsomhed, læse krimier, eller bare hænge ved computeren.
Tilmeldt 2. marts 2025
Tilmeldt 2. marts 2025
-
35 Posts
-
16 Photos
-
0 Videos
-
Efterlønner.
-
Lives in Sønder Nissum, Ulfborg, Danmark
-
From Allesø, Odense, Danmark
-
Married
-
24/08/1960
-
Followed by 16 people
Recent Updates
-
Noget af det mest frustrerende ved at diskutere med mennesker, der har en meget forvrænget opfattelse af virkeligheden, er hvor skævt selve spillet er.
Der findes en gammel pointe, som egentlig forklarer det meget godt. Det kræver meget mere arbejde at modbevise en løgn, end det kræver at opfinde den. En løgn kan man bare slynge ud på fem sekunder. Men at dokumentere, forklare og modbevise den kan tage timevis.
Og selv når man gør det, så sker der ofte noget interessant.
Den person, der kom med løgnen, behøver ikke bevise noget som helst. De bliver bare ved med at gentage den. I værste fald flytter de bare målstolperne lidt og finder på noget nyt.
Man ser det tit i politiske diskussioner i øjeblikket. Hvis man for eksempel diskuterer med en hardcore Trump-tilhænger, så er det næsten ligegyldigt hvilke kilder, fakta eller dokumentation man kommer med. Hvis det ikke passer ind i deres verdensbillede, så bliver det bare kaldt fake news.
Jeg havde for nylig en diskussion, som egentlig illustrerede problemet meget godt. Personen brugte nogle medier, som jeg personligt ikke opfatter som troværdige. Og lige meget hvad hun kom med derfra, så havde jeg i virkeligheden ikke tænkt mig at tro på det.
På den måde stod vi faktisk begge to i samme situation.
Vi diskuterede endda noget så grundlæggende som hvorvidt jorden er flad. Hvilket den selvfølgelig ikke er.
Men pointen er egentlig ikke den konkrete diskussion. Pointen er, at hvis folk først har besluttet sig for deres sandhed, så bliver fakta ofte bare endnu en ting, man kan vælge fra.
Og så er vi pludselig ikke længere i en debat.
Så er vi i to parallelle virkeligheder.
Og der er det næsten umuligt at nå hinanden.
#Folketingsvalg2026 #Debatkultur #Demokrati #FaktaFørFølelser #FakeNews #KritiskTænkning #Oplysning #SamtaleIKkeSkænderi #PolitiskDebat #Sandhed #Ytringsfrihed #Medieforståelse #DemokratiskSamtale #Danmark #Samfundsdebat3 Comments 0 Shares 201 Views2
Please log in to like, share and comment! -
Sensationshunger?
Nu mangler de vist blot at skrive, at der stadig er ledige ståpladser.
/Fra DR.DKSensationshunger? Nu mangler de vist blot at skrive, at der stadig er ledige ståpladser. /Fra DR.DK5 Comments 0 Shares 181 Views -
Jeg har med interesse fulgt med i DR's live-blog, omkring mandatfordeling, svig & ballade, og ikke mindst regeringsforhandlingerne, men der er en ting, som virkelig undrer mig: Siden valgaftenen kl. 23.59 (som jeg valgte at scrolle tilbage til), er Store Bededag ikke nævnt i bloggen éen eneste gang. Kan det mon have sin rigtighed, at den allerede er røget i glemmebogen?Jeg har med interesse fulgt med i DR's live-blog, omkring mandatfordeling, svig & ballade, og ikke mindst regeringsforhandlingerne, men der er en ting, som virkelig undrer mig: Siden valgaftenen kl. 23.59 (som jeg valgte at scrolle tilbage til), er Store Bededag ikke nævnt i bloggen éen eneste gang. Kan det mon have sin rigtighed, at den allerede er røget i glemmebogen?1 Comments 1 Shares 445 Views2
-
Kan næsten ikke siges bedre.
Det skulle da lige være Fool on the (Capitol) Hill1 Comments 0 Shares 383 Views
5
-
Seriøst?
<h2>Seriøst?</h2>0 Comments 0 Shares 246 Views -
Alt for mange glemmer eller ignorerer, at de nærmest er usynlige i tåge og regn, når baglygterne er slukket. Jeg har støttet forslaget om, at baglygterne skal være tændt i dagtimerne også.
"Krav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres."
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23095Alt for mange glemmer eller ignorerer, at de nærmest er usynlige i tåge og regn, når baglygterne er slukket. Jeg har støttet forslaget om, at baglygterne skal være tændt i dagtimerne også. "Krav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres." https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-23095
WWW.BORGERFORSLAG.DKKrav om gratis OTA‑aktivering af baglygter i dagtimerne på biler, hvor funktionen teknisk kan implementeres.Baglygter, der ikke er tændt i dagtimerne, skaber en betydelig sikkerhedsrisiko i trafikken. Mange nyere biler kører med kørelys (DRL), hvor kun forly1 Comments 0 Shares 529 Views5
-
Så vælter det pludselig ud med lyd fra denne video, selv om jeg slet ikke står på den side, men i mit eget feed. Jeg måtte i gang med at lede, og fandt videoen i "Gå på opdagelse". Hmm.
Så vælter det pludselig ud med lyd fra denne video, selv om jeg slet ikke står på den side, men i mit eget feed. Jeg måtte i gang med at lede, og fandt videoen i "Gå på opdagelse". Hmm.5 Comments 0 Shares 337 Views
6
-
Jeg læser, at flere får videresendt deres Gmail eller Googlekalender til en andet klient (f.eks. Proton eller Thunderbird). Hvad er lige fidusen ved det? Jeg kan ikke gennemskue det.Jeg læser, at flere får videresendt deres Gmail eller Googlekalender til en andet klient (f.eks. Proton eller Thunderbird). Hvad er lige fidusen ved det? Jeg kan ikke gennemskue det.6 Comments 0 Shares 524 Views1
-
Ud over kulden har jeg såmænd ikke så meget at klage over.Ud over kulden har jeg såmænd ikke så meget at klage over. 😊0 Comments 0 Shares 331 Views
More Stories