Recent Updates
  • Det bedste bud jeg endnu har set på en form for forklaring på det uforklarlige - Trumps opstigning til magten & hans uhæmmede og uimodsagte misbrug af samme magt
    Det bedste bud jeg endnu har set på en form for forklaring på det uforklarlige - Trumps opstigning til magten & hans uhæmmede og uimodsagte misbrug af samme magt
    WWW.INFORMATION.DK
    Der kan være en simpel forklaring på Trumps hensynsløse ødelæggelse
    Fremtiden, som Trumps tilhængere ønsker – et præfeministisk, hvidt, kristent Amerika – kan ikke opnås. MAGA-bevægelsen kan således kun ødelægge, fordi intet, den kan opbygge, vil tilfredsstille den
    Like
    1
    1 Comments 0 Shares 233 Views
  • Jeg er lidt bekymret - jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget at være seriøst pissed over - selvom der jo burde være rigeligt at tage af. Er jeg ved at blive gammel - eller er det bare sol, godt vejr & almen tilfredshed med tilværelsen? Nå, jeg bliver vel mit sædvanlige knarvorne jeg op ad dagen
    Jeg er lidt bekymret - jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget at være seriøst pissed over - selvom der jo burde være rigeligt at tage af. Er jeg ved at blive gammel - eller er det bare sol, godt vejr & almen tilfredshed med tilværelsen? Nå, jeg bliver vel mit sædvanlige knarvorne jeg op ad dagen 😃
    Haha
    Wow
    9
    5 Comments 0 Shares 334 Views
  • Jeg ved ikke med i andre, men for mig giver det mening at Israel ikke får lov at deltage i Eurovisions Melodi Gran Prix 2026. Så i kan underskrive her hvis i synes. https://action.wemove.eu/sign/2026-05-Israel-out-Eurovision-petition-EN?akid=s7618390..xOZCND
    Jeg ved ikke med i andre, men for mig giver det mening at Israel ikke får lov at deltage i Eurovisions Melodi Gran Prix 2026. Så i kan underskrive her hvis i synes. https://action.wemove.eu/sign/2026-05-Israel-out-Eurovision-petition-EN?akid=s7618390..xOZCND
    ACTION.WEMOVE.EU
    Israel out of Eurovision!
    In a few days, Israel could sing at Eurovision while Palestinians continue to die. This festival should stand for unity, not cover up war crimes and genocide. Artists are speaking out. Now it’s our turn. Add your name to demand: Israel out of Eurovision!
    Like
    Wow
    6
    6 Comments 0 Shares 462 Views
  • At Vanopslagh taler om principløshed som noget andre lider af tjener ham ikke til ære - al den stund han ventede med at lufte sine holdninger til rent drikkevand til efter valget. Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt. At han så oveni vælger et billede fra 30'ernes Tyskland til at understrege sin pointe tjener ham - heller ikke - til ære, tværtimod.
    At Vanopslagh taler om principløshed som noget andre lider af tjener ham ikke til ære - al den stund han ventede med at lufte sine holdninger til rent drikkevand til efter valget. Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt. At han så oveni vælger et billede fra 30'ernes Tyskland til at understrege sin pointe tjener ham - heller ikke - til ære, tværtimod.
    NYHEDER.TV2.DK
    Vanopslagh langer ud efter Løkke med billede fra Nazityskland
    Bliv opdateret med seneste nyt om efterdønningerne i kølvandet på folketingsvalget 2026.
    Like
    Sad
    6
    1 Comments 0 Shares 475 Views
  • Jeg vil nødig skydes i skoene at jeg er landbrugshader, for det er jeg ikke. Hvad jeg derimod er, er en bekymret borger der ser med forbavselse, tristhed og vrede på den tilsyneladende fuldstændige ligegladhed med hvad der måtte blive konsekvenserne for os alle sammen af den måde landbruget forvalter de ”betroede talenter” som jeg synes vores natur er. Og jeg bliver virkelig vred når jeg læser denne artikel, for jeg læste første gang om bakteriers tilvænning til antibiotika i en artikel i Readers Digest (Det Bedste) i 60-erne – så man kan ikke sige, at man handler i blinde, tværtimod. MRSA-bakterierne og forebyggelse mod deres spredning er i dag virkelighed – og hvem ved hvilke andre bakteriestammer der kommer efter. Så denne ulovlige praksis der beskrives i denne artikel – en praksis der virkelig er under lavmålet – selv for AXELBORG – som jeg – som det nok fremgår – ikke har nogen høj mening om. Det forstyrrer nok ikke deres nattesøvn hvad jeg mener – men der kunne jo komme flere som mig.
    Jeg vil nødig skydes i skoene at jeg er landbrugshader, for det er jeg ikke. Hvad jeg derimod er, er en bekymret borger der ser med forbavselse, tristhed og vrede på den tilsyneladende fuldstændige ligegladhed med hvad der måtte blive konsekvenserne for os alle sammen af den måde landbruget forvalter de ”betroede talenter” som jeg synes vores natur er. Og jeg bliver virkelig vred når jeg læser denne artikel, for jeg læste første gang om bakteriers tilvænning til antibiotika i en artikel i Readers Digest (Det Bedste) i 60-erne – så man kan ikke sige, at man handler i blinde, tværtimod. MRSA-bakterierne og forebyggelse mod deres spredning er i dag virkelighed – og hvem ved hvilke andre bakteriestammer der kommer efter. Så denne ulovlige praksis der beskrives i denne artikel – en praksis der virkelig er under lavmålet – selv for AXELBORG – som jeg – som det nok fremgår – ikke har nogen høj mening om. Det forstyrrer nok ikke deres nattesøvn hvad jeg mener – men der kunne jo komme flere som mig.
    WWW.INFORMATION.DK
    Det er forbudt at bruge antibiotika rutinemæssigt. Alligevel er det overalt i de danske svinestalde
    Antibiotika skal bruges »med forsigtighed« for at mindske risikoen for resistens. Men i svineproduktionen bliver det givet til langt de fleste grise – også dem, der ikke er syge
    Like
    7
    1 Comments 0 Shares 559 Views
  • Landbruget igen-igen i sigtekornet - på et tidspunkt slår de vel lyttelapperne ud og forholder sig til virkeligheden som den ser ud for "os andre". Ja hvem ved - måske sker der ligefrem noget - selvom det desværre vil tage flere årtier at rette op på fortidens politiske synder. For egentlig har landmændene kun gjort som de har fået at vide er lovmedholdeligt. At AXELBORG så et langt stykke hen ad vejen har ført politikernes hænder med at skrive teksten - det er en anden ting, og derfor er de fleste landmænd vel egentlig lige så meget ofre som "os andre"?
    Landbruget igen-igen i sigtekornet - på et tidspunkt slår de vel lyttelapperne ud og forholder sig til virkeligheden som den ser ud for "os andre". Ja hvem ved - måske sker der ligefrem noget - selvom det desværre vil tage flere årtier at rette op på fortidens politiske synder. For egentlig har landmændene kun gjort som de har fået at vide er lovmedholdeligt. At AXELBORG så et langt stykke hen ad vejen har ført politikernes hænder med at skrive teksten - det er en anden ting, og derfor er de fleste landmænd vel egentlig lige så meget ofre som "os andre"?
    WWW.TV2KOSMOPOL.DK
    Fisker målløs efter tre nætter gav otte rejer
    I Isefjorden nær Roskilde kæmper lokale for at redde det engang så levende indre farvand fra at bukke under for kvælstof fra landbruget.
    Like
    Sad
    3
    1 Comments 1 Shares 671 Views
  • Trump: 'Nato har ringet og spurgt, om vi har brug for hjælp. Jeg sagde, de skulle holde sig væk' - fra DR's opdatering om Hormuz-strædet
    Trump: 'Nato har ringet og spurgt, om vi har brug for hjælp. Jeg sagde, de skulle holde sig væk' - fra DR's opdatering om Hormuz-strædet 🤣
    Haha
    3
    3 Comments 0 Shares 788 Views
  • Om Axelborgs indflydelse på Venstres politik - og hvad deraf fulgte
    Om Axelborgs indflydelse på Venstres politik - og hvad deraf fulgte 😄
    POLITIKEN.DK
    Folketingsmedlem for EL:Det er ynkeligt at høre på Jan E. Jørgensens bortforklaringer
    Venstre tabte ikke på en kynisk valgkamp, men fordi forbindelserne til landbruget vejer tungere end hensynet til borgernes drikkevand.
    Like
    2
    1 Comments 0 Shares 301 Views
  • Denne artikel får mig til at tænke på Arnold Schwarzeneggers læder- og solbrille klædte shotgun artist i The Terminator fra de tidlige '90-ere. Hvem ved hvor vi ender - og om der er nogen til at skrive slutningen på historien til sidst:
    Denne artikel får mig til at tænke på Arnold Schwarzeneggers læder- og solbrille klædte shotgun artist i The Terminator fra de tidlige '90-ere. Hvem ved hvor vi ender - og om der er nogen til at skrive slutningen på historien til sidst:
    Sad
    Like
    3
    0 Comments 0 Shares 686 Views
  • Jeg er oprigtigt forbløffet over at så mange ældre mandlige politikere tilsyneladende ikke kan tro på at yngre kvinder kan have forstand og mening om politik? Kan ældre mænd det - have forstand - hvis de ikke kan finde ud af at hæve blikket fra det der åbenbart er distraherende?
    Jeg er oprigtigt forbløffet over at så mange ældre mandlige politikere tilsyneladende ikke kan tro på at yngre kvinder kan have forstand og mening om politik? Kan ældre mænd det - have forstand - hvis de ikke kan finde ud af at hæve blikket fra det der åbenbart er distraherende?
    WWW.TV2KOSMOPOL.DK
    Folketingsvalg 2026
    Følg folketingsvalg 2026 live. Vi dækker valgkampen i København og hovedstadsområdet med målinger, reaktioner og politiske udspil.
    Like
    5
    2 Comments 0 Shares 431 Views
  • Gruppeforslag

More Stories

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In