• så tro jeg skal til at opdater også her på
    Ser ud til det er en del dag sidens der er blive opdater her ggg

    https://pixelfed.dk/Semeddk
    så tro jeg skal til at opdater også her på Ser ud til det er en del dag sidens der er blive opdater her ggg https://pixelfed.dk/Semeddk
    PIXELFED.DK
    Carsten (@Semeddk@pixelfed.dk)
    39 Posts, 12 Following, 6 Followers
    0 Comments 0 Shares 388 Views

  • Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig!

    PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF

    Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person.

    Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger.

    Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan.

    PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB

    Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs.

    Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol.

    Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen!

    Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde?

    EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK

    Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen.

    Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut.

    Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende.

    Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand.

    Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed.

    Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse.

    https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig! PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF 🧵 Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person. Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger. Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan. PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs. Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol. Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen! Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde? EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen. Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut. Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende. Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand. Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed. Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse. https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Like
    1
    3 Comments 0 Shares 1K Views
  • Oplev spejderlivet helt tæt på til Spejderdag i Taastrup!

    Er du nysgerrig på spejder?
    Så kom med til en sjov og oplevelsesrig dag for hele familien i Hakkemosen!

    Søndag d. 10. maj 2026
    Kl. 10.00 – 14.00
    Hakkemosen, Lervangen 27, 2630 Taastrup

    Glæd jer til:
    Mad over bål
    Forhindringsbane
    Stjerneløb
    Kreativt værksted
    Friluftsliv og fællesskab

    På dagen møder du spejdere fra flere forskellige korps – blandt andet DDS, De Gule Spejdere og De Grønne Pigespejdere. Her kan børn, unge og voksne prøve aktiviteterne selv og få et indblik i det stærke spejderfællesskab.

    Arrangementet er GRATIS og åbent for alle – så tag venner, familie og naboer med til en hyggelig dag i naturen

    Vi glæder os til at se jer!

    #Spejderdag #Taastrup #Spejder #DDS #Friluftsliv #Familiedag #Hakkemosen #Spejderliv #semeddk

    se mere på www.semed.dk
    Foto: Carsten Hald
    🔥 Oplev spejderlivet helt tæt på til Spejderdag i Taastrup! 🌿 Er du nysgerrig på spejder? Så kom med til en sjov og oplevelsesrig dag for hele familien i Hakkemosen! 🏕️ 📅 Søndag d. 10. maj 2026 🕙 Kl. 10.00 – 14.00 📍 Hakkemosen, Lervangen 27, 2630 Taastrup Glæd jer til: 🔥 Mad over bål 🪢 Forhindringsbane ⭐ Stjerneløb 🎨 Kreativt værksted 🌲 Friluftsliv og fællesskab På dagen møder du spejdere fra flere forskellige korps – blandt andet DDS, De Gule Spejdere og De Grønne Pigespejdere. Her kan børn, unge og voksne prøve aktiviteterne selv og få et indblik i det stærke spejderfællesskab. Arrangementet er GRATIS og åbent for alle – så tag venner, familie og naboer med til en hyggelig dag i naturen ☀️ Vi glæder os til at se jer! 🙌 #Spejderdag #Taastrup #Spejder #DDS #Friluftsliv #Familiedag #Hakkemosen #Spejderliv #semeddk se mere på www.semed.dk Foto: Carsten Hald
    Like
    1
    1 Comments 0 Shares 993 Views
  • Nu forsvinder det sidste grønne i Gadehavegård

    Så er det i gang igen. Gravemaskinerne rykker ind, og endnu et grønt område i Gadehavegård står for fald. Det område hvor børn har kælket om vinteren, løbet rundt, grinet og bare været børn i mange år — det skal nu erstattes af dyre boliger.

    Det gør sgu ondt at se på.

    For mange er det her ikke bare “et stykke jord”. Det er minder. Det er snebakken hvor ungerne kom hjem med røde kinder og gennemblødte vanter. Det er sommerdage på græsset. Et frirum midt mellem beton og blokke.

    Men endnu engang virker det som om penge og prestige vejer tungere end fællesskab og grønne områder.

    Politikerne taler konstant om klima, trivsel og bedre forhold for børn og familier. Samtidig bliver de grønne områder stille og roligt ædt op af byggeri og dyre lejligheder, som almindelige mennesker knap nok har råd til at bo i.

    Tak for kaffe for et bytte.

    Det mest triste er næsten, at når først det grønne er væk, så kommer det aldrig tilbage på samme måde. Et træ tager årtier om at vokse op. Minderne forsvinder langt hurtigere.

    Måske er det her det sidste billede af et område, som mange i Gadehavegård har været glade for gennem generationer.

    Et billede af noget, der snart kun findes i hukommelsen.

    2 vinter foto fra Akive foto

    Foto: Carsten Hald

    #LokalNyhed #semeddk #Taastrup
    Nu forsvinder det sidste grønne i Gadehavegård Så er det i gang igen. Gravemaskinerne rykker ind, og endnu et grønt område i Gadehavegård står for fald. Det område hvor børn har kælket om vinteren, løbet rundt, grinet og bare været børn i mange år — det skal nu erstattes af dyre boliger. Det gør sgu ondt at se på. For mange er det her ikke bare “et stykke jord”. Det er minder. Det er snebakken hvor ungerne kom hjem med røde kinder og gennemblødte vanter. Det er sommerdage på græsset. Et frirum midt mellem beton og blokke. Men endnu engang virker det som om penge og prestige vejer tungere end fællesskab og grønne områder. Politikerne taler konstant om klima, trivsel og bedre forhold for børn og familier. Samtidig bliver de grønne områder stille og roligt ædt op af byggeri og dyre lejligheder, som almindelige mennesker knap nok har råd til at bo i. Tak for kaffe for et bytte. Det mest triste er næsten, at når først det grønne er væk, så kommer det aldrig tilbage på samme måde. Et træ tager årtier om at vokse op. Minderne forsvinder langt hurtigere. Måske er det her det sidste billede af et område, som mange i Gadehavegård har været glade for gennem generationer. Et billede af noget, der snart kun findes i hukommelsen. 2 vinter foto fra Akive foto Foto: Carsten Hald #LokalNyhed #semeddk #Taastrup
    Sad
    1
    2 Comments 0 Shares 977 Views
  • Økologisk Forårsmarked 2026 på Grennessminde

    Foråret er på vej, og hos Grennessminde summer værkstederne allerede af liv og forberedelser. Lørdag den 9. maj 2026 inviteres alle til en hyggelig, grøn og oplevelsesrig dag fyldt med økologi, fællesskab og forårsstemning.

    Markedet bliver skabt i samarbejde med Grennessmindes STU-elever og unge i beskyttet beskæftigelse, som glæder sig til at byde gæster velkommen til en dag med masser af aktiviteter for både børn og voksne.

    Praktisk information

    Lørdag 9. maj 2026
    Snubbekorsvej 16-18, 2630 Tåstrup

    Oplev en dag fyldt med forår og fællesskab

    Til årets økologiske forårsmarked kan du blandt andet glæde dig til:

    Køb af sæsonens økologiske udplantningsplanter
    Lækre kager og friskbagt bagværk
    Besøg hos dyreholdet
    Snobrød over bål
    Rideture for børn
    Hyggelige aktiviteter og meget mere

    Der bliver skabt en varm og nærværende atmosfære, hvor natur, bæredygtighed og fællesskab er i centrum. Det er den perfekte mulighed for at tage familie og venner med til en hyggelig forårsdag på landet.

    En dag med mening

    Forårsmarkedet handler ikke kun om planter og aktiviteter — det handler også om fællesskab, læring og udvikling. De unge på Grennessminde er med til at skabe dagens oplevelser, og markedet giver et unikt indblik i det kreative og meningsfulde arbejde, der foregår på stedet hver dag.

    Vi glæder os til at se jer til en skøn forårsdag fyldt med liv, smil og grønne oplevelser!

    Foto: Carsten Hald
    #LokalNyt #Taastrup #Semeddk
    Økologisk Forårsmarked 2026 på Grennessminde Foråret er på vej, og hos Grennessminde summer værkstederne allerede af liv og forberedelser. Lørdag den 9. maj 2026 inviteres alle til en hyggelig, grøn og oplevelsesrig dag fyldt med økologi, fællesskab og forårsstemning. Markedet bliver skabt i samarbejde med Grennessmindes STU-elever og unge i beskyttet beskæftigelse, som glæder sig til at byde gæster velkommen til en dag med masser af aktiviteter for både børn og voksne. Praktisk information 📅 Lørdag 9. maj 2026 📍 Snubbekorsvej 16-18, 2630 Tåstrup Oplev en dag fyldt med forår og fællesskab Til årets økologiske forårsmarked kan du blandt andet glæde dig til: 🌱 Køb af sæsonens økologiske udplantningsplanter 🍰 Lækre kager og friskbagt bagværk 🐑 Besøg hos dyreholdet 🔥 Snobrød over bål 🐴 Rideture for børn 🎨 Hyggelige aktiviteter og meget mere Der bliver skabt en varm og nærværende atmosfære, hvor natur, bæredygtighed og fællesskab er i centrum. Det er den perfekte mulighed for at tage familie og venner med til en hyggelig forårsdag på landet. En dag med mening Forårsmarkedet handler ikke kun om planter og aktiviteter — det handler også om fællesskab, læring og udvikling. De unge på Grennessminde er med til at skabe dagens oplevelser, og markedet giver et unikt indblik i det kreative og meningsfulde arbejde, der foregår på stedet hver dag. Vi glæder os til at se jer til en skøn forårsdag fyldt med liv, smil og grønne oplevelser! 🌿 Foto: Carsten Hald #LokalNyt #Taastrup #Semeddk
    Yay
    1
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • https://socii.dk/pages/semeddk


    være den føst der for foto og tip om hvad der sker
    https://socii.dk/pages/semeddk være den føst der for foto og tip om hvad der sker
    SOCII.DK
    Semed.dk
    Her opdater vi så snart der sker noget nyt. Med foto og video og link til nyheden
    1 Comments 0 Shares 580 Views
  • https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/14895776/europaeisk-gennembrud-for-medier-og-kulturliv-ny-resolution-med-afgorende-ai-anbefalinger?publisherId=13560917&lang=da
    https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/14895776/europaeisk-gennembrud-for-medier-og-kulturliv-ny-resolution-med-afgorende-ai-anbefalinger?publisherId=13560917&lang=da
    VIA.RITZAU.DK
    Europæisk gennembrud for medier og kulturliv: Ny resolution med afgørende AI-anbefalinger | Danske Medier
    En ny resolution om ophavsret og AI indeholder centrale anbefalinger for medier og kulturliv, herunder en formodningsregel, undtagelser for tekst- og datamining (opt-out), rimelig betaling og bindende voldgift.
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 340 Views
  • Gadenavne som udenrigspolitik – går grænsen her?

    Siden Ruslands invasion af Ukraine har flere byer i Europa og Nordamerika gjort noget ret opsigtsvækkende: de har omdøbt gader og pladser ved russiske ambassader.

    Det kan lyde som en lille ting, men signalet er ret tydeligt.

    I Vilnius blev vejen til ambassaden omdøbt til “Ukrainian Heroes Street”.
    I Warszawa hedder adressen nu “Alléen for ofre for russisk aggression”.
    Og i Washington, D.C. har man valgt “Zelenskyy Way”, opkaldt efter Volodymyr Zelenskyy.

    Det betyder i praksis, at russiske diplomater hver dag må skrive adresser, der hylder Ukraine eller peger direkte på krigen.

    Også herhjemme i København har idéen været oppe. Der har været forslag og midlertidige aktioner med skilte ved den russiske ambassade, men ingen permanent officiel omdøbning.

    Og så kommer det interessante spørgsmål:

    Skal kommuner overhovedet blande sig i udenrigspolitik på den måde?

    Der er gode argumenter imod. Udenrigspolitik er som udgangspunkt et nationalt anliggende, og man kan mene, at lokale myndigheder bør holde sig til deres kerneopgaver.

    Jeg hælder faktisk selv normalt i den retning.

    Men netop her er det værd at overveje en undtagelse.

    For det her er en fredelig måde at sende et klart signal. Det er en synlig støtte til et land, der er under angreb. Og det er et greb, der ikke eskalerer, men markerer værdier.

    Derfor kunne man argumentere for, at denne type tiltag ikke kun bør afhænge af lokale initiativer, men måske - eventuelt nationalt - støttes og koordineres.

    Ikke som symbolpolitik for symbolpolitikkens skyld, men som en konsekvent og fredelig markering af, hvor vi står.

    For nogle gange siger et gadenavn mere end en pressemeddelelse.
    Gadenavne som udenrigspolitik – går grænsen her? Siden Ruslands invasion af Ukraine har flere byer i Europa og Nordamerika gjort noget ret opsigtsvækkende: de har omdøbt gader og pladser ved russiske ambassader. Det kan lyde som en lille ting, men signalet er ret tydeligt. I Vilnius blev vejen til ambassaden omdøbt til “Ukrainian Heroes Street”. I Warszawa hedder adressen nu “Alléen for ofre for russisk aggression”. Og i Washington, D.C. har man valgt “Zelenskyy Way”, opkaldt efter Volodymyr Zelenskyy. Det betyder i praksis, at russiske diplomater hver dag må skrive adresser, der hylder Ukraine eller peger direkte på krigen. Også herhjemme i København har idéen været oppe. Der har været forslag og midlertidige aktioner med skilte ved den russiske ambassade, men ingen permanent officiel omdøbning. Og så kommer det interessante spørgsmål: Skal kommuner overhovedet blande sig i udenrigspolitik på den måde? Der er gode argumenter imod. Udenrigspolitik er som udgangspunkt et nationalt anliggende, og man kan mene, at lokale myndigheder bør holde sig til deres kerneopgaver. Jeg hælder faktisk selv normalt i den retning. Men netop her er det værd at overveje en undtagelse. For det her er en fredelig måde at sende et klart signal. Det er en synlig støtte til et land, der er under angreb. Og det er et greb, der ikke eskalerer, men markerer værdier. Derfor kunne man argumentere for, at denne type tiltag ikke kun bør afhænge af lokale initiativer, men måske - eventuelt nationalt - støttes og koordineres. Ikke som symbolpolitik for symbolpolitikkens skyld, men som en konsekvent og fredelig markering af, hvor vi står. For nogle gange siger et gadenavn mere end en pressemeddelelse.
    Yay
    Like
    Haha
    10
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • Jeg vil kun tilføje Venner som jeg ses med. Men i ander kan jo følge min side her og på

    https://socii.dk/pages/5420260222122054
    https://socii.dk/pages/semeddk

    https://socii.dk/groups/2020260222092020
    https://socii.dk/groups/MeshCoredk
    Jeg vil kun tilføje Venner som jeg ses med. Men i ander kan jo følge min side her og på https://socii.dk/pages/5420260222122054 https://socii.dk/pages/semeddk https://socii.dk/groups/2020260222092020 https://socii.dk/groups/MeshCoredk
    Like
    Love
    4
    0 Comments 0 Shares 458 Views
  • Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent

    Det danske designklenodie Bang & Olufsen var helt kategorisk, da Vladimir Putins tropper i februar 2022 invaderede Ukraine.

    B&O og Rusland var nu to ting, der ikke længere rimede på hinanden, og selv om luksus varerne endnu ikke var på sanktionslisten, så trak designfirmaet en klar streg i sandet.

    - Vi har fem butikker i Rusland og én butik i Hviderusland, som drives af forretningspartnere. Vi har stoppet al salg og alle leverancer til disse markeder siden invasionen af Ukraine, lød det i en pressemeddelelse i marts 2022.

    I pressemeddelelsen lød det også, at B&O's produkter ville blive sanktioneret af EU selvsamme måned, men at det altså ikke ville have betydning for det danske selskab, som allerede havde forladt Rusland.

    #Socii #rusland #sanktioner #krig #ukraine #Bang&Olufsen #B&O
    <h2>Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent</h2>Det danske designklenodie Bang & Olufsen var helt kategorisk, da Vladimir Putins tropper i februar 2022 invaderede Ukraine. B&O og Rusland var nu to ting, der ikke længere rimede på hinanden, og selv om luksus varerne endnu ikke var på sanktionslisten, så trak designfirmaet en klar streg i sandet. - Vi har fem butikker i Rusland og én butik i Hviderusland, som drives af forretningspartnere. Vi har stoppet al salg og alle leverancer til disse markeder siden invasionen af Ukraine, lød det i en pressemeddelelse i marts 2022. I pressemeddelelsen lød det også, at B&O's produkter ville blive sanktioneret af EU selvsamme måned, men at det altså ikke ville have betydning for det danske selskab, som allerede havde forladt Rusland. #Socii #rusland #sanktioner #krig #ukraine #Bang&Olufsen #B&O
    WWW.DR.DK
    Midt på Den Røde Plads ligger denne butik: På hylderne sælges sanktionerede B&O-produkter helt åbent
    Spritnye, sanktionerede højtalere og hovedtelefoner kan købes i både fysiske butikker og på internettet, viser kortlægning.
    Like
    3
    0 Comments 0 Shares 980 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In