• 𝗙𝗶𝗸 𝗱𝘂 𝘀𝗲𝘁 𝗮𝗹𝗹𝗲 𝘄𝗲𝗯𝗶𝗻𝗮𝗿𝗲𝗿 𝗼𝗺 𝗔𝗜?


    At lede AI kræver mange overvejelser om både implementering og trivsel hos medarbejderne. I Væksthus for Ledelses webinarrække om AI kan du høre de mange facetter af at implementere og lede AI:

    https://www.lederweb.dk/webinar-om-ledelse-og-ai-strategisk-retning-og-vision/
    𝗙𝗶𝗸 𝗱𝘂 𝘀𝗲𝘁 𝗮𝗹𝗹𝗲 𝘄𝗲𝗯𝗶𝗻𝗮𝗿𝗲𝗿 𝗼𝗺 𝗔𝗜? At lede AI kræver mange overvejelser om både implementering og trivsel hos medarbejderne. I Væksthus for Ledelses webinarrække om AI kan du høre de mange facetter af at implementere og lede AI: https://www.lederweb.dk/webinar-om-ledelse-og-ai-strategisk-retning-og-vision/
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 444 Visninger
  • Skal du have din første elbil?

    Er elbil noget for mig?
    Hvordan vælger jeg den rigtige?
    Og hvad gør jeg med opladning?

    Se gratis optaget webinar på FDM

    Det første webinar guider dig igennem mange af de overvejelser, som du vil have, hvis du er på udkig efter din første elbil, mens det andet webinar dykker mere ned i opladning ude og hjemme. Spørgsmålene bliver besvaret af FDMs førende eksperter inden for elbiler:

    De tre eksperter er:

    Ilyas Dogru, forbrugerøkonom
    Yasser Abaiji, teknisk konsulent i FDMs rådgivning.
    Karsten M. Lemche, indholdsredaktør og biltester


    https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-trafik-og-biler/webinar-om-elbiler-kom-godt-i-gang-med-din-foerste-elbil
    Skal du have din første elbil? Er elbil noget for mig? Hvordan vælger jeg den rigtige? Og hvad gør jeg med opladning? Se gratis optaget webinar på FDM Det første webinar guider dig igennem mange af de overvejelser, som du vil have, hvis du er på udkig efter din første elbil, mens det andet webinar dykker mere ned i opladning ude og hjemme. Spørgsmålene bliver besvaret af FDMs førende eksperter inden for elbiler: De tre eksperter er: Ilyas Dogru, forbrugerøkonom Yasser Abaiji, teknisk konsulent i FDMs rådgivning. Karsten M. Lemche, indholdsredaktør og biltester https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-trafik-og-biler/webinar-om-elbiler-kom-godt-i-gang-med-din-foerste-elbil
    FDM.DK
    Webinar: Kom godt i gang med din første elbil | FDM
    Få hjælp til din første elbil med FDMs webinarer, der besvarer de mest almindelige spørgsmål danske bilister har om elbiler.
    Like
    Yay
    2
    1 Kommentarer 0 Delinger 651 Visninger
  • Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende
    MEN! Vi får brug for jer

    Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest.

    Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid...

    Derfor:
    Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode.
    Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab!

    Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp:
    For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser.

    Så:
    Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk.
    Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud.

    Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance

    DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten
    SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende 🕺💃 MEN! Vi får brug for jer 🙏 Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest. Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid... Derfor: Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… 🙈 da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode. Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab! 🙌 Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp: For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser. Så: Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk. Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud. Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance 😊 DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Like
    6
    4 Kommentarer 0 Delinger 394 Visninger
  • For 1 år, 7 måneder og 7 dage siden deltog jeg i mit første Political Assembly hos Det Europæiske Folkeparti, EPP, i Europa-Parlamentet i Bruxelles.

    Jeg var afsted som stedfortræder for vores internationale sekretær, Nik Bredholt, som var forhindret. Selvom jeg tidligere havde besøgt Europa-Parlamentet sammen med KristenDemokraternes hovedbestyrelse, så var dette noget helt andet. Denne gang stod jeg der alene til et formelt todages møde blandt erfarne politikere, rådgivere og repræsentanter fra hele Europa. Blandt gæsterne var også den nuværende tyske forbundskansler Friedrich Merz.

    Jeg følte mig ærligt talt lidt som en fisk ude af vandet. Det var learning by doing. Jeg følte mig nok mest som en vikar, der forsøgte ikke at lave fejl eller skade vores renommé. Heldigvis gik det vist ganske fornuftigt.

    Efter mødet deltog jeg i et spændende arrangement hos Wilfried Martens Centre for European Studies, inden turen gik hjemad mod KristenDemokraternes landsmøde i Middelfart, som jeg ankom direkte til.

    Et halvt år senere deltog jeg i KristenDemokraternes delegation til EPP’s kongres i Valencia. Endnu en stor oplevelse, fyldt med spændende møder, samtaler og nye perspektiver.

    Omkring 11 måneder efter det første Political Assembly ønskede Nik ikke at genopstille som international sekretær. Efter nogle overvejelser og en snak med vores landsformand valgte jeg at stille op til posten, og hovedbestyrelsen valgte mig.

    Fra vores landsformand var naturligvis også en bekymring for, om så relativt uprøvede kræfter kunne løfte en vigtig international opgave. Det forstår jeg egentlig godt.

    Siden da er det blevet til flere Political Assembly-møder hos EPP, andre internationale arrangementer, både fysisk og online, samt lærerige besøg hos vores svenske søsterparti Kristdemokraterna og det tyske søsterparti CDU.

    I dag oplever jeg at blive genkendt, have opbygget en bred vifte af internationale kontakter og faktisk føle mig som en del af fællesskabet. Nervøsiteten fra det første møde er efterhånden blevet erstattet af spænding over de mange opgaver, samtaler og mennesker, man møder undervejs.

    Nogle opgaver er man skabt til. Andre vokser man til.

    Hvad der gælder her, må andre nok afgøre. Men jeg forsøger, som altid, at gøre mit bedste.

    Til oktober er der så landsmøde igen, hvor der bl.a. skal vælges international sekretær
    For 1 år, 7 måneder og 7 dage siden deltog jeg i mit første Political Assembly hos Det Europæiske Folkeparti, EPP, i Europa-Parlamentet i Bruxelles. Jeg var afsted som stedfortræder for vores internationale sekretær, Nik Bredholt, som var forhindret. Selvom jeg tidligere havde besøgt Europa-Parlamentet sammen med KristenDemokraternes hovedbestyrelse, så var dette noget helt andet. Denne gang stod jeg der alene til et formelt todages møde blandt erfarne politikere, rådgivere og repræsentanter fra hele Europa. Blandt gæsterne var også den nuværende tyske forbundskansler Friedrich Merz. Jeg følte mig ærligt talt lidt som en fisk ude af vandet. Det var learning by doing. Jeg følte mig nok mest som en vikar, der forsøgte ikke at lave fejl eller skade vores renommé. Heldigvis gik det vist ganske fornuftigt. Efter mødet deltog jeg i et spændende arrangement hos Wilfried Martens Centre for European Studies, inden turen gik hjemad mod KristenDemokraternes landsmøde i Middelfart, som jeg ankom direkte til. Et halvt år senere deltog jeg i KristenDemokraternes delegation til EPP’s kongres i Valencia. Endnu en stor oplevelse, fyldt med spændende møder, samtaler og nye perspektiver. Omkring 11 måneder efter det første Political Assembly ønskede Nik ikke at genopstille som international sekretær. Efter nogle overvejelser og en snak med vores landsformand valgte jeg at stille op til posten, og hovedbestyrelsen valgte mig. Fra vores landsformand var naturligvis også en bekymring for, om så relativt uprøvede kræfter kunne løfte en vigtig international opgave. Det forstår jeg egentlig godt. Siden da er det blevet til flere Political Assembly-møder hos EPP, andre internationale arrangementer, både fysisk og online, samt lærerige besøg hos vores svenske søsterparti Kristdemokraterna og det tyske søsterparti CDU. I dag oplever jeg at blive genkendt, have opbygget en bred vifte af internationale kontakter og faktisk føle mig som en del af fællesskabet. Nervøsiteten fra det første møde er efterhånden blevet erstattet af spænding over de mange opgaver, samtaler og mennesker, man møder undervejs. Nogle opgaver er man skabt til. Andre vokser man til. Hvad der gælder her, må andre nok afgøre. Men jeg forsøger, som altid, at gøre mit bedste. Til oktober er der så landsmøde igen, hvor der bl.a. skal vælges international sekretær
    Yay
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Digitale fællesskaber er meningsfyldte, især når de gør det muligt at holde forbindelsen mellem de fysiske møder!

    Har virkelig nydt en weekend fyldt med tanke og overvejelser om foreningsfællesskaber, fysisk nærvær og digital forbundethed.

    For når vi står der og laver mad over bål sammen, så er det jo muligt, fordi vi har digitale platforme som gør det nemt at være forbunde, at række ud og planlægge.

    I gamle dage var fællesskabet måske lidt mere nært, invitationer blev sat op på opslagstavler ved brugsen eller på biblioteket, nu bliver de delt online. Man kan hurtigt komme til at tænke det hele var bedre i gamle dage, men det fede ved digitaliseringen er, at det er blevet meget nemmere at række ud og finde fællesskab ud fra interesse frem for geografi!

    Så det er en no-brainer at vi skal beholde online fællesskaber, vi skal bare sørge for at de arbejder for at forbinde os frem for at fremmedgøre os.
    Digitale fællesskaber er meningsfyldte, især når de gør det muligt at holde forbindelsen mellem de fysiske møder! Har virkelig nydt en weekend fyldt med tanke og overvejelser om foreningsfællesskaber, fysisk nærvær og digital forbundethed. For når vi står der og laver mad over bål sammen, så er det jo muligt, fordi vi har digitale platforme som gør det nemt at være forbunde, at række ud og planlægge. I gamle dage var fællesskabet måske lidt mere nært, invitationer blev sat op på opslagstavler ved brugsen eller på biblioteket, nu bliver de delt online. Man kan hurtigt komme til at tænke det hele var bedre i gamle dage, men det fede ved digitaliseringen er, at det er blevet meget nemmere at række ud og finde fællesskab ud fra interesse frem for geografi! Så det er en no-brainer at vi skal beholde online fællesskaber, vi skal bare sørge for at de arbejder for at forbinde os frem for at fremmedgøre os.
    Like
    Yay
    8
    0 Kommentarer 0 Delinger 537 Visninger
  • Lidt overvejelser over TV 2 News kl 12 vs sociale medier. Læs med, hvis du har tid og lyst.

    Det er altid interessant at lytte til flere vinkler. Især efter at have hørt TV 2 News i dag. En person fortalte ren hasbara, som om hun aldrig havde fulgt sociale medier om Iran, hvor udenlandske medier beretter fra Iran - selv CNN. Og hvordan iranere deler videoer om angrebene med mere. Det er rigtigt, at Iran arresterer en del Mossad-agenter og tilhængere, men sådan fik hun det naturligvis ikke fremstillet. Hvis man kun lyttede til TV 2, ville man tro, at Irans befolkning var totalt imod regeringen. Pudsigt nok går de hver aften på gaden for at støtte regeringen, som TV 2 News ikke viser! Starlink bruges af agenter til at kontakte Israel og andet. Der er også MI6 og CIA-agenter. Vestlige medier har skrevet lidt om det, uden at TV 2 News og den pågældende person, der talte om Iran, har opdaget det! Selvom Iran bruger deres eget internet, kan folk undgå forbuddet ved at bruge VPN-systemer, hvilket nogle gør. Ligesom en ven, jeg har kontakt med i Iran. Jeg har ikke haft kontakt med ham de sidste par uger. (Vedlægger fotos delt fra Iran på X).

    De nævner også Erdogan positivt, men jeg er ikke Erdogan-tilhænger. Jeg håber ikke, han hopper i og deltager i en ulovlig krig ligesom den fejl, han begik i forhold til Syrien. Hvis det lykkes at smadre og dele Iran, kommer de efter Tyrkiet - og det burde de se i Tyrkiet. Men med politiske ledere ved man sgu aldrig! De taler også om Tyrkiet og Israels trussel mod Tyrkiet efter Iran.

    De taler om Iran - også deres forhold til kristne med mere. Hvis du forstår engelsk, kan det måske være interessant at lytte til det. Mossads rolle i Iran.
    Husk, at Iran har opkaldt en metrostation efter en kristen helgen - Maryam-e Moghaddas (Jomfru Maria) - tæt ved Sankt Sarkis Armenske Katedral.

    Videoen er på engelsk. Jeg bliver selv lidt klogere af at lytte til folk, der har noget kendskab til Vestasien og Iran mv. Det har aldrig været et område, jeg har interesseret mig særlig meget for. Men interessant er det - dog på en trist baggrund af folkedrab og ulovlige angreb.

    Ethvert land har sin skyggeside - nogle hører vi om, andre ikke!
    Tænk på Danmarks kolonihistorie, De Vestindiske Øer og Grønland fx. Vi skal revurdere vores historie om anden verdenskrig, Grønland osv. Det er ved at ske. Heldigvis. Ligeså skal andre lande. Især Tyskland mangler at bearbejde sin Hitler-tid, ser det ud til.

    Vi ved, at USA har gennem sin korte 250-årige historie brugt krig og tortur til at udøve magt. Måske er den tid ved at ende, så vi kan få mere fred på sigt. Men modsat USA er Iran i besiddelse af årtusinders civilisation og kultur ligesom Kina og Rusland.

    Om videoen skriver de:
    "Iran looks far harder to break than many in the West assumed. Pascal Lottaz talks with Dr. Pietro Shakarian and Eldar Mamedov about Iranian Azerbaijan, Armenia, Israel, Turkey, failed diplomacy, and the wider South Caucasus fallout from the war."

    https://www.youtube.com/watch?v=LRRh0TvVMyk

    Fotos af Iran, der deles på sociale medier som X.
    Lidt overvejelser over TV 2 News kl 12 vs sociale medier. Læs med, hvis du har tid og lyst. Det er altid interessant at lytte til flere vinkler. Især efter at have hørt TV 2 News i dag. En person fortalte ren hasbara, som om hun aldrig havde fulgt sociale medier om Iran, hvor udenlandske medier beretter fra Iran - selv CNN. Og hvordan iranere deler videoer om angrebene med mere. Det er rigtigt, at Iran arresterer en del Mossad-agenter og tilhængere, men sådan fik hun det naturligvis ikke fremstillet. Hvis man kun lyttede til TV 2, ville man tro, at Irans befolkning var totalt imod regeringen. Pudsigt nok går de hver aften på gaden for at støtte regeringen, som TV 2 News ikke viser! Starlink bruges af agenter til at kontakte Israel og andet. Der er også MI6 og CIA-agenter. Vestlige medier har skrevet lidt om det, uden at TV 2 News og den pågældende person, der talte om Iran, har opdaget det! Selvom Iran bruger deres eget internet, kan folk undgå forbuddet ved at bruge VPN-systemer, hvilket nogle gør. Ligesom en ven, jeg har kontakt med i Iran. Jeg har ikke haft kontakt med ham de sidste par uger. (Vedlægger fotos delt fra Iran på X). De nævner også Erdogan positivt, men jeg er ikke Erdogan-tilhænger. Jeg håber ikke, han hopper i og deltager i en ulovlig krig ligesom den fejl, han begik i forhold til Syrien. Hvis det lykkes at smadre og dele Iran, kommer de efter Tyrkiet - og det burde de se i Tyrkiet. Men med politiske ledere ved man sgu aldrig! De taler også om Tyrkiet og Israels trussel mod Tyrkiet efter Iran. De taler om Iran - også deres forhold til kristne med mere. Hvis du forstår engelsk, kan det måske være interessant at lytte til det. Mossads rolle i Iran. Husk, at Iran har opkaldt en metrostation efter en kristen helgen - Maryam-e Moghaddas (Jomfru Maria) - tæt ved Sankt Sarkis Armenske Katedral. Videoen er på engelsk. Jeg bliver selv lidt klogere af at lytte til folk, der har noget kendskab til Vestasien og Iran mv. Det har aldrig været et område, jeg har interesseret mig særlig meget for. Men interessant er det - dog på en trist baggrund af folkedrab og ulovlige angreb. Ethvert land har sin skyggeside - nogle hører vi om, andre ikke! Tænk på Danmarks kolonihistorie, De Vestindiske Øer og Grønland fx. Vi skal revurdere vores historie om anden verdenskrig, Grønland osv. Det er ved at ske. Heldigvis. Ligeså skal andre lande. Især Tyskland mangler at bearbejde sin Hitler-tid, ser det ud til. Vi ved, at USA har gennem sin korte 250-årige historie brugt krig og tortur til at udøve magt. Måske er den tid ved at ende, så vi kan få mere fred på sigt. Men modsat USA er Iran i besiddelse af årtusinders civilisation og kultur ligesom Kina og Rusland. Om videoen skriver de: "Iran looks far harder to break than many in the West assumed. Pascal Lottaz talks with Dr. Pietro Shakarian and Eldar Mamedov about Iranian Azerbaijan, Armenia, Israel, Turkey, failed diplomacy, and the wider South Caucasus fallout from the war." https://www.youtube.com/watch?v=LRRh0TvVMyk Fotos af Iran, der deles på sociale medier som X.
    Like
    2
    7 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Hej alle. Efter mange overvejelser er jeg kommet frem til, at der er fri leg på torsdag med virtuelle point, hvis du skriver en sms til mig. Vil I godt sprede budskabet til de facebook-afhængige.
    Venlig hilsen
    Erik
    Hej alle. Efter mange overvejelser er jeg kommet frem til, at der er fri leg på torsdag med virtuelle point, hvis du skriver en sms til mig. Vil I godt sprede budskabet til de facebook-afhængige. Venlig hilsen Erik
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 296 Visninger
  • Så er jeg hjemme fra nogle virkelig spændende og intense dage i Tyskland

    Jeg har deltaget i et dialogmøde, som har bestået af en række møder og samtaler om pension, arbejdsmarked og mulighederne for at blive længere på arbejdsmarkedet. Det har givet masser af nye perspektiver, og det er ret tydeligt, at vi på tværs af lande står med mange af de samme udfordringer, også selvom løsningerne ser forskellige ud.

    Særligt fra Tyskland, men også fra Mexico, var der stor interesse for dele af det danske system. Samtidig fik jeg også delt nogle af de knaster og udfordringer, vi selv oplever herhjemme, så de måske kan tage dem med fra starten i deres egne overvejelser. For eksempel omtalte jeg vigtigheden af at sikre rimelige muligheder for mennesker, som ikke kan holde til pensionsalderen, til at trække dig tidligere fra arbejdsmarkedet.

    Undervejs hjem fra Hamburg faldt jeg i øvrigt i snak med to danskere, som begge har haft lange liv i dansk politik, et andet sted i det politiske spektrum end mig. Det blev til en god snak i øjenhøjde, og måske også en meget fin påmindelse om, at man godt kan være uenig og stadig have en ordentlig samtale.

    Jeg tager både nye ideer og perspektiver med hjem, og det gælder faktisk både fra selve dialogmødet og fra de mange samtaler undervejs.
    Så er jeg hjemme fra nogle virkelig spændende og intense dage i Tyskland 🇩🇪 Jeg har deltaget i et dialogmøde, som har bestået af en række møder og samtaler om pension, arbejdsmarked og mulighederne for at blive længere på arbejdsmarkedet. Det har givet masser af nye perspektiver, og det er ret tydeligt, at vi på tværs af lande står med mange af de samme udfordringer, også selvom løsningerne ser forskellige ud. Særligt fra Tyskland, men også fra Mexico, var der stor interesse for dele af det danske system. Samtidig fik jeg også delt nogle af de knaster og udfordringer, vi selv oplever herhjemme, så de måske kan tage dem med fra starten i deres egne overvejelser. For eksempel omtalte jeg vigtigheden af at sikre rimelige muligheder for mennesker, som ikke kan holde til pensionsalderen, til at trække dig tidligere fra arbejdsmarkedet. Undervejs hjem fra Hamburg faldt jeg i øvrigt i snak med to danskere, som begge har haft lange liv i dansk politik, et andet sted i det politiske spektrum end mig. Det blev til en god snak i øjenhøjde, og måske også en meget fin påmindelse om, at man godt kan være uenig og stadig have en ordentlig samtale. Jeg tager både nye ideer og perspektiver med hjem, og det gælder faktisk både fra selve dialogmødet og fra de mange samtaler undervejs.
    Like
    6
    0 Kommentarer 0 Delinger 520 Visninger
  • Vi kickstarter vores sociale tilstedeværelse på SOCii (og LinkedIn) i fuld fir-spring!
    Rebuild.net’s 48-timers sprint og Alessio Avellan Borgmeyer/Jodel fortsætter i dag i samme tempo og ambitionsniveau, som da vi startede i går.
    SOCii er stærkt repræsenteret med både Signe Gertz Jensen, Frederik Bach Bøllingtoft og Morten Grau Jensen Fuglsang fra bestyrelsen
    Vi suger til os, udbreder SOCiis ambitioner for at være (en del af) en stor, stærk og fælles medlemsejet social platform-bevægelse - I Danmark, Europa og ultimativt for alle demokratisk sindede borgere på planeten Og det haster…
    Det sidste lyder jo vanvittigt, ærligt talt, men Margrethe Vestager opridsede meget tydeligt i et indlæg i går, at demokratierne i verden er et meget kritisk og historisk sted netop i disse år - og hvad konsekvenserne bliver, hvis vi ikke lykkes.
    Thomas Madsen-Mygdal, Ditte Graa Wulff og resten af Rebuildteamet bygger heldigvis håb og sammenhæng på tværs af europæiske platform-byggere og hele democra-tech-økosystemet i de her dage, og vi deler og bidrager alt det vi kan!

    Så velkommen til vores SOCii (og Linkendin’-konto. Vi kommer til løbende at dele SOCiis bidrag, overvejelser og erfaringer efterhånden som de opstår over de kommende år.
    Forhåbentlig kan vi alle sammen på tværs af Europa snart mødes på en stor, fælles, international, demokratisk ejet platform (og slippe af med LinkedIn)!

    Hilsen
    Caroline, Frederik, Signe, Mogens, Kim og Morten, på vegne af alle os på SOCII (+7.000 brugere!)
    Vi kickstarter vores sociale tilstedeværelse på SOCii (og LinkedIn) i fuld fir-spring! 🏃‍♀️ 💡 Rebuild.net’s 48-timers sprint og Alessio Avellan Borgmeyer/Jodel fortsætter i dag i samme tempo og ambitionsniveau, som da vi startede i går. SOCii er stærkt repræsenteret med både Signe Gertz Jensen, Frederik Bach Bøllingtoft og Morten Grau Jensen Fuglsang fra bestyrelsen 💪 Vi suger til os, udbreder SOCiis ambitioner for at være (en del af) en stor, stærk og fælles medlemsejet social platform-bevægelse - I Danmark, Europa og ultimativt for alle demokratisk sindede borgere på planeten 🌎 Og det haster… Det sidste lyder jo vanvittigt, ærligt talt, men Margrethe Vestager opridsede meget tydeligt i et indlæg i går, at demokratierne i verden er et meget kritisk og historisk sted netop i disse år - og hvad konsekvenserne bliver, hvis vi ikke lykkes. Thomas Madsen-Mygdal, Ditte Graa Wulff og resten af Rebuildteamet bygger heldigvis håb og sammenhæng på tværs af europæiske platform-byggere og hele democra-tech-økosystemet i de her dage, og vi deler og bidrager alt det vi kan! 🎉 Så velkommen til vores SOCii (og Linkendin’-konto. Vi kommer til løbende at dele SOCiis bidrag, overvejelser og erfaringer efterhånden som de opstår over de kommende år. Forhåbentlig kan vi alle sammen på tværs af Europa snart mødes på en stor, fælles, international, demokratisk ejet platform (og slippe af med LinkedIn)! Hilsen Caroline, Frederik, Signe, Mogens, Kim og Morten, på vegne af alle os på SOCII (+7.000 brugere!)
    Like
    Love
    Yay
    15
    2 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Besked til familie og venner omkring valg:
    Hej
    Jeg ville gerne sende nedenstående til familie og venner, men er det for meget? Eller er det for passivt?
    ****
    Kære Alle.
    Det er jo snart valg. Jeg vil ikke sige at der er nogle I ikke må stemme på. Men jeg vil dog bede om at I tager med i overvejelserne at det ikke er alle politikere der vil billige personer som mig og forhold som mit og <min partners navn>.
    Partier som i de sidste 10 år eller mere har været negativ stemt over for LGBT+ personer: DD, DF, NB, Kons. og LA.
    Som den lettere nørdede type jeg er så har jeg lavet noget analyse for at komme frem til ovenstående og deler det selvfølgelig gerne, samt der er andre der har lavet analyse til og med 2022.
    *****
    Jeg har links og dokumenter der viser det jeg siger i denne post, så hvis der er andre der gerne vil have dataen, så bare sig til.
    Besked til familie og venner omkring valg: Hej Jeg ville gerne sende nedenstående til familie og venner, men er det for meget? Eller er det for passivt? **** Kære Alle. Det er jo snart valg. Jeg vil ikke sige at der er nogle I ikke må stemme på. Men jeg vil dog bede om at I tager med i overvejelserne at det ikke er alle politikere der vil billige personer som mig og forhold som mit og <min partners navn>. Partier som i de sidste 10 år eller mere har været negativ stemt over for LGBT+ personer: DD, DF, NB, Kons. og LA. Som den lettere nørdede type jeg er så har jeg lavet noget analyse for at komme frem til ovenstående og deler det selvfølgelig gerne, samt der er andre der har lavet analyse til og med 2022. ***** Jeg har links og dokumenter der viser det jeg siger i denne post, så hvis der er andre der gerne vil have dataen, så bare sig til.
    Love
    2
    1 Kommentarer 0 Delinger 767 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind