• 'Hotel Romantik'... #MeToo har gjort det svært at date

    Verner 'Buller' Buhl, der i øjeblikket kan ses date i DR's 'Hotel Romantik', kalder sig selv for 'Vejles ældste teenager'.

    -Men bag det unge og friske sind gemmer der sig dog en usikkerhed hos Buller, når han skal date hjemme i Danmark. En usikkerhed, som 'Hotel Romantik' ifølge seniordateren hjalp ham med at nedbryde.

    »Det er især efter MeToo, at det er blevet lidt svært at give komplimenter til kvinderne og sådan noget,« lyder det fra Buller, der tilføjer:

    »Man skal passe på med at sige: 'hvor ser du godt ud i den kjole i dag'. Der er nogen, der synes, at det er dejligt, at man siger det, og andre tager det som om, at man er sexistisk.«

    Da Buller ankom til 'Hotel Romantik' på Mallorca, havde han på grund af usikkerheder og nervøsitet bygget en mur op omkring sig selv.

    #Socii #HotelRomantik #dating #MeToo #Mallorca
    <h2>😘 'Hotel Romantik'... #MeToo har gjort det svært at date</h2>Verner 'Buller' Buhl, der i øjeblikket kan ses date i DR's 'Hotel Romantik', kalder sig selv for 'Vejles ældste teenager'. -Men bag det unge og friske sind gemmer der sig dog en usikkerhed hos Buller, når han skal date hjemme i Danmark. En usikkerhed, som 'Hotel Romantik' ifølge seniordateren hjalp ham med at nedbryde. »Det er især efter MeToo, at det er blevet lidt svært at give komplimenter til kvinderne og sådan noget,« lyder det fra Buller, der tilføjer: »Man skal passe på med at sige: 'hvor ser du godt ud i den kjole i dag'. Der er nogen, der synes, at det er dejligt, at man siger det, og andre tager det som om, at man er sexistisk.« Da Buller ankom til 'Hotel Romantik' på Mallorca, havde han på grund af usikkerheder og nervøsitet bygget en mur op omkring sig selv. #Socii #HotelRomantik #dating #MeToo #Mallorca
    WWW.BT.DK
    'Hotel Romantik'-deltager: 'MeToo' har gjort det svært at date
    67-årige Verner 'Buller' Buhl har oplevet en usikkerhed, når han dater. Selv forklarer han det med frygten for at sige noget forkert efter MeToo-bølgen.
    0 Kommentarer 0 Delinger 407 Visninger
  • 22-årig svæver mellem liv og død:
    Det er en ko, der er gået fuldstændig amok.

    Lægehelikopteren kunne ikke lande.
    Lægerne kæmper i øjeblikket for en ung mands liv, efter han blev fundet livstruende kvæstet på en mark. Det er en ko, der er gået fuldstændig amok og blandt andet forhindrede en lægehelikopter i at kunne komme manden til undsætning
    <h2>22-årig svæver mellem liv og død: Det er en ko, der er gået fuldstændig amok.</h2>Lægehelikopteren kunne ikke lande. Lægerne kæmper i øjeblikket for en ung mands liv, efter han blev fundet livstruende kvæstet på en mark. Det er en ko, der er gået fuldstændig amok og blandt andet forhindrede en lægehelikopter i at kunne komme manden til undsætning
    PRESSE-FOTOS.DK
    22-årig svæver mellem liv og død: Lægehelikopteren kan ikke lande
    Lægerne kæmper i øjeblikket for en ung mands liv, efter han blev fundet livstruende kvæstet på en mark. Det er en ko, der er gået fuldstændig amok og
    Sad
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 297 Visninger
  • Oase, én af Danmarks nye sociale platforme, tager nu næste skridt imod at skabe en bæredygtig forretning ud af at tilbyde danskerne - og nu danske organisationer - et trygt og bigtech-frit sted for samtalerne i hverdagen.

    Oases Plenum er en udvidet og struktureret version bygget oven på Oase, og udviklet specifikt til medlemmerne i foreninger og organisationer.

    ✔ Fællesrum for hele organisationen
    ✔ Underoaser til fx teams og årgange
    ✔ Rollebaseret adgang
    ✔ Sikker invitation
    ✔ GDPR og EU-hosting
    ✔ Ingen reklamer

    Dvs. Oase med den ekstra struktur, der gør det muligt at være mange – uden at miste overblikket.

    Den danske digital infrastruktur for sociale fællesskaber modnes hurtigt i disse måneder.

    Husk at du selv kan vælge om du vil læse vores opslag på LinkedIn (censurerende og -kontrolleret) eller på vores kanaler på Meningspunktet og på Socii.dk.
    Oase, én af Danmarks nye sociale platforme, tager nu næste skridt imod at skabe en bæredygtig forretning ud af at tilbyde danskerne - og nu danske organisationer - et trygt og bigtech-frit sted for samtalerne i hverdagen. Oases Plenum er en udvidet og struktureret version bygget oven på Oase, og udviklet specifikt til medlemmerne i foreninger og organisationer. ✔ Fællesrum for hele organisationen ✔ Underoaser til fx teams og årgange ✔ Rollebaseret adgang ✔ Sikker invitation ✔ GDPR og EU-hosting ✔ Ingen reklamer Dvs. Oase med den ekstra struktur, der gør det muligt at være mange – uden at miste overblikket. Den danske digital infrastruktur for sociale fællesskaber modnes hurtigt i disse måneder. 💡 Husk at du selv kan vælge om du vil læse vores opslag på LinkedIn (censurerende og 🇺🇸-kontrolleret) eller på vores kanaler på Meningspunktet og på Socii.dk.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 538 Visninger
  • Lidl ved City2 midlertidigt lukket på grund af ombygning

    Kunder, der normalt handler i Lidl ved City2, skal være opmærksomme på, at butikken midlertidigt holder lukket på grund af ombygning.

    Butikken forventes at åbne igen den 17. maj, hvor kunderne igen kan handle som normalt. Ombygningen sker som led i en opdatering af butikken, og derfor er der i øjeblikket lukket for adgang.

    Flere lokale har allerede delt beskeden videre på sociale medier, så folk undgår at køre forgæves til butikken de kommende dage.

    Hvis man plejer at tage de daglige indkøb i Lidl ved City2, kan det derfor være en god idé at finde et alternativ frem til genåbningen senere på måneden.

    Foto: Carsten Hald
    Lidl ved City2 midlertidigt lukket på grund af ombygning Kunder, der normalt handler i Lidl ved City2, skal være opmærksomme på, at butikken midlertidigt holder lukket på grund af ombygning. Butikken forventes at åbne igen den 17. maj, hvor kunderne igen kan handle som normalt. Ombygningen sker som led i en opdatering af butikken, og derfor er der i øjeblikket lukket for adgang. Flere lokale har allerede delt beskeden videre på sociale medier, så folk undgår at køre forgæves til butikken de kommende dage. Hvis man plejer at tage de daglige indkøb i Lidl ved City2, kan det derfor være en god idé at finde et alternativ frem til genåbningen senere på måneden. Foto: Carsten Hald
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 526 Visninger
  • "Kan vi på dansk?" spørger Dansk Sprognævn i en ny kampagne, der skal sætte fokus på hvor mange ord vi låner ind fra engelsk i øjeblikket. Har du lyst til at være med på kreativt dansk, kan du finde spørgeskema og info i linket.
    https://www.dsn.dk/kan-vi-paa-dansk/
    "Kan vi på dansk?" spørger Dansk Sprognævn i en ny kampagne, der skal sætte fokus på hvor mange ord vi låner ind fra engelsk i øjeblikket. Har du lyst til at være med på kreativt dansk, kan du finde spørgeskema og info i linket. https://www.dsn.dk/kan-vi-paa-dansk/
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 901 Visninger
  • Et spørgsmål om opførsel for alle generationer?

    Jeg får ind imellem blikket fra de yngre generationer, jeg siger ikke hvorfor
    Du kan i øvrigt møde mig inde hos Seniorerne https://socii.dk/groups/2420260413063924
    <h2>🤣 Et spørgsmål om opførsel for alle generationer?</h2>Jeg får ind imellem blikket fra de yngre generationer, jeg siger ikke hvorfor 🤪 Du kan i øvrigt møde mig inde hos <b>Seniorerne </b> https://socii.dk/groups/2420260413063924
    Like
    Haha
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 430 Visninger
  • I det nordlige Sjælland er der igen sket en voldsom togulykke, torsdag morgen

    Der meldes om flere personer, som er kommet til skade.
    Nordsjællands Politi modtog anmeldelsen 06:29 og var hurtigt på stedet.

    De kan ikke sige mere på nuværende tidspunkt, andet end at de arbejde på højtryk med sagen lige i øjeblikket

    #Socii #togullykke #nordsjælland #gribskovbanen
    <h2>I det nordlige Sjælland er der igen sket en voldsom togulykke, torsdag morgen</h2>Der meldes om flere personer, som er kommet til skade. Nordsjællands Politi modtog anmeldelsen 06:29 og var hurtigt på stedet. De kan ikke sige mere på nuværende tidspunkt, andet end at de arbejde på højtryk med sagen lige i øjeblikket #Socii #togullykke #nordsjælland #gribskovbanen
    WWW.DR.DK
    Større togulykke på Gribskovbanen
    Politiet er til stede ved en togulykke ved Kagerup i Nordsjælland, hvor to tog er kørt sammen.
    Sad
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 657 Visninger
  • Coops nye klimakrav til leverandører og produktion



    Coop planlægger at stille en række nye og skærpede krav til deres leverandører som led i deres nye bæredygtighedsstrategi, der sigter mod en klimaneutral fødevareproduktion.



    De fremtidige krav omfatter blandt andet:



    Skrappere dokumentationskrav:

    Leverandørerne vil fremover blive mødt med strengere krav til dokumentation af både deres udfordringer og fremskridt. Dette skal sikre, at de reelt lever op til de grønne løfter, de har givet. I forvejen kræver Coop via deres code of conduct, at leverandørerne opgør deres klimaaftryk og identificerer deres påvirkning af natur, miljø og biodiversitet.



    Målrettede og mere konkrete krav:

    Coop er i øjeblikket i gang med en omfattende risikoanalyse for at lokalisere, hvor dagligvarekoncernens aftryk på klima og natur er allerstørst. Resultaterne fra denne analyse vil direkte danne grundlag for at stille større og mere konkrete krav til leverandørerne på de områder, der batter mest.



    Krav om grønne certificeringer:

    Bæredygtighedschef Trine Rubæk Olsen peger på, at krav om specifikke grønne certificeringer kan komme i spil over for leverandørerne.



    Regenerative principper:

    Coop er åbne over for at kræve, at råvarer skal være dyrket efter regenerative principper. Dette initiativ afventer dog i første omgang, at der i branchen bliver defineret nogle klare standarder for, hvad regenerativt landbrug reelt indebærer.





    https://finans.dk/erhverv/ECE19208708/coop-varsler-skrappere-krav-til-leverandoerer-maalet-er-en-klimaneutral-foedevareproduktion/
    Coops nye klimakrav til leverandører og produktion Coop planlægger at stille en række nye og skærpede krav til deres leverandører som led i deres nye bæredygtighedsstrategi, der sigter mod en klimaneutral fødevareproduktion. De fremtidige krav omfatter blandt andet: Skrappere dokumentationskrav: Leverandørerne vil fremover blive mødt med strengere krav til dokumentation af både deres udfordringer og fremskridt. Dette skal sikre, at de reelt lever op til de grønne løfter, de har givet. I forvejen kræver Coop via deres code of conduct, at leverandørerne opgør deres klimaaftryk og identificerer deres påvirkning af natur, miljø og biodiversitet. Målrettede og mere konkrete krav: Coop er i øjeblikket i gang med en omfattende risikoanalyse for at lokalisere, hvor dagligvarekoncernens aftryk på klima og natur er allerstørst. Resultaterne fra denne analyse vil direkte danne grundlag for at stille større og mere konkrete krav til leverandørerne på de områder, der batter mest. Krav om grønne certificeringer: Bæredygtighedschef Trine Rubæk Olsen peger på, at krav om specifikke grønne certificeringer kan komme i spil over for leverandørerne. Regenerative principper: Coop er åbne over for at kræve, at råvarer skal være dyrket efter regenerative principper. Dette initiativ afventer dog i første omgang, at der i branchen bliver defineret nogle klare standarder for, hvad regenerativt landbrug reelt indebærer. https://finans.dk/erhverv/ECE19208708/coop-varsler-skrappere-krav-til-leverandoerer-maalet-er-en-klimaneutral-foedevareproduktion/
    0 Kommentarer 0 Delinger 723 Visninger
  • Hvorfor bygge Danmark kun 8 vindmøller i 2025?



    Udbygningen af vindmøller på land i Danmark er bremset kraftigt op på grund af en række økonomiske og politiske udfordringer.



    I 2025 blev der blot opført otte nye landvindmøller, og når man modregner de ældre møller, der blev taget ned, steg den samlede kapacitet kun med 3 MW.





    Ifølge kilderne skyldes stilstanden primært følgende faktorer:



    Eksplosiv stigning i omkostninger:

    De politisk pålagte omkostninger til at etablere nye vindmølleprojekter er steget med over 3.500 procent inden for blot få år. Derudover er udgifterne til at blive koblet på elnettet en byrde, som anbefales lempet.



    Dårlig rentabilitet på grund af negative elpriser:

    Mange timer med negative elpriser presser indtjeningen og rentabiliteten for de udviklere, som investerer i og opstiller vindmøller på land.



    Mangel på en elektrificeringsplan og nye elforbindelser:

    For at sikre efterspørgslen på den grønne strøm, skal forbruget og byggeriet af nye elforbindelser markant op i tempo. Green Power Denmark påpeger, at der i øjeblikket mangler en samlet plan for elektrificeringen af Danmark.



    Utilstrækkelige incitamenter til kommunerne:

    Kommunerne spiller en afgørende rolle i at finde plads til vindmøller, og det anbefales, at de får en større del af de økonomiske gevinster (skatteindtægterne) for at lægge jord til.



    Arealudfordringer:

    Danmark er et lille land, hvilket gør det nødvendigt at udnytte arealerne til flere formål. For at løse pladsmanglen foreslås det blandt andet at samtænke opstillingen af vindmøller med etableringen af ny produktionsskov i forbindelse med den grønne trepart.



    Kilde

    https://greenpowerdenmark.dk/nyheder/vindmoellelandet-ikke-laengere-opfoerer-vindmoeller-paa-land

    og



    https://greenpowerdenmark.dk/fakta-om-groen-energi/energibarometer-2025
    Hvorfor bygge Danmark kun 8 vindmøller i 2025? Udbygningen af vindmøller på land i Danmark er bremset kraftigt op på grund af en række økonomiske og politiske udfordringer. I 2025 blev der blot opført otte nye landvindmøller, og når man modregner de ældre møller, der blev taget ned, steg den samlede kapacitet kun med 3 MW. Ifølge kilderne skyldes stilstanden primært følgende faktorer: Eksplosiv stigning i omkostninger: De politisk pålagte omkostninger til at etablere nye vindmølleprojekter er steget med over 3.500 procent inden for blot få år. Derudover er udgifterne til at blive koblet på elnettet en byrde, som anbefales lempet. Dårlig rentabilitet på grund af negative elpriser: Mange timer med negative elpriser presser indtjeningen og rentabiliteten for de udviklere, som investerer i og opstiller vindmøller på land. Mangel på en elektrificeringsplan og nye elforbindelser: For at sikre efterspørgslen på den grønne strøm, skal forbruget og byggeriet af nye elforbindelser markant op i tempo. Green Power Denmark påpeger, at der i øjeblikket mangler en samlet plan for elektrificeringen af Danmark. Utilstrækkelige incitamenter til kommunerne: Kommunerne spiller en afgørende rolle i at finde plads til vindmøller, og det anbefales, at de får en større del af de økonomiske gevinster (skatteindtægterne) for at lægge jord til. Arealudfordringer: Danmark er et lille land, hvilket gør det nødvendigt at udnytte arealerne til flere formål. For at løse pladsmanglen foreslås det blandt andet at samtænke opstillingen af vindmøller med etableringen af ny produktionsskov i forbindelse med den grønne trepart. Kilde https://greenpowerdenmark.dk/nyheder/vindmoellelandet-ikke-laengere-opfoerer-vindmoeller-paa-land og https://greenpowerdenmark.dk/fakta-om-groen-energi/energibarometer-2025
    Like
    6
    1 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Klimaet har intet pas: Hvorfor stopper vores klimasikring ved grænsen?
    - Hvis klimaforandringerne ikke kender nogen grænser, har vi så overhovedet råd til at lade vores løsninger gøre det?

    Når skybruddene rammer, og stormfloderne presser vandet ind mod kysterne, spørger naturen ikke om lov til at passere grænsen ved Kruså.

    Vandmasserne bevæger sig ubesværet mellem Danmark og Tyskland, men vores politiske og tekniske løsninger er fastlåst af en forældet, national silotænkning.

    Det er et absurd paradoks, at vi deler de samme akutte trusler, men lader handlekraften fordampe præcis der, hvor passet skal vises.

    Er vi klar til at nedbryde siloerne?
    Klimaforandringerne er en realitet, der kræver radikal nytænkning. ClimatePol har dokumenteret, at potentialet for et stærkere dansk-tysk samarbejde er enormt, men at vi i øjeblikket lader det ligge ubrugt på jorden.

    Vi har brug for at professionalisere vores samarbejde og skabe faste strukturer, der kan bære viden og løsninger på tværs af grænsen.

    Effektiv klimasikring handler i sidste ende ikke kun om diger og sluser, men om at nedbryde vores egen mentale geografi.
    Det pas, vi skal vise ved grænsen i dag, er ikke et fysisk dokument, men en villighed til at lære et nyt sprog for samarbejde.

    Link til artikel : https://lnkd.in/eY3TJ696
    Klimaet har intet pas: Hvorfor stopper vores klimasikring ved grænsen? - Hvis klimaforandringerne ikke kender nogen grænser, har vi så overhovedet råd til at lade vores løsninger gøre det? Når skybruddene rammer, og stormfloderne presser vandet ind mod kysterne, spørger naturen ikke om lov til at passere grænsen ved Kruså. Vandmasserne bevæger sig ubesværet mellem Danmark og Tyskland, men vores politiske og tekniske løsninger er fastlåst af en forældet, national silotænkning. Det er et absurd paradoks, at vi deler de samme akutte trusler, men lader handlekraften fordampe præcis der, hvor passet skal vises. Er vi klar til at nedbryde siloerne? Klimaforandringerne er en realitet, der kræver radikal nytænkning. ClimatePol har dokumenteret, at potentialet for et stærkere dansk-tysk samarbejde er enormt, men at vi i øjeblikket lader det ligge ubrugt på jorden. Vi har brug for at professionalisere vores samarbejde og skabe faste strukturer, der kan bære viden og løsninger på tværs af grænsen. Effektiv klimasikring handler i sidste ende ikke kun om diger og sluser, men om at nedbryde vores egen mentale geografi. Det pas, vi skal vise ved grænsen i dag, er ikke et fysisk dokument, men en villighed til at lære et nyt sprog for samarbejde. Link til artikel : https://lnkd.in/eY3TJ696
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 850 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind