• Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende
    MEN! Vi får brug for jer

    Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest.

    Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid...

    Derfor:
    Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode.
    Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab!

    Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp:
    For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser.

    Så:
    Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk.
    Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud.

    Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance

    DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten
    SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende 🕺💃 MEN! Vi får brug for jer 🙏 Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest. Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid... Derfor: Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… 🙈 da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode. Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab! 🙌 Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp: For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser. Så: Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk. Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud. Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance 😊 DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Like
    6
    4 Kommentarer 0 Delinger 394 Visninger

  • Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig!

    PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF

    Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person.

    Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger.

    Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan.

    PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB

    Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs.

    Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol.

    Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen!

    Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde?

    EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK

    Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen.

    Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut.

    Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende.

    Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand.

    Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed.

    Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse.

    https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig! PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF 🧵 Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person. Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger. Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan. PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs. Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol. Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen! Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde? EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen. Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut. Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende. Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand. Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed. Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse. https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Like
    1
    3 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Lad dem nu larme lidt

    I dag er sidste skoledag.

    For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer.

    Og ved I hvad?

    Det må de gerne.

    For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op.

    Det fortjener faktisk en festdag.

    Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej.

    Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om.

    Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange.

    For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt.

    En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem.

    Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget.

    Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige.

    Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner.

    Det er, ærligt talt, lidt komisk.

    Og også lidt sørgeligt.

    For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet?

    Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen.

    Så lad dem dog få dem.

    Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel.

    Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden.

    Der må gerne være dage, hvor livet fylder.

    Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt.

    Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os.

    Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt.

    Ikke de unge.

    Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge.

    Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem.

    Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til.

    Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Lad dem nu larme lidt I dag er sidste skoledag. For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer. Og ved I hvad? Det må de gerne. For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op. Det fortjener faktisk en festdag. Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej. Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om. Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange. For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt. En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem. Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget. Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige. Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner. Det er, ærligt talt, lidt komisk. Og også lidt sørgeligt. For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet? Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen. Så lad dem dog få dem. Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel. Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden. Der må gerne være dage, hvor livet fylder. Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt. Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os. Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt. Ikke de unge. Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge. Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem. Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til. Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Yay
    Like
    Love
    11
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Jeg vil så gerne invitere venner fra fb
    Jeg kan ikke finde ud af hvordan🫣
    Jeg vil så gerne invitere venner fra fb Jeg kan ikke finde ud af hvordan🫣
    Like
    2
    2 Kommentarer 0 Delinger 294 Visninger
  • En fælles standard er vigtig for SoMe.

    Hvofor er det vigtig? Det er vigtigt, så vi alle kan være på den udbyder der taler til vores behov (især det visuelle), men ikke udelukker os fra at følge familie, venner og bekendte. Eft).
    Det skal samtidig være uden behovet for profiler på flere SoMe services.

    Denne og meningspunktet forsøger lidt at fange de samme klientel i min optik.
    En fælles standard er vigtig for SoMe. Hvofor er det vigtig? Det er vigtigt, så vi alle kan være på den udbyder der taler til vores behov (især det visuelle), men ikke udelukker os fra at følge familie, venner og bekendte. Eft). Det skal samtidig være uden behovet for profiler på flere SoMe services. Denne og meningspunktet forsøger lidt at fange de samme klientel i min optik.
    Like
    3
    2 Kommentarer 0 Delinger 608 Visninger
  • Oplev spejderlivet helt tæt på til Spejderdag i Taastrup!

    Er du nysgerrig på spejder?
    Så kom med til en sjov og oplevelsesrig dag for hele familien i Hakkemosen!

    Søndag d. 10. maj 2026
    Kl. 10.00 – 14.00
    Hakkemosen, Lervangen 27, 2630 Taastrup

    Glæd jer til:
    Mad over bål
    Forhindringsbane
    Stjerneløb
    Kreativt værksted
    Friluftsliv og fællesskab

    På dagen møder du spejdere fra flere forskellige korps – blandt andet DDS, De Gule Spejdere og De Grønne Pigespejdere. Her kan børn, unge og voksne prøve aktiviteterne selv og få et indblik i det stærke spejderfællesskab.

    Arrangementet er GRATIS og åbent for alle – så tag venner, familie og naboer med til en hyggelig dag i naturen

    Vi glæder os til at se jer!

    #Spejderdag #Taastrup #Spejder #DDS #Friluftsliv #Familiedag #Hakkemosen #Spejderliv #semeddk

    se mere på www.semed.dk
    Foto: Carsten Hald
    🔥 Oplev spejderlivet helt tæt på til Spejderdag i Taastrup! 🌿 Er du nysgerrig på spejder? Så kom med til en sjov og oplevelsesrig dag for hele familien i Hakkemosen! 🏕️ 📅 Søndag d. 10. maj 2026 🕙 Kl. 10.00 – 14.00 📍 Hakkemosen, Lervangen 27, 2630 Taastrup Glæd jer til: 🔥 Mad over bål 🪢 Forhindringsbane ⭐ Stjerneløb 🎨 Kreativt værksted 🌲 Friluftsliv og fællesskab På dagen møder du spejdere fra flere forskellige korps – blandt andet DDS, De Gule Spejdere og De Grønne Pigespejdere. Her kan børn, unge og voksne prøve aktiviteterne selv og få et indblik i det stærke spejderfællesskab. Arrangementet er GRATIS og åbent for alle – så tag venner, familie og naboer med til en hyggelig dag i naturen ☀️ Vi glæder os til at se jer! 🙌 #Spejderdag #Taastrup #Spejder #DDS #Friluftsliv #Familiedag #Hakkemosen #Spejderliv #semeddk se mere på www.semed.dk Foto: Carsten Hald
    Like
    1
    1 Kommentarer 0 Delinger 996 Visninger
  • Økologisk Forårsmarked 2026 på Grennessminde

    Foråret er på vej, og hos Grennessminde summer værkstederne allerede af liv og forberedelser. Lørdag den 9. maj 2026 inviteres alle til en hyggelig, grøn og oplevelsesrig dag fyldt med økologi, fællesskab og forårsstemning.

    Markedet bliver skabt i samarbejde med Grennessmindes STU-elever og unge i beskyttet beskæftigelse, som glæder sig til at byde gæster velkommen til en dag med masser af aktiviteter for både børn og voksne.

    Praktisk information

    Lørdag 9. maj 2026
    Snubbekorsvej 16-18, 2630 Tåstrup

    Oplev en dag fyldt med forår og fællesskab

    Til årets økologiske forårsmarked kan du blandt andet glæde dig til:

    Køb af sæsonens økologiske udplantningsplanter
    Lækre kager og friskbagt bagværk
    Besøg hos dyreholdet
    Snobrød over bål
    Rideture for børn
    Hyggelige aktiviteter og meget mere

    Der bliver skabt en varm og nærværende atmosfære, hvor natur, bæredygtighed og fællesskab er i centrum. Det er den perfekte mulighed for at tage familie og venner med til en hyggelig forårsdag på landet.

    En dag med mening

    Forårsmarkedet handler ikke kun om planter og aktiviteter — det handler også om fællesskab, læring og udvikling. De unge på Grennessminde er med til at skabe dagens oplevelser, og markedet giver et unikt indblik i det kreative og meningsfulde arbejde, der foregår på stedet hver dag.

    Vi glæder os til at se jer til en skøn forårsdag fyldt med liv, smil og grønne oplevelser!

    Foto: Carsten Hald
    #LokalNyt #Taastrup #Semeddk
    Økologisk Forårsmarked 2026 på Grennessminde Foråret er på vej, og hos Grennessminde summer værkstederne allerede af liv og forberedelser. Lørdag den 9. maj 2026 inviteres alle til en hyggelig, grøn og oplevelsesrig dag fyldt med økologi, fællesskab og forårsstemning. Markedet bliver skabt i samarbejde med Grennessmindes STU-elever og unge i beskyttet beskæftigelse, som glæder sig til at byde gæster velkommen til en dag med masser af aktiviteter for både børn og voksne. Praktisk information 📅 Lørdag 9. maj 2026 📍 Snubbekorsvej 16-18, 2630 Tåstrup Oplev en dag fyldt med forår og fællesskab Til årets økologiske forårsmarked kan du blandt andet glæde dig til: 🌱 Køb af sæsonens økologiske udplantningsplanter 🍰 Lækre kager og friskbagt bagværk 🐑 Besøg hos dyreholdet 🔥 Snobrød over bål 🐴 Rideture for børn 🎨 Hyggelige aktiviteter og meget mere Der bliver skabt en varm og nærværende atmosfære, hvor natur, bæredygtighed og fællesskab er i centrum. Det er den perfekte mulighed for at tage familie og venner med til en hyggelig forårsdag på landet. En dag med mening Forårsmarkedet handler ikke kun om planter og aktiviteter — det handler også om fællesskab, læring og udvikling. De unge på Grennessminde er med til at skabe dagens oplevelser, og markedet giver et unikt indblik i det kreative og meningsfulde arbejde, der foregår på stedet hver dag. Vi glæder os til at se jer til en skøn forårsdag fyldt med liv, smil og grønne oplevelser! 🌿 Foto: Carsten Hald #LokalNyt #Taastrup #Semeddk
    Yay
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Et opslag der dukkede op på expressional.social på Mastedon.

    Vi kan nu endelig tilbyde Nextcloud til folket: KONTOR, TAK! er en fuldt udstyret office- og samarbejdsløsning baseret på Nextcloud, drevet af Teknologisk Arbejderkooperativ.

    (Nextcloud er en god erstatning for Micro$soft Office 365/Team$/OndeDrive/Goofgle Drive/Docs)https://venner.network/@abekonge/116420244762970116
    Et opslag der dukkede op på expressional.social på Mastedon. Vi kan nu endelig tilbyde Nextcloud til folket: KONTOR, TAK! er en fuldt udstyret office- og samarbejdsløsning baseret på Nextcloud, drevet af Teknologisk Arbejderkooperativ. (Nextcloud er en god erstatning for Micro$soft Office 365/Team$/OndeDrive/Goofgle Drive/Docs)https://venner.network/@abekonge/116420244762970116
    Like
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 362 Visninger
  • Som vi løftede sløret for i mandags har vi i kulisserne arbejdet med flere ting. En af dem er den tekniske opgradering af socii.dk:

    1️⃣ Vi giver bl.a. socii.dk ‘en ny motor’:
    Serveren flyttes til Tyskland og opgraderes. Det er et arbejde som Kim (stifter) igangsatte og som vi i Foreningen Sociial har overtaget. Det er vigtigt, at vores allesammens data fortsat befinder sig i Europa (hvor vi selv bestemmer over dem).
    Det betyder også, at socii.dk fremover reagerer hurtigere på klik og tryk, da ‘motoren’ bliver hurtigere.

    2️⃣ Vi tilpasser socii.dk til de mest brugte funktioner. Derfor vil du opleve, at socii.dks kernefunktioner fremover bliver endnu nemmere at finde og bruge. Denne tilpasning gør det også nemt og overskueligt for nye brugere at overskue og begynde at bruge platformen.
    Vi får fortsat mange nye brugere, der registrerer sig, og vi prioriterer i den kommende tid at gøre det endnu mere attraktivt for dem at fortsætte med at bruge socii.dk. Frem for at skulle vedligeholde og udvikle ‘nichefunktioner’, som kun enkelte gør brug af.

    Det betyder, at der fra på mandag vil være fokus på følgende funktioner på socii.dk:
    - Grupper
    - Sider
    - Venner/Andre brugere
    - Begivenheder
    - SOCiis Messenger-app

    Der ligger jo også et spændende, men stort arbejde i bare at gøre disse kernefunktioner endnu bedre, og i at vedligeholde dem, svare på supportbeskeder, lave rettelser, fjerne fejl osv.
    Derfor prioterer vi kræfterne på de funktioner, som flest bruger.
    Vi samler naturligvis løbende op og evaluerer om det giver de ønskede forbedringer.

    Du kan derfor også opleve længere svartid på nogle supportsager, da det pt. er ovenstående opdateringer, der er i fokus.
    Det betyder naturligvis ikke, at sagerne er glemt - blot at svartiden er længere. Husk at alt arbejde på platformen pt. er gratis/frivillig arbejdskraft.

    Det har vi naturligvis planer om at gøre noget ved. Men netop derfor er det vigtigt for os, at du ved hvilke funktioner, der prioriteres - og at andre bevidst nedprioriteres, så vi kan bruge kræfterne på at få etableret foreningen med medlemmer/kontingenter, organiseret medlemsadministration, skabt en frivilligbank, søgt fondsmidler og donationer og alt det andet som skal til, så vi på længere sigt kan være med til at betale for udviklingen og nye funktioner.

    Og sidst men ikke mindst: Tak for jeres opbakning, jeres kommentarer og ikke mindst jeres evne til at tage godt imod nye brugere og få dem godt ombord på socii.dk.
    Det er jo dét, det hele handler om: At vi i fællesskab kan skabe rare og stærke online-mødesteder for hinanden end i dag.
    For dét er der brug for
    Som vi løftede sløret for i mandags har vi i kulisserne arbejdet med flere ting. En af dem er den tekniske opgradering af socii.dk: 1️⃣ Vi giver bl.a. socii.dk ‘en ny motor’: Serveren flyttes til Tyskland og opgraderes. Det er et arbejde som Kim (stifter) igangsatte og som vi i Foreningen Sociial har overtaget. Det er vigtigt, at vores allesammens data fortsat befinder sig i Europa (hvor vi selv bestemmer over dem). Det betyder også, at socii.dk fremover reagerer hurtigere på klik og tryk, da ‘motoren’ bliver hurtigere. 2️⃣ Vi tilpasser socii.dk til de mest brugte funktioner. Derfor vil du opleve, at socii.dks kernefunktioner fremover bliver endnu nemmere at finde og bruge. Denne tilpasning gør det også nemt og overskueligt for nye brugere at overskue og begynde at bruge platformen. Vi får fortsat mange nye brugere, der registrerer sig, og vi prioriterer i den kommende tid at gøre det endnu mere attraktivt for dem at fortsætte med at bruge socii.dk. Frem for at skulle vedligeholde og udvikle ‘nichefunktioner’, som kun enkelte gør brug af. Det betyder, at der fra på mandag vil være fokus på følgende funktioner på socii.dk: - Grupper - Sider - Venner/Andre brugere - Begivenheder - SOCiis Messenger-app Der ligger jo også et spændende, men stort arbejde i bare at gøre disse kernefunktioner endnu bedre, og i at vedligeholde dem, svare på supportbeskeder, lave rettelser, fjerne fejl osv. Derfor prioterer vi kræfterne på de funktioner, som flest bruger. Vi samler naturligvis løbende op og evaluerer om det giver de ønskede forbedringer. Du kan derfor også opleve længere svartid på nogle supportsager, da det pt. er ovenstående opdateringer, der er i fokus. Det betyder naturligvis ikke, at sagerne er glemt - blot at svartiden er længere. Husk at alt arbejde på platformen pt. er gratis/frivillig arbejdskraft. Det har vi naturligvis planer om at gøre noget ved. Men netop derfor er det vigtigt for os, at du ved hvilke funktioner, der prioriteres - og at andre bevidst nedprioriteres, så vi kan bruge kræfterne på at få etableret foreningen med medlemmer/kontingenter, organiseret medlemsadministration, skabt en frivilligbank, søgt fondsmidler og donationer og alt det andet som skal til, så vi på længere sigt kan være med til at betale for udviklingen og nye funktioner. Og sidst men ikke mindst: Tak for jeres opbakning, jeres kommentarer og ikke mindst jeres evne til at tage godt imod nye brugere og få dem godt ombord på socii.dk. Det er jo dét, det hele handler om: At vi i fællesskab kan skabe rare og stærke online-mødesteder for hinanden end i dag. For dét er der brug for 💜
    Like
    Love
    Yay
    14
    3 Kommentarer 2 Delinger 2K Visninger
  • Næste side i Ragnas Søn 2. Hvad er nu det? Jimmy angriber Ragna? Er de blevet uvenner? #tegneserier #comics #ragnassøn #comicpage
    Næste side i Ragnas Søn 2. Hvad er nu det? Jimmy angriber Ragna? Er de blevet uvenner? #tegneserier #comics #ragnassøn #comicpage
    Yay
    Love
    Like
    14
    1 Kommentarer 0 Delinger 346 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind