• 'Hotel Romantik'... #MeToo har gjort det svært at date

    Verner 'Buller' Buhl, der i øjeblikket kan ses date i DR's 'Hotel Romantik', kalder sig selv for 'Vejles ældste teenager'.

    -Men bag det unge og friske sind gemmer der sig dog en usikkerhed hos Buller, når han skal date hjemme i Danmark. En usikkerhed, som 'Hotel Romantik' ifølge seniordateren hjalp ham med at nedbryde.

    »Det er især efter MeToo, at det er blevet lidt svært at give komplimenter til kvinderne og sådan noget,« lyder det fra Buller, der tilføjer:

    »Man skal passe på med at sige: 'hvor ser du godt ud i den kjole i dag'. Der er nogen, der synes, at det er dejligt, at man siger det, og andre tager det som om, at man er sexistisk.«

    Da Buller ankom til 'Hotel Romantik' på Mallorca, havde han på grund af usikkerheder og nervøsitet bygget en mur op omkring sig selv.

    #Socii #HotelRomantik #dating #MeToo #Mallorca
    <h2>😘 'Hotel Romantik'... #MeToo har gjort det svært at date</h2>Verner 'Buller' Buhl, der i øjeblikket kan ses date i DR's 'Hotel Romantik', kalder sig selv for 'Vejles ældste teenager'. -Men bag det unge og friske sind gemmer der sig dog en usikkerhed hos Buller, når han skal date hjemme i Danmark. En usikkerhed, som 'Hotel Romantik' ifølge seniordateren hjalp ham med at nedbryde. »Det er især efter MeToo, at det er blevet lidt svært at give komplimenter til kvinderne og sådan noget,« lyder det fra Buller, der tilføjer: »Man skal passe på med at sige: 'hvor ser du godt ud i den kjole i dag'. Der er nogen, der synes, at det er dejligt, at man siger det, og andre tager det som om, at man er sexistisk.« Da Buller ankom til 'Hotel Romantik' på Mallorca, havde han på grund af usikkerheder og nervøsitet bygget en mur op omkring sig selv. #Socii #HotelRomantik #dating #MeToo #Mallorca
    WWW.BT.DK
    'Hotel Romantik'-deltager: 'MeToo' har gjort det svært at date
    67-årige Verner 'Buller' Buhl har oplevet en usikkerhed, når han dater. Selv forklarer han det med frygten for at sige noget forkert efter MeToo-bølgen.
    0 Kommentarer 0 Delinger 405 Visninger
  • Jeg bliver så glad, når en af mine gamle og nærmest glemte romaner, får en så dejlig anmeldelse som denne her.

    Ikke bare læses de gamle bøger endnu, de værdsættes også. Tak for det
    Jeg bliver så glad, når en af mine gamle og nærmest glemte romaner, får en så dejlig anmeldelse som denne her. Ikke bare læses de gamle bøger endnu, de værdsættes også. Tak for det 🙏
    Yay
    Like
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 313 Visninger
  • Lidt fra den personlige verden.

    For to dage siden var det 1 års dagen for min Fars bortgang. Og i går aftes fandt jeg det her digt af David M. Romano, der rammer lige i hjertet.

    Når i morgen starter uden mig. 

    Når dagen i morgen starter uden mig,
    Og jeg ikke er her for at være dig nær,
    Vil du formentlig være fuld af sorg
    Og spørgsmål, jeg aldrig fik svaret dig på.

    Når du ser solen stå op,
    Vil jeg minde dig om, at solen går ned igen.
    Det er verdens gang,
    Og denne gang var det mig.

    Så lad solen tørre dine tårer bort.
    Vi har aldrig været sikre på det, som kommer.
    Men de øjeblikke, vi har haft sammen,
    Står ikke til at ændre.
    Lad dem stå som små monumenter.
    De forsvinder ikke, før du selv engang skal herfra.

    Værn om dét, jeg lærte dig, og det, du fik.
    Det kan ingen tage fra dig.
    Det kan stå levende,
    Hvis du lader dét træde frem
    Og lader dét holde fortællingerne og minderne.

    Når solen står højt, så mærk mig i dit hjerte.
    Lyt til min stemme i dit indre.
    Det er muligt, at jeg er væk,
    Men min stemme lever videre i dig.

    Lad dig ikke overmande af ulykkelig sorg,
    Men husk, at sorgen kun er skygger af kærligheden.
    For alt i verden, gør dig ikke tandløs.
    Bid livet i låret.
    Gør dig ikke ensom.
    Jeg efterlader en tom plads og et tomrum.
    Ingen kan fylde det for mig,
    Men alle kan fylde pladsen ud.

    Der er meget, jeg ikke fik sagt,
    Og meget fik ikke ordets magt.
    Men husk, at kærligheden er uden ord
    Og vejer mere end alle ord.
    Slip ikke det usagte.
    Lyt ikke efter det.
    Mærk det i dit indre.

    Så når morgendagen starter uden mig,
    Tænk ikke på dét, som ikke er længere,
    Men mærk dét, som var.
    Og når du tvivler,
    Så spørg mig.
    Så svarer jeg fra dit hjerte. 

    <b>Lidt fra den personlige verden.</b> For to dage siden var det 1 års dagen for min Fars bortgang. Og i går aftes fandt jeg det her digt af David M. Romano, der rammer lige i hjertet. <b>Når i morgen starter uden mig</b>.  Når dagen i morgen starter uden mig, Og jeg ikke er her for at være dig nær, Vil du formentlig være fuld af sorg Og spørgsmål, jeg aldrig fik svaret dig på. Når du ser solen stå op, Vil jeg minde dig om, at solen går ned igen. Det er verdens gang, Og denne gang var det mig. Så lad solen tørre dine tårer bort. Vi har aldrig været sikre på det, som kommer. Men de øjeblikke, vi har haft sammen, Står ikke til at ændre. Lad dem stå som små monumenter. De forsvinder ikke, før du selv engang skal herfra. Værn om dét, jeg lærte dig, og det, du fik. Det kan ingen tage fra dig. Det kan stå levende, Hvis du lader dét træde frem Og lader dét holde fortællingerne og minderne. Når solen står højt, så mærk mig i dit hjerte. Lyt til min stemme i dit indre. Det er muligt, at jeg er væk, Men min stemme lever videre i dig. Lad dig ikke overmande af ulykkelig sorg, Men husk, at sorgen kun er skygger af kærligheden. For alt i verden, gør dig ikke tandløs. Bid livet i låret. Gør dig ikke ensom. Jeg efterlader en tom plads og et tomrum. Ingen kan fylde det for mig, Men alle kan fylde pladsen ud. Der er meget, jeg ikke fik sagt, Og meget fik ikke ordets magt. Men husk, at kærligheden er uden ord Og vejer mere end alle ord. Slip ikke det usagte. Lyt ikke efter det. Mærk det i dit indre. Så når morgendagen starter uden mig, Tænk ikke på dét, som ikke er længere, Men mærk dét, som var. Og når du tvivler, Så spørg mig. Så svarer jeg fra dit hjerte. 
    Love
    Like
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 446 Visninger
  • Frankenstein er en berømt gotisk gyser og science fiction-roman fra 1818 af den engelske forfatter Mary Shelley.

    Vi kender vist alle en filmversion, men det er en anderledes og god oplevelse at læse den oprindelige tekst, som filmene kun i begrænset omfang følger. Den er langt mere psykologisk end filmversion. Jeg spekulerer på, om den har været en inspiration for Dostojevskij (som blev født 3 år efter bogen udkom)?

    På plussiden er, at den er velskrevet og med en god (klassisk!) handling. Det uhyggelige er godt psykologisk præsenteret og ikke bare lette "knaldeffekter".
    På minussiden er, at den kan lidt omstændelig (som den tids bøger jo kan være) og er ret længe om at komme i gang.

    Den er diskret kritisk mht. videnskab, samfund etc. på en måde, der efter min mening i nogen grad afspejler romantikken (dvs. perioden den er skrevet i). Det samme gør de beskreve psykologiske, følelsesmæssige reflektion hos hovedpersonen.
    <b>Frankenstein </b> er en berømt gotisk gyser og science fiction-roman fra <b>1818 </b>af den engelske forfatter Mary Shelley. Vi kender vist alle en filmversion, men det er en anderledes og god oplevelse at læse den oprindelige tekst, som filmene kun i begrænset omfang følger. Den er langt mere psykologisk end filmversion. Jeg spekulerer på, om den har været en inspiration for Dostojevskij (som blev født 3 år efter bogen udkom)? På plussiden er, at den er velskrevet og med en god (klassisk!) handling. Det uhyggelige er godt psykologisk præsenteret og ikke bare lette "knaldeffekter". På minussiden er, at den kan lidt omstændelig (som den tids bøger jo kan være) og er ret længe om at komme i gang. Den er diskret kritisk mht. videnskab, samfund etc. på en måde, der efter min mening i nogen grad afspejler romantikken (dvs. perioden den er skrevet i). Det samme gør de beskreve psykologiske, følelsesmæssige reflektion hos hovedpersonen.
    Love
    Yay
    Like
    17
    3 Kommentarer 0 Delinger 744 Visninger
  • Denne bog læste jeg, mens jeg var indlagt på Glostrup hospital i sidste uge. Jeg er vist på ingen måde i målgruppe for bogen, men jeg er jo en nysgerrig læser, og nogle gange bliver verden lidt større, når man rækker ud efter noget andet end det, man er vant til.

    Det var tilfældet her. Det er en meget velskrevet roman, som endda var forfatterens debut. Imponerende. Ja, enten det eller også var det alt den morfin, jeg var pumpet fuld af :-D

    Nej, en skøn lille roman om at gøre sig fri af sin barndom, eller i det mindste gøre forsøget.
    Denne bog læste jeg, mens jeg var indlagt på Glostrup hospital i sidste uge. Jeg er vist på ingen måde i målgruppe for bogen, men jeg er jo en nysgerrig læser, og nogle gange bliver verden lidt større, når man rækker ud efter noget andet end det, man er vant til. Det var tilfældet her. Det er en meget velskrevet roman, som endda var forfatterens debut. Imponerende. Ja, enten det eller også var det alt den morfin, jeg var pumpet fuld af :-D Nej, en skøn lille roman om at gøre sig fri af sin barndom, eller i det mindste gøre forsøget.
    Yay
    Love
    Like
    9
    0 Kommentarer 0 Delinger 507 Visninger
  • Roman om venskaber og traumer

    https://bogvaegten.net/bjoerg/
    Roman om venskaber og traumer https://bogvaegten.net/bjoerg/
    BOGVAEGTEN.NET
    Bjørg - Bogvægten
    Da Silvia får nye problemer, tilbyder Bjørg hende, at hun kan flytte ind i huset., og det skaber helt andre vanskeligheder.
    Yay
    Like
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 258 Visninger
  • Sofie og Joakim styrer slagets gang på "Hotel Romantik"

    - Men hvordan er det egentlig at arbejde sammen med sin ægtefælle på et dating program?
    Det danske reality show for seniorer ruller igen over skærmen og en stor den af den danske befolkning følger med hjemme i sofaen, "også en procentdel af medlemmerne på Socii... gætter jeg".

    Et hotelophold og en varm pool under sydens sol på Mallorca, rimer for de fleste på ferie, afslapning og at komme helt ned i gear.
    - Men ikke for Sofie Linde og Joakim Ingversen, der styrer slagets gang som værter på 'Hotel Romantik', som lige nu er aktuel med anden sæson.

    Faktisk tværtimod - Jeg tror, vi tænkte: "Gud, det bliver meget hyggeligt!". Vi skal lidt på ferie, og når vi har fri, skal vi alle mulige ting.
    Man har bare ikke fri - for vi møder klokken syv om morgenen og går først hjem, når vi kan fornemme, at vi ikke er inviteret til festen længere, siger Sofie Linde og fortsætter...
    Læs hele historien inde DR "klik" på billedet.

    Spørgsmål: Er det god underholdning for dig?

    Rigtig god weekend fra to i Fredensborg

    PS Hvis du høre til gruppen af seniorer på Socii, så se ind til os på Seniorerne: https://socii.dk/groups/2420260413063924

    #Socii #hotelromantik #kærlighed #romantik #realityshow #dating
    <h2>😎 Sofie og Joakim styrer slagets gang på "Hotel Romantik"</h2>- Men hvordan er det egentlig at arbejde sammen med sin ægtefælle på et dating program? <b>Det danske reality show for seniorer</b> ruller igen over skærmen og en stor den af den danske befolkning følger med hjemme i sofaen, "også en procentdel af medlemmerne på Socii... gætter jeg". Et hotelophold og en varm pool under sydens sol på Mallorca, rimer for de fleste på ferie, afslapning og at komme helt ned i gear. - Men ikke for Sofie Linde og Joakim Ingversen, der styrer slagets gang som værter på 'Hotel Romantik', som lige nu er aktuel med anden sæson. Faktisk tværtimod - Jeg tror, vi tænkte: "Gud, det bliver meget hyggeligt!". Vi skal lidt på ferie, og når vi har fri, skal vi alle mulige ting. Man har bare ikke fri - for vi møder klokken syv om morgenen og går først hjem, når vi kan fornemme, at vi ikke er inviteret til festen længere, siger Sofie Linde og fortsætter... Læs hele historien inde DR <b>"klik"</b> på billedet. <h2>Spørgsmål: Er det god underholdning for dig?</h2>Rigtig god weekend fra to i Fredensborg 🤪 <b>PS</b> Hvis du høre til gruppen af seniorer på Socii, så se ind til os på <b>Seniorerne</b>: https://socii.dk/groups/2420260413063924 #Socii #hotelromantik #kærlighed #romantik #realityshow #dating
    WWW.DR.DK
    Sofie og Joakim styrer slagets gang på Hotel Romantik. Men hvordan er det egentlig at arbejde sammen med sin ægtefælle?
    De garvede tv-værter har i deres arbejde på dating-programmet fået en helt særlig opgave.
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Jeg har gjort noget sindssygt:
    Jeg blev bedt om at holde et kreativt foredrag til en virksomhed om min roman og endte med at lave et mystery/escaperoom. Nu afholder jeg det i den lokale brætspilscafe
    Jeg har gjort noget sindssygt: Jeg blev bedt om at holde et kreativt foredrag til en virksomhed om min roman og endte med at lave et mystery/escaperoom. Nu afholder jeg det i den lokale brætspilscafe
    Like
    Love
    4
    2 Kommentarer 0 Delinger 319 Visninger
  • Ser du også "Hotel Romantik" Mallorca?

    Det er endnu for tidligt at sige, hvem der danner par til slut i Hotel Romantik 2026, da sæsonen lige er startet. 20 nye deltagere (10 kvinder og 10 mænd) er indlogeret på Mallorca, for at finde kærligheden.


    Serien sendes på DR1 - og baseret på tidligere sæsoner, opstår der intense følelser i "boblen", men det er uklart, hvilke par der holder Men hvem tror du finder sammen og danner par når sæsonen slutter?

    #Socii #hotelromantik #kærlighed #romantik #realityshow #dating
    <h2>🤪 Ser du også "Hotel Romantik" Mallorca?</h2>Det er endnu for tidligt at sige, hvem der danner par til slut i Hotel Romantik 2026, da sæsonen lige er startet. 20 nye deltagere (10 kvinder og 10 mænd) er indlogeret på Mallorca, for at finde kærligheden. Serien sendes på DR1 - og baseret på tidligere sæsoner, opstår der intense følelser i "boblen", men det er uklart, hvilke par der holder <b>Men hvem tror du finder sammen og danner par når sæsonen slutter?</b> #Socii #hotelromantik #kærlighed #romantik #realityshow #dating
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 733 Visninger
  • Medieforsker: Op mod hver femte dansker bruger alternative nyhedsmedier. Skader det demokratiet?

    Kronik af Miriam Kroman Brems.
    Hvilke medier henter du nyheder og information fra?

    #Socii #nyhedsmedier #debat #politik
    <h2>Medieforsker: Op mod hver femte dansker bruger alternative nyhedsmedier. Skader det demokratiet?</h2> Kronik af Miriam Kroman Brems. <b>Hvilke medier henter du nyheder og information fra?</b> #Socii #nyhedsmedier #debat #politik
    WWW.ALTINGET.DK
    Medieforsker: Op mod hver femte dansker bruger alternative nyhedsmedier. Skader det demokratiet? - Altinget
    Alternative nyhedsmediers fremvækst har fået mange til at frygte, at befolkningen helt vil droppe mainstream nyhedsmedier og ende i såkaldte ekkokamre. Nyt studie viser imidlertid, at frygten ser ud til at være ubegrundet, skriver Miriam Kroman Brems, der også har undersøgt, hvem den typiske bruger af alternative medier er.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 610 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind