• Republikanere sender Ukraine-krav

    til USA's forsvarsminister, Pete Hegseth, der er kommet under pres fra en tværpolitisk gruppe af senatorer, der vil presse ham til at frigive 600 millioner dollars i militærstøtte til Ukraine og østeuropæiske allierede.

    I et brev – underskrevet af tre republikanske og tre demokratiske senatorer – opfordres Hegseth til at sende pengene afsted omgående.

    - En yderligere forsinkelse – især mens ministeriet angiveligt planlægger sine bekymrende tilbagetrækninger af amerikanske tropper fra regionen – risikerer at svække vores evne til at afskrække Rusland, lyder det blandt andet.

    De republikanske medunderskrivere er senatorerne Kevin Cramer, Thom Tillis og Chuck Grassley.

    #Socii #Ukraine #USA
    <h2>Republikanere sender Ukraine-krav</h2> til USA's forsvarsminister, Pete Hegseth, der er kommet under pres fra en tværpolitisk gruppe af senatorer, der vil presse ham til at frigive 600 millioner dollars i militærstøtte til Ukraine og østeuropæiske allierede. I et brev – underskrevet af tre republikanske og tre demokratiske senatorer – opfordres Hegseth til at sende pengene afsted omgående. - En yderligere forsinkelse – især mens ministeriet angiveligt planlægger sine bekymrende tilbagetrækninger af amerikanske tropper fra regionen – risikerer at svække vores evne til at afskrække Rusland, lyder det blandt andet. De republikanske medunderskrivere er senatorerne Kevin Cramer, Thom Tillis og Chuck Grassley. #Socii #Ukraine #USA
    NYHEDER.TV2.DK
    Republikanere sender Ukraine-krav til Hegseth
    Hold dig opdateret på krigen i Ukraine med nyheder fra TV 2. Få overblik over sidste nyt her.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 583 Visninger
  • Har vi større problemer end en manglende regering?
    Ja. Det tror jeg faktisk, vi har.

    Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats.

    Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.”

    Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen.

    Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter.

    Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt.

    “Nu må der gøres noget.”

    Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse.
    Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder.

    Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag.
    “Jeg skrev faktisk noget om det.”
    “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.”
    “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.”

    Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling
    Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering.
    Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling.

    Vi mangler ikke kun en regering.
    Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Har vi større problemer end en manglende regering? Ja. Det tror jeg faktisk, vi har. Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats. Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.” Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen. Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter. Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt. “Nu må der gøres noget.” Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse. Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder. Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag. “Jeg skrev faktisk noget om det.” “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.” “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.” Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering. Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling. Vi mangler ikke kun en regering. Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Like
    Yay
    11
    5 Kommentarer 0 Delinger 406 Visninger
  • Ulven er tilbage – nu vil organisationer og eksperter have et andet stort vildt dyr genindført i Danmark

    Organisationer og eksperter kæmper for at få vildsvin tilbage i den frie natur i Danmark. Landbruget kæmper imod.

    #Socii #ulve #vildsvin #Danmark
    <h2>Ulven er tilbage – nu vil organisationer og eksperter have et andet stort vildt dyr genindført i Danmark</h2>Organisationer og eksperter kæmper for at få vildsvin tilbage i den frie natur i Danmark. Landbruget kæmper imod. #Socii #ulve #vildsvin #Danmark
    JYLLANDS-POSTEN.DK
    Ulven er tilbage – nu vil organisationer og eksperter have et andet stort dyr genindført i Danmark
    Organisationer og eksperter kæmper for at få vildsvin tilbage i den frie natur i Danmark. Landbruget kæmper imod.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 212 Visninger
  • 5 ubehagelige sandheder om klimaet og vores mad

    - Lær om det globale fødevaresystem og de komplekse sammenhænge med klimaforandringer fra førende forskere og ledere i landbrugsbranchen



    For den moderne forbruger er supermarkedet et tempel for uendelig bekvemmelighed. Vi forventer, at hylderne bugner af billige æg, friske bær midt i januar og stabilt prissatte basisvarer. Men denne følelse af overflod er en skrøbelig illusion.



    I årtier har vi vænnet os til en årlig produktivitetsstigning i landbruget på omkring 2 %. Men de seneste ti år har dette væksttog tabt dampen. Vi ser nu kontraintuitive fald i udbyttet, som f.eks. den franske hvedehøst i 2024, der faldt til 1980’ernes niveau. På trods af at Frankrig huser nogle af verdens mest avancerede landmænd, er 40 års teknologisk fremgang blevet annulleret af ekstreme vejrhændelser.



    Mange tror, at klimakampen udelukkende handler om kul, olie og biler. Men sandheden er, at selv hvis vi stoppede alt forbrug af fossile brændstoffer i dag, ville vores fødevaresystem alene være nok til at sprænge Parisaftalens 1,5-graders mål.

    Landbruget står for cirka en tredjedel af de globale drivhusgasudledninger og er den primære drivkraft bag overskridelsen af de planetære grænser



    Det er muligt at bringe menneskeheden tilbage i det "sikre opererende rum" inden for de næste 30 år. Dette er ikke blot en idealistisk drøm, men en konklusion baseret på EAT-Lancet Kommissionens arbejde, hvor 10 forskellige forskerhold har modelleret vejen frem. Løsningen kræver en kombineret indsats:

    En hurtig energitransition, en omlægning til flexitarisk kost, en halvering af madspild og en overgang til bæredygtig produktion, der binder kulstof i jorden i stedet for at frigive det.



    Spørgsmålet er nu:

    Er vi klar til at handle på denne viden, før de tomme supermarkedshylder holder op med at være en midlertidig irritation og i stedet bliver vores nye, permanente virkelighed?







    Se Climate Extremes: Agriculture (1 times full documentary)



    https://youtu.be/AhpQFBEDvzY?si=wThSk8q124456CTJ
    5 ubehagelige sandheder om klimaet og vores mad - Lær om det globale fødevaresystem og de komplekse sammenhænge med klimaforandringer fra førende forskere og ledere i landbrugsbranchen For den moderne forbruger er supermarkedet et tempel for uendelig bekvemmelighed. Vi forventer, at hylderne bugner af billige æg, friske bær midt i januar og stabilt prissatte basisvarer. Men denne følelse af overflod er en skrøbelig illusion. I årtier har vi vænnet os til en årlig produktivitetsstigning i landbruget på omkring 2 %. Men de seneste ti år har dette væksttog tabt dampen. Vi ser nu kontraintuitive fald i udbyttet, som f.eks. den franske hvedehøst i 2024, der faldt til 1980’ernes niveau. På trods af at Frankrig huser nogle af verdens mest avancerede landmænd, er 40 års teknologisk fremgang blevet annulleret af ekstreme vejrhændelser. Mange tror, at klimakampen udelukkende handler om kul, olie og biler. Men sandheden er, at selv hvis vi stoppede alt forbrug af fossile brændstoffer i dag, ville vores fødevaresystem alene være nok til at sprænge Parisaftalens 1,5-graders mål. Landbruget står for cirka en tredjedel af de globale drivhusgasudledninger og er den primære drivkraft bag overskridelsen af de planetære grænser Det er muligt at bringe menneskeheden tilbage i det "sikre opererende rum" inden for de næste 30 år. Dette er ikke blot en idealistisk drøm, men en konklusion baseret på EAT-Lancet Kommissionens arbejde, hvor 10 forskellige forskerhold har modelleret vejen frem. Løsningen kræver en kombineret indsats: En hurtig energitransition, en omlægning til flexitarisk kost, en halvering af madspild og en overgang til bæredygtig produktion, der binder kulstof i jorden i stedet for at frigive det. Spørgsmålet er nu: Er vi klar til at handle på denne viden, før de tomme supermarkedshylder holder op med at være en midlertidig irritation og i stedet bliver vores nye, permanente virkelighed? Se Climate Extremes: Agriculture (1 times full documentary) https://youtu.be/AhpQFBEDvzY?si=wThSk8q124456CTJ
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 856 Visninger
  • Vildsvinet er en nøgleart i økosystemerne og i DVN synes vi naturligvis at vildsvinet skal tilbage

    Vildsvinet er en nøgleart i økosystemerne og i DVN synes vi naturligvis at vildsvinet skal tilbage 😍🙏
    WWW.DR.DK
    Organisationer og eksperter: 'Vi skal have vildsvinet tilbage til Danmark'
    Landbrug og Fødevarer er lodret uenige og frygter, at danske svin smittes med afrikansk svinepest.
    Like
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 335 Visninger
  • Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud

    Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering.
    Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti.

    Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    <h2>🙄 Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud</h2>Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering. Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti. 😜 Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    PRESSE-FOTOS.DK
    Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud
    Lars Løkke Rasmussen (M) er netop kommet ud fra de første forhandlinger, efter at kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V) meddelte, at han afsøger en
    0 Kommentarer 0 Delinger 460 Visninger
  • Nogle gange slår det mig egentlig, hvor få valgmuligheder vi reelt har tilbage på vores computere.

    I praksis er det i dag især to amerikanske aktører, der dominerer skrivebordet:
    Apple og Microsoft.

    Ja, Linux findes heldigvis stadig som et stærkt alternativ, ikke mindst i open source-verdenen, på servere og blandt mere teknisk interesserede brugere. Men for de fleste almindelige brugere er markedet efterhånden blevet et ret massivt duopol.

    Og i en tid, hvor vi igen taler om digital afhængighed, Big Tech, datasuverænitet og geopolitik, så er det måske værd at tænke lidt over.

    Det fik mig faktisk ned ad memory lane.

    For gennem årene har jeg selv brugt en hel del andre systemer og platforme. Nogle var foran deres tid. Nogle var teknisk geniale. Nogle tabte markedet. Nogle blev kvalt af manglende software, økonomi eller netværkseffekter.

    Så jeg lavede et lille eksperiment sammen med AI:
    Hvordan kunne nogle af de klassiske alternative operativsystemer have set ud i 2026, hvis de stadig havde eksisteret og udviklet sig?

    Måske nogen her genkender:
    Amiga Workbench, BeOS, OS/2 Warp, IRIX, Solaris, Atari TOS, RISC OS, GEOS, GEM, NeXTSTEP eller noget helt tredje?

    Og ja, ét af systemerne var jeg faktisk selv med til at bringe på det danske marked i dets sidste version.

    Det er måske også en lille påmindelse om, at teknologiens historie sagtens kunne have set anderledes ud
    Nogle gange slår det mig egentlig, hvor få valgmuligheder vi reelt har tilbage på vores computere. I praksis er det i dag især to amerikanske aktører, der dominerer skrivebordet: Apple og Microsoft. Ja, Linux findes heldigvis stadig som et stærkt alternativ, ikke mindst i open source-verdenen, på servere og blandt mere teknisk interesserede brugere. Men for de fleste almindelige brugere er markedet efterhånden blevet et ret massivt duopol. Og i en tid, hvor vi igen taler om digital afhængighed, Big Tech, datasuverænitet og geopolitik, så er det måske værd at tænke lidt over. Det fik mig faktisk ned ad memory lane. For gennem årene har jeg selv brugt en hel del andre systemer og platforme. Nogle var foran deres tid. Nogle var teknisk geniale. Nogle tabte markedet. Nogle blev kvalt af manglende software, økonomi eller netværkseffekter. Så jeg lavede et lille eksperiment sammen med AI: Hvordan kunne nogle af de klassiske alternative operativsystemer have set ud i 2026, hvis de stadig havde eksisteret og udviklet sig? Måske nogen her genkender: Amiga Workbench, BeOS, OS/2 Warp, IRIX, Solaris, Atari TOS, RISC OS, GEOS, GEM, NeXTSTEP eller noget helt tredje? Og ja, ét af systemerne var jeg faktisk selv med til at bringe på det danske marked i dets sidste version. 😊 Det er måske også en lille påmindelse om, at teknologiens historie sagtens kunne have set anderledes ud
    Like
    Yay
    10
    4 Kommentarer 0 Delinger 737 Visninger
  • AI-agenten kører hver mandag kl. 7 og sender mails ud

    - Og så er den sat til at følge op på svarene om torsdagen og booke møder med dem, der svarer positivt tilbage.
    »Det eneste, jeg skal gøre, er at møde op til de møder, som bliver booket ind,« siger Laurits Wehding.

    Mister han mere end han vinder, på den personlige IQ skala? AI kan i høj grad være passivt fordummende
    <h2>AI-agenten kører hver mandag kl. 7 og sender mails ud</h2>- Og så er den sat til at følge op på svarene om torsdagen og booke møder med dem, der svarer positivt tilbage. »Det eneste, jeg skal gøre, er at møde op til de møder, som bliver booket ind,« siger Laurits Wehding. <b>Mister han mere end han vinder, på den personlige IQ skala?</b> AI kan i høj grad være passivt fordummende
    FINANS.DK
    18-årige Laurits Wehding lader AI-agenter klare meget af sit arbejde
    18-årige Laurits Wehding lader AI-agenter klare meget af sit arbejde. Han byggede på fem timer et helt nyt it-system til kundeservice - og fik på den måde job hos en fremadstormende svensk AI-komet.
    0 Kommentarer 0 Delinger 131 Visninger
  • Kom så de hviii... For fanden hvor er I seje..

    Tak for sejrene, og ikke mindst tak fordi I har bragt smilet tilbage til Århus.. Og stoltheden.

    Der er en helt fantastisk stemning her i Århus, og har været det hele ugen, lidt som i gamle dage, folk smiler lidt mere end normalt, der er en følelse af glæde og samhørighed over byen takke være jer.

    Så den gentager I lige i næste sæson gutter.

    KSDH!

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/sidste-runde-i-superligaen-her-er-hvad-der-er-paa-spil
    <b>Kom så de hviii... For fanden hvor er I seje..</b> Tak for sejrene, og ikke mindst tak fordi I har bragt smilet tilbage til Århus.. Og stoltheden. Der er en helt fantastisk stemning her i Århus, og har været det hele ugen, lidt som i gamle dage, folk smiler lidt mere end normalt, der er en følelse af glæde og samhørighed over byen takke være jer. Så den gentager I lige i næste sæson gutter. KSDH! https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/sidste-runde-i-superligaen-her-er-hvad-der-er-paa-spil
    WWW.DR.DK
    De danske mestre er på rundtur i Aarhus
    Superligaens sidste medaljer og Europa-pladser skal fordeles, inden AGF løfter trofæet for første gang i 40 år. Følg alle begivenhederne her.
    Yay
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 475 Visninger
  • Ny kæmpedinosaur identificeret: 27 meter lang og 27 tons tung


    Kære Socii – her kommer en nyhed, der rækker 100 millioner år tilbage i tiden!

    Forskere har netop identificeret en helt ny art af gigantisk, langhalset dinosaur. Den er blevet døbt en nagatitan – og den var noget af en mundfuld! .

    Fossilerne blev faktisk fundet for ti år siden i det nordøstlige Thailand. Men først nu har videnskaben kunnet fastslå, at der er tale om en hidtil ukendt art .

    En sand kæmpe

    Nagatitanen var ifølge forskerne:

    · 27 meter lang – længere end to bybusser
    · 27 tons tung – lige så meget som ni asiatiske elefanter

    Den tilhører gruppen af langhalsede dinosaurer (sauropoder), som omfatter nogle af de største landdyr, der nogensinde har gået på Jorden.

    Hvorfor er det en nyhed nu?

    Selvom benene har ligget i jorden i et årti, kræver det tid og omhyggeligt arbejde at:

    · Udgrave fossilerne
    · Rense og samle knoglerne
    · Sammenligne dem med kendte arter
    · Fastslå, at det er en helt ny art

    Det er dette arbejde, der nu er færdigt – og resultatet er offentliggjort i et videnskabeligt tidsskrift .

    Hvorfor er det vigtigt?

    · Vi bliver klogere på livets historie – hvert nyt dinosaurfund giver os brikker til at forstå, hvordan verden så ud for millioner af år siden
    · Thailand får sin egen kæmpe – nagatitanen er opkaldt efter nagaer, mytiske slangevæsner i thailandsk og hinduistisk mytologi
    · Videnskaben lever – selv gamle knogler kan stadig overraske os

    Kæmpe cadeau til forskerne, der har gravet, renset og samlet brikkerne til et 100 millioner år gammelt puslespil!

    Vidste I, at der stadig bliver opdaget helt nye dinosaur-arter – selv fra fossiler fundet for årtier siden?

    #Dinosaur #Nagatitan #Palæontologi #Thailand #Videnskab #Fossil #NyArt #Kæmpedinosaur #PositiveNyheder #Socii #Danmark

    Kilde:

    · TV2 Kort Nyt – Ny gigantisk dinosaur identificeret i Thailand (15. maj 2026)
    🦕🔬 Ny kæmpedinosaur identificeret: 27 meter lang og 27 tons tung Kære Socii – her kommer en nyhed, der rækker 100 millioner år tilbage i tiden! ✨ Forskere har netop identificeret en helt ny art af gigantisk, langhalset dinosaur. Den er blevet døbt en nagatitan – og den var noget af en mundfuld! . Fossilerne blev faktisk fundet for ti år siden i det nordøstlige Thailand. Men først nu har videnskaben kunnet fastslå, at der er tale om en hidtil ukendt art . 📏 En sand kæmpe Nagatitanen var ifølge forskerne: · 27 meter lang – længere end to bybusser · 27 tons tung – lige så meget som ni asiatiske elefanter Den tilhører gruppen af langhalsede dinosaurer (sauropoder), som omfatter nogle af de største landdyr, der nogensinde har gået på Jorden. 🦴 Hvorfor er det en nyhed nu? Selvom benene har ligget i jorden i et årti, kræver det tid og omhyggeligt arbejde at: · Udgrave fossilerne · Rense og samle knoglerne · Sammenligne dem med kendte arter · Fastslå, at det er en helt ny art Det er dette arbejde, der nu er færdigt – og resultatet er offentliggjort i et videnskabeligt tidsskrift . 💚 Hvorfor er det vigtigt? · Vi bliver klogere på livets historie – hvert nyt dinosaurfund giver os brikker til at forstå, hvordan verden så ud for millioner af år siden · Thailand får sin egen kæmpe – nagatitanen er opkaldt efter nagaer, mytiske slangevæsner i thailandsk og hinduistisk mytologi · Videnskaben lever – selv gamle knogler kan stadig overraske os Kæmpe cadeau til forskerne, der har gravet, renset og samlet brikkerne til et 100 millioner år gammelt puslespil! 🦕🔬 Vidste I, at der stadig bliver opdaget helt nye dinosaur-arter – selv fra fossiler fundet for årtier siden? 👇 #Dinosaur #Nagatitan #Palæontologi #Thailand #Videnskab #Fossil #NyArt #Kæmpedinosaur #PositiveNyheder #Socii #Danmark 🔗 Kilde: · TV2 Kort Nyt – Ny gigantisk dinosaur identificeret i Thailand (15. maj 2026)
    Like
    Yay
    9
    0 Kommentarer 0 Delinger 714 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind