• Ugens Dickens, om al den grammatik vi går og bruger uden at vide det, og om besvimelsens finere nuancer. https://www.signelyng.dk/l/flere-ting-pa-en-gang-og-lidt-om-besvimelser/
    Ugens Dickens, om al den grammatik vi går og bruger uden at vide det, og om besvimelsens finere nuancer. https://www.signelyng.dk/l/flere-ting-pa-en-gang-og-lidt-om-besvimelser/
    WWW.SIGNELYNG.DK
    Flere ting på en gang - og lidt om besvimelser :: signelyng.dk
    Det engelske sprog har den dér lækre, smidige ing-endelse man kan bruge til alt muligt. Vi har den faktisk også i visse navneord der udspringer af et udsagnsord – roning er et godt eksempel – men på engelsk kan man bruge den når man vil nævne flere ting der sker på en gang. Som her hvor Lizzie er...
    Yay
    Like
    7
    0 Kommentarer 0 Delinger 531 Visninger
  • Flammafallet maj 2026
    Flammafallet maj 2026
    Like
    Love
    Yay
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 263 Visninger

  • Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig!

    PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF

    Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person.

    Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger.

    Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan.

    PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB

    Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs.

    Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol.

    Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen!

    Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde?

    EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK

    Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen.

    Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut.

    Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende.

    Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand.

    Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed.

    Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse.

    https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Omar Marzouk skriver på X, som man bør læse - der er altid to sider i en sag - især hvis pressen er ensidig! PRESSEMEDDELELSE OM MIN UDTRÆDEN AF SAGEN OM RETTIGHEDERNE TIL BRUGEN AF DOKUMENTAROPTAGELSER OM SARA OMAR MAREF 🧵 Jeg vil med denne pressemeddelelse opklare en række rygter og anklager, modparten har spredt om min person. Sara Omars pressemeddelelse (udsendt via hendes kommunikationsrådgiver, Anna Thygesen) kommer igen med grove beskyldninger. Lad os tage anklagerne i rette rækkefølge, hvor jeg begrunder min udtrædelse, og bryder min egen tavshed, så meget jeg nu må og kan. PÅSTANDEN OM AT SARA OMAR GØRES TAVS OG JEG SKULLE VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT FORHINDRE HENDES FORFATTERSKAB Der er ingen, der vil gøre Sara Omar tavs, og ingen kan gøre hende tavs. Sara Omar har heller aldrig været tavs. Hun har udtalt sig d. 12. maj og har gjort det løbende siden 2019, hvor vi stoppede samarbejdet. Pressen trykker alt hvad hun siger, uden at efterprøve sandhedsværdien eller forholde mig det. De har trykt alle anklager, som hele tre dommere har afvist. Det er ensidighed, der vil noget. En partiskhed, der åbenbart vægter mere end vores domstol. Hvad angår Sara Omars bøger, så har jeg aldrig ønsket at standse hendes forfatterskab. Det ved pressen godt. Ingen kan bare stoppe nogen i at udgive bøger eller ytre sig her i Danmark. Ingen! Kriminelle, rockere og andre kan skrive bøger, så hvorfor skulle Sara Omar ikke skrive bøger? Camilla Høy (fra Politikens Forlag) afgav vidneforklaring i retten og meddelte at de har underskrevet en ny bogkontrakt med Sara Omar. Bogen forventes at udkomme i 2027. Så hvordan jeg har forhindret hendes forfatterskab, er mig en gåde? EKKO MAGASINET PÅSTÅR AT JEG VIL STOPPE SARA OMAR, PGA HENDES KRITIK Vi befinder os i september 2021, hvor jeg udtalte de ord til Claus Christiansen. Det, I ikke får at vide, er at Sara Omar lige havde begået en utænkelig og rystende forbrydelse mod Manyar. 16. September 2021, bliver Manyar anholdt i hans lejlighed og efter 6 timers langt grundlovsforhør bliver han varetægtsfængslet. Han sidder i isolation og ingen, udover hans forsvarsadvokat Kåre Pihlmann, må tale med ham. Hverken familie eller venner. Han er helt isoleret fra omverdenen. Det er i den choktilstand, sorg, frustration og afmagt, at jeg udtaler til filmmagasinet ekko følgende: ”For at være helt ærlig, så håber jeg på, at filmen vil koste Sara Omar karrieren. Det, hun har gjort, er ikke i orden. Hun skal stå til regnskab for det. Hun skal stoppes.” citat slut. Konteksten for denne udtalelse, kommer netop af at hun har fået en uskyldig mand fængslet og begået et justitsmord – med det eneste motiv, at politiet skal beslaglægge råmaterialet på dokumentarfilmen om hende. Det er derfor jeg ytrer mig som jeg gør. Jeg angriber ikke hendes ytringsfrihed eller ret til at skrive kritiske bøger om kurdiske mænd – jeg kritiserer hendes magtmisbrug, at hun med sin position og magtfulde netværk forskrækker politiet til at anklage og fængsle en uskyldig mand. Anklagerne mod Manyar er falske og fabrikerede. Hvis man er villig til at fængsle en uskyldig mand – så synes jeg at min ytring dengang var berettiget og mild, taget i betragtning hvor alvorlig frustrerende en situation jeg sad i. Derfor handler det ikke om at gøre nogen tavse eller knægte Sara Omars ytringsfrihed. Det Sara Omar har gjort mod Manyar, kræver en rystende og beregnende adfærd. Hun har konstrueret massive, alvorlige og rystende forbrydelser, beskrevet til mindste detalje. Hendes adfærd viser sig også, når hun har sminket et blåt øje på sig selv, mens hun fortæller at hun er blevet overfaldet, tæsket, sparket af en gruppe mellemøstlige mænd i Odense. At hun har fået hjernerystelse og har blå mærker på hele kroppen. Et overfald der aldrig har fundet sted. Et overfald hun alligevel anmeldte til politiet. En falsk anmeldelse. https://x.com/OmarMarzouk/status/2054850790452253151?s=20
    Like
    1
    3 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Menneskets rolle i AI-tidsalderen


    AI overtager ikke bare opgaver – den overtager din kognition. Historisk erstattede teknologien muskler og rutiner. Nu rammer bølgen vidensarbejde som jura, programmering og medicinsk diagnose.

    For ledelsen er dette det ultimative filter for fremtidig relevans:
    Intention, dømmekraft og ansvar.



    Analysen fra Thomas Ritter og Carsten Lund Pedersen peger på tre uerstattelige faktorer:

    Intention:

    AI agerer kun inden for mål sat af mennesker. Selv autonome agenter kræver en menneskelig vilje og et defineret formål.

    Dømmekraft:

    AI fejler i komplekse dilemmaer uden facit. Menneskelig vurdering er afgørende for at navigere i gråzoner og afsløre "hallucinationer".

    Ansvar:

    En maskine kan aldrig drages til ansvar. Det juridiske og moralske ejerskab for teknologiens handlinger forbliver 100 % menneskeligt.





    Ledelse er et menneskeligt håndværk. Din vigtigste opgave er ikke at mestre koden, men at eje intentionen og ansvaret bag den.

    Det er fundamentet for en fornuftig fremtid.

    Læs hele analysen fra Ritter og Pedersen her: https://borsen.dk/nyheder/opinion/tre-opgaver-ai-aldrig-kan-tage-fra-os
    Menneskets rolle i AI-tidsalderen AI overtager ikke bare opgaver – den overtager din kognition. Historisk erstattede teknologien muskler og rutiner. Nu rammer bølgen vidensarbejde som jura, programmering og medicinsk diagnose. For ledelsen er dette det ultimative filter for fremtidig relevans: Intention, dømmekraft og ansvar. Analysen fra Thomas Ritter og Carsten Lund Pedersen peger på tre uerstattelige faktorer: Intention: AI agerer kun inden for mål sat af mennesker. Selv autonome agenter kræver en menneskelig vilje og et defineret formål. Dømmekraft: AI fejler i komplekse dilemmaer uden facit. Menneskelig vurdering er afgørende for at navigere i gråzoner og afsløre "hallucinationer". Ansvar: En maskine kan aldrig drages til ansvar. Det juridiske og moralske ejerskab for teknologiens handlinger forbliver 100 % menneskeligt. Ledelse er et menneskeligt håndværk. Din vigtigste opgave er ikke at mestre koden, men at eje intentionen og ansvaret bag den. Det er fundamentet for en fornuftig fremtid. Læs hele analysen fra Ritter og Pedersen her: https://borsen.dk/nyheder/opinion/tre-opgaver-ai-aldrig-kan-tage-fra-os
    Sad
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 708 Visninger
  • Gmail vil til at scanne ens mail og indhold med AI for at skabe "smartsvar" hvad der derudover sker med den analyseret data er et godt spørgsmål.

    Ønsker man at slå det fra, er det vigtigt at slå "SmartSvar".
    Det er op til en selv om man også ønsker at slå "Smart Funktion" fra

    Vejledning:
    1. Indstilling ikon
    2. Klik på "Se alle indstillinger"
    3. Jeg tror at det er vigtigst at slå "Smartsvar" fra.

    Da jeg ikke kender til alle indstillingerne, vælger jeg også
    4. selv at slå "Smart funktioner" fra. (nedenunder kan du se hvad der blever slået fra.
    - Grammatikkontrol
    - Stavekontrol
    - Autokorrektur
    - Skrive Assistent
    - Personlige Skriveassistent
    - Påmindelser
    - Pakkesporing
    - Evt bliver Smartsvar også bliver slået fra


    Lærte om dette via siden "Vigtigt Viden" på SOCii
    Så Stor tak for dette.
    https://socii.dk/posts/65311

    Kilder:
    https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2026/05/04/turn-it-off-google-update-starts-scanning-your-gmail/?utm_source=bluesky&utm_medium=social&utm_campaign=forbes
    Gmail vil til at scanne ens mail og indhold med AI for at skabe "smartsvar" hvad der derudover sker med den analyseret data er et godt spørgsmål. Ønsker man at slå det fra, er det vigtigt at slå "SmartSvar". Det er op til en selv om man også ønsker at slå "Smart Funktion" fra Vejledning: 1. Indstilling ikon 2. Klik på "Se alle indstillinger" 3. Jeg tror at det er vigtigst at slå "Smartsvar" fra. Da jeg ikke kender til alle indstillingerne, vælger jeg også 4. selv at slå "Smart funktioner" fra. (nedenunder kan du se hvad der blever slået fra. - Grammatikkontrol - Stavekontrol - Autokorrektur - Skrive Assistent - Personlige Skriveassistent - Påmindelser - Pakkesporing - Evt bliver Smartsvar også bliver slået fra Lærte om dette via siden "Vigtigt Viden" på SOCii Så Stor tak for dette. https://socii.dk/posts/65311 Kilder: https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2026/05/04/turn-it-off-google-update-starts-scanning-your-gmail/?utm_source=bluesky&utm_medium=social&utm_campaign=forbes
    Like
    Yay
    Sad
    11
    3 Kommentarer 2 Delinger 1K Visninger
  • Jordpriser Dilemma
    Landbrugsjord >< Grundvandsbeskyttet-jordarealer

    Kunstig Høje Jordpriser som følge af Landbrugs-PyramideLike-Jordhandler

    https://www.tvsyd.dk/nyheder/08-04-2026/1930/1904-08-apr-2026
    Jordpriser Dilemma Landbrugsjord >< Grundvandsbeskyttet-jordarealer Kunstig Høje Jordpriser som følge af Landbrugs-PyramideLike-Jordhandler https://www.tvsyd.dk/nyheder/08-04-2026/1930/1904-08-apr-2026
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 381 Visninger
  • Seyed Mohammad Marandi
    @s_m_marandi

    Every week, when markets open, Trump makes these kinds of statements to drive down oil prices. Even his five-day deadline aligns with the closure of the energy market.
    But in reality, there are no negotiations underway, nor does Trump have the capability to reopen the Strait of Hormuz. Iran's firm threat has once again forced Trump to back down.

    https://x.com/s_m_marandi/status/2036050338755584244?s=20

    Markedsmanipulationer i stor stil. Flere skriver om det. Som her:

    Adam Cochran (adamscochran.eth)

    @adamscochran

    5 minutes before Trump’s announcement:

    $1.5B notional worth of S&P500 (ES) futures are bought in a single clip.

    $192M notional of oil futures (CL) sold.

    More than 4x-6x any other trade size during the market close.

    Insiders profited from his lies in broad daylight!

    https://x.com/adamscochran/status/2036070980754239563?s=20
    Seyed Mohammad Marandi @s_m_marandi Every week, when markets open, Trump makes these kinds of statements to drive down oil prices. Even his five-day deadline aligns with the closure of the energy market. But in reality, there are no negotiations underway, nor does Trump have the capability to reopen the Strait of Hormuz. Iran's firm threat has once again forced Trump to back down. https://x.com/s_m_marandi/status/2036050338755584244?s=20 Markedsmanipulationer i stor stil. Flere skriver om det. Som her: Adam Cochran (adamscochran.eth) @adamscochran 5 minutes before Trump’s announcement: $1.5B notional worth of S&P500 (ES) futures are bought in a single clip. $192M notional of oil futures (CL) sold. More than 4x-6x any other trade size during the market close. Insiders profited from his lies in broad daylight! https://x.com/adamscochran/status/2036070980754239563?s=20
    0 Kommentarer 0 Delinger 505 Visninger
  • TV 2 vs journalister i Libanon, der myrdes og såres

    Vi betaler licens for at få et helhedsbillede af begivenheder, men narrativet fastholdes i en bestemt retning. Konstant.

    Jeg er begyndt at zappe til tyrkiske nyheder igen for at få lidt flere informationer ud over dem, jeg søger på X og andre steder.

    Falske flag operationer i Tyrkiet?

    Jeg frygter, at den tyrkiske regering lader sig lokke i en fælde og deltager helt unødvendigt og dermed åbner op for, at Tyrkiet også bliver delt på sigt, som er zionisternes tanke. Der har været falske flag-angreb med droner og missiler mod amerikanske baser i Tyrkiet. Iran har sagt, det ikke er dem.

    Iran har advaret mod falske flag operationer fra amerikansk og israelsk side rundt omkring ud fra deres efterretninger.

    Mediernes rolle og Iran missilers rækkevidde

    Iran sagde også i går, at de IKKE har affyret de missiler mod Diego Garcia-basen, som journalister fik travlt med at fortælle om, og som rakte 4000 km væk. Er det igen mediernes opgave at deltage i en ny false flag operation for at skræmme Europa, så de også hopper med i denne ulovlige krig?

    Dog tror jeg på, at Iran er teknisk så dygtige, at de sikkert kan lave - eller måske endda har - missiler, der kan række længere end de 2000 km. Den myrdede leder Ali Khamenei forbød, at de nåede længere end 2000 km. Men når landet trues af USA/Israel, så kan den nye leder måske ændre faderens forbud. Det må tiden vise.

    Irans øverste leder Ali Khamenei blev myrdet 28. februar i det ulovlige amerikansk-israelske angreb i sit hjem. Hans søn Mojtaba Khamenei blev såret og har overtaget som leder, men hvor slemt han er såret, skal jeg ikke kunne sige. Han sender dog beskeder til sit folk - vi får se, om det er fra ham en dag.

    Den strategiske plan

    Den zionistiske plan om først at tage områderne omkring Israel og vælte Iran og for dernæst at tage Tyrkiet har været på spil længe. De siger det mere højt nu. Så styrer vi hele verden på den måde, da Tyrkiet er et strategisk knudepunkt for Vest og Øst i sidste ende. Måske ændrer det sig for en længere stund, nu hvor Iran viser en styrke, de ikke havde regnet med. Heldigvis.

    TV 2’s ensidige dækning

    Det irriterer mig, hver gang jeg ser TV 2-nyhederne kl. 12 og 19, at de dækker over begivenhederne, som om de ikke må krænke apartheidstatens følelser. Som om det ikke er dem, der er skyld i den ulovlige krig mod Iran. De nævner aldrig, at krigen er ulovlig. Heller ikke mod Libanon, hvor de har brudt våbenhvilen tusindvis af gange - ligesom i Gaza.

    Hezbollah har været meget tålmodige i over et år og ikke svaret igen, men Israels udmeldninger om at overtage noget af Libanon og udstationere tusindvis af soldater i området og angrebet mod Iran gjorde, at Hezbollah reagerede. Verdenspressen mente, at Israel havde besejret Hezbollah ved at bombe civile bygninger og områder. Men virkeligheden viser sig at være en anden. Hezbollah havde åbenbart trukket sig tilbage for at forberede sig – de har vidst, at Israel vil angribe igen. De gør det jo igen og igen for at stjæle mere land. Intet nyt der.

    Fortæller TV 2 det her? Jeg har ikke set det i nyhederne kl. 12 eller 19.

    Skjulte angreb og civile ofre

    De viser heller ikke alle de voldsomme angreb i Libanon og Iran, hvor civile bliver bombet og myrdet. En fleretages bygning sprænges bare midt i byen i Lebanon. De skal bare sige Hezbollah. En amerikansk læge skrev, at han havde købt en lejlighed for sin opsparing, så hans børn kunne holde sommerferie der. Nu var bygningen og hans opsparing væk. Flere døde. Uhyggeligt at se disse billeder. Man vænner sig ikke til dem. Selv efter at have set alle de uhyrligheder i Gaza. Israel/USA gentager Gaza-drejebogen. Og i Cuba dør børn igen i kuvøser på grund af strømmangel ligesom i Gaza - mens verden ser den anden vej og tænker på benzinpriser frem for årsagen til al den ondskab.

    Israel bruger fortsat hvidt fosfor i Libanon. De har også spredt kræftfremkaldende kemikalier og tidligere brugt klyngebomber mod Libanon.

    Journalister under angreb

    Israel har dræbt den fremtrædende libanesiske journalist Mohammad Sherri og hans kone i et luftangreb på deres hjem i det centrale Beirut. Ingen forudgående advarsel blev givet. Flere af deres børn og børnebørn blev såret. Sherri var direktør for politiske programmer på Al-Manar TV og havde været journalist i næsten 30 år. Hans søn Yasser Sherri, også journalist, blev også såret.

    Israel forsøgte at dræbe den engelske journalist Steve Sweeney. Han stod iført pressevest og filmede ved Qasmiyeh-broen i det sydlige Libanon, da en israelsk præcisionsgranat ramte få meter bag ham. Han overlevede med granatsplinter i armen og kalder det selv et "bevidst, målrettet angreb på journalister".

    Se Sweeneys egen forklaring:
    https://www.youtube.com/shorts/QmZlK6UZrB8
    TV 2 vs journalister i Libanon, der myrdes og såres Vi betaler licens for at få et helhedsbillede af begivenheder, men narrativet fastholdes i en bestemt retning. Konstant. Jeg er begyndt at zappe til tyrkiske nyheder igen for at få lidt flere informationer ud over dem, jeg søger på X og andre steder. Falske flag operationer i Tyrkiet? Jeg frygter, at den tyrkiske regering lader sig lokke i en fælde og deltager helt unødvendigt og dermed åbner op for, at Tyrkiet også bliver delt på sigt, som er zionisternes tanke. Der har været falske flag-angreb med droner og missiler mod amerikanske baser i Tyrkiet. Iran har sagt, det ikke er dem. Iran har advaret mod falske flag operationer fra amerikansk og israelsk side rundt omkring ud fra deres efterretninger. Mediernes rolle og Iran missilers rækkevidde Iran sagde også i går, at de IKKE har affyret de missiler mod Diego Garcia-basen, som journalister fik travlt med at fortælle om, og som rakte 4000 km væk. Er det igen mediernes opgave at deltage i en ny false flag operation for at skræmme Europa, så de også hopper med i denne ulovlige krig? Dog tror jeg på, at Iran er teknisk så dygtige, at de sikkert kan lave - eller måske endda har - missiler, der kan række længere end de 2000 km. Den myrdede leder Ali Khamenei forbød, at de nåede længere end 2000 km. Men når landet trues af USA/Israel, så kan den nye leder måske ændre faderens forbud. Det må tiden vise. Irans øverste leder Ali Khamenei blev myrdet 28. februar i det ulovlige amerikansk-israelske angreb i sit hjem. Hans søn Mojtaba Khamenei blev såret og har overtaget som leder, men hvor slemt han er såret, skal jeg ikke kunne sige. Han sender dog beskeder til sit folk - vi får se, om det er fra ham en dag. Den strategiske plan Den zionistiske plan om først at tage områderne omkring Israel og vælte Iran og for dernæst at tage Tyrkiet har været på spil længe. De siger det mere højt nu. Så styrer vi hele verden på den måde, da Tyrkiet er et strategisk knudepunkt for Vest og Øst i sidste ende. Måske ændrer det sig for en længere stund, nu hvor Iran viser en styrke, de ikke havde regnet med. Heldigvis. TV 2’s ensidige dækning Det irriterer mig, hver gang jeg ser TV 2-nyhederne kl. 12 og 19, at de dækker over begivenhederne, som om de ikke må krænke apartheidstatens følelser. Som om det ikke er dem, der er skyld i den ulovlige krig mod Iran. De nævner aldrig, at krigen er ulovlig. Heller ikke mod Libanon, hvor de har brudt våbenhvilen tusindvis af gange - ligesom i Gaza. Hezbollah har været meget tålmodige i over et år og ikke svaret igen, men Israels udmeldninger om at overtage noget af Libanon og udstationere tusindvis af soldater i området og angrebet mod Iran gjorde, at Hezbollah reagerede. Verdenspressen mente, at Israel havde besejret Hezbollah ved at bombe civile bygninger og områder. Men virkeligheden viser sig at være en anden. Hezbollah havde åbenbart trukket sig tilbage for at forberede sig – de har vidst, at Israel vil angribe igen. De gør det jo igen og igen for at stjæle mere land. Intet nyt der. Fortæller TV 2 det her? Jeg har ikke set det i nyhederne kl. 12 eller 19. Skjulte angreb og civile ofre De viser heller ikke alle de voldsomme angreb i Libanon og Iran, hvor civile bliver bombet og myrdet. En fleretages bygning sprænges bare midt i byen i Lebanon. De skal bare sige Hezbollah. En amerikansk læge skrev, at han havde købt en lejlighed for sin opsparing, så hans børn kunne holde sommerferie der. Nu var bygningen og hans opsparing væk. Flere døde. Uhyggeligt at se disse billeder. Man vænner sig ikke til dem. Selv efter at have set alle de uhyrligheder i Gaza. Israel/USA gentager Gaza-drejebogen. Og i Cuba dør børn igen i kuvøser på grund af strømmangel ligesom i Gaza - mens verden ser den anden vej og tænker på benzinpriser frem for årsagen til al den ondskab. Israel bruger fortsat hvidt fosfor i Libanon. De har også spredt kræftfremkaldende kemikalier og tidligere brugt klyngebomber mod Libanon. Journalister under angreb Israel har dræbt den fremtrædende libanesiske journalist Mohammad Sherri og hans kone i et luftangreb på deres hjem i det centrale Beirut. Ingen forudgående advarsel blev givet. Flere af deres børn og børnebørn blev såret. Sherri var direktør for politiske programmer på Al-Manar TV og havde været journalist i næsten 30 år. Hans søn Yasser Sherri, også journalist, blev også såret. Israel forsøgte at dræbe den engelske journalist Steve Sweeney. Han stod iført pressevest og filmede ved Qasmiyeh-broen i det sydlige Libanon, da en israelsk præcisionsgranat ramte få meter bag ham. Han overlevede med granatsplinter i armen og kalder det selv et "bevidst, målrettet angreb på journalister". Se Sweeneys egen forklaring: https://www.youtube.com/shorts/QmZlK6UZrB8
    Sad
    1
    3 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Jeg sidder lige og filosoferer over det faktum at nyhedsmedier helst vil bringe de nyheder der giver flest besøg på mediets side. (nogen kan genkende dillemmaet fra en bog)

    Hvor stiller de stille nyheder, dem der viser at vi stille og roligt er i gang med at skabe et bedre samfund...
    Jeg sidder lige og filosoferer over det faktum at nyhedsmedier helst vil bringe de nyheder der giver flest besøg på mediets side. (nogen kan genkende dillemmaet fra en bog) Hvor stiller de stille nyheder, dem der viser at vi stille og roligt er i gang med at skabe et bedre samfund... 🧐
    7 Kommentarer 0 Delinger 407 Visninger
  • Fra The Cradle. Udtalelsen findes sikkert også andre steder, hvis man vil tjekke op på den.

    Det er altid godt at høre modparten – især hvis man hidtil kun har kendt til den ene sides udlægning (ligesom jeg selv).

    Men siden folkedrabet er verden begyndt at vågne, ser det ud til. Også jeg – mere end nogensinde.

    PS. Han taler om Epstein. Det siges ellers, at hackergruppen Handala har hacket sig ind hos Israel – bl.a. hos Raz Zimmt (Mossad-chef for Iran), Sima Shine (Mossads vicedirektør) og deres tidligere budgetchef Ilan Steiner. De har angiveligt afsløret 600 Mossad-agenter i Iran. Hvis det er tilfældet, er han måske bare diplomatisk, når han taler om Epstein og Trump.

    Folk fra Iran kalder det 'Epstein-krigen'. Andre gør det også, fordi det er så oplagt.

    The Cradle:
    Iranian Parliament Speaker Mohammad Bagher Ghalibaf:

    • "We have never allowed the enemy to impose its plan on us."

    • "The missile launch platform system in Iran was changed after the previous aggression, and the enemy will not be able to destroy them."

    • "We do not seek war and we were not the ones who started it, but we defend with strength, and we will deliver harsh strikes and respond forcefully to the aggressors."

    • "Our armed forces intercept and destroy the enemy's drones, no matter how advanced they are, using local technology and capabilities."

    • "Iran no longer accepts the equation of 'war, truce, negotiations, war,' and the threat must be ended."

    • "Trump must know that he cannot achieve peace by using force incorrectly."

    • "In the previous aggression, Iran accepted a ceasefire after the insistence of the other party and after we delivered our final strikes to the Israeli entity."

    • "The other party has proven that it has not learned the lesson."

    • "We do not know what happened in the Epstein scandal and what documents exist against the Americans that allow Netanyahu to control them in this way."

    • "The enemies were planning to win against Iran within 72 hours, but the result today is that all American bases have become a target for us."

    • "Trump spreads lies several times a day due to his helplessness and desperation."

    • "We have always told neighboring countries that the presence of the United States will not bring them security, and today they are seeing the result of that."

    • "The face and system of the 'Middle East' are changing, but what the United States wants will not happen."

    • "We will establish, with the countries of the region, the local system and security in both the economic and security aspects."

    https://x.com/TheCradleMedia/status/2033833749209567342?s=20
    Fra The Cradle. Udtalelsen findes sikkert også andre steder, hvis man vil tjekke op på den. Det er altid godt at høre modparten – især hvis man hidtil kun har kendt til den ene sides udlægning (ligesom jeg selv). Men siden folkedrabet er verden begyndt at vågne, ser det ud til. Også jeg – mere end nogensinde. PS. Han taler om Epstein. Det siges ellers, at hackergruppen Handala har hacket sig ind hos Israel – bl.a. hos Raz Zimmt (Mossad-chef for Iran), Sima Shine (Mossads vicedirektør) og deres tidligere budgetchef Ilan Steiner. De har angiveligt afsløret 600 Mossad-agenter i Iran. Hvis det er tilfældet, er han måske bare diplomatisk, når han taler om Epstein og Trump. Folk fra Iran kalder det 'Epstein-krigen'. Andre gør det også, fordi det er så oplagt. The Cradle: Iranian Parliament Speaker Mohammad Bagher Ghalibaf: • "We have never allowed the enemy to impose its plan on us." • "The missile launch platform system in Iran was changed after the previous aggression, and the enemy will not be able to destroy them." • "We do not seek war and we were not the ones who started it, but we defend with strength, and we will deliver harsh strikes and respond forcefully to the aggressors." • "Our armed forces intercept and destroy the enemy's drones, no matter how advanced they are, using local technology and capabilities." • "Iran no longer accepts the equation of 'war, truce, negotiations, war,' and the threat must be ended." • "Trump must know that he cannot achieve peace by using force incorrectly." • "In the previous aggression, Iran accepted a ceasefire after the insistence of the other party and after we delivered our final strikes to the Israeli entity." • "The other party has proven that it has not learned the lesson." • "We do not know what happened in the Epstein scandal and what documents exist against the Americans that allow Netanyahu to control them in this way." • "The enemies were planning to win against Iran within 72 hours, but the result today is that all American bases have become a target for us." • "Trump spreads lies several times a day due to his helplessness and desperation." • "We have always told neighboring countries that the presence of the United States will not bring them security, and today they are seeing the result of that." • "The face and system of the 'Middle East' are changing, but what the United States wants will not happen." • "We will establish, with the countries of the region, the local system and security in both the economic and security aspects." https://x.com/TheCradleMedia/status/2033833749209567342?s=20
    0 Kommentarer 0 Delinger 964 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind