• En lille skønhed fra Frederikslund skov i Holte. Mon ikke det er en kardinalbille
    En lille skønhed fra Frederikslund skov i Holte. Mon ikke det er en kardinalbille 🤔
    Like
    Yay
    8
    0 Kommentarer 0 Delinger 265 Visninger
  • Hun salamanderen har fået herre besøg. Og han er en flot lille drage.

    #VildMedVilje #Biodiversitet #VandIHaven
    Hun salamanderen har fået herre besøg. Og han er en flot lille drage. #VildMedVilje #Biodiversitet #VandIHaven
    Love
    Yay
    Like
    5
    1 Kommentarer 0 Delinger 374 Visninger
  • Mødte denne lille fætter i dag, da jeg lufte hunden i skoven.
    Mødte denne lille fætter i dag, da jeg lufte hunden i skoven.
    Like
    Love
    Wow
    7
    1 Kommentarer 0 Delinger 252 Visninger
  • Hvor er det dog et pragtfuldt vejr i lille Danmark
    Hvor er det dog et pragtfuldt vejr i lille Danmark 😊
    Like
    Yay
    6
    0 Kommentarer 0 Delinger 342 Visninger
  • Ny legeplads skyder op i Rønnevang – plads til både fart, leg og fællesskab

    Der er godt nyt til områdets børn og familier i Rønnevang. En splinterny legeplads er nemlig blevet indviet i den vestlige ende af Rønnevangsstrøget tæt ved Birkehøj Plejehjem og gang- og cykelstien langs Hveen Boulevard.

    Den nye legeplads er skabt med fokus på både små børn og de lidt større i alderen 6-14 år – noget mange familier i området længe har efterspurgt. Med alt fra svævebaner og pendulgynge til balancebaner og hængekøjer er der lagt op til mange timers aktiv leg og socialt samvær.

    Borgmester Michael Ziegler glæder sig over det nye samlingspunkt:

    > “Vi har gerne villet lave en legeplads i Rønnevangsområdet, som også er for de lidt større børn. Nu er den klar, og vi håber, at der bliver taget godt imod den.”

    Legepladsen rummer blandt andet et stort tårnsystem med rutsjebane, dobbelt svævebane, karrusel, vippe, kolbøttestativ, hængekøjer og en stor 5-gynge. Derudover er der etableret en lille boldbane, som giver mulighed for både spontane fodboldkampe og fælles aktiviteter.

    Området omkring legepladsen er samtidig tænkt som mere end bare et sted at lege. Her finder man også små grønne bakker, frugttræer og en hundeskov, hvilket skal være med til at skabe et levende og grønt byrum for hele kvarteret. Kommunen forventer desuden at så nyt græs i området til efteråret.

    Den nye legeplads bliver en del af udviklingen omkring Rønnevangsstrøget, som gennem de senere år er blevet forvandlet til et grønt og rekreativt område med plads til både leg, bevægelse og ophold. Området er tidligere blevet beskrevet som et vigtigt samlingspunkt for lokale familier og unge.

    Flere beboere i området håber nu, at den nye legeplads kan blive et naturligt mødested, hvor børn kan mødes på tværs af alder, mens forældre og bedsteforældre får et hyggeligt sted at samles i hverdagen.

    Med kombinationen af moderne legeredskaber, grønne omgivelser og aktiviteter for flere aldersgrupper ser den nye legeplads allerede ud til at blive et populært samlingspunkt i Rønnevang.

    MobilFoto: Carsten H

    #Taastrup #Rønnevang #børn

    Ny legeplads skyder op i Rønnevang – plads til både fart, leg og fællesskab Der er godt nyt til områdets børn og familier i Rønnevang. En splinterny legeplads er nemlig blevet indviet i den vestlige ende af Rønnevangsstrøget tæt ved Birkehøj Plejehjem og gang- og cykelstien langs Hveen Boulevard. Den nye legeplads er skabt med fokus på både små børn og de lidt større i alderen 6-14 år – noget mange familier i området længe har efterspurgt. Med alt fra svævebaner og pendulgynge til balancebaner og hængekøjer er der lagt op til mange timers aktiv leg og socialt samvær. Borgmester Michael Ziegler glæder sig over det nye samlingspunkt: > “Vi har gerne villet lave en legeplads i Rønnevangsområdet, som også er for de lidt større børn. Nu er den klar, og vi håber, at der bliver taget godt imod den.” Legepladsen rummer blandt andet et stort tårnsystem med rutsjebane, dobbelt svævebane, karrusel, vippe, kolbøttestativ, hængekøjer og en stor 5-gynge. Derudover er der etableret en lille boldbane, som giver mulighed for både spontane fodboldkampe og fælles aktiviteter. Området omkring legepladsen er samtidig tænkt som mere end bare et sted at lege. Her finder man også små grønne bakker, frugttræer og en hundeskov, hvilket skal være med til at skabe et levende og grønt byrum for hele kvarteret. Kommunen forventer desuden at så nyt græs i området til efteråret. Den nye legeplads bliver en del af udviklingen omkring Rønnevangsstrøget, som gennem de senere år er blevet forvandlet til et grønt og rekreativt område med plads til både leg, bevægelse og ophold. Området er tidligere blevet beskrevet som et vigtigt samlingspunkt for lokale familier og unge. Flere beboere i området håber nu, at den nye legeplads kan blive et naturligt mødested, hvor børn kan mødes på tværs af alder, mens forældre og bedsteforældre får et hyggeligt sted at samles i hverdagen. Med kombinationen af moderne legeredskaber, grønne omgivelser og aktiviteter for flere aldersgrupper ser den nye legeplads allerede ud til at blive et populært samlingspunkt i Rønnevang. MobilFoto: Carsten H #Taastrup #Rønnevang #børn
    Wow
    1
    1 Kommentarer 0 Delinger 855 Visninger
  • Et lille udpluk af dagens mange hyggelige møder på en dejlig lang tur i skoven

    Ikke overraskende, var møderne med en helt utrolig mængde af de super skønne larver af Rød fyrrehveps absolut turens højdepunkt.
    Der er en del mindre Skovfyr, og der var gevinst på stort set dem alle, og skulle jeg have talt dem alle, var det blevet til et pænt firecifret antal

    Det var også en stor glæde, at finde (tror jeg) Maj-Gøgeurt to steder i de åbne områder, ligesom også et møde med den lille ret sjældne Hønsetarm-Glansugle, var en dejlig oplevelse

    Navne kommer som kommentarer til bilederne
    Et lille udpluk af dagens mange hyggelige møder på en dejlig lang tur i skoven😃 Ikke overraskende, var møderne med en helt utrolig mængde af de super skønne larver af Rød fyrrehveps absolut turens højdepunkt. Der er en del mindre Skovfyr, og der var gevinst på stort set dem alle, og skulle jeg have talt dem alle, var det blevet til et pænt firecifret antal😅 Det var også en stor glæde, at finde (tror jeg) Maj-Gøgeurt to steder i de åbne områder, ligesom også et møde med den lille ret sjældne Hønsetarm-Glansugle, var en dejlig oplevelse😃 Navne kommer som kommentarer til bilederne😊
    Like
    Yay
    14
    2 Kommentarer 0 Delinger 434 Visninger
  • Har vi større problemer end en manglende regering?
    Ja. Det tror jeg faktisk, vi har.

    Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats.

    Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.”

    Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen.

    Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter.

    Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt.

    “Nu må der gøres noget.”

    Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse.
    Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder.

    Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag.
    “Jeg skrev faktisk noget om det.”
    “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.”
    “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.”

    Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling
    Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering.
    Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling.

    Vi mangler ikke kun en regering.
    Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Har vi større problemer end en manglende regering? Ja. Det tror jeg faktisk, vi har. Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats. Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.” Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen. Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter. Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt. “Nu må der gøres noget.” Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse. Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder. Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag. “Jeg skrev faktisk noget om det.” “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.” “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.” Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering. Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling. Vi mangler ikke kun en regering. Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Like
    Yay
    11
    5 Kommentarer 0 Delinger 406 Visninger
  • Del et digt..

    Er der nogen af jer der har et yndlings digt, som I har lyst til at dele.. I behøver ikke fortælle hvorfor (I må gerne, men behøver ikke).. Jeg trænger til at få udvidet mine horisonter lidt.

    Udover det jeg delte tidligere i dag, så deler jeg gerne to mere - Det ene er ultra kort og jeg aner ikke hvem der har skrevet det.

    "A little bird with golden wings,
    flies into your heart and sings"


    Det her lille "digt" noget en af mine gamle kærester (Elisabeth/Spjæt)skrev til mig en gang for mange år siden, det har fulgt mig lige siden. Jeg har endda inkorporeret det i en sang jeg har skrevet.

    Og Tove Ditlevsens "Så tag mit hjerte"

    Så tag mit hjerte i dine hænder,
    men tag det varsomt og tag det blidt,
    det røde hjerte – nu er det dit.
    Det slår så stille, det slår så dæmpet,
    det har jo elsket, og det har lidt,
    nu er det stille – nu er det dit.
    Og det kan såres, og det kan synke,
    og det kan glemme og glemme tit,
    men aldrig glemme, at det er dit.
    <b>Del et digt..</b> Er der nogen af jer der har et yndlings digt, som I har lyst til at dele.. I behøver ikke fortælle hvorfor (I må gerne, men behøver ikke).. Jeg trænger til at få udvidet mine horisonter lidt. Udover det jeg delte tidligere i dag, så deler jeg gerne to mere - Det ene er ultra kort og jeg aner ikke hvem der har skrevet det. <b>"A little bird with golden wings, flies into your heart and sings"</b> Det her lille "digt" noget en af mine gamle kærester (Elisabeth/Spjæt)skrev til mig en gang for mange år siden, det har fulgt mig lige siden. Jeg har endda inkorporeret det i en sang jeg har skrevet. Og Tove Ditlevsens <b>"Så tag mit hjerte"</b> Så tag mit hjerte i dine hænder, men tag det varsomt og tag det blidt, det røde hjerte – nu er det dit. Det slår så stille, det slår så dæmpet, det har jo elsket, og det har lidt, nu er det stille – nu er det dit. Og det kan såres, og det kan synke, og det kan glemme og glemme tit, men aldrig glemme, at det er dit.
    Love
    Yay
    Like
    6
    0 Kommentarer 0 Delinger 346 Visninger
  • Hvis der skulle sidde en enkelt eller to og savne inspiration til en hyggelig og stille aktivitet i Pinsen, kunne et bud være en tur ud i naturen, på udkig efter nogle af de skønne små skabninger der dukker op sammen med forårsvarmen

    Her kommer et lille udvalg af den seneste uges mange hyggelige møder med havens små beboere.

    Ugens absolutte højdepunkt kom i går eftermiddags
    D. 7. maj fandt jeg en skadet Aftenpåfugleøje under en Seljepil, hun var begyndt at lægge æg på en Skvalderkål, så hun kom ind og sidde på en lille pilekvist i et åbent drivhus.
    Næste morgen var hun desværre død, men hun havde nået at lægge 62 æg.
    De klækkede i løbet af formiddagen i går, og nu sidder der 60 små fine larver, og guffer løs af de friske pileblade.
    De får lov at blive "på pension", til de er godt i gang, og så bliver de sat ud på havens pilebuske

    Navne kommer som kommentarer til billederne
    Hvis der skulle sidde en enkelt eller to og savne inspiration til en hyggelig og stille aktivitet i Pinsen, kunne et bud være en tur ud i naturen, på udkig efter nogle af de skønne små skabninger der dukker op sammen med forårsvarmen😃 Her kommer et lille udvalg af den seneste uges mange hyggelige møder med havens små beboere. Ugens absolutte højdepunkt kom i går eftermiddags😊 D. 7. maj fandt jeg en skadet Aftenpåfugleøje under en Seljepil, hun var begyndt at lægge æg på en Skvalderkål, så hun kom ind og sidde på en lille pilekvist i et åbent drivhus. Næste morgen var hun desværre død, men hun havde nået at lægge 62 æg. De klækkede i løbet af formiddagen i går, og nu sidder der 60 små fine larver, og guffer løs af de friske pileblade. De får lov at blive "på pension", til de er godt i gang, og så bliver de sat ud på havens pilebuske😃 Navne kommer som kommentarer til billederne😊
    Like
    Yay
    9
    0 Kommentarer 0 Delinger 641 Visninger
  • Mens vi venter på lille Lars Løkke Rasmussen

    står statsapparatet stille og inflationen løber løbsk...
    <h2>😠 Mens vi venter på lille Lars Løkke Rasmussen</h2>står statsapparatet stille og inflationen løber løbsk...
    0 Kommentarer 0 Delinger 181 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind