• Mette Frederiksen er igen "ny" kongelig undersøger - Så er Mette- og Lars rævekager igen i spil

    Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger.

    Fredag gik det galt for Troels Lund Poulsen med regeringsforhandlingerne.
    Lørdag eftermiddag klokken 14.00 står det så klart, hvem den ny kongelige undersøger er.

    En katastrofe for danskerne og det danske samfund!

    Håber på et nyt folketingsvalg ved første mistillid til en rød "SM" regering.

    #Socii #Regeringsdannelse #MetteFrederiksen #LarsLøkkeRasmussen #rævekager
    <h2>😠 Mette Frederiksen er igen "ny" kongelig undersøger - Så er Mette- og Lars rævekager igen i spil</h2>Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger. Fredag gik det galt for Troels Lund Poulsen med regeringsforhandlingerne. Lørdag eftermiddag klokken 14.00 står det så klart, hvem den ny kongelige undersøger er. <h2>🧐 En katastrofe for danskerne og det danske samfund!</h2>Håber på et nyt folketingsvalg ved første mistillid til en rød "SM" regering. #Socii #Regeringsdannelse #MetteFrederiksen #LarsLøkkeRasmussen #rævekager
    PRESSE-FOTOS.DK
    Mette Frederiksen er ny kongelig undersøger
    Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger. Fredag gik det galt for Troels Lund
    Angry
    1
    2 Comments 0 Shares 572 Views
  • Velkommen til Fredensborg et unikt lokalsamfund

    Fredensborg By og opland, er en fantastisk kombination af kongelig historie og et aktivt levende lokalsamfund i "Kongernes Nordsjælland", tæt på skov og strand.

    Skulle der være andre med interesse for vores lokalsamfund, er i meget velkomne...
    Som medlem af gruppen er du velkommen til at komme med indlæg fra dagligdagen i lokalsamfundet, til debat på "godt og ondt", nyheder og spontane aktiviteter "Her & Nu" og ud i fremtiden.

    Kig indenfor: https://socii.dk/groups/3820260322132338

    #Socii #borgergrujppen #FredensborgKommune #debat #oplevelseskalender #Fredensborg #Humlebæk - #Nivå - #Kokkedal - #karlebo
    <h2>Velkommen til Fredensborg et unikt lokalsamfund</h2>Fredensborg By og opland, er en fantastisk kombination af kongelig historie og et aktivt levende lokalsamfund i "Kongernes Nordsjælland", tæt på skov og strand. Skulle der være andre med interesse for vores lokalsamfund, er i meget velkomne... Som medlem af gruppen er du velkommen til at komme med indlæg fra dagligdagen i lokalsamfundet, til debat på "godt og ondt", nyheder og spontane aktiviteter "Her & Nu" og ud i fremtiden. Kig indenfor: https://socii.dk/groups/3820260322132338 #Socii #borgergrujppen #FredensborgKommune #debat #oplevelseskalender #Fredensborg #Humlebæk - #Nivå - #Kokkedal - #karlebo
    Like
    Yay
    6
    0 Comments 0 Shares 702 Views
  • Gigantisk blå kovending:

    Partier bryder nu centralt valgløfte for at gøre Troels Lund til statsminister og gøre det lettere for kongelig undersøger, at forhandle sig frem til en blå regering med ham som statsminister, har Liberal Alliance og Konservative slugt en kamel i sværvægterklassen.

    De to partier er gået væk fra et helt centralt valgløfte, som har været et stort og omdiskuteret emne for danskerne og i Folketingssalen.

    Det er folketingsmedlemmet Steffen W. Frølund fra Liberal Alliance, der skriver på det sociale medie X, at Liberal Alliance og Konservative for at gøde jorden for en blå regering ledet af Troels Lund Poulsen har accepteret, at store bededag ikke bliver genindført.

    #Socii #regeringsdannelse #BlåRegering #TroelsLundPoulsen
    <h2>🤔 Gigantisk blå kovending:</h2>Partier bryder nu centralt valgløfte for at gøre Troels Lund til statsminister og gøre det lettere for kongelig undersøger, at forhandle sig frem til en blå regering med ham som statsminister, har Liberal Alliance og Konservative slugt en kamel i sværvægterklassen. De to partier er gået væk fra et helt centralt valgløfte, som har været et stort og omdiskuteret emne for danskerne og i Folketingssalen. Det er folketingsmedlemmet Steffen W. Frølund fra Liberal Alliance, der skriver på det sociale medie X, at Liberal Alliance og Konservative for at gøde jorden for en blå regering ledet af Troels Lund Poulsen har accepteret, at store bededag ikke bliver genindført. #Socii #regeringsdannelse #BlåRegering #TroelsLundPoulsen
    PRESSE-FOTOS.DK
    Gigantisk blå kovending: Partier bryder nu centralt valgløfte for at gøre Troels Lund til statsminister
    For at gøre det muligt for Troels Lund Poulsen (V) bliver statsminister, har flere blå partier foretaget en fuldstændig kovending på en sag, som har været
    Haha
    Angry
    Like
    Yay
    6
    0 Comments 0 Shares 648 Views
  • Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud

    Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering.
    Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti.

    Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    <h2>🙄 Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud</h2>Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering. Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti. 😜 Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    PRESSE-FOTOS.DK
    Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud
    Lars Løkke Rasmussen (M) er netop kommet ud fra de første forhandlinger, efter at kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V) meddelte, at han afsøger en
    0 Comments 0 Shares 462 Views
  • Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund

    Martin Lidegaard og den radikale forhandlingsdelegation lørdag klokken 12 møder ind til forhandlinger hos kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V), er det med et for partiet afgørende tema på blokken.

    Det handler om landbrug

    <h2> 😜 Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund</h2>Martin Lidegaard og den radikale forhandlingsdelegation lørdag klokken 12 møder ind til forhandlinger hos kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V), er det med et for partiet afgørende tema på blokken. <h2> 🐄 Det handler om landbrug</h2>
    POLITIKEN.DK
    Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund
    Når Radikale Venstre lørdag skal forhandle med Venstre, vil Martin Lidegaard teste Venstre på landbrugspolitik.
    Like
    2
    0 Comments 0 Shares 444 Views
  • Troels Lund forsøger det, Mette Frederiksen ikke kunne

    - men hvilken regering kan det give, hvem bliver statsminister - og hvad så hvis det (heller) ikke lykkes?

    At Troels Lund Poulsen overhovedet har fået tjansen som kongelig undersøger skyldes, at alle blå partier plus Moderaterne har peget på ham. Men dér stopper enigheden så også mellem de mange halv- eller hel-blå partier.

    Troels skal give sig selv tid til at nå frem til et resultat, uanset hvor meget tids press Lars og Mette lægger på ham (der blev ikke dømt "nøl" for Mette i de 45 dage hun brugte).

    For de er dybt uenige om, hvilken regering der skal komme ud af V-formandens forsøg. At opliste samtlige snubletråde for en blå eller blålig eller blå-lilla regering vil give en alenlang artikel om alt fra usikre blå løsgængere til ultimative krav fra DF, som ingen alligevel orker at nå til bunds i.

    Du kan læse nogle af dem her: https://www.dr.dk/nyheder/politik/pres-paa-messerschmidt-fra-dag-et-i-nye-regeringsforhandlinger-lad-os-nu-fokusere-paa-det-politiske

    #Socii #politik #TroelsLundPoulsen #LarsLøkkeRasmussen
    <h2>🤔 Troels Lund forsøger det, Mette Frederiksen ikke kunne</h2>- men hvilken regering kan det give, hvem bliver statsminister - og hvad så hvis det (heller) ikke lykkes? At Troels Lund Poulsen overhovedet har fået tjansen som kongelig undersøger skyldes, at alle blå partier plus Moderaterne har peget på ham. Men dér stopper enigheden så også mellem de mange halv- eller hel-blå partier. <b>Troels skal give sig selv tid til at nå frem til et resultat</b>, uanset hvor meget tids press Lars og Mette lægger på ham (der blev ikke dømt "nøl" for Mette i de 45 dage hun brugte). For de er dybt uenige om, hvilken regering der skal komme ud af V-formandens forsøg. At opliste samtlige snubletråde for en blå eller blålig eller blå-lilla regering vil give en alenlang artikel om alt fra usikre blå løsgængere til ultimative krav fra DF, som ingen alligevel orker at nå til bunds i. Du kan læse nogle af dem her: https://www.dr.dk/nyheder/politik/pres-paa-messerschmidt-fra-dag-et-i-nye-regeringsforhandlinger-lad-os-nu-fokusere-paa-det-politiske #Socii #politik #TroelsLundPoulsen #LarsLøkkeRasmussen
    1 Comments 0 Shares 571 Views
  • O ædle Kronborg Slot, du est saa fagert et slot
    Stor Glæde haver jeg i at skue din prægtige arkitektur oc din ophøjede skjønhed.
    Dine mure staa fast som kongers æt, oc dine taarn rage mod himlens hvælving med majestætisk værdighed.
    Enhver sten synes at bære fortællinger fra svundne tider, hvor riddere vandrede i hallerne, oc kongelige råd bleve holdt ved flammende lys.
    Sandelig, den som skuer dig, maa fyldes med undren oc beundring.
    O ædle Kronborg Slot, du est saa fagert et slot 🏰 Stor Glæde haver jeg i at skue din prægtige arkitektur oc din ophøjede skjønhed. Dine mure staa fast som kongers æt, oc dine taarn rage mod himlens hvælving med majestætisk værdighed. Enhver sten synes at bære fortællinger fra svundne tider, hvor riddere vandrede i hallerne, oc kongelige råd bleve holdt ved flammende lys. Sandelig, den som skuer dig, maa fyldes med undren oc beundring. ☀️🏰🤩
    Yay
    Like
    8
    0 Comments 0 Shares 366 Views
  • Postkort fra København
    Københavns rådhus, Det Kongelige Teater, Nyhavn og Christianshavns kanal
    Postkort fra København Københavns rådhus, Det Kongelige Teater, Nyhavn og Christianshavns kanal
    Love
    Yay
    Like
    9
    0 Comments 0 Shares 651 Views
  • Den 8. april blev det fastslået, at alle (!) franske ministerier inklusive operatører skal formalisere sin egen plan frem mod digital uafhængighed inden efteråret 2026.
    Læs mere i opslaget her fra Semaphor:

    FRANKRIG SÆTTER TURBO PÅ DIGITAL UAFHÆNGIGHED

    Det her er stort. Og lidt teknisk. Men læs med, for Frankrig viser vejen til uafhængighed og autonomi. Følger Danmark mon snart efter eller fortsætter verdens mest digitaliserede land med at nøle?

    FRA WINDOWS TIL LINUX
    På initiativ fra den franske premierminister afholdt Frankrig den 8. april 2026 sit hidtil mest omfattende tværministerielle seminar med det klare formål at reducere Frankrigs digitale afhængighed af ikke-europæiske udbydere. DINUM, der er det tværministerielle direktorat for digitale anliggender, stod sammen med generaldirektoratet for virksomheder (DGE), Frankrigs nationale cybersikkerhedsagentur (ANSSI) og det statslige indkøbsdirektorat (DAE) for arrangementet.

    I flere år har den franske regering talt om digital suverænitet, men nu bliver der for alvor sat handling bag ordene.

    “Vi kan ikke længere acceptere, at vores data, infrastruktur og strategiske beslutninger er afhængige af løsninger, hvis regler, priser, udvikling og risici, vi ikke kontrollerer. Overgangen er i gang: Vores ministerier, operatører og industrielle partnere iværksætter nu et hidtil uset initiativ for at kortlægge vores afhængigheder og styrke vores digitale suverænitet” som David Amiel, minister for offentlig handling og offentlige regnskaber sagde.

    I Frankrig er det allerede annonceret, at man i det offentlige system hurtigst muligt vil bevæge sig væk fra Windows til fordel for arbejdsstationer, der kører Linux operativsystemet.

    FRA PC’ER TIL AI
    På seminariet den 8. april fastslog DINUM, at alle (!) franske ministerier inklusive operatører skal formalisere sin egen plan frem mod digital uafhængighed inden efteråret 2026 med fokus på følgende områder:

    arbejdsstationer
    samarbejdsværktøjer
    antivirus software
    kunstig intelligens
    databaser
    virtualisering
    netværksudstyr

    Disse handlingsplaner vil danne baggrund for at fastsætte et mere præcist kvantificeret reduktionsmål med en klar tidslinje.

    EN STRATEGISK NØDVENDIGHED
    Det lyder fra franskmændene at digital suverænitet er en “strategisk nødvendighed” og at “Staten kan ikke længere blot anerkende sin afhængighed; den skal bryde fri fra den”.

    Tiden går og der er endnu ikke dannet en regering i Danmark her godt en måned efter valgdagen. Måske var det en ide at den kongelige undersøger Mette Frederiksen samlede partilederne til et seminar om #digitaluafhængighed?

    Digital uafhængighed er måske mindre sexet end kunstig intelligens, men det er mindst ligeså afgørende for Danmarks, og Europas, fremtid i den nye verdensorden.


    Husk: Få vores opdateringer på LinkedIn (censurerende og -kontrolleret medie) eller på vores kanaler på SOCii .dk eller Meningspunktet
    🇫🇷 Den 8. april blev det fastslået, at alle (!) franske ministerier inklusive operatører skal formalisere sin egen plan frem mod digital uafhængighed inden efteråret 2026. Læs mere i opslaget her fra Semaphor: FRANKRIG SÆTTER TURBO PÅ DIGITAL UAFHÆNGIGHED 👀 Det her er stort. Og lidt teknisk. Men læs med, for Frankrig viser vejen til uafhængighed og autonomi. Følger Danmark mon snart efter eller fortsætter verdens mest digitaliserede land med at nøle? FRA WINDOWS TIL LINUX På initiativ fra den franske premierminister afholdt Frankrig den 8. april 2026 sit hidtil mest omfattende tværministerielle seminar med det klare formål at reducere Frankrigs digitale afhængighed af ikke-europæiske udbydere. DINUM, der er det tværministerielle direktorat for digitale anliggender, stod sammen med generaldirektoratet for virksomheder (DGE), Frankrigs nationale cybersikkerhedsagentur (ANSSI) og det statslige indkøbsdirektorat (DAE) for arrangementet. I flere år har den franske regering talt om digital suverænitet, men nu bliver der for alvor sat handling bag ordene. “Vi kan ikke længere acceptere, at vores data, infrastruktur og strategiske beslutninger er afhængige af løsninger, hvis regler, priser, udvikling og risici, vi ikke kontrollerer. Overgangen er i gang: Vores ministerier, operatører og industrielle partnere iværksætter nu et hidtil uset initiativ for at kortlægge vores afhængigheder og styrke vores digitale suverænitet” som David Amiel, minister for offentlig handling og offentlige regnskaber sagde. I Frankrig er det allerede annonceret, at man i det offentlige system hurtigst muligt vil bevæge sig væk fra Windows til fordel for arbejdsstationer, der kører Linux operativsystemet. FRA PC’ER TIL AI På seminariet den 8. april fastslog DINUM, at alle (!) franske ministerier inklusive operatører skal formalisere sin egen plan frem mod digital uafhængighed inden efteråret 2026 med fokus på følgende områder: ✅ arbejdsstationer ✅ samarbejdsværktøjer ✅ antivirus software ✅ kunstig intelligens ✅ databaser ✅ virtualisering ✅ netværksudstyr Disse handlingsplaner vil danne baggrund for at fastsætte et mere præcist kvantificeret reduktionsmål med en klar tidslinje. EN STRATEGISK NØDVENDIGHED Det lyder fra franskmændene at digital suverænitet er en “strategisk nødvendighed” og at “Staten kan ikke længere blot anerkende sin afhængighed; den skal bryde fri fra den”. Tiden går og der er endnu ikke dannet en regering i Danmark her godt en måned efter valgdagen. Måske var det en ide at den kongelige undersøger Mette Frederiksen samlede partilederne til et seminar om #digitaluafhængighed? Digital uafhængighed er måske mindre sexet end kunstig intelligens, men det er mindst ligeså afgørende for Danmarks, og Europas, fremtid i den nye verdensorden. 💡 Husk: Få vores opdateringer på LinkedIn (censurerende og 🇺🇸-kontrolleret medie) eller på vores kanaler på SOCii .dk eller Meningspunktet
    Like
    Yay
    Love
    5
    0 Comments 1 Shares 1K Views
  • Tiden er ved at løbe ud: Massivt pres på Mette Frederiksen.

    Politisk pres vokser og forhandlingerne kan være på kanten af sammenbrud.
    Mette Frederiksen i rollen som kongelig undersøger er snart slut.

    Sådan lyder vurderingen fra Berlingskes politiske kommentator Bent Winther, der peger på et forhandlingsforløb præget af uro og voksende mistillid.

    #Socii #mettefrederiksen #politk #regering #kongelig_undersøger
    <h2>Tiden er ved at løbe ud: Massivt pres på Mette Frederiksen.</h2>Politisk pres vokser og forhandlingerne kan være på kanten af sammenbrud. Mette Frederiksen i rollen som kongelig undersøger er snart slut. Sådan lyder vurderingen fra Berlingskes politiske kommentator Bent Winther, der peger på et forhandlingsforløb præget af uro og voksende mistillid. #Socii #mettefrederiksen #politk #regering #kongelig_undersøger
    PRESSE-FOTOS.DK
    Tiden løber ud: Massivt pres på Mette F.
    Politisk pres vokser, og forhandlingerne kan være på kanten af sammenbrud. Tiden er ved at rinde ud for Mette Frederiksen i rollen som kongelig
    2 Comments 0 Shares 617 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In