• Strømsvigt udsætter åbning – gæster gik forgæves

    Et større strømsvigt torsdag eftermiddag har skabt problemer for Danny & Mick, som nu må udsætte deres planlagte åbning.

    Ifølge en besked slået op til gæsterne opstod strømproblemerne omkring klokken 14 torsdag, hvor både lys, køleanlæg og flere andre installationer satte ud. Trods mange timers elarbejde torsdag eftermiddag og aften lykkedes det ikke at få strømmen genetableret.

    Det betyder, at butikken ikke kunne åbne fredag som ellers annonceret.

    Vi beklager meget. Du/I er gået forgæves,” skriver Danny & Mick i opslaget til kunderne.

    Den uventede situation har skabt frustration blandt gæster, der var mødt op til åbningen, men samtidig mødes der også forståelse for, at tekniske problemer som strømnedbrud kan være svære at forudsige.

    Ejeren oplyser, at der vil komme en ny dato for åbningen, så snart der er overblik over situationen og strømmen igen fungerer stabilt.

    Lokalt her i Hedehusnene er der flere, der har bemærket problemerne, og mange håber nu, at stedet snart kan slå dørene op som planlagt.

    Ny dato: 15 Juni kl 12:00 ( Har jeg hørt ude i byen )

    Mobil Fotograf: Carsten H

    Har du tip om en dato så skrive til os på mail: Tipos@onionmail.org
    Strømsvigt udsætter åbning – gæster gik forgæves Et større strømsvigt torsdag eftermiddag har skabt problemer for Danny & Mick, som nu må udsætte deres planlagte åbning. Ifølge en besked slået op til gæsterne opstod strømproblemerne omkring klokken 14 torsdag, hvor både lys, køleanlæg og flere andre installationer satte ud. Trods mange timers elarbejde torsdag eftermiddag og aften lykkedes det ikke at få strømmen genetableret. Det betyder, at butikken ikke kunne åbne fredag som ellers annonceret. Vi beklager meget. Du/I er gået forgæves,” skriver Danny & Mick i opslaget til kunderne. Den uventede situation har skabt frustration blandt gæster, der var mødt op til åbningen, men samtidig mødes der også forståelse for, at tekniske problemer som strømnedbrud kan være svære at forudsige. Ejeren oplyser, at der vil komme en ny dato for åbningen, så snart der er overblik over situationen og strømmen igen fungerer stabilt. Lokalt her i Hedehusnene er der flere, der har bemærket problemerne, og mange håber nu, at stedet snart kan slå dørene op som planlagt. Ny dato: 15 Juni kl 12:00 ( Har jeg hørt ude i byen ) Mobil Fotograf: Carsten H Har du tip om en dato så skrive til os på mail: Tipos@onionmail.org
    Wow
    1
    2 Kommentarer 0 Delinger 408 Visninger
  • Tjaa...... Den årlige "slappe-af" aften hvor resten af familien sidder klistret til TV skærmen for at se Eurovision. Jeg orker simpelthen ikke at se det......

    Ungerne sover....... og mens "de voksne" sidder i en anden stue, sidder jeg her i køkkenet med kage, snacks, lidt godt fra Haribo (købt i Tyskland), Coca Cola og et glas vin - og bare suser rundt på internettet.....

    1. gang i byen i går aftes efter jeg er kommet helt hjem fra hospitalet. 3 trans veninder + deres koner, min egen kone...... Vi spiste alle noget rigtig lækker mad her hos os, hyggede og gik i byen.
    Lula og jeg var hjemme forholdsvis tidligt - for, selv om jeg havde lyst til at give den gas, skal jeg stadig liiiiige passe lidt på Smiler :)

    Jeg er dog i København den 5. og 6. juni hvor jeg er at finde i byen om aftenen. Cafe InTime og Centralhjørnet er de fortrukne steder..... Kunne da være hyggeligt hvis I kiggede ind til en snak og en øl/drink
    Tjaa...... Den årlige "slappe-af" aften hvor resten af familien sidder klistret til TV skærmen for at se Eurovision. Jeg orker simpelthen ikke at se det...... Ungerne sover....... og mens "de voksne" sidder i en anden stue, sidder jeg her i køkkenet med kage, snacks, lidt godt fra Haribo (købt i Tyskland), Coca Cola og et glas vin - og bare suser rundt på internettet..... 1. gang i byen i går aftes efter jeg er kommet helt hjem fra hospitalet. 3 trans veninder + deres koner, min egen kone...... Vi spiste alle noget rigtig lækker mad her hos os, hyggede og gik i byen. Lula og jeg var hjemme forholdsvis tidligt - for, selv om jeg havde lyst til at give den gas, skal jeg stadig liiiiige passe lidt på Smiler :) Jeg er dog i København den 5. og 6. juni hvor jeg er at finde i byen om aftenen. Cafe InTime og Centralhjørnet er de fortrukne steder..... Kunne da være hyggeligt hvis I kiggede ind til en snak og en øl/drink
    Yay
    Like
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 700 Visninger
  • For første gang siden vi åbnede cykel- og vandreherberget for et par år siden er her gæster booket ind i alle weekenderne - indtil videre i både maj og juni.

    Det lyder måske ikke af meget, men det er det, når vi ikke kan bruge de kommercielle bookingportaler.

    På booking.com kan vi ikke få lov kun at være åbne for cykel- og vandrefolk, på Airbnb bliver vi vurderet som dårlig udlejer, når vi ikke svarer på deres alenlange spørgeskemaer om hver eneste gæst, på Campanion er vi ikke velkommen, fordi vi er for billige etc.

    På vores hjemmeside (https://toppenafmols.com) deler vi info om andre lignende overnatningssteder her på Mols/Helgenæs.
    For første gang siden vi åbnede cykel- og vandreherberget for et par år siden er her gæster booket ind i alle weekenderne - indtil videre i både maj og juni. Det lyder måske ikke af meget, men det er det, når vi ikke kan bruge de kommercielle bookingportaler. På booking.com kan vi ikke få lov kun at være åbne for cykel- og vandrefolk, på Airbnb bliver vi vurderet som dårlig udlejer, når vi ikke svarer på deres alenlange spørgeskemaer om hver eneste gæst, på Campanion er vi ikke velkommen, fordi vi er for billige etc. På vores hjemmeside (https://toppenafmols.com) deler vi info om andre lignende overnatningssteder her på Mols/Helgenæs.
    Like
    Yay
    4
    1 Kommentarer 0 Delinger 552 Visninger
  • #Afdelingsmøde 9. juni
    Enhedslisten Gentofte afholder afdelingsmøde den 9. juni.
    På mødet vil der blive oplæg om det meget vigtig tema: Klima og Klassekamp.
    Oplæg til debatten vi bliver hvordan vi i Gentofte på lokal plan kan deltage i den globale kamp for et bedre klima.
    #Afdelingsmøde 9. juni Enhedslisten Gentofte afholder afdelingsmøde den 9. juni. På mødet vil der blive oplæg om det meget vigtig tema: Klima og Klassekamp. Oplæg til debatten vi bliver hvordan vi i Gentofte på lokal plan kan deltage i den globale kamp for et bedre klima.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 418 Visninger
  • Vil du inspirere unge til at engagere sig i demokratiet – fra Christiansborg?

    Folketingets Administration søger en studentermedhjælper til det interaktive rollespil Politiker for en dag

    Her får du et helt særligt studiejob, hvor du hver uge hjælper grundskoleelever med at prøve kræfter med den politiske beslutningsproces – i hjertet af dansk demokrati

    Du kommer til at:
    Præsentere og facilitere rollespillet for 8.-9. klasser
    Stå for miniomvisninger i Folketinget
    Styre spillet med teknisk værktøj og holde tidsplanen
    Evaluere og samle op med eleverne efter hver session

    Du passer ind, hvis du:
    Er studerende på en videregående uddannelse
    Brænder for demokrati, samfundsforhold og formidling
    Er udadvendt og god til at skabe trygge rammer for unge
    Har interesse for læring og undervisning
    Har et overordnet kendskab til Folketingets arbejde

    Du modtager grundig sidemandsoplæring inden du får din første klasse

    Ca. 9 timer om ugen fordelt på 2 aftenvagter – mødetid 15.30-20.00
    Timeløn fra 143,15 kr. med tillæg efter uddannelsesniveau
    Opstart 1. august 2026 – ansættelse frem til medio juni 2027 med mulighed for forlængelse

    Find jobopslaget via linket: https://studerendeonline.dk/job/3027247/

    #Studiejob #Christiansborg #Folketinget #Demokrati #Undervisning #Formidling #PolitikerForEnDag #Studentermedhjælper #JobOpslag #Danmark #Studerende #Karriere
    🏛️ Vil du inspirere unge til at engagere sig i demokratiet – fra Christiansborg? Folketingets Administration søger en studentermedhjælper til det interaktive rollespil Politiker for en dag 👇 Her får du et helt særligt studiejob, hvor du hver uge hjælper grundskoleelever med at prøve kræfter med den politiske beslutningsproces – i hjertet af dansk demokrati 🇩🇰 Du kommer til at: 🎭 Præsentere og facilitere rollespillet for 8.-9. klasser 🏛️ Stå for miniomvisninger i Folketinget 💻 Styre spillet med teknisk værktøj og holde tidsplanen 💬 Evaluere og samle op med eleverne efter hver session Du passer ind, hvis du: 🎓 Er studerende på en videregående uddannelse ❤️ Brænder for demokrati, samfundsforhold og formidling 👥 Er udadvendt og god til at skabe trygge rammer for unge 📚 Har interesse for læring og undervisning 💡 Har et overordnet kendskab til Folketingets arbejde Du modtager grundig sidemandsoplæring inden du får din første klasse 🙌 Ca. 9 timer om ugen fordelt på 2 aftenvagter – mødetid 15.30-20.00 📅 Timeløn fra 143,15 kr. med tillæg efter uddannelsesniveau 💰 Opstart 1. august 2026 – ansættelse frem til medio juni 2027 med mulighed for forlængelse ⏳ Find jobopslaget via linket: https://studerendeonline.dk/job/3027247/ #Studiejob #Christiansborg #Folketinget #Demokrati #Undervisning #Formidling #PolitikerForEnDag #Studentermedhjælper #JobOpslag #Danmark #Studerende #Karriere
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • På en dag hvor det blæser "en halv pelikan", og havens småkravl fornuftigt nok er krøbet i ly, bød "larvepensionen" på endnu en lille ny beboer

    I dag er det en af havens "slyngler", en super smuk lille snyltehveps, Scirtetes robustus, der klækkede fra en puppe jeg fandt i starten af juni sidste år.

    Selvom de snylter på "mine" natsommerfuglelarver, er han naturligvis sat ud på det træ hvor jeg fandt puppen

    Den uheldige larve var ca. 15 mm. og fundet på Ahorn.
    På en dag hvor det blæser "en halv pelikan", og havens småkravl fornuftigt nok er krøbet i ly, bød "larvepensionen" på endnu en lille ny beboer😃 I dag er det en af havens "slyngler", en super smuk lille snyltehveps, Scirtetes robustus, der klækkede fra en puppe jeg fandt i starten af juni sidste år. Selvom de snylter på "mine" natsommerfuglelarver, er han naturligvis sat ud på det træ hvor jeg fandt puppen😊 Den uheldige larve var ca. 15 mm. og fundet på Ahorn.
    Like
    Yay
    9
    0 Kommentarer 1 Delinger 592 Visninger
  • Vil du arbejde med teknologi, innovation og analyse – og være med til at sikre rettighederne bag fremtidens opfindelser?

    Patent- og Varemærkestyrelsen søger Patent Examiners til undersøgelse og analyse af tekniske opfindelser. Stillingen er for dig med en teknisk eller naturvidenskabelig baggrund, der trives med fordybelse, analytisk arbejde og formidling af kompleks viden i øjenhøjde.

    Som patent examiner arbejder du med at vurdere og analysere tekniske løsninger inden for bl.a. fysik, elektronik, kemi og medicinsk udstyr – og bidrager direkte til at hjælpe virksomheder, forskere og opfindere med at beskytte deres idéer.

    Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.:
    • Behandling og vurdering af patentansøgninger
    • Analyse og kortlægning af teknisk viden i databaser og patentlitteratur
    • Udarbejdelse af rapporter til virksomheder og rådgivere
    • Faglig vurdering af opfindelsers nyhed og tekniske niveau
    • Arbejde med avancerede digitale systemer, herunder AI og sprogmodeller
    • Dialog og professionel formidling til kunder og samarbejdspartnere

    Stillingen er relevant for dig, der:
    • Har en teknisk eller videnskabelig uddannelse (cand.polyt., cand.scient. el.l.)
    • Er teknisk nysgerrig og god til at sætte dig ind i ny teknologi
    • Arbejder analytisk, struktureret og grundigt
    • Kan formidle komplekst stof klart – både skriftligt og mundtligt
    • Har interesse for innovation, IPR og teknologisk udvikling

    Du bliver en del af en fagligt stærk enhed med engagerede kolleger og mulighed for både internationalt samarbejde og løbende kompetenceudvikling.

    Praktisk info:
    Arbejdssted: Taastrup / Ikast (Taastrup flytter til Østerbro i 2027)
    Ansøgningsfrist: 31. marts 2026
    🗓 Opstart: 1. juni 2026

    Lyder det som noget for dig?
    Læs mere og søg stillingen her: www.jobbank.dk/job/2990586/

    #jobbank #ingeniørjob #techjob #analyse #innovation #patentogvaremærkestyrelsen
    🧠🔬 Vil du arbejde med teknologi, innovation og analyse – og være med til at sikre rettighederne bag fremtidens opfindelser? Patent- og Varemærkestyrelsen søger Patent Examiners til undersøgelse og analyse af tekniske opfindelser. Stillingen er for dig med en teknisk eller naturvidenskabelig baggrund, der trives med fordybelse, analytisk arbejde og formidling af kompleks viden i øjenhøjde. Som patent examiner arbejder du med at vurdere og analysere tekniske løsninger inden for bl.a. fysik, elektronik, kemi og medicinsk udstyr – og bidrager direkte til at hjælpe virksomheder, forskere og opfindere med at beskytte deres idéer. 🎯 Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.: • Behandling og vurdering af patentansøgninger • Analyse og kortlægning af teknisk viden i databaser og patentlitteratur • Udarbejdelse af rapporter til virksomheder og rådgivere • Faglig vurdering af opfindelsers nyhed og tekniske niveau • Arbejde med avancerede digitale systemer, herunder AI og sprogmodeller • Dialog og professionel formidling til kunder og samarbejdspartnere 👤 Stillingen er relevant for dig, der: • Har en teknisk eller videnskabelig uddannelse (cand.polyt., cand.scient. el.l.) • Er teknisk nysgerrig og god til at sætte dig ind i ny teknologi • Arbejder analytisk, struktureret og grundigt • Kan formidle komplekst stof klart – både skriftligt og mundtligt • Har interesse for innovation, IPR og teknologisk udvikling Du bliver en del af en fagligt stærk enhed med engagerede kolleger og mulighed for både internationalt samarbejde og løbende kompetenceudvikling. Praktisk info: 📍 Arbejdssted: Taastrup / Ikast (Taastrup flytter til Østerbro i 2027) ⏰ Ansøgningsfrist: 31. marts 2026 🗓 Opstart: 1. juni 2026 Lyder det som noget for dig? 👉 Læs mere og søg stillingen her: www.jobbank.dk/job/2990586/ #jobbank #ingeniørjob #techjob #analyse #innovation #patentogvaremærkestyrelsen
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Påskespil

    Juniorkoret udvider deres repertoire og både spiller teater og synger til årets påskespil i Høje Kolstrup Kirke. Vi skal opleve påskehistorien på en ny måde, og høre sange der passer til tiden. Bl.a. en helt ny version af Carl Nielsens salme “Min Jesus, lad mit hjerte få.

    Høje Kolstrup Kirke, lørdag d. 28. marts kl. 15.00
    Påskespil Juniorkoret udvider deres repertoire og både spiller teater og synger til årets påskespil i Høje Kolstrup Kirke. Vi skal opleve påskehistorien på en ny måde, og høre sange der passer til tiden. Bl.a. en helt ny version af Carl Nielsens salme “Min Jesus, lad mit hjerte få. Høje Kolstrup Kirke, lørdag d. 28. marts kl. 15.00
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 491 Visninger
  • #Thailand #Festival #København #Rådhuspladsen #Arrangement #Kultur

    Thai Festival 2026 på Rådhuspladsen i København‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    Oplev Thailands pulserende kultur til Thai Festival 2026 i København

    København får et strejf af Thailand, når Thai Festival 2026 indtager Rådhuspladsen søndag den 7. juni 2026. Den Kongelige Thailandske Ambassade i København inviterer alle til en dag fyldt med farver, smage og traditioner fra Thailand – og det bedste af det hele? Adgangen er gratis!

    Fra kl. 10:00 til 20:00 vil Rådhuspladsen forvandles til et pulserende centrum for thailandsk kultur.‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    Læs nærmere her:

    https://www.thailand-portalen.dk/thai-festival-2026/
    #Thailand #Festival #København #Rådhuspladsen #Arrangement #Kultur <b>Thai Festival 2026 på Rådhuspladsen i København‍​</b>‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ Oplev Thailands pulserende kultur til Thai Festival 2026 i København København får et strejf af Thailand, når Thai Festival 2026 indtager Rådhuspladsen søndag den 7. juni 2026. Den Kongelige Thailandske Ambassade i København inviterer alle til en dag fyldt med farver, smage og traditioner fra Thailand – og det bedste af det hele? Adgangen er gratis! Fra kl. 10:00 til 20:00 vil Rådhuspladsen forvandles til et pulserende centrum for thailandsk kultur.‍​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ Læs nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/thai-festival-2026/
    Yay
    Like
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 909 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind