• Vil du hjælpe sygeplejersker videre efter en arbejdsskade?

    Dansk Sygeplejeråd (DSR) søger en arbejdsskadekonsulent til Juridisk Kompetencecenter i hjertet af København.

    Her får du en hverdag med mening, hvor du rådgiver medlemmer og sikrer dem den hjælp, de har ret til

    Dine opgaver:
    - Telefonisk og skriftlig rådgivning af medlemmer i arbejdsskadesager
    - Sagsbehandling efter Arbejdsskadesikringsloven og kontakt til advokater
    - Udvikle rådgivning og sagsgange sammen med teamet
    - Samarbejde med lokale kredse og Lederforeningen i DSR

    De leder efter dig, der:
    - Har erfaring med arbejdsskadesagsbehandling – fx fra myndighed, fagforening eller forsikring
    - Er stærk i medlemshåndtering og tryg i den professionelle rådgiversamtale
    - Arbejder struktureret, selvstændigt og har overblik over en større sagsstamme
    - Er nysgerrig på digital sagsbehandling og AI-løsninger
    - Har en relevant videregående uddannelse

    Du får:
    Et team med 4 arbejdsskadekonsulenter og 1 administrativ konsulent
    Grundigt introduktionsforløb og god mulighed for faglig udvikling
    Fleksibel arbejdsplads med kontor centralt i København
    Åbenhed, humor og kolleger der giver en hånd når det går stærkt

    Erfaring fra politisk styret organisation og indsigt i sygeplejerskers arbejdsliv er en fordel.

    Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3047133/

    #Arbejdsskadekonsulent #DanskSygeplejeråd #DSR #Jura #Sagsbehandling #Fagforening #Arbejdsskade #Rådgivning #Jurist #JobIDK #LedigtJob #København #Medlemsservice
    Vil du hjælpe sygeplejersker videre efter en arbejdsskade? 💙 Dansk Sygeplejeråd (DSR) søger en arbejdsskadekonsulent til Juridisk Kompetencecenter i hjertet af København. Her får du en hverdag med mening, hvor du rådgiver medlemmer og sikrer dem den hjælp, de har ret til ⚖️ Dine opgaver: - Telefonisk og skriftlig rådgivning af medlemmer i arbejdsskadesager 📞 - Sagsbehandling efter Arbejdsskadesikringsloven og kontakt til advokater - Udvikle rådgivning og sagsgange sammen med teamet - Samarbejde med lokale kredse og Lederforeningen i DSR De leder efter dig, der: - Har erfaring med arbejdsskadesagsbehandling – fx fra myndighed, fagforening eller forsikring - Er stærk i medlemshåndtering og tryg i den professionelle rådgiversamtale 🗣️ - Arbejder struktureret, selvstændigt og har overblik over en større sagsstamme - Er nysgerrig på digital sagsbehandling og AI-løsninger - Har en relevant videregående uddannelse 🎓 Du får: Et team med 4 arbejdsskadekonsulenter og 1 administrativ konsulent 🤝 Grundigt introduktionsforløb og god mulighed for faglig udvikling Fleksibel arbejdsplads med kontor centralt i København Åbenhed, humor og kolleger der giver en hånd når det går stærkt Erfaring fra politisk styret organisation og indsigt i sygeplejerskers arbejdsliv er en fordel. Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3047133/ #Arbejdsskadekonsulent #DanskSygeplejeråd #DSR #Jura #Sagsbehandling #Fagforening #Arbejdsskade #Rådgivning #Jurist #JobIDK #LedigtJob #København #Medlemsservice
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  •  Idyllisk ejendom med stort potentiale i Besser på Samsø – Sælges som dødsbo
    Søger I et spændende projekt, et fristed eller den perfekte ramme om familielivet? Vi sætter nu denne ejendom til salg i det dejlige og rolige kvarter i Besser. Huset rummer masser af muligheder for f.eks. en børnefamilie, og udenfor venter en meget stor grund med egen indkørsel.

    Pris og forhandling:
    Ejendommen er offentligt vurderet til 1.300.000 kr. Da vi ønsker en hurtig overtagelse og en ukompliceret handel uden unødig ventetid, er vi ved en hurtig beslutning meget villige til at give et fornuftigt afslag i prisen.

    Ingen bopælspligt: Da huset ligger på Samsø, er der ikke bopælspligt. Ejendommen er godkendt som helårsbolig, men kan også frit benyttes som jeres kommende sommerhus eller fritidsbolig.

    Grund og udbygninger:
    Haven henligger lige nu som en skøn, vild naturhave med masser af plads til udfoldelse. Til ejendommen hører en lade, som trænger til en kærlig hånd eller nedrivning – perfekt for dig, der vil bygge nyt, etablere værksted eller blot ønsker ekstra luft i budgettet til egne projekter.

    Rapporterne er klar: Der foreligger dugfriske tilstands-, el- og energirapporter, så I kan overtage med fuld tryghed.

    Se officielle detaljer på BBR:
    bbr.dk

    Kontakt:
    Skriv en privat besked her på Socii.dk for yderligere information, flere billeder (som kan sendes efter aftale) eller for at aftale en fremvisning!
     Idyllisk ejendom med stort potentiale i Besser på Samsø – Sælges som dødsbo Søger I et spændende projekt, et fristed eller den perfekte ramme om familielivet? Vi sætter nu denne ejendom til salg i det dejlige og rolige kvarter i Besser. Huset rummer masser af muligheder for f.eks. en børnefamilie, og udenfor venter en meget stor grund med egen indkørsel. 💰 Pris og forhandling: Ejendommen er offentligt vurderet til 1.300.000 kr. Da vi ønsker en hurtig overtagelse og en ukompliceret handel uden unødig ventetid, er vi ved en hurtig beslutning meget villige til at give et fornuftigt afslag i prisen. ✨ Ingen bopælspligt: Da huset ligger på Samsø, er der ikke bopælspligt. Ejendommen er godkendt som helårsbolig, men kan også frit benyttes som jeres kommende sommerhus eller fritidsbolig. 🌳 Grund og udbygninger: Haven henligger lige nu som en skøn, vild naturhave med masser af plads til udfoldelse. Til ejendommen hører en lade, som trænger til en kærlig hånd eller nedrivning – perfekt for dig, der vil bygge nyt, etablere værksted eller blot ønsker ekstra luft i budgettet til egne projekter. 📄 Rapporterne er klar: Der foreligger dugfriske tilstands-, el- og energirapporter, så I kan overtage med fuld tryghed. 🔗 Se officielle detaljer på BBR: 👉 bbr.dk 📩 Kontakt: Skriv en privat besked her på Socii.dk for yderligere information, flere billeder (som kan sendes efter aftale) eller for at aftale en fremvisning!
    Yay
    Like
    7
    0 Comments 0 Shares 778 Views
  • Har vi større problemer end en manglende regering?
    Ja. Det tror jeg faktisk, vi har.

    Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats.

    Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.”

    Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen.

    Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter.

    Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt.

    “Nu må der gøres noget.”

    Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse.
    Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder.

    Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag.
    “Jeg skrev faktisk noget om det.”
    “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.”
    “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.”

    Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling
    Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering.
    Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling.

    Vi mangler ikke kun en regering.
    Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Har vi større problemer end en manglende regering? Ja. Det tror jeg faktisk, vi har. Vi har efterhånden fået en ret imponerende evne til at forveksle et like med en samfundsindsats. Det er lidt som at stå ved siden af en fyldt opvask, sukke tungt og sige: “Den burde virkelig tages,” for derefter at tage et billede af tallerknerne, lægge det på Facebook og skrive: “Det her er simpelthen for dårligt.” Vi har fået en offentlig samtale, hvor ansvaret ofte bliver placeret så langt væk fra os selv, at det næsten forsvinder ud i tågen, mens vi selv står tilbage med forargelsen som vores vigtigste bidrag. Den er vi til gengæld blevet rigtig gode til at levere hurtigt, præcist og gerne med et lille moralsk overskud i stemmen. Vi har al verdens viden i lommen, men er det som med køleskabet ved midnat. Vi åbner det, stirrer lidt ind, tager det, der ser mest fristende ud, og lukker igen uden helt at vide, hvad vi egentlig kom efter. Et opslag dukker op. En overskrift. Et klip. Et “prøv lige at se det her”. Og kort efter står vi med en holdning, friskbagt og klar til servering som en lun croissant fra algoritmens lille bageri. Den kan være lavet på fakta, følelser eller surdej af gammel irritation. Det vigtigste er næsten bare, at den dufter rigtigt. “Nu må der gøres noget.” Hvad der skal gøres, hvem der skal gøre det, hvad det koster, og om problemet overhovedet er forstået rigtigt, må vi tage senere. Den slags detaljer kan jo hurtigt ødelægge en ellers fin forargelse. Vi undersøger sjældent substansen eller spørger hvordan en reel løsning skulle se ud. Til gengæld ved vi med stor sikkerhed, at det er for dårligt. Og det skal siges. Helst med offentligt engagement, så andre kan skrive “ så enig” nedenunder. Senere kan man så nævne det til middagen på lørdag. “Jeg skrev faktisk noget om det.” “Jeg delte også et ret vigtigt opslag.” “Jeg tror faktisk, det nåede rimelig bredt ud.” Og så kan man tage et glas vin mere i bevidstheden om, at demokratiet endnu en gang blev reddet fra sofaen i Nørre Bøvling Så ja, det kan da være et problem, hvis vi mangler en regering. Men det større problem er måske, at vi langsomt har vænnet os til, at følelsen af deltagelse fylder mere end den faktiske deltagelse. At indignation kan ligne indsats og at opslag kan føles som handling. Vi mangler ikke kun en regering. Vi mangler lidt færre pegefingre og lidt flere hænder.
    Like
    Yay
    11
    5 Comments 0 Shares 406 Views
  • Mette Frederiksen er igen "ny" kongelig undersøger - Så er Mette- og Lars rævekager igen i spil

    Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger.

    Fredag gik det galt for Troels Lund Poulsen med regeringsforhandlingerne.
    Lørdag eftermiddag klokken 14.00 står det så klart, hvem den ny kongelige undersøger er.

    En katastrofe for danskerne og det danske samfund!

    Håber på et nyt folketingsvalg ved første mistillid til en rød "SM" regering.

    #Socii #Regeringsdannelse #MetteFrederiksen #LarsLøkkeRasmussen #rævekager
    <h2>😠 Mette Frederiksen er igen "ny" kongelig undersøger - Så er Mette- og Lars rævekager igen i spil</h2>Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger. Fredag gik det galt for Troels Lund Poulsen med regeringsforhandlingerne. Lørdag eftermiddag klokken 14.00 står det så klart, hvem den ny kongelige undersøger er. <h2>🧐 En katastrofe for danskerne og det danske samfund!</h2>Håber på et nyt folketingsvalg ved første mistillid til en rød "SM" regering. #Socii #Regeringsdannelse #MetteFrederiksen #LarsLøkkeRasmussen #rævekager
    PRESSE-FOTOS.DK
    Mette Frederiksen er ny kongelig undersøger
    Alle partier har lørdag været på Amalienborg for at meddele kongen, hvem de peger på som ny kongelig undersøger. Fredag gik det galt for Troels Lund
    Angry
    1
    2 Comments 0 Shares 570 Views
  • Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud

    Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering.
    Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti.

    Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    <h2>🙄 Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud</h2>Kan Lars Løkke Rasmussen nøjes med at være støtteparti, eller vil han tilbage til sporet med en centrum-venstre-regering. Det har været det helt store spørgsmål før Moderaterne gik til møde med kongelig undersøger Troels Lund Poulsen, der tidligere tirsdag meddelte, at han nu ville afsøge en ren blå regering med Moderaterne som støtteparti. 😜 Og nu er Lars Løkke kommet ud fra forhandlingerne og kommer med en overraskende melding: Lars Løkke afviser nemlig ikke direkte, at Troels Lund Poulsens projekt godt kan lade sig gøre på en eller anden form.
    PRESSE-FOTOS.DK
    Afgørende møde er færdigt: Løkke melder helt nyt ud
    Lars Løkke Rasmussen (M) er netop kommet ud fra de første forhandlinger, efter at kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V) meddelte, at han afsøger en
    0 Comments 0 Shares 460 Views
  • Vil du omsætte ambitiøs universitetsstrategi til konkret handling på talentområdet?

    Aalborg Universitet søger en erfaren projektleder til implementering af talentindsats i SUND Dekansekretariat

    AAU har netop lanceret strategien Viden for Verden 2026-2029 – og du bliver omdrejningspunkt for at gøre ambitionerne om at tiltrække og udvikle fremtidens forskertalenter til virkelighed på tværs af hele universitetet

    Du kommer til at arbejde med:
    Overordnet projektledelse af tema 4 "Tiltrække og udvikle forskertalenter"
    Tæt samarbejde med fakulteter, institutter og administrative enheder
    Understøttelse af ledere i at omsætte strategiske mål til konkrete handlinger
    Notater, rapporter og beslutningsoplæg til direktionen
    Ad hoc bidrag til forskertalentprogrammet AAU Excellence

    De leder efter dig, der:
    Har solid erfaring med projektledelse af komplekse og tværgående indsatser
    Har en relevant kandidatuddannelse – gerne inden for samfundsvidenskab
    Har erfaring med strategiimplementering i en større offentlig organisation
    Kommunikerer sikkert og professionelt på både dansk og engelsk
    Er relationsstærk og kan skabe engagement og ejerskab på tværs af organisationen

    Du bliver en del af et team på ni medarbejdere i flotte nye rammer i Hospitalsbyen i Aalborg

    Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3041987/

    #Projektledelse #AalborgUniversitet #AAU #Talentudvikling #Strategi #JobOpslag #Danmark #Karriere #Universitetet #Aalborg #HR #Forskning
    🎓 Vil du omsætte ambitiøs universitetsstrategi til konkret handling på talentområdet? Aalborg Universitet søger en erfaren projektleder til implementering af talentindsats i SUND Dekansekretariat 👇 AAU har netop lanceret strategien Viden for Verden 2026-2029 – og du bliver omdrejningspunkt for at gøre ambitionerne om at tiltrække og udvikle fremtidens forskertalenter til virkelighed på tværs af hele universitetet 🌍 Du kommer til at arbejde med: 📋 Overordnet projektledelse af tema 4 "Tiltrække og udvikle forskertalenter" 🤝 Tæt samarbejde med fakulteter, institutter og administrative enheder 💡 Understøttelse af ledere i at omsætte strategiske mål til konkrete handlinger 📝 Notater, rapporter og beslutningsoplæg til direktionen 🏆 Ad hoc bidrag til forskertalentprogrammet AAU Excellence De leder efter dig, der: 💼 Har solid erfaring med projektledelse af komplekse og tværgående indsatser 🎓 Har en relevant kandidatuddannelse – gerne inden for samfundsvidenskab 🧭 Har erfaring med strategiimplementering i en større offentlig organisation 🗣️ Kommunikerer sikkert og professionelt på både dansk og engelsk 🤝 Er relationsstærk og kan skabe engagement og ejerskab på tværs af organisationen Du bliver en del af et team på ni medarbejdere i flotte nye rammer i Hospitalsbyen i Aalborg 🏥 Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3041987/ #Projektledelse #AalborgUniversitet #AAU #Talentudvikling #Strategi #JobOpslag #Danmark #Karriere #Universitetet #Aalborg #HR #Forskning
    0 Comments 0 Shares 691 Views
  • Brænder du for økonomi og har lyst til at sætte dit præg på reguleringen af Danmarks energimarkeder?

    Forsyningstilsynet - Danish Utility Regulator søger en skarp økonom til Center for Transmission, Engrosmarked, REMIT og Internationale forhold

    Her får du en central rolle i et fagligt stærkt team, der arbejder tæt med både danske og europæiske aktører – og er med på første række når ny EU~lovgivning bliver til

    Du kommer til at arbejde med:
    Overvågning og analyse af danske og europæiske energimarkeder
    Tilsyn med energi~ og transmissionsselskaber i Danmark
    Bidrage til ny regulering af engrosenergimarkederne
    Internationale arbejdsgrupper med mulighed for rejseaktivitet i EU

    Det er stillingen til dig, der:
    Har en kandidat inden for økonomi fx cand.polit., cand.oecon. eller lignende
    Trives med komplekse analytiske problemstillinger og kan omsætte dem til konkrete anbefalinger
    Arbejder med Excel og fx Python, R, Power BI eller STATA
    Formidler stærkt på både dansk og engelsk
    Har interesse for energisektoren, EU~regulering eller markedsovervågning

    Et miljø med kort fra tanke til handling, uformel tone og høj faglig sparring – og din faglighed sættes i spil fra dag ét

    Daglig medarbejderbus fra Nørrebro, hjemmearbejdsmulighed, træningsrum og en dejlig have med WI~FI

    Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3040871/

    #Økonom #Energimarkeder #GrønOmstilling #Forsyningstilsynet #Regulering #JobOpslag #Danmark #Karriere #EU #Økonomi #Frederiksværk
    ⚡ Brænder du for økonomi og har lyst til at sætte dit præg på reguleringen af Danmarks energimarkeder? Forsyningstilsynet - Danish Utility Regulator søger en skarp økonom til Center for Transmission, Engrosmarked, REMIT og Internationale forhold 👇 Her får du en central rolle i et fagligt stærkt team, der arbejder tæt med både danske og europæiske aktører – og er med på første række når ny EU~lovgivning bliver til 🌱 Du kommer til at arbejde med: 📊 Overvågning og analyse af danske og europæiske energimarkeder 🔍 Tilsyn med energi~ og transmissionsselskaber i Danmark ⚖️ Bidrage til ny regulering af engrosenergimarkederne 🌍 Internationale arbejdsgrupper med mulighed for rejseaktivitet i EU Det er stillingen til dig, der: 💼 Har en kandidat inden for økonomi fx cand.polit., cand.oecon. eller lignende 💡 Trives med komplekse analytiske problemstillinger og kan omsætte dem til konkrete anbefalinger 💻 Arbejder med Excel og fx Python, R, Power BI eller STATA 🗣️ Formidler stærkt på både dansk og engelsk 🌍 Har interesse for energisektoren, EU~regulering eller markedsovervågning Et miljø med kort fra tanke til handling, uformel tone og høj faglig sparring – og din faglighed sættes i spil fra dag ét 🤝 Daglig medarbejderbus fra Nørrebro, hjemmearbejdsmulighed, træningsrum og en dejlig have med WI~FI 🚌 Find jobopslaget via linket: https://jobbank.dk/job/3040871/ #Økonom #Energimarkeder #GrønOmstilling #Forsyningstilsynet #Regulering #JobOpslag #Danmark #Karriere #EU #Økonomi #Frederiksværk
    0 Comments 0 Shares 754 Views
  • Øhh det er da vist ikke helt efter bogen det der..

    Undskyld mig, men når Jeff Landry ikke er en del af Trumps regering på et officielt plan, hvad fanden skal han så have adgang til formanden for Naalakkersuisut?

    Så længe Jeff Landry ikke er en officiel del af Trumps regering, så bør han da på ingen måde have adgang til Grøønlands øverste leder. Og da slet ikke når der foregår "forhandlinger" mellem Grønland, Danmark og USA om overtagelse/baser på Grønland..

    Det virker lidt suspekt og helt ærligt uprofessionelt. I sær med tanke på at Jens Frederik udtalte forleden dag at "han var klar til at tale om territorie" og lidt med uld i munden ikke udelukkede at det jo nok var det det var....

    Altså på Lars Løkke'sk "At ja de får territorie men vi pakker det ind så I ikke tror at det er det vi gør, men at det i virkeligheden er det vi gør " (Dem der får mere, får så alligevel lidt mindre end dem der får mere, men alligevel mere end dem der får mindre talen i en omformulering).

    Tjuhej hvor det går... (håber Jeg misforstår) ..


    https://www.bt.dk/udland/groenlands-regeringsleder-bekraefter-skal-moedes-med-trumps-saerlige-udsending
    <b>Øhh det er da vist ikke helt efter bogen det der..</b> Undskyld mig, men når Jeff Landry ikke er en del af Trumps regering på et officielt plan, hvad fanden skal han så have adgang til formanden for Naalakkersuisut? Så længe Jeff Landry ikke er en officiel del af Trumps regering, så bør han da på ingen måde have adgang til Grøønlands øverste leder. Og da slet ikke når der foregår "forhandlinger" mellem Grønland, Danmark og USA om overtagelse/baser på Grønland.. Det virker lidt suspekt og helt ærligt uprofessionelt. I sær med tanke på at Jens Frederik udtalte forleden dag at "han var klar til at tale om territorie" og lidt med uld i munden ikke udelukkede at det jo nok var det det var.... Altså på Lars Løkke'sk "At ja de får territorie men vi pakker det ind så I ikke tror at det er det vi gør, men at det i virkeligheden er det vi gør " (Dem der får mere, får så alligevel lidt mindre end dem der får mere, men alligevel mere end dem der får mindre talen i en omformulering). Tjuhej hvor det går... (håber Jeg misforstår) .. https://www.bt.dk/udland/groenlands-regeringsleder-bekraefter-skal-moedes-med-trumps-saerlige-udsending
    WWW.BT.DK
    Grønlands regeringsleder bekræfter: Skal mødes med Trumps særlige udsending
    Jeff Landry blev sidste år udpeget som USA's særlige udsending til Grønland. Han er søndag ankommet til Nuuk.
    Like
    4
    0 Comments 0 Shares 581 Views
  • Status på den grønne boligomstilling 2025

    - Hvordan motivere pengeinstitutterne boligejerne fra passiv overvejelse til reel handling?



    Den grønne boligomstilling er stagneret.



    Bolius og Realdanias 2025-rapport afslører, at den initiale motivation har ramt en økonomisk mur, hvilket kræver en gennemgribende strategisk genovervejelse af markedsindsatsen og adfærdsmæssig ESG-integration.



    Stagnerende adfærd:

    80 % af danskerne agerer bæredygtigt, men væksten er ophørt siden 2024. For finansielle aktører varsler denne markedsmætning øget risiko i grønne låneporteføljer, hvis ikke der skabes nye incitamentsstrukturer.



    Decoupling af krise og vaner:

    Affaldssortering (65 %) er konsolideret, men el- og vandbesparelser er faldet til 2021-niveau. Det bekræfter, at adfærden var krisestyret snarere end værdidrevet, hvilket udfordrer de langsigtede klimamål.



    Voksende videnskløft:

    Vidensniveauet er faldet markant til 58 %. Da komplekse tiltag som arealoptimering (7 %) og materialevalg (11 %) fortsat er i bunden, udgør manglende viden nu en barriere på linje med prisen.



    Pengeinstitutter skal adressere prisbarrieren for de under 40-årige, mens videnskløften for de under 30-årige via rådgivningsbaserede værditilbud.

    Vi skal vinde tilliden hos de 10 % skeptikere (især mænd) ved at skifte fokus fra isoleret produktsalg til professionelle partnerskaber, der guider boligejeren sikkert gennem de sværeste investeringer.

    Pengeinstitutterne privatrådgivere står overfor en ændret opgave der kræver uddannelse.





    Læs mere: https://realdania.dk/projekter/bo-baeredygtigt
    Status på den grønne boligomstilling 2025 - Hvordan motivere pengeinstitutterne boligejerne fra passiv overvejelse til reel handling? Den grønne boligomstilling er stagneret. Bolius og Realdanias 2025-rapport afslører, at den initiale motivation har ramt en økonomisk mur, hvilket kræver en gennemgribende strategisk genovervejelse af markedsindsatsen og adfærdsmæssig ESG-integration. Stagnerende adfærd: 80 % af danskerne agerer bæredygtigt, men væksten er ophørt siden 2024. For finansielle aktører varsler denne markedsmætning øget risiko i grønne låneporteføljer, hvis ikke der skabes nye incitamentsstrukturer. Decoupling af krise og vaner: Affaldssortering (65 %) er konsolideret, men el- og vandbesparelser er faldet til 2021-niveau. Det bekræfter, at adfærden var krisestyret snarere end værdidrevet, hvilket udfordrer de langsigtede klimamål. Voksende videnskløft: Vidensniveauet er faldet markant til 58 %. Da komplekse tiltag som arealoptimering (7 %) og materialevalg (11 %) fortsat er i bunden, udgør manglende viden nu en barriere på linje med prisen. Pengeinstitutter skal adressere prisbarrieren for de under 40-årige, mens videnskløften for de under 30-årige via rådgivningsbaserede værditilbud. Vi skal vinde tilliden hos de 10 % skeptikere (især mænd) ved at skifte fokus fra isoleret produktsalg til professionelle partnerskaber, der guider boligejeren sikkert gennem de sværeste investeringer. Pengeinstitutterne privatrådgivere står overfor en ændret opgave der kræver uddannelse. Læs mere: https://realdania.dk/projekter/bo-baeredygtigt
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund

    Martin Lidegaard og den radikale forhandlingsdelegation lørdag klokken 12 møder ind til forhandlinger hos kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V), er det med et for partiet afgørende tema på blokken.

    Det handler om landbrug

    <h2> 😜 Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund</h2>Martin Lidegaard og den radikale forhandlingsdelegation lørdag klokken 12 møder ind til forhandlinger hos kongelig undersøger Troels Lund Poulsen (V), er det med et for partiet afgørende tema på blokken. <h2> 🐄 Det handler om landbrug</h2>
    POLITIKEN.DK
    Lidegaard har presbold med til forhandlinger med Troels Lund
    Når Radikale Venstre lørdag skal forhandle med Venstre, vil Martin Lidegaard teste Venstre på landbrugspolitik.
    Like
    2
    0 Comments 0 Shares 443 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In