• Vinder han "Turen" i 2026?

    Jonas Vingegaard har stadig masser af ambitioner, han gerne vil indfri i cykelsporten, men samtidig har den 29-årige Visma-rytter ikke tænkt sig at fortsætte i ti år endnu.

    Det siger Vingegaard på den sidste hviledag i Giro d'Italia, som er et af de etapeløb, han ikke har vundet endnu.

    - Jeg tager det bare år for år. Hvis jeg stadig nyder det, så bliver jeg ved med at cykle, siger Vingegaard ifølge.

    #Socii #TourdeFrance #cykekelløb
    <h2>Vinder han "Turen" i 2026?</h2>Jonas Vingegaard har stadig masser af ambitioner, han gerne vil indfri i cykelsporten, men samtidig har den 29-årige Visma-rytter ikke tænkt sig at fortsætte i ti år endnu. Det siger Vingegaard på den sidste hviledag i Giro d'Italia, som er et af de etapeløb, han ikke har vundet endnu. - Jeg tager det bare år for år. Hvis jeg stadig nyder det, så bliver jeg ved med at cykle, siger Vingegaard ifølge. #Socii #TourdeFrance #cykekelløb
    WWW.TVMIDTVEST.DK
    Store mål driver Vingegaard før karrierens afslutning
    Med deltagelsen i Giroen håber Jonas Vingegaard på, at han kan nå et endnu højere niveau i Touren.
    Like
    1
    1 Kommentarer 0 Delinger 331 Visninger
  • Kom så de hviii... For fanden hvor er I seje..

    Tak for sejrene, og ikke mindst tak fordi I har bragt smilet tilbage til Århus.. Og stoltheden.

    Der er en helt fantastisk stemning her i Århus, og har været det hele ugen, lidt som i gamle dage, folk smiler lidt mere end normalt, der er en følelse af glæde og samhørighed over byen takke være jer.

    Så den gentager I lige i næste sæson gutter.

    KSDH!

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/sidste-runde-i-superligaen-her-er-hvad-der-er-paa-spil
    <b>Kom så de hviii... For fanden hvor er I seje..</b> Tak for sejrene, og ikke mindst tak fordi I har bragt smilet tilbage til Århus.. Og stoltheden. Der er en helt fantastisk stemning her i Århus, og har været det hele ugen, lidt som i gamle dage, folk smiler lidt mere end normalt, der er en følelse af glæde og samhørighed over byen takke være jer. Så den gentager I lige i næste sæson gutter. KSDH! https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/sidste-runde-i-superligaen-her-er-hvad-der-er-paa-spil
    WWW.DR.DK
    De danske mestre er på rundtur i Aarhus
    Superligaens sidste medaljer og Europa-pladser skal fordeles, inden AGF løfter trofæet for første gang i 40 år. Følg alle begivenhederne her.
    Yay
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 475 Visninger
  • Europa ser anderledes ud fra et togvindue.

    Ikke kun landskaberne, men også rytmen, stationerne og alle de små øjeblikke mellem destinationerne.

    Efterhånden er det blevet til mange togkilometer mod Bruxelles, Berlin, Hamborg, Stockholm, Göteborg, Malmö, Paris og længere sydpå. Mange møder og samtaler, men noget af det mest interessante sker ofte mellem møderne.

    På en næsten tom ICE tidligt om morgenen.
    På en travl perron i Hamburg Hbf.
    Over en hurtig kaffe før næste afgang.
    Eller i tilfældige samtaler med mennesker, man ellers aldrig ville have mødt.

    Det er noget af det særlige ved tog gennem Europa. Rejsen bliver ikke bare transport, men også oplevelser, indtryk og møder undervejs.

    Samtidig bliver det også tydeligt, hvor meget Danmark stadig mangler, hvis toget for alvor skal være et naturligt europæisk alternativ for flere. Internationale forbindelser må ikke kun handle om København. Fyn og Jylland skal naturligvis også tænkes med.

    Europa føles ganske enkelt tættere på fra skinnerne.

    Hvilken station eller togrejse har gjort størst indtryk på dig?
    Europa ser anderledes ud fra et togvindue. 🚆🌍 Ikke kun landskaberne, men også rytmen, stationerne og alle de små øjeblikke mellem destinationerne. Efterhånden er det blevet til mange togkilometer mod Bruxelles, Berlin, Hamborg, Stockholm, Göteborg, Malmö, Paris og længere sydpå. Mange møder og samtaler, men noget af det mest interessante sker ofte mellem møderne. På en næsten tom ICE tidligt om morgenen. På en travl perron i Hamburg Hbf. Over en hurtig kaffe før næste afgang. Eller i tilfældige samtaler med mennesker, man ellers aldrig ville have mødt. Det er noget af det særlige ved tog gennem Europa. Rejsen bliver ikke bare transport, men også oplevelser, indtryk og møder undervejs. Samtidig bliver det også tydeligt, hvor meget Danmark stadig mangler, hvis toget for alvor skal være et naturligt europæisk alternativ for flere. Internationale forbindelser må ikke kun handle om København. Fyn og Jylland skal naturligvis også tænkes med. Europa føles ganske enkelt tættere på fra skinnerne. Hvilken station eller togrejse har gjort størst indtryk på dig? 🚉
    Love
    Yay
    Like
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 549 Visninger
  • Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture

    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.


    Kontrol og frirum vejer tungt
    Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud.

    Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste.

    Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?

    Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    <h2>😎 Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture</h2>COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror. <b>Kontrol og frirum vejer tungt</b> Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud. Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste. <h2>Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?</h2>Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    FDM.DK
    Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture | FDM
    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.
    Like
    1
    1 Kommentarer 0 Delinger 892 Visninger
  • Politiet har travlt med at vaske sager for almindelige mennesker, men når der skal uddeles knippelsuppe til en fredelig demonstration foran Maersk (som transporterer våben til folkemordet i gaza og sydlibanon) har de mand nok.
    Politiet har travlt med at vaske sager for almindelige mennesker, men når der skal uddeles knippelsuppe til en fredelig demonstration foran Maersk (som transporterer våben til folkemordet i gaza og sydlibanon) har de mand nok.
    Angry
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 364 Visninger
  • Danmarks klimamål og fremskrivning 2050

    Prognoserne indikerer, at Danmark forventes at indfri sine reduktionsmål for både 2025 og 2030, mens der stadig mangler yderligere tiltag for at nå målsætningerne i 2035 og den fulde klimaneutralitet i 2050


    Status på Danmarks Klimamål: Robust 2025-resultat, men høj risiko i 2030

    Klimastatus- og fremskrivning 2026 (KF26) fra Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet bekræfter, at Danmark overperformer på 2025-målet med en solid margen på op til 5,4 mio. ton CO2e.


    Billedet for 2030 er langt mere sårbart.
    Selvom 70 pct.-målet skønnes nået, er margenen nu nede på blot 0,4 mio. ton – reelt en afrundingsfejl, der kræver fejlfri eksekvering.

    Sektoranalyse og eksekveringsrisiko:

    1) Transport:
    Leverer den største reduktion på 5,4 mio. ton via elektrificering og vejafgifter.

    2) Landbrug & Skov:
    Trods "Grønt Danmark"-aftalen er der en sektor-manko på 0,7-2,8 mio. ton. Implementeringsrisikoen her er markant.

    3) CCS:
    Fungerer som teknologisk joker, men bidraget er i KF26 allerede nedjusteret for 2026 grundet forsinkelser.

    Mod 2035 og 2050
    Vi ser ind i betydelige mankoer på hhv. 1,9 mio. ton i 2035 og 8,9 mio. ton i 2050.
    Efter 2035 vil reduktioner i højere grad drives af markedsmekanismer og teknologiomkostninger end blot vedtaget politik.

    Det kræver strategisk rettidig omhu nu, hvis vi skal sikre klimaneutralitet.

    Læs rapporten her :

    https://www.kefm.dk/klima/klimastatus-og-fremskrivning/klimastatus-og-fremskrivning-2026
    Danmarks klimamål og fremskrivning 2050 Prognoserne indikerer, at Danmark forventes at indfri sine reduktionsmål for både 2025 og 2030, mens der stadig mangler yderligere tiltag for at nå målsætningerne i 2035 og den fulde klimaneutralitet i 2050 Status på Danmarks Klimamål: Robust 2025-resultat, men høj risiko i 2030 Klimastatus- og fremskrivning 2026 (KF26) fra Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet bekræfter, at Danmark overperformer på 2025-målet med en solid margen på op til 5,4 mio. ton CO2e. Billedet for 2030 er langt mere sårbart. Selvom 70 pct.-målet skønnes nået, er margenen nu nede på blot 0,4 mio. ton – reelt en afrundingsfejl, der kræver fejlfri eksekvering. Sektoranalyse og eksekveringsrisiko: 1) Transport: Leverer den største reduktion på 5,4 mio. ton via elektrificering og vejafgifter. 2) Landbrug & Skov: Trods "Grønt Danmark"-aftalen er der en sektor-manko på 0,7-2,8 mio. ton. Implementeringsrisikoen her er markant. 3) CCS: Fungerer som teknologisk joker, men bidraget er i KF26 allerede nedjusteret for 2026 grundet forsinkelser. Mod 2035 og 2050 Vi ser ind i betydelige mankoer på hhv. 1,9 mio. ton i 2035 og 8,9 mio. ton i 2050. Efter 2035 vil reduktioner i højere grad drives af markedsmekanismer og teknologiomkostninger end blot vedtaget politik. Det kræver strategisk rettidig omhu nu, hvis vi skal sikre klimaneutralitet. Læs rapporten her : https://www.kefm.dk/klima/klimastatus-og-fremskrivning/klimastatus-og-fremskrivning-2026
    Like
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 802 Visninger
  • Jamen så ved vi det Calle........?

    Udover at det ikke overrasker mig at et par "Bæverdinger" blev tømt for øl, så tænker jeg at ham den unge knægt der udtaler flg. kommer til at fortryde det..

    "Vi har lige været hjemme og skifte trusser, og så tog vi herned. Vi havde fornøjelsen af at stå oppe på torvet tidligere i dag - eller det er jo så i går.

    - Men det var fuldstændig magisk. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, altså jeg kunne forestille mig, at det mindede om sommeren 92, fortæller 23-årige Calle Langberg. "


    Okay Calle Langberg, prøliåhørher ikk'å..

    1. Mænd går ikke i trusser (Men respekt for din åbenhed omkring dine kinky ting)
    2. Var det magisk at gå i trusser? eller hvad prøver du at sige?
    3. I '92 gik mænd ikke i trusser, sommer eller vinter (EM eller ej).
    4. Fra og med i dag er du døbt Trusse Calle eller Calle G streng.


    PS Calle,
    I gamle dage hed det ikke at stå og hoppe på torvet, der hed det "At sidde og hoppe på en te ske i Magasin" ... noget siger mig at du allerede kender det udtryk

    Fortsat god tur i byen....


    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/vanvittig-fest-i-aarhus-vaertshus-toerlagt/11174571
    <b>Jamen så ved vi det Calle........?</b> Udover at det ikke overrasker mig at et par "Bæverdinger" blev tømt for øl, så tænker jeg at ham den unge knægt der udtaler flg. kommer til at fortryde det.. <i>"Vi har lige været hjemme og skifte trusser, og så tog vi herned. Vi havde fornøjelsen af at stå oppe på torvet tidligere i dag - eller det er jo så i går. - Men det var fuldstændig magisk. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, altså jeg kunne forestille mig, at det mindede om sommeren 92, fortæller 23-årige Calle Langberg. "</i> Okay Calle Langberg, prøliåhørher ikk'å.. 1. Mænd går ikke i trusser (Men respekt for din åbenhed omkring dine kinky ting) 2. Var det magisk at gå i trusser? eller hvad prøver du at sige? 3. I '92 gik mænd ikke i trusser, sommer eller vinter (EM eller ej). 4. Fra og med i dag er du døbt Trusse Calle eller Calle G streng. 🤣 PS Calle, I gamle dage hed det ikke at stå og hoppe på torvet, der hed det "At sidde og hoppe på en te ske i Magasin" ... noget siger mig at du allerede kender det udtryk 🤣 Fortsat god tur i byen.... https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/vanvittig-fest-i-aarhus-vaertshus-toerlagt/11174571
    Haha
    Like
    Yay
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 781 Visninger
  • Sådan .. De hviii!

    Skønt at se, at dårlig opførsel bliver straffet.. Sådan skal det fortsætte. Der er desværre en større skare af tidligere "White pride" og andre ignorante grupperinger der huserer blandt AGF fan skaren.

    Det hører ingen steder hjemme og godt man går efter de tosser.


    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/to-aars-karantaene-agf-straffer-fans-efter-simsir-tilraab/11163132
    <b>Sådan .. De hviii!</b> Skønt at se, at dårlig opførsel bliver straffet.. Sådan skal det fortsætte. Der er desværre en større skare af tidligere "White pride" og andre ignorante grupperinger der huserer blandt AGF fan skaren. Det hører ingen steder hjemme og godt man går efter de tosser. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/to-aars-karantaene-agf-straffer-fans-efter-simsir-tilraab/11163132
    Yay
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 556 Visninger
  • Kjellerup Bibliotek

    Syntes uret på min lokale bibliotek er helt fantastisk. Den har et glas facade, så man kan se de udenfor sportshal og bus terminalen. Skole ligger lige ved siden af så børnene kan lige tjekke klokken, hvis de er kommet til at hænge ud med vennerne for længe. Hver tal ligger i lag som klassiske neon skilte.
    Man kan se sekund talene går længer ind imod muren når den tæller op.
    Kjellerup Bibliotek Syntes uret på min lokale bibliotek er helt fantastisk. Den har et glas facade, så man kan se de udenfor sportshal og bus terminalen. Skole ligger lige ved siden af så børnene kan lige tjekke klokken, hvis de er kommet til at hænge ud med vennerne for længe. Hver tal ligger i lag som klassiske neon skilte. Man kan se sekund talene går længer ind imod muren når den tæller op.
    Love
    Like
    Yay
    13
    3 Kommentarer 0 Delinger 727 Visninger 15

  • Politi stopper bilister: Kun busser og arbejdskørsel tilladt på vejen


    To bilister blev for nylig standset af politiet, efter de kørte ind på en vej, hvor almindelig bilkørsel ikke er tilladt. Strækningen er tydeligt skiltet som forbeholdt busser samt køretøjer med ærinde i området, eksempelvis personer på arbejde.

    Ifølge vidner på stedet var der tale om rutinekontrol, hvor politiet holdt øje med trafikanter, der ikke overholdt færdselsreglerne. Begge biler blev stoppet, og førerne blev gjort opmærksomme på, at de ikke havde tilladelse til at benytte vejen.

    Den type restriktioner indføres ofte for at sikre bedre fremkommelighed for offentlig transport og for at begrænse unødig trafik i bestemte områder. Overtrædelse kan medføre bøde.

    Politiet opfordrer trafikanter til at være opmærksomme på skiltningen og respektere reglerne, så trafikken kan afvikles sikkert og effektivt for alle.

    MobilFoto: Carsten H
    dato: 27 apr
    🚫 Politi stopper bilister: Kun busser og arbejdskørsel tilladt på vejen To bilister blev for nylig standset af politiet, efter de kørte ind på en vej, hvor almindelig bilkørsel ikke er tilladt. Strækningen er tydeligt skiltet som forbeholdt busser samt køretøjer med ærinde i området, eksempelvis personer på arbejde. Ifølge vidner på stedet var der tale om rutinekontrol, hvor politiet holdt øje med trafikanter, der ikke overholdt færdselsreglerne. Begge biler blev stoppet, og førerne blev gjort opmærksomme på, at de ikke havde tilladelse til at benytte vejen. Den type restriktioner indføres ofte for at sikre bedre fremkommelighed for offentlig transport og for at begrænse unødig trafik i bestemte områder. Overtrædelse kan medføre bøde. Politiet opfordrer trafikanter til at være opmærksomme på skiltningen og respektere reglerne, så trafikken kan afvikles sikkert og effektivt for alle. MobilFoto: Carsten H dato: 27 apr
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 710 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind