• #Thailand #Tiger #Naturpark #Dyreliv

    72 tigre døde efter sygdomsudbrud​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍

    Mindst 72 tigre er døde i den private dyrepark Tiger Kingdom i Chiang Mai efter et sygdomsudbrud.

    Læs nærmere her:

    https://www.thailand-portalen.dk/forum/natur/72-tigre-doede-efter-sygdomsudbrud/
    #Thailand #Tiger #Naturpark #Dyreliv <b>72 tigre døde efter sygdomsudbrud</b>​‌‌​‌‌‌​‌​‌‌‌​​‌‌​​‌‌‌‌‌‌​​‌​​‌‌‌​‌​​​​‌‌​​‌​​​‌‌​‌‌‌‌​‌‌‌‌‌​‌​‌‍ Mindst 72 tigre er døde i den private dyrepark Tiger Kingdom i Chiang Mai efter et sygdomsudbrud. Læs nærmere her: https://www.thailand-portalen.dk/forum/natur/72-tigre-doede-efter-sygdomsudbrud/
    Sad
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 660 Visninger
  • Refleksion

    Om dette er vilde dyr eller om vi taler tamme dyr fra en dyrepark.
    Dette taler dog for at vi behandler dyr med den respekt de fortjener
    og i mine øjne har vi ikke mere ret til at være her end dyrene har.
    Om det er de store majestætiske elefanter på savannen eller til ormen i jorden.

    Det er naturligt at der er bytte dyr og rovdyr.
    Selv de største hvaler kan ikke overleve hvis ikke de mindste organismer trives.
    Dette er alt sammen en del af fødekæden.

    Mennesket er et af de få væsnerne på denne jord der slår andet liv ihjel uden at det har betydning for ens egen overlevelse.
    Dette kan komme til udtryk på baggrund af dovenskab, penge eller for underholdning.
    Dette handler ikke kun om andet liv, vi er en af de arter der også slår ihjel indenfor vores egen art.

    For mig får det til at reflektere over hvordan vi er som mennesker og for de væsnerne der ikke har en stemme.

    #dyr
    #natur
    #respekt
    #biodiversitet
    Refleksion Om dette er vilde dyr eller om vi taler tamme dyr fra en dyrepark. Dette taler dog for at vi behandler dyr med den respekt de fortjener og i mine øjne har vi ikke mere ret til at være her end dyrene har. Om det er de store majestætiske elefanter på savannen eller til ormen i jorden. Det er naturligt at der er bytte dyr og rovdyr. Selv de største hvaler kan ikke overleve hvis ikke de mindste organismer trives. Dette er alt sammen en del af fødekæden. Mennesket er et af de få væsnerne på denne jord der slår andet liv ihjel uden at det har betydning for ens egen overlevelse. Dette kan komme til udtryk på baggrund af dovenskab, penge eller for underholdning. Dette handler ikke kun om andet liv, vi er en af de arter der også slår ihjel indenfor vores egen art. For mig får det til at reflektere over hvordan vi er som mennesker og for de væsnerne der ikke har en stemme. #dyr #natur #respekt #biodiversitet
    Love
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 629 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind