Gårsdagens skønne lange dag i haven, fik den perfekte afslutning med endnu en smuk ny beboer

Sidste år var jeg så heldig at møde den super smukke larve af Tenthredo mandibularis.
Jeg har, siden jeg for fire år siden blev "smittet med larvefeberen", ledt efter den på Rød hestehov og Følfod,
Og sidste år lykkedes det endelig, først var jeg heldig at møde dem i True skov, og senere viste det sig, at den også var i haven

I midten af september fandt jeg en larve i præpuppe, (stadiet før den forpupper sig), den overvintrede i larvepensionen, og i aftes sad den smukke imago klar til at komme ud i haven.
Den blev sat ud på nogle blomstrende Løgkarse der vokser ved siden af de Følfod hvor den levede som larve
Like
Love
Wow
9
2 Kommentarer 1 Delinger 71 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind