Der er noget helt særligt over aftenen før Store Bededag.

Lune hveder, ro, og en lille pause midt i hverdagen. En tradition, mange af os er vokset op med, og som stadig samler os, også selv om den officielt er blevet afskaffet.

For traditioner lever ikke kun i lovgivning. De lever i mennesker.

Men måske er det alligevel værd at sende en tanke i morgen, især til dem under de røde faner, om hvem der faktisk valgte at afskaffe en helligdag.

For det var ikke tilfældigt. Det var et politisk valg.

Et valg truffet af Mette Frederiksen og regeringen.

Så mens vi nyder hvederne og holder fast i det, der var, kan man jo spørge sig selv, om det var prisen værd.

God aften – og håber du nød hvederne.
Der er noget helt særligt over aftenen før Store Bededag. Lune hveder, ro, og en lille pause midt i hverdagen. En tradition, mange af os er vokset op med, og som stadig samler os, også selv om den officielt er blevet afskaffet. For traditioner lever ikke kun i lovgivning. De lever i mennesker. Men måske er det alligevel værd at sende en tanke i morgen, især til dem under de røde faner, om hvem der faktisk valgte at afskaffe en helligdag. For det var ikke tilfældigt. Det var et politisk valg. Et valg truffet af Mette Frederiksen og regeringen. Så mens vi nyder hvederne og holder fast i det, der var, kan man jo spørge sig selv, om det var prisen værd. God aften – og håber du nød hvederne.
Like
6
0 Kommentarer 0 Delinger 574 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind