Alt for mange cyklister lever livet i overhalingsbanen...

Det er en udbredt opfattelse, at mange cyklister i Danmark, særligt i de større byer, tager betydelige risici i trafikken...


Det er blevet en hensynsløs cykel kultur

hvor mange cyklister presser sig frem, overhaler indenom eller skifter plads uventet, hvilket kan føre til farlige situationer med både bilister og andre cyklister - Med et stadigt stigende antal dræbte cyklister.

En anden farlig tendens, er de danske "Old Boys" amatør "Tour de France" cykelryttere, der føler de ejer de danske landeveje i forårs månederne.

Selvom cykling er sundt og effektivt, er der altså en tendens til, at adfærden i især tæt bytrafik er forbundet med en højere risiko, end hvad der er nødvendigt.

#Socii #cykelkultur #overhalingsbanen #cyklister
<h2>Alt for mange cyklister lever livet i overhalingsbanen...</h2>Det er en udbredt opfattelse, at mange cyklister i Danmark, særligt i de større byer, tager betydelige risici i trafikken... <h2>Det er blevet en hensynsløs cykel kultur</h2>hvor mange cyklister presser sig frem, overhaler indenom eller skifter plads uventet, hvilket kan føre til farlige situationer med både bilister og andre cyklister - Med et stadigt stigende antal dræbte cyklister. En anden farlig tendens, er de danske "Old Boys" amatør "Tour de France" cykelryttere, der føler de ejer de danske landeveje i forårs månederne. Selvom cykling er sundt og effektivt, er der altså en tendens til, at adfærden i især tæt bytrafik er forbundet med en højere risiko, end hvad der er nødvendigt. #Socii #cykelkultur #overhalingsbanen #cyklister
Like
2
0 Comments 1 Shares 1K Views

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In