Jeg sidder i en gruppe om internationale togrejser her på nettet, og jeg må indrømme, at jeg ofte ser opslag om rejser, der mere eller mindre går i vasken.

Helt fair, for man kan virkelig havne i nogle møgsituationer.

Men sandheden er jo også, at rigtig mange togrejser faktisk lykkes helt uden problemer.

Dem hører vi bare sjældent om. For hvem laver et opslag om, at man kom frem til tiden? Og hvem har brug for hjælp, når alt kører efter planen?

Det kan desværre give et lidt skævt billede af togrejser.

Ja, især Tyskland kan være udfordret med forsinkelser og aflysninger. Men det er altså ikke sådan, at det går galt hver gang. Jeg rejser jævnligt i og gennem Tyskland, og helt ærligt er det ret sjældent, overraskende sjældent faktisk, at noget går helt skævt.

Bare for lidt perspektiv:

Sidste år tog jeg tog og bus hele vejen til Valencia. Der var små forsinkelser undervejs, men ingen missede forbindelser, og jeg ankom faktisk lidt før tid. Heldigvis, for få minutter efter forsvandt strømmen på den Iberiske halvø.

Senest til Stuttgart ankom mit tog med 2 minutters forsinkelse. Min formand tog fly og endte med en aflysning, en omvej via Hamburg og 5 timers forsinkelse.

Pointen er ikke, at tog altid er perfekte.

Men fly er det bestemt heller ikke.

Og tog kommer altså ret ofte frem til tiden, eller meget tæt på
Jeg sidder i en gruppe om internationale togrejser her på nettet, og jeg må indrømme, at jeg ofte ser opslag om rejser, der mere eller mindre går i vasken. Helt fair, for man kan virkelig havne i nogle møgsituationer. Men sandheden er jo også, at rigtig mange togrejser faktisk lykkes helt uden problemer. Dem hører vi bare sjældent om. For hvem laver et opslag om, at man kom frem til tiden? Og hvem har brug for hjælp, når alt kører efter planen? Det kan desværre give et lidt skævt billede af togrejser. Ja, især Tyskland kan være udfordret med forsinkelser og aflysninger. Men det er altså ikke sådan, at det går galt hver gang. Jeg rejser jævnligt i og gennem Tyskland, og helt ærligt er det ret sjældent, overraskende sjældent faktisk, at noget går helt skævt. Bare for lidt perspektiv: Sidste år tog jeg tog og bus hele vejen til Valencia. Der var små forsinkelser undervejs, men ingen missede forbindelser, og jeg ankom faktisk lidt før tid. Heldigvis, for få minutter efter forsvandt strømmen på den Iberiske halvø. Senest til Stuttgart ankom mit tog med 2 minutters forsinkelse. Min formand tog fly og endte med en aflysning, en omvej via Hamburg og 5 timers forsinkelse. Pointen er ikke, at tog altid er perfekte. Men fly er det bestemt heller ikke. Og tog kommer altså ret ofte frem til tiden, eller meget tæt på 🙂
Like
Yay
5
0 Kommentarer 0 Delinger 633 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind