Selvom dagen vejr står i pæn kontrast til de foregående dages dejlige forårsvejr, er der alligevel gang i "larvepensionen"

Denne gang en fin lille bladhveps, Pristiphora retusa, jeg mødte som larve på en lille Almindelig hæg 30. maj sidste år.

Der er tilsyneladende ingen billeder af imago, så den kom på pension, og har tilbragt vinteren nedgravet i en boks.
I morges sad der den fineste lille imago og ventede.
Den har fået en pilerakel og en kvist fra det træ hvor jeg fandt larven, og så kommer den ud, når dagens vintervejr er overstået

Billederne er ikke de bedste, men måske kan jeg være heldig, at hun er med på en hurtig fotoseance inden hun kommer ud i haven
Selvom dagen vejr står i pæn kontrast til de foregående dages dejlige forårsvejr, er der alligevel gang i "larvepensionen"😃 Denne gang en fin lille bladhveps, Pristiphora retusa, jeg mødte som larve på en lille Almindelig hæg 30. maj sidste år. Der er tilsyneladende ingen billeder af imago, så den kom på pension, og har tilbragt vinteren nedgravet i en boks. I morges sad der den fineste lille imago og ventede. Den har fået en pilerakel og en kvist fra det træ hvor jeg fandt larven, og så kommer den ud, når dagens vintervejr er overstået😃 Billederne er ikke de bedste, men måske kan jeg være heldig, at hun er med på en hurtig fotoseance inden hun kommer ud i haven😃
Like
Yay
Love
Wow
13
4 Kommentarer 0 Delinger 536 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind