Johanne Louise Heiberg skrev i sine erindringer følgende:

"Hverken Heiberg eller jeg var, hvad man kalder morgenmennesker, en naturlig følge af mit anstrengende teaterliv..."

Dermed er hun én af mange stemmer, der fortæller os, at kulturlivet til alle tider er noget som finder sted, når folk med 'almindeligt arbejde' har fri.

Men hvorfor skal det egentlig være sådan? Hvorfor skal alle dem med skæve arbejdstider holdes udenfor? Og hvorfor skal vi, der arbejder med kulturen absolut slide os ihjel, imens alle andre holder fri?

Det seneste år har jeg forsøgt at bryde ud af den kasse ved at lave kultur om formiddagen. På hverdage. Ja, hvad gir du?

Og tænk engang. Det virker! Folk møder op... når de lige har opdaget, at det er muligt.

Gæsterne er glade, både dem i den lune, blå stol og tilhørere i salen. Og jeg er glad. Jeg kan nemlig passe mit arbejde imens børnene er i skole og holde fri sammen med dem bagefter.

Næste gang, der er Læsekrogen - Live er på Hillerød Bibliotek. Se mere her:

https://hilbib.dk/hillerod-bibliotek/aktiviteter/litteratur/laesekrogen-live

Ps. det er gratis og hverken forfatteren i stolen eller jeg får løn... den knude løser jeg en anden god gang...
Johanne Louise Heiberg skrev i sine erindringer følgende: "Hverken Heiberg eller jeg var, hvad man kalder morgenmennesker, en naturlig følge af mit anstrengende teaterliv..." Dermed er hun én af mange stemmer, der fortæller os, at kulturlivet til alle tider er noget som finder sted, når folk med 'almindeligt arbejde' har fri. Men hvorfor skal det egentlig være sådan? Hvorfor skal alle dem med skæve arbejdstider holdes udenfor? Og hvorfor skal vi, der arbejder med kulturen absolut slide os ihjel, imens alle andre holder fri? Det seneste år har jeg forsøgt at bryde ud af den kasse ved at lave kultur om formiddagen. På hverdage. Ja, hvad gir du? Og tænk engang. Det virker! Folk møder op... når de lige har opdaget, at det er muligt. Gæsterne er glade, både dem i den lune, blå stol og tilhørere i salen. Og jeg er glad. Jeg kan nemlig passe mit arbejde imens børnene er i skole og holde fri sammen med dem bagefter. Næste gang, der er Læsekrogen - Live er på Hillerød Bibliotek. Se mere her: https://hilbib.dk/hillerod-bibliotek/aktiviteter/litteratur/laesekrogen-live Ps. det er gratis og hverken forfatteren i stolen eller jeg får løn... den knude løser jeg en anden god gang...
Like
Love
Yay
8
3 Kommentarer 0 Delinger 629 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind