Vejdirektoratet vil fælde minimum 6.000 kvadratmeter i den gamle, fredede skov Nattergalelunden i Farum for at placere et kæmpebassin til forurenet vejvand fra Hillerødmotorvejen. Det er besluttet at foretage både permanente og midlertidige ekspropriationer i den gamle skov fordi motorvejen skal udvides. Recipienten af det forurenede vand er Furesøen, Danmarks dybeste sø. Høringen har fundet sted og Nattergalelunden fik god støtte, også fra lokale politikere, men Vejdirektoratet har valgt at ignorere borgernes ønsker om at bevare den fredede skov. Kampen fortsætter fordi der er alternative muligheder for afvanding i Farum.
Like
Yay
3
0 Comments 0 Shares 620 Views

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In