Jeg prøver at finde en forklaring på, hvorfor nogle kvinder vælger at identificere sig som lesbiske, og hvordan en bestemt gruppe mænd måske kan spille en rolle i det. Jeg tænker på det som en slags undskyldning eller forklaring – en måde at argumentere for, at de mænd, der opfører sig grænseoverskridende eller ubehageligt, kan være en medvirkende årsag til, at nogle kvinder vælger kvinder. Måske fordi det giver en følelse af at undgå dem eller minimere deres indflydelse.
Når man bruger sociale medier, bliver det tydeligt, hvordan nogle mænds adfærd kan virke direkte frastødende. Det får mig til at tænke på, om det psykologisk – og måske endda kemisk – kan påvirke, hvordan vi som kvinder orienterer os. Jeg er ikke ekspert, men jeg forestiller mig, at det kan være en kombination af oplevelser og biologiske faktorer, der spiller ind. Sociale medier giver desværre ofte en platform til de få mænd, der opfører sig på en måde, som kan virke direkte frastødende. Og det er tankevækkende, hvordan det kan påvirke os.
Jeg vil understrege, at jeg ikke prøver at lave en videnskabelig undersøgelse eller komme med en endegyldig forklaring. Det her er mere en slags "lommefilosofi" – en tanke om, hvordan nogle kvinder måske vælger at være lesbiske eller biseksuelle som en måde at navigere i en verden, hvor nogle mænd kan være for meget. Det er en idé, jeg leger med, og jeg synes, det er interessant at reflektere over, hvordan vi påvirkes af både vores omgivelser og vores egne oplevelser.
Jeg prøver at finde en forklaring på, hvorfor nogle kvinder vælger at identificere sig som lesbiske, og hvordan en bestemt gruppe mænd måske kan spille en rolle i det. Jeg tænker på det som en slags undskyldning eller forklaring – en måde at argumentere for, at de mænd, der opfører sig grænseoverskridende eller ubehageligt, kan være en medvirkende årsag til, at nogle kvinder vælger kvinder. Måske fordi det giver en følelse af at undgå dem eller minimere deres indflydelse. Når man bruger sociale medier, bliver det tydeligt, hvordan nogle mænds adfærd kan virke direkte frastødende. Det får mig til at tænke på, om det psykologisk – og måske endda kemisk – kan påvirke, hvordan vi som kvinder orienterer os. Jeg er ikke ekspert, men jeg forestiller mig, at det kan være en kombination af oplevelser og biologiske faktorer, der spiller ind. Sociale medier giver desværre ofte en platform til de få mænd, der opfører sig på en måde, som kan virke direkte frastødende. Og det er tankevækkende, hvordan det kan påvirke os. Jeg vil understrege, at jeg ikke prøver at lave en videnskabelig undersøgelse eller komme med en endegyldig forklaring. Det her er mere en slags "lommefilosofi" – en tanke om, hvordan nogle kvinder måske vælger at være lesbiske eller biseksuelle som en måde at navigere i en verden, hvor nogle mænd kan være for meget. Det er en idé, jeg leger med, og jeg synes, det er interessant at reflektere over, hvordan vi påvirkes af både vores omgivelser og vores egne oplevelser.
1 Kommentarer 0 Delinger 768 Visninger

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind