“Vi tænker for meget og føler for lidt.”

Jeg deler i dag Charlie Chaplins berømte tale fra slutningen af “Diktatoren”, en film fra 1940, hvor Chaplin advarer mod diktatur, frygt og umenneskelighed.

Over 80 år senere er ordene desværre stadig aktuelle.
Når Chaplin taler om magt, om grådighed, og om hvordan teknologi burde bringe os tættere sammen, ikke længere fra hinanden, kunne det lige så godt være sagt i dag.

Vi har brug for at genfinde troen på fællesskab, medmenneskelighed og håb.

For politik handler i sidste ende ikke om magt, men om mennesker.

Se talen her:
https://www.youtube.com/watch?v=J7GY1Xg6X20
🎬 “Vi tænker for meget og føler for lidt.” Jeg deler i dag Charlie Chaplins berømte tale fra slutningen af “Diktatoren”, en film fra 1940, hvor Chaplin advarer mod diktatur, frygt og umenneskelighed. Over 80 år senere er ordene desværre stadig aktuelle. Når Chaplin taler om magt, om grådighed, og om hvordan teknologi burde bringe os tættere sammen, ikke længere fra hinanden, kunne det lige så godt være sagt i dag. Vi har brug for at genfinde troen på fællesskab, medmenneskelighed og håb. For politik handler i sidste ende ikke om magt, men om mennesker. ❤️ 🎥 Se talen her: https://www.youtube.com/watch?v=J7GY1Xg6X20
Like
Love
9
1 Comments 0 Shares 473 Views

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In