Hjælp til Grampsbrugere
Hjælp til Grampsbrugere
Denne gruppe er tiltænkt udveksling af erfaringer og hjælp til brug af programmet "Gramps". (Hjælp til forskning i slægt henvises til "Slægtsforskning")
  • Public Group
  • 13 Posts
  • 8 Photos
  • 0 Videos
  • Reviews
  • Andet
  • Der er helt sikkert en god forklaring - jeg har bare ikke indset det endnu: Hvorfor er feltet døbt "Given"?
    Der er helt sikkert en god forklaring - jeg har bare ikke indset det endnu: Hvorfor er feltet døbt "Given"?
    1 Comments 0 Shares 121 Views
  • Man kan da heller ikke vende rygge til i 5 sekunder. Sidst jeg kiggede havde jeg ca 10 linier "næste at gøre" i kontrolpanelet. Dem gjorde jeg lidt ved (manglende fødseldato og sted) sådan af rent tidsfordriv. Nu har jeg 25+ linier. Hvad kan man lære af det?
    Man kan da heller ikke vende rygge til i 5 sekunder. Sidst jeg kiggede havde jeg ca 10 linier "næste at gøre" i kontrolpanelet. Dem gjorde jeg lidt ved (manglende fødseldato og sted) sådan af rent tidsfordriv. Nu har jeg 25+ linier. Hvad kan man lære af det?
    0 Comments 0 Shares 155 Views
  • Har lige bemærket at version 6.0.7 er frigivet. Åbenbart med en del ændringer i oversættelserne til dansk.

    PS: Jeg er selv på 5.1.6, og ved ikke helt hvordan jeg kommer på den nye
    Har lige bemærket at version 6.0.7 er frigivet. Åbenbart med en del ændringer i oversættelserne til dansk. PS: Jeg er selv på 5.1.6, og ved ikke helt hvordan jeg kommer på den nye
    2 Comments 0 Shares 167 Views
  • Hvordan indstiller jeg Gramps til at gemme data, hvis jeg lukker et vindue? (Kæft jeg er træt af Gramps lige nu!!!)
    Hvordan indstiller jeg Gramps til at gemme data, hvis jeg lukker et vindue? (Kæft jeg er træt af Gramps lige nu!!!)
    7 Comments 0 Shares 164 Views
  • Hvordan registrere man navn på en person der "skifter" navn? Jeg har en Pierre Honoré (dåbsnavn i kirkebog), som bliver til Peter Hansen, da han gifter sig ud af den reformerte menighed.
    Hvordan registrere man navn på en person der "skifter" navn? Jeg har en Pierre Honoré (dåbsnavn i kirkebog), som bliver til Peter Hansen, da han gifter sig ud af den reformerte menighed.
    1 Comments 0 Shares 173 Views
  • *LØST*
    Fandt selv ud a'et: Under Værktøjer/Redskaber/Mediehåndtering er der mulighed for rette i "bundter"

    Jeg har flyttet mine mediefiler fra min pc til Dropbox. Desværre har Gramps fået tilføjet "Skrivebord" i stien (se billede). I går kunne jeg udpege en klump og rette stien en ad gangen, men i dag skal jeg vælge hver enkelt og udpege stien uden "skrivebord". Gramps kan heller ikke finde billederne via stien med "skrivebord", men når jeg selv går rundt den vej er de der (sfl) godt nok.
    Er der ikke en måde jeg i et hug kan slette ordet "skrivebord/" hvis det findes i stien?
    *LØST* Fandt selv ud a'et: Under Værktøjer/Redskaber/Mediehåndtering er der mulighed for rette i "bundter" Jeg har flyttet mine mediefiler fra min pc til Dropbox. Desværre har Gramps fået tilføjet "Skrivebord" i stien (se billede). I går kunne jeg udpege en klump og rette stien en ad gangen, men i dag skal jeg vælge hver enkelt og udpege stien uden "skrivebord". Gramps kan heller ikke finde billederne via stien med "skrivebord", men når jeg selv går rundt den vej er de der (sfl) godt nok. Er der ikke en måde jeg i et hug kan slette ordet "skrivebord/" hvis det findes i stien?
    0 Comments 0 Shares 204 Views
  • 1) Jeg har et par småting (det kommer lige to tråde): Jeg har nogle indførsler jeg ønsker at tyde og sætte den tydede tekst ind ved kilden. Hvor gør i det? I noter?
    1) Jeg har et par småting (det kommer lige to tråde): Jeg har nogle indførsler jeg ønsker at tyde og sætte den tydede tekst ind ved kilden. Hvor gør i det? I noter?
    4 Comments 0 Shares 230 Views
  • 2) Jeg har et par småting (det kommer lige to tråde): Når jeg registrere hændelser, skal/kan jeg indtaste to datoer. Jeg indtaster samme dato begge steder (dobbeltkonfekt?), men svjks er det kun datoen på "generelt" der vises i hændelsesoversigten. Hvad er op og ned med de datoer, og er der noget jeg gør forkert/omstændeligt?
    2) Jeg har et par småting (det kommer lige to tråde): Når jeg registrere hændelser, skal/kan jeg indtaste to datoer. Jeg indtaster samme dato begge steder (dobbeltkonfekt?), men svjks er det kun datoen på "generelt" der vises i hændelsesoversigten. Hvad er op og ned med de datoer, og er der noget jeg gør forkert/omstændeligt?
    2 Comments 0 Shares 222 Views
  • Hvordan tilføjer man en kolonne med oplysninger om børns fødselssted? Programmet har jo åbenbart fat i barnets fødselsdata, så "kun" et såørgsmål om at tilpasse visning med en oplysning mere.
    Hvordan tilføjer man en kolonne med oplysninger om børns fødselssted? Programmet har jo åbenbart fat i barnets fødselsdata, så "kun" et såørgsmål om at tilpasse visning med en oplysning mere.
    8 Comments 0 Shares 253 Views
  • 0 Comments 0 Shares 255 Views
More Stories

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In