DEMO: Alle feminister å¨gaden
Mar
8
Alle feminister går på gaden d. 8. marts for at sige fra over for undertrykkelse, ulighed og krig. Vi rammes forskelligt af undertrykkelsen, men vores sejre vil vi vinde i fællesskab
Rundt omkring i verden er kvinder, queers og racialiserede personers rettigheder under pres.
Israel fortsætter med at angribe Gaza på trods af våbenhvile, adgangen til abort bliver fortsat tilbagerullet og autoritære styrer slår hårdt ned på protester for kvinderettigheder. Medier og omverdenen lukker øjnene for to af de største humanitære kriser i verden i Congo og Sudan og i hele verden er mennesker på flugt fra krig og klimakatastrofer.
Traditionelle misogyne normer og idealer vinder frem, uanset om det handler om kønsroller i hjemmet eller snævre skønhedsidealer. Det feministiske svar er at sige fra og gøre oprør - feminisme er international solidaritet!
Herhjemme udsættes kvinder og queers for vold og drab på baggrund af deres identitet - og i 2025 er antallet af kvindedrab steget markant. Mennesker med handicap mødes af et uværdigt system, flygtninge sendes tilbage til den brutalitet, de er flygtet fra, og debatten om remigration er nu nået helt ind i Folketinget. Vi lever stadig i et samfund, hvor køn, klasse, seksualitet, religion, handicap og hudfarve står i vejen for, at alle kan leve med tryghed og frihed. Det nægter vi at finde os i.
I kampen for frihed, lighed og solidaritet samler vi den feministiske bevægelse til demonstration d. 8. marts under en fælles dagsorden:
Alle feminister på gaden!
Tag din mærkesag med og en ven i hånden - vi ses!
    Der er ikke noget at vise

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind