Recent Updates
  • Usa. Den mest krigsgale nation i verden
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 284 Views

  • Ai forbedrer påviseligt vores evne til at løse opgaver i nuet, men udhuler samtidig de underliggende menneskelige evner til at huske, tænke dybt og mestre et emne i fremtiden.

    https://www.bailliegifford.com/en/uk/individual-investors/insights/ic-article/2026-q1-ai-isn-t-coming-for-your-job-it-s-coming-for-your-mind-10061431/
    Like
    Sad
    4
    2 Comments 0 Shares 309 Views
  • #Rent drikkevand Vores drikkevand er ikke kun truet af forurening. Drikkevand er en livsvigtig resource som også trues af de mange datacentre der skyder op rundt om i landet. Datacentrene bruger enorme mængder vand til køling fordi det er dyrt at gøre noget andet! Det er allerede et stort problem andre steder i verden, og vil også blive det i DK hvis vi ikke stiller krav om at vores vand resourcer ikke må udnyttes!
    Udnyttelse af overskudsvarme til fjernvarme er en mulighed der dog er dyr når køletemperaturen kun er 25-30 grader og varmemængden er størst om sommeren og meget lille om vinteren, og det er jo lige modsat fjernvarme behovet. Af den grund vælges det mange steder fra!
    Behovet skabes i fremtiden i høj grad af vores brug af kunstig intelligens som er enormt energikrævende, og vigtigt for erhvervslivet, så der skal måske noget regulering / betaling på brug af den teknologi så vi ikke anvender det til alle søgninger på internettet, ligesom Google og andre. Søgemaskiner som Ecosia tager allerede det hensyn at kunstig intelligens kun bruges når brugeren beder om det!
    Like
    Sad
    4
    0 Comments 0 Shares 288 Views
  • https://www.thatprivacyguy.com/blog/chrome-silent-nano-install/

    WWW.THATPRIVACYGUY.COM
    Google Chrome silently installs a 4 GB AI model on your device without consent. At a billion-device scale the climate costs are insane. — That Privacy Guy!
    Google Chrome is downloading a 4 GB Gemini Nano model onto users' machines without consent, with no opt-in, no opt-out short of enterprise tooling, and an automatic re-download every time the user deletes it. The pattern is identical to the Anthropic Claude Desktop case I wrote about last month, but the scale is between two and three orders of magnitude larger. This article does the legal analysis and, for the first time, the environmental analysis. The numbers are not small.
    0 Comments 0 Shares 222 Views
  • <b>Glædelig Store bededag - og kæmpe druk dag (1 Maj).</b>

    Store Bededag :
    I dag kæfter alle partierne op om at store bededag skal tilbage, akkurat som de gjorde sidste år. Faktum er at selvom at der er et flertal der vil indføre den, så er der kun en mand der bestemmer om det sker - Lars Løkke Rasmussen. Der bliver ingen regering hvis de vil have den indført. Lars Løkke har afvist den, og det er ham der står med nøglerne til den fede løn og Ministerbilerne. Tak for lort til dem der har stemt på Moderaterne.

    1 Maj (Store druk dag).
    Hvad er det egentlig man fejre ved 1 Maj? Ikke en skid mere. Det er blevet en fæl undskyldning for at stå i flok og drikke sig i hegnet - for befolkningen, at bedøve hjernen imens Politikerne står og fylder os med løgn!

    Og for Politikerne er det en dag hvor de endnu engang kan stå og komme med deres sleske taler og tomme løfter, bl.a. om at vi skal have bedre vilkår på arbejdsmarkedet, og arbejde smartere og ikke mere. Alligevel har de fjernet en fridag for hele befolkningen og hævet pensionsalderen... At fjerne Store bededag har gjort at vi er tvunget til at arbejde mere, og hævningen af pensionsalderen har samme effekt - altså arbejde mere.

    Det er jo lige præcis det 1. Maj skulle handle om . befolkningen der siger fra, konfronterer de sleske Politikere med deres Politik.

    Siden store Bededag blev fjernet har Politikerne hævet deres egen løn to gange, og nedsat deres egen arbejdstid - og oven i købet foreslået at indføre gratis psykologhjælp til Politikere der ikke bliver genvalgt.....

    Kan folk da for helvede ikke snart se at de pisser os op og ned af nakken? Vi bliver trådt på, pisset på, snydt og bedraget af "Velfærdsterroristerne" på Christiansborg.

    Jeg bliver så tæske vred at jeg koger indvendig bare ved at skrive det her (<i>Det skulle egentlig bare have været en God 1 Maj og store bededags hilsen</i>)...

    Er det sådan det skal være? Vi bare sidder bag en computer og brokker os, i mens Politikerne hælder den ene spand lort ud over os efter den anden, og oven i købet beder de os om selv at gøre det rent...

    Skal det fortsætte sådan? er det det vi er, slatne gulvklude?

    Like
    4
    0 Comments 0 Shares 382 Views
  • Vejr-widget på telefonen: Gør det europæisk!

    De fleste smartphones, herunder Samsung, har en forinstalleret vejr-widget fra fx The Weather Channel, som er amerikansk. Det gælder sandsynligvis også for andre Android-mærker og iPhones.

    Skift til Yr.no Den norske tjeneste tilbyder en smuk og funktionel vejr-widget, som mange allerede kender. Det er en nem måde at støtte europæiske løsninger på – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

    En lille ændring, der gør en stor forskel!

    Android:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=no.nrk.yr

    Iphone:
    https://apps.apple.com/jo/app/yr-no/id490989206
    PLAY.GOOGLE.COM
    Yr - Apps on Google Play
    Weather forecast for 10 million places around the world
    Like
    2
    0 Comments 0 Shares 283 Views
  • Der er en bekymrende vækst i jobsvindel drevet af kunstig intelligens, som i stigende grad rammer både erfarne professionelle og sårbare jobsøgende.

    Forfatteren beskriver sin egen oplevelse med en sofistikeret rekrutteringsfælde, hvor svindlere benyttede personlige oplysninger og falske jobbeskrivelser til at opkræve gebyrer for CV-optimering.

    Artiklen forklarer, hvordan teknologien gør det muligt for kriminelle at skabe yderst troværdige forfalskninger, der efterligner virkelige virksomheder og rekrutteringsagenter.

    Udover økonomisk tab advares der mod identitetstyveri og datamining, som kan have langvarige personlige konsekvenser for ofrene.
    Eksperter giver i teksten gode råd til at spotte advarselstegn, såsom uopfordret kontakt via sociale medier eller krav om forudbetaling for udstyr og træning.

    Afslutningsvis understreges det, at denne form for kriminalitet udnytter menneskers psykologiske behov for anerkendelse og økonomisk tryghed i et svært arbejdsmarked.

    https://www.theguardian.com/money/2026/apr/21/how-to-avoid-ai-online-job-recruitment-scams

    Like
    Wow
    3
    0 Comments 0 Shares 267 Views
  • "Som det er lige nu, stikker tech-giganterne hænderne i danske kunstneres lommer og hiver pengene direkte over til amerikanske og kinesiske milliardforetagender. Og ikke nok med det, så lader vi deres algoritmer forme fremtidens fortællinger, mens de erstatter dansk indhold," skriver DFF og 26 andre kulturorganisationer i et åbent brev til den kommende regering.

    Kulturen er det der binder os sammen - i musikken, billedkunsten, teksten og dramatikken. Hvis vi vil bevare den sammenhængskraft, må der regulering til.

    Vi håber derfor på at arbejdet med at sikre ophavsretten fortsættes, både herhjemme og i EU.
    Like
    4
    1 Comments 0 Shares 310 Views
  • Landbruget igen-igen i sigtekornet - på et tidspunkt slår de vel lyttelapperne ud og forholder sig til virkeligheden som den ser ud for "os andre". Ja hvem ved - måske sker der ligefrem noget - selvom det desværre vil tage flere årtier at rette op på fortidens politiske synder. For egentlig har landmændene kun gjort som de har fået at vide er lovmedholdeligt. At AXELBORG så et langt stykke hen ad vejen har ført politikernes hænder med at skrive teksten - det er en anden ting, og derfor er de fleste landmænd vel egentlig lige så meget ofre som "os andre"?
    WWW.TV2KOSMOPOL.DK
    Fisker målløs efter tre nætter gav otte rejer
    I Isefjorden nær Roskilde kæmper lokale for at redde det engang så levende indre farvand fra at bukke under for kvælstof fra landbruget.
    0 Comments 0 Shares 291 Views
  • <b>AAARRRGGHH for helvede da...</b>

    Nu sad jeg lige og fandt en - for mig - ukendt Svensk musiker Robban Raggare, og blev fuldstændig opstemt af det fede musik ... så er det (indsæt selv grimme bandeord her) AI..

    Det her er godt nok dødens pølse for rigtige musikere.. for rigtige sangskrivere.. Igen musik lavet på ryggen af andres arbejde.. og dem der har lavet det tjener ikke en krone - udover ham det fjols der laver det..

    Som værende musiker selv (på amatør plan) og sangskriver synes jeg det skal forbydes helt og holdent. Jeg sidder hver gang jeg støder på det AI musik, med en følelse af at nu er det ligegyldigt om man har talent eller ej, for nu kan alle bare tage mit og andres musik, og bruge det i deres lorte teknologi.

    Personligt mister jeg lysten til at prøve at få noget af mit musik udgivet, og så bare nøjes med at lave det for mig selv, og til mig selv ..

    Det er så synd for jeg ved at der er mange andre musikere der har det sådan, både prof og amatører...

    Jeg vil godt komme med en løftet pegefinger, og sige, vil I ikke godt lade være med at støtte det AI .. det tager livet af de rigtige musikerne, dem der sidder oppe hele natten og kæmper med at fange inspirationen, dem der sidder og kæmper med en sætning i en sang i dage vis, dem der dagligt får hovedpine af at deres hjerne konstant søger efter inspiration musikalsk såvel som tekstmæssigt.. Skal de ikke have lov til at have en levevej med det talent som Gud/Universet har udstyret dem med?

    Og det er jo ikke bare AI, der er også det de kalder Avatar - det smadre live shows, det bliver snart sådan at et band kan være på tour og spille flere steder i verden på en aften ved hjælp af Avatars.. Det bliver de bedre og bedre til at lave også, seneste til at overgive hele sit bagkatalog og image rettigheder er KISS.

    Kunne det være fedt at se en Avatar koncert med Jimi Hendrix? Ja, men jeg vil aldrig gøre det. Lad nu Elvis, Jimi, Janis og alle de andre være afdøde legender man snakker om i de næste hundrede år, så de bliver myter og noget man længes efter, og noget der leverer drømme til dig, mig og vores efterkommere, og ikke en eller andet digitaliseret oplevelse, et kunstigt minde, en falsk oplevelse. En falsk virkelighed.

    Det nytter ikke at man bare støtter de lokale bands ved at købe deres musik, eller går til deres koncerter, det hjælper hvis man totalt boykotter AI og Avatar.

    Det er ederbankemig trist at det lort er sluppet fri i verden. Trist med trist på.
    '
    Hvor er jeg glad for at jeg er født i en tid hvor alt var fucking ægte, og ikke en eller anden digitaliseret virkelighed.

    Død over AI og Avatar og hvad der ellers må komme af den slags.

    Prædiken slut.
    0 Comments 0 Shares 266 Views
More Stories

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In