Ekstraordinært åbent i vinterferien
Dansk Klokkemuseum i Over Lerte ved Sommersted åbent i vinterferien.
Det er vist ret usikkert, hvornår og hvor meget munken og missionæren Ansgar var i Sønderjylland. Men ifølge traditionen kom han første gang hertil i 826. Ansgars indsats blev i første omgang næppe den store succes, men det lykkedes ham dog med tiden at få bygget kirke først i Hedeby i 848 og senere i Ribe i 855. Her fik Ansgar tilladelse til at installere en klokke. Ikke mindst derfor er det på sin plads, at Dansk Klokkemuseum deltager i 1200 års jubilæet for "Nordens apostel" ved ekstraordinært at åbne dørene til museet, der i denne anledning er suppleret med en lille særudstilling: "Tro og forandring. Fra Hedeby til Håbets Ø - og så videre..." Det sker i vinterferien 7/2-15/2.
- Kunst
- Sager
- Håndværk
- Dans
- Drikkevarer
- Film
- Fitness
- Mad
- Spil
- Havearbejde
- Sundhed
- Hjem
- Litteratur
- Musik
- Netværk
- Andet
- Fest
- Religion
- Shopping
- Sport
- Teater
- Velvære