Sociale links
Forsiden
  • Jeg har oprettet en offentlig gruppe for astrofotografi. Gruppens formål er at give astrofotografer i Danmark en platform for fremvisning af deres billeder, diskussion af teknik og udstyr og videndeling om astrofotografering. Foreløbig er vi tre astrofotografer, og indtil videre har to af os vist billeder frem. Interesserede gæster er naturligvis velkomne til at deltage eller bare kigge med.
    https://socii.dk/groups/Astrofoto.DK
    Jeg har oprettet en offentlig gruppe for astrofotografi. Gruppens formål er at give astrofotografer i Danmark en platform for fremvisning af deres billeder, diskussion af teknik og udstyr og videndeling om astrofotografering. Foreløbig er vi tre astrofotografer, og indtil videre har to af os vist billeder frem. Interesserede gæster er naturligvis velkomne til at deltage eller bare kigge med. https://socii.dk/groups/Astrofoto.DK
    Like
    Yay
    7
    2 Kommentarer 1 Delinger 1K Visninger
  • Stærkt!
    Stærkt!
    Sådan…..Slesvig-Holsten dropper Microsoft og sparer millioner

    https://pov.international/tysk-delstat-i-foerertroejen-skipper-amerikanske-tech-loesninger-og-sparer-millioner/
    POV.INTERNATIONAL
    Tysk delstat i førertrøjen: Skipper amerikanske tech-løsninger og sparer millioner
    NYHED // POV OVERBLIK - Den nordtyske delstat Slesvig-Holsten har udfaset Microsofts software og er næsten færdig med at implementere åbne løsninger i stor skala. Det betyder store besparelser på delstatens budget, fordi der ikke længere skal betales licenser til den amerikanske tech-gigant. Det har hidtil kostet over 112 millioner kroner årligt, at offentligt ansatte skulle have Office 365 og andre Microsoft-programmer, skriver Heise. Det sidste halve år er over 40.000 e-mail-konti, som tilhører medarbejdere i politiet, domstolene og delstatsministerierne flyttet til åbne alternativer som Open-Xchange og Thunderbird. De 30.000 berørte medarbejdere har fået alle gamle mails og kalenderaftaler med sig, skriver WebProNews.
    Love
    Like
    Yay
    Haha
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 628 Visninger
  • Det kunne da være fint, hvis vi kunne løbe så meget fart i projektet at det blev et reelt alternativ til fb.
    Det kunne da være fint, hvis vi kunne løbe så meget fart i projektet at det blev et reelt alternativ til fb.
    <h2>SOCii er lige fyldt 1 år</h2> - siden det første medlem oprettede sig på platformen.
    Jeg er ovenud lykkelig for den udvikling der er sket over det år.
    Vi får nye brugere ind hver eneste dag.
    Vi bliver nævnt og linket til flere og flere steder.
    Vi bliver mere og mere synlige på nettet.
    <b>1000 tak til Jer alle der har valgt at støtte op omkring SOCii</b>
    Like
    Yay
    6
    2 Kommentarer 0 Delinger 835 Visninger
  • Halvmånetågen i Svanen
    NGC 6888 eller Halvmånetågen i Svanen er skabt af en Wolf-Rayet stjerne, en ekstremt tung og varm stjerne, hvis ultraviolette lys får de gasser den tidligere har blæst ud fra overfladen til at lyse op med de karakteristiske røde og blågrønne farver fra ioniseret brint og ilt. Strukturen i de hvirvlende gasskyer illustrerer at det går voldsomt...
    Like
    Love
    Wow
    Yay
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 3K Visninger
  • Hajtågen
    Hajtågen eller LBN 535 i stjernebilledet Cepheus. Samlet eksponeringstid 10 timer og 50 minutter indsamlet over tre nætter. Mere information på Astrobin: https://www.astrobin.com/r6xqpf/C/Jeg huserer også på YouTube: https://www.youtube.com/@flemmingsastro  
    Like
    Love
    Wow
    7
    4 Kommentarer 0 Delinger 3K Visninger
Flere historier

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind