• Pinsefest i Ansgarkirken samler hele Hedehusene

    Anden Pinsedag inviterer Ansgarkirken i Hedehusene til en stor pinsefest for hele familien med aktiviteter, musik og fællesskab fra morgen til eftermiddag.

    Dagen begynder kl. 10 med gudstjeneste ved præst Frances Ida Benzon, hvorefter programmet byder på fællessang i pinsesolen, koncerter, quiz og trylleshow med Jungle Jim. Ansgarkirkens Korskole og Rytmiske Kor sørger for musikalske oplevelser i kirkerummet.

    Der vil hele dagen være aktiviteter for både børn og voksne i samarbejde med FDF, blandt andet lege, ansigtsmaling, krea-værksted og pandekagebagning. Gæsterne kan også prøve lykken i tombolaen, hvor overskuddet går til menighedsplejen, som støtter udsatte børn, familier og enlige i lokalområdet.

    Kirken sørger desuden for mad og drikke dagen igennem med grill, frugtsalat og eftermiddagskage.

    Pinsefesten finder sted i Ansgarkirken, Hovedgaden 369, 2640 Hedehusene, og alle er velkomne.
    kl 10:00 - 15:00

    Mobilfoto: Carsten H
    Pinsefest i Ansgarkirken samler hele Hedehusene Anden Pinsedag inviterer Ansgarkirken i Hedehusene til en stor pinsefest for hele familien med aktiviteter, musik og fællesskab fra morgen til eftermiddag. Dagen begynder kl. 10 med gudstjeneste ved præst Frances Ida Benzon, hvorefter programmet byder på fællessang i pinsesolen, koncerter, quiz og trylleshow med Jungle Jim. Ansgarkirkens Korskole og Rytmiske Kor sørger for musikalske oplevelser i kirkerummet. Der vil hele dagen være aktiviteter for både børn og voksne i samarbejde med FDF, blandt andet lege, ansigtsmaling, krea-værksted og pandekagebagning. Gæsterne kan også prøve lykken i tombolaen, hvor overskuddet går til menighedsplejen, som støtter udsatte børn, familier og enlige i lokalområdet. Kirken sørger desuden for mad og drikke dagen igennem med grill, frugtsalat og eftermiddagskage. Pinsefesten finder sted i Ansgarkirken, Hovedgaden 369, 2640 Hedehusene, og alle er velkomne. kl 10:00 - 15:00 Mobilfoto: Carsten H
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 497 Views
  • https://d.tube/watch/UxZBhsGqGx844GhFzw47vc For godt et år siden , lånte jeg en masse gamle Kassette Bånd , af min gamle ven og kammerat , - Kunstneren , Claus Jørgensen. - Nu er jeg nået til de spændende 4 spors optagelser, - her er det Steelfingers med bl.a. Guitaristen Niels Baes , som desværre ikke er i blandt os mere. - Det hele kommer til at ligge på det europæiske ; D.Tube - under navnet , "kimk" . - og på det danske sociale medie ; " Socii " - under navnet , Kim Johansen. - Kun undtagelsesvis bliver noget af dette lagt på F.B. -- Dette har nok især interesse for Ringsteds tidligere Rock musik Miljø , - men alle er selvfølgeligt velkomne til at logge ind og lytte med.
    https://d.tube/watch/UxZBhsGqGx844GhFzw47vc For godt et år siden , lånte jeg en masse gamle Kassette Bånd , af min gamle ven og kammerat , - Kunstneren , Claus Jørgensen. - Nu er jeg nået til de spændende 4 spors optagelser, - her er det Steelfingers med bl.a. Guitaristen Niels Baes , som desværre ikke er i blandt os mere. - Det hele kommer til at ligge på det europæiske ; D.Tube - under navnet , "kimk" . - og på det danske sociale medie ; " Socii " - under navnet , Kim Johansen. - Kun undtagelsesvis bliver noget af dette lagt på F.B. -- Dette har nok især interesse for Ringsteds tidligere Rock musik Miljø , - men alle er selvfølgeligt velkomne til at logge ind og lytte med.
    Yay
    Like
    Love
    7
    0 Comments 0 Shares 498 Views
  • Samarbejde med den lokale musikskole her til aften:

    Cello – og klaverkoncert med unge talenter
    torsdag den 21. maj kl. 18.30-19.30 i Helikon Musik & Teatercafé

    Gratis koncert med tre lovende talenter fra Rudersdal Musik- og Billedskole med værker af Bach, Chopin, Saint-Saëns, Schubert og Vivaldi, når Christine (cello), Frieda (cello) og Yago (klaver). De tre musikere er alle aktive deltagere i nationale og internationale musikkonkurrencer, og nu har du altså muligheden for at opleve de lokale talenter helt tæt på.

    Samarbejde giver mere liv i lokalsamfundet.
    Samarbejde med den lokale musikskole her til aften: Cello – og klaverkoncert med unge talenter torsdag den 21. maj kl. 18.30-19.30 i Helikon Musik & Teatercafé Gratis koncert med tre lovende talenter fra Rudersdal Musik- og Billedskole med værker af Bach, Chopin, Saint-Saëns, Schubert og Vivaldi, når Christine (cello), Frieda (cello) og Yago (klaver). De tre musikere er alle aktive deltagere i nationale og internationale musikkonkurrencer, og nu har du altså muligheden for at opleve de lokale talenter helt tæt på. Samarbejde giver mere liv i lokalsamfundet.
    Like
    Yay
    Love
    13
    1 Comments 0 Shares 558 Views
  • Så er Eventyrtoner også kommet på både Youtube og SOCii

    Eventyrtoner er lige startet op og vil med tiden blive et fantasifuldt og mangfoldigt børneunivers fyldt med magi, musik og små dagligdagsfortællinger til børn imellem 3 - 7 år.

    Eventyrtoner er sparringspartner / legekammerat og en del af af gruppen https://socii.dk/neatfriends som også er her på SOCii

    Melodierne / Stemmerne i sangene er lavet med hjælp fra AI værktøjer.

    https://www.youtube.com/@Eventyrtoner
    Så er Eventyrtoner også kommet på både Youtube og SOCii 👏 🎭 Eventyrtoner er lige startet op og vil med tiden blive et fantasifuldt og mangfoldigt børneunivers fyldt med magi, musik og små dagligdagsfortællinger til børn imellem 3 - 7 år. Eventyrtoner er sparringspartner / legekammerat og en del af af gruppen https://socii.dk/neatfriends som også er her på SOCii 👍 Melodierne / Stemmerne i sangene er lavet med hjælp fra AI værktøjer. https://www.youtube.com/@Eventyrtoner
    Yay
    1
    0 Comments 1 Shares 561 Views
  • Hvil I fred, Stig Møller..

    Det var vist den sidste Danske hippie der takkede af.

    https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/musiker-stig-moeller-er-doed/11182253
    Hvil I fred, Stig Møller.. Det var vist den sidste Danske hippie der takkede af. https://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/musiker-stig-moeller-er-doed/11182253
    Sad
    3
    2 Comments 0 Shares 304 Views
  • En af de største har fået fred. Stig Møller tak for musikken. https://www.dr.dk/nyheder/seneste/musiker-stig-moeller-er-doed-i-en-alder-af-80-aar
    En af de største har fået fred. Stig Møller tak for musikken. https://www.dr.dk/nyheder/seneste/musiker-stig-moeller-er-doed-i-en-alder-af-80-aar
    WWW.DR.DK
    Musiker Stig Møller er død
    Musikeren Stig Møller var grundlægger af den kendte rockgruppe Steppeulvene. Han blev 80 år.
    Sad
    Like
    5
    2 Comments 0 Shares 298 Views
  • Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture

    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.


    Kontrol og frirum vejer tungt
    Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud.

    Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste.

    Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?

    Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    <h2>😎 Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture</h2>COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror. <b>Kontrol og frirum vejer tungt</b> Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud. Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste. <h2>Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?</h2>Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    FDM.DK
    Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture | FDM
    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.
    Like
    1
    1 Comments 0 Shares 892 Views
  • Stanley/Simmons "Temporary love" - Tredje single udspil fra de to unge gutter Stanley/Simmons. Man kan godt høre hvilken musik de er vokset op med. De kører 60'er stilen helt ud. Hvilket både er modigt og fedt at se.

    Alle tre singler fra deres kommende album oser langt væk af hippie tiden. Jeg glæder mig til at høre hele albummet.

    Det de gør her er modigt, i sær når man tænker på hvem deres forældre er, så er de dæleme modige. (De er sønner af henholdsvis Paul Stanley og Gene Simmons - KISS). Rigtig mange forventede at de ville være KISS 2.0.. De snød alle, og gjorde lige præcis hvad de havde lyst til.

    Nick Simmons' søster Sophie Simmons er også sangerinde og har udgivet et par singler i den mere moderne stil. Hun vil dog hellere koncentrere sig om velgørenhed og skrive sange for andre. Hun var i øvrigt med i X Factor USA. Bare søg på Sophie Simmons.

    Har man ikke hørt de andre singler så er de her :

    "Body down" - Den første single.
    https://www.youtube.com/watch?v=jLe79cP1OVE

    "Dancing while the world is ending" - Den anden single.
    https://www.youtube.com/watch?v=JTg_QEWknPU

    Skulle man have lyst til at høre de to Herrer spille lidt Led Zeppelin sammen, så er der her et klip fra KISS Kruise 6. Nick rammer synger faktisk ret godt.
    https://www.youtube.com/watch?v=ok1AqYlb7D0



    https://www.youtube.com/watch?v=COGOVfwDIc0
    <b>Stanley/Simmons "Temporary love"</b> - Tredje single udspil fra de to unge gutter Stanley/Simmons. Man kan godt høre hvilken musik de er vokset op med. De kører 60'er stilen helt ud. Hvilket både er modigt og fedt at se. Alle tre singler fra deres kommende album oser langt væk af hippie tiden. Jeg glæder mig til at høre hele albummet. Det de gør her er modigt, i sær når man tænker på hvem deres forældre er, så er de dæleme modige. (De er sønner af henholdsvis Paul Stanley og Gene Simmons - KISS). Rigtig mange forventede at de ville være KISS 2.0.. De snød alle, og gjorde lige præcis hvad de havde lyst til. Nick Simmons' søster Sophie Simmons er også sangerinde og har udgivet et par singler i den mere moderne stil. Hun vil dog hellere koncentrere sig om velgørenhed og skrive sange for andre. Hun var i øvrigt med i X Factor USA. Bare søg på Sophie Simmons. Har man ikke hørt de andre singler så er de her : "Body down" - Den første single. https://www.youtube.com/watch?v=jLe79cP1OVE "Dancing while the world is ending" - Den anden single. https://www.youtube.com/watch?v=JTg_QEWknPU Skulle man have lyst til at høre de to Herrer spille lidt Led Zeppelin sammen, så er der her et klip fra KISS Kruise 6. Nick rammer synger faktisk ret godt. https://www.youtube.com/watch?v=ok1AqYlb7D0 https://www.youtube.com/watch?v=COGOVfwDIc0
    0 Comments 0 Shares 609 Views
  • Isaiah Stone "Broke boy blues" - Jeg faldt lige over det her i går.. En nyere artist, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om det..

    Der er en masse Prince og Michael Jackson inspiration i hans musik - det ved man næsten med det samme. Han siger selv at der er en del Jimi Hendrix i hans musik - der er jeg så godt nok tæske uenig. Men Prince og Jackson er der 100%.

    Giv den et lyt...

    https://www.youtube.com/watch?v=7k7ufABm7HE&list=OLAK5uy_l_UedfllJNcpe0lkbsFZ4bHCtW7nefW0
    Isaiah Stone "Broke boy blues" - Jeg faldt lige over det her i går.. En nyere artist, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om det.. Der er en masse Prince og Michael Jackson inspiration i hans musik - det ved man næsten med det samme. Han siger selv at der er en del Jimi Hendrix i hans musik - der er jeg så godt nok tæske uenig. Men Prince og Jackson er der 100%. Giv den et lyt... https://www.youtube.com/watch?v=7k7ufABm7HE&list=OLAK5uy_l_UedfllJNcpe0lkbsFZ4bHCtW7nefW0
    0 Comments 0 Shares 431 Views
  • Lad dem nu larme lidt

    I dag er sidste skoledag.

    For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer.

    Og ved I hvad?

    Det må de gerne.

    For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op.

    Det fortjener faktisk en festdag.

    Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej.

    Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om.

    Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange.

    For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt.

    En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem.

    Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget.

    Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige.

    Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner.

    Det er, ærligt talt, lidt komisk.

    Og også lidt sørgeligt.

    For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet?

    Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen.

    Så lad dem dog få dem.

    Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel.

    Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden.

    Der må gerne være dage, hvor livet fylder.

    Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt.

    Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os.

    Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt.

    Ikke de unge.

    Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge.

    Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem.

    Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til.

    Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Lad dem nu larme lidt I dag er sidste skoledag. For nogle er det måske bare endnu en dag i kalenderen. For andre er det en dag med fløjter, karameller, udklædning, musik, pynt, grin, lidt for høje stemmer og unge mennesker, der fylder lidt mere, end de plejer. Og ved I hvad? Det må de gerne. For de unge mennesker, der i dag fejrer sidste skoledag, er de samme børn, der for år tilbage gik ind gennem flagalléen til deres første skoledag. Dengang stod de med alt for store skoletasker, spændte øjne og forældre, der forsøgte at skjule en klump i halsen. Nu går de ud den anden vej som unge mennesker, der har gennemført folkeskolen, holdt ud, lært noget, fejlet noget, fundet venner, mistet venner, været trætte, pressede, glade, usikre og alt det andet, man er, mens man vokser op. Det fortjener faktisk en festdag. Ikke en poleret, lydløs og institutionsgodkendt markering, hvor al spontanitet er pakket ind i risikovurderinger, imagepleje og hensynserklæringer. En rigtig festdag. En dag, hvor de larmer lidt, griner lidt for højt, kaster med karameller, fløjter, pynter op og mærker, at noget stort er slut, og noget nyt er på vej. Selvfølgelig findes der altid nogen, der ikke kan finde ud af det. Sådan er det med unge mennesker. Sådan er det i øvrigt også med voksne mennesker. Der er altid enkelte, der skal være lidt for smarte, lidt for voldsomme, lidt for meget. Det skal man tage hånd om. Men vi må passe på, at vi ikke lader de få ødelægge dagen for de mange. For det er efterhånden blevet en trist refleks i vores samfund, at alt, der larmer, roder, lugter lidt af liv eller falder uden for det kontrollerede, straks skal reguleres, begrænses, fjernes eller problematiseres. Vi er blevet ualmindeligt dygtige til at opdage det, der kan gå galt, og påfaldende dårlige til at huske alt det, der faktisk går godt. En fløjte bliver til et arbejdsmiljøproblem. Karameller bliver til en sikkerhedsrisiko. Pynt bliver til et imageproblem. Et par timers ungdommelig uro blivet til et problem. Måske er det ikke de unge, der er blevet for meget. Måske er det os andre, der er blevet for lidt rummelige. Der bliver talt meget om trivsel. Om fællesskab. Om at unge skal føle sig set, hørt og inkluderet. Men når de så endelig står der, midt i deres eget fællesskab, glade, støjende, forventningsfulde og fulde af liv, så kommer voksenverdenen farende med løftede pegefingre, høreværn, forbud og bekymrede miner. Det er, ærligt talt, lidt komisk. Og også lidt sørgeligt. For hvad er det egentlig, vi vil have? Vil vi have unge mennesker, der tør tage del i fællesskaber, glæde sig til noget sammen og markere overgange i livet? Eller vil vi have en generation, der lærer, at det sikreste er at dæmpe sig, rette ind og helst ikke fylde for meget i landskabet? Sidste skoledag varer ikke en uge eller en måned. Den varer i realiteten nogle få timer på en ganske særlig dag i et ungt menneskes liv. De timer får de aldrig igen. Så lad dem dog få dem. Lad dem pynte op. Lad dem fløjte. Lad dem kaste karameller. Lad de små børn glæde sig. Lad lærerne smile lidt, også selv om det larmer. Lad skolen se ud, som om der faktisk foregår noget levende derinde. En skole behøver ikke ligne et prospekt fra en kommunal visionsplan hele tiden. Nogle gange må den gerne ligne et sted, hvor børn har gået, levet, lært og nu siger farvel. Vi skal selvfølgelig tage hensyn til hinanden. Men hensyn er ikke det samme som, at alle andre altid skal skrue ned, fordi nogen et sted har besluttet, at al uro er et overgreb på den perfekte orden. Der må gerne være dage, hvor livet fylder. Der må gerne være dage, hvor unge mennesker larmer lidt mere end normalt. Der må gerne være dage, hvor vi voksne træder et skridt tilbage og husker, at vi selv engang var dem, der stod med følelsen af frihed i kroppen og hele verden foran os. Og hvis vi ikke selv kan huske det, så er det måske os, der skal øve os lidt. Ikke de unge. Så til alle jer, der har haft sidste skoledag i dag: Tillykke. I har gjort det godt. Nyd dagen. Pas på hinanden. Vær ordentlige. Men vær også unge. Og til os andre: Træk vejret. Tag høreværnet af et øjeblik. Se på dem. Det er ikke samfundets sammenbrud, vi er vidne til. Det er bare unge mennesker, der fejrer, at de er på vej videre.
    Yay
    Like
    Love
    11
    0 Comments 0 Shares 1K Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In