• Det er ikke så underligt at han har problemer med hans kandidaters mangel på ærlighed, han er jo selv eksempel på det er ok i det her parti...

    Måden han har håndteret sagen om drikkevand viser med al tydelighed at han siger hvad han mener tjener ham selv bedst.....
    https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-04-10-vanopslagh-undskylder-for-at-have-givet-forkerte-tal-om-drikkevand
    Det er ikke så underligt at han har problemer med hans kandidaters mangel på ærlighed, han er jo selv eksempel på det er ok i det her parti... Måden han har håndteret sagen om drikkevand viser med al tydelighed at han siger hvad han mener tjener ham selv bedst..... https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-04-10-vanopslagh-undskylder-for-at-have-givet-forkerte-tal-om-drikkevand
    NYHEDER.TV2.DK
    Vanopslagh undskylder for at have givet forkerte tal om drikkevand
    Alex Vanopslagh (LA) har givet forkerte oplysninger om drikkevandsboringer med for høj koncentration af pesticidrester, siger forskere.
    Like
    6
    5 Kommentarer 1 Delinger 603 Visninger
  • Jeg må indrømme, at jeg efterhånden bliver mere og mere træt af at se den måde politiske debatter foregår på Facebook.

    Det er som om, at noget er gået helt galt i måden vi taler til hinanden på. Og jeg taler ikke om politikere eller kandidater. Jeg taler om helt almindelige danskere.

    Det er blevet ekstremt giftigt.

    Hvis man læser kommentarspor under politiske opslag i dag, så handler det sjældent om argumenter eller uenighed længere. Det handler om at svine hinanden til. Folk bliver kaldt møgkælling, idiot, fede taber, landsforræder og alt muligt andet. Og ofte af mennesker, der ikke engang kan forklare, hvorfor de hader den pågældende politiker så meget.

    Det er som om nogle bare har besluttet sig for, at de hader bestemte personer eller partier, og så stopper refleksionen der.

    For mig er det faktisk et tegn på noget ret simpelt. Når man ikke kan argumentere for sin sag, så tyr man til skældsord. Det vil jeg ikke kalde styrke. Det er heller ikke politisk engagement. Det er i virkeligheden bare et tegn på lavt niveau i debatten.

    Vi er begyndt at importere nogle af de værste sider fra amerikansk politik, hvor alt bliver til had, lejre og personangreb. Men Danmark har historisk haft en helt anden debatkultur. Vi har været et land hvor man kunne være dybt uenige politisk og stadig tale ordentligt til hinanden.

    Man kan sagtens være rasende uenig med en politiker. Det er helt legitimt. Det er sådan et demokrati fungerer. Men hvis ens bidrag til debatten bare er at kalde folk øgenavne og smide en grine smiley efter dem, så bidrager man faktisk ikke med noget som helst.

    Tværtimod!

    Man er med til at ødelægge den demokratiske samtale.

    Jeg tror egentlig de fleste danskere er bedre end det. Men det kræver også at vi selv begynder at sige fra over for den måde debatten bliver kørt på.

    Uenighed er sundt i et demokrati. Had og hån er ikke. ☝🏼

    #DebatKultur #OrdentligTone #DemokratiskSamtale #PolitiskDebat #RespektIDebatten #TænkFørDuSkriver #Demokrati #SamtaleIkkeHade #UenighedErSundt #DanskPolitik #FacebookDebat #TalOrdentligt #Ytringsfrihed #AnsvarForOrd #SundDebat
    Jeg må indrømme, at jeg efterhånden bliver mere og mere træt af at se den måde politiske debatter foregår på Facebook. Det er som om, at noget er gået helt galt i måden vi taler til hinanden på. Og jeg taler ikke om politikere eller kandidater. Jeg taler om helt almindelige danskere. Det er blevet ekstremt giftigt. Hvis man læser kommentarspor under politiske opslag i dag, så handler det sjældent om argumenter eller uenighed længere. Det handler om at svine hinanden til. Folk bliver kaldt møgkælling, idiot, fede taber, landsforræder og alt muligt andet. Og ofte af mennesker, der ikke engang kan forklare, hvorfor de hader den pågældende politiker så meget. Det er som om nogle bare har besluttet sig for, at de hader bestemte personer eller partier, og så stopper refleksionen der. For mig er det faktisk et tegn på noget ret simpelt. Når man ikke kan argumentere for sin sag, så tyr man til skældsord. Det vil jeg ikke kalde styrke. Det er heller ikke politisk engagement. Det er i virkeligheden bare et tegn på lavt niveau i debatten. Vi er begyndt at importere nogle af de værste sider fra amerikansk politik, hvor alt bliver til had, lejre og personangreb. Men Danmark har historisk haft en helt anden debatkultur. Vi har været et land hvor man kunne være dybt uenige politisk og stadig tale ordentligt til hinanden. Man kan sagtens være rasende uenig med en politiker. Det er helt legitimt. Det er sådan et demokrati fungerer. Men hvis ens bidrag til debatten bare er at kalde folk øgenavne og smide en grine smiley efter dem, så bidrager man faktisk ikke med noget som helst. Tværtimod! Man er med til at ødelægge den demokratiske samtale. Jeg tror egentlig de fleste danskere er bedre end det. Men det kræver også at vi selv begynder at sige fra over for den måde debatten bliver kørt på. Uenighed er sundt i et demokrati. Had og hån er ikke. ☝🏼😌 #DebatKultur #OrdentligTone #DemokratiskSamtale #PolitiskDebat #RespektIDebatten #TænkFørDuSkriver #Demokrati #SamtaleIkkeHade #UenighedErSundt #DanskPolitik #FacebookDebat #TalOrdentligt #Ytringsfrihed #AnsvarForOrd #SundDebat
    Like
    Yay
    Love
    8
    2 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Glenn kommenterer artiklen sådan her på bsky:

    "Mette Frederiksen, be like:

    Socialdemokratiets kandidater var simpelthen ikke racistiske nok i valgkampen..

    Endnu et bevis på, at man stadig ikke kan stole på Mette Frederiksen og resten af Socialdemokratiet, og heller ikke deres performative semi-røde udspil i valgkampen"

    https://www.zetland.dk/historie/sozrvI6I-aekdaa3R-368e5
    Glenn kommenterer artiklen sådan her på bsky: "Mette Frederiksen, be like: Socialdemokratiets kandidater var simpelthen ikke racistiske nok i valgkampen.. Endnu et bevis på, at man stadig ikke kan stole på Mette Frederiksen og resten af Socialdemokratiet, og heller ikke deres performative semi-røde udspil i valgkampen" https://www.zetland.dk/historie/sozrvI6I-aekdaa3R-368e5
    Haha
    Like
    3
    6 Kommentarer 0 Delinger 704 Visninger
  • Den kloge snyder den mindre kloge

    Tænk på dig selv og dine nærmestes tilværelse de næste 4 år, når du sætter dit X på stemmesedlen på tirsdag - Det er ikke egoisme det er sund fornuft! (Du kan ikke hjælpe andre, hvis du ikke er i stand til at hjælpe dig selv).

    Panik før lukketid:

    Det sidste af folketingskandidaternes valgflæsk kommer op på disken til Spotpris... Hvor sulten er DU
    <h2>🤔 Den kloge snyder den mindre kloge</h2>Tænk på dig selv og dine nærmestes tilværelse de næste 4 år, når du sætter dit <b>X</b> på stemmesedlen på tirsdag - Det er ikke egoisme det er sund fornuft! (Du kan ikke hjælpe andre, hvis du ikke er i stand til at hjælpe dig selv). <h2>Panik før lukketid:</h2>Det sidste af folketingskandidaternes valgflæsk kommer op på disken til <b>Spotpris</b>... Hvor sulten er DU 🤪
    1 Kommentarer 0 Delinger 469 Visninger
  • Den kloge snyder den mindre kloge

    Tænk på dig selv og dine nærmestes tilværelse de næste 4 år, når du sætter dit X på stemmesedlen på tirsdag - Det er ikke egoisme det er sund fornuft! (Du kan ikke hjælpe andre, hvis du ikke er i stand til at hjælpe dig selv).

    Panik før lukketid:

    Det sidste af folketingskandidaternes valgflæsk kommer op på disken til Spotpris... Hvor sulten er DU
    <h2>🤔 Den kloge snyder den mindre kloge</h2>Tænk på dig selv og dine nærmestes tilværelse de næste 4 år, når du sætter dit <b>X</b> på stemmesedlen på tirsdag - Det er ikke egoisme det er sund fornuft! (Du kan ikke hjælpe andre, hvis du ikke er i stand til at hjælpe dig selv). <h2>Panik før lukketid:</h2>Det sidste af folketingskandidaternes valgflæsk kommer op på disken til <b>Spotpris</b>... Hvor sulten er DU 🤪
    1 Kommentarer 0 Delinger 390 Visninger
  • https://www.tjekdet.dk/indsigt/myndigheder-advarer-om-paavirkning-ved-fv26-kandidaterne-serverer-personlige-oplysninger
    https://www.tjekdet.dk/indsigt/myndigheder-advarer-om-paavirkning-ved-fv26-kandidaterne-serverer-personlige-oplysninger
    WWW.TJEKDET.DK
    Myndigheder advarer om påvirkning ved FV26: Kandidaterne serverer personlige oplysninger på et sølvfad
    Da Mette Frederiksen 26. februar udskrev Folketingsvalget 2026, fik partierne vanen tro hurtigt udgivet lister over kandidater fra hele landet, der kæmper om pladserne i Folketinget.Kandidatlisterne indeholder en blanding af nuværende medlemmer af Folketinget, der genopstiller, men domineres især af kandidater, der endnu ikke har sin gang på Borgen. Det afspejles i de beskrivelser og kontaktoplysninger, der er tilknyttet de enkelte kandidater.
    0 Kommentarer 0 Delinger 505 Visninger
  • Denne historie slutter i mit "hood" på Holmsland med badebyen Søndervig

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/reels/hvem-kommer-foerst-fire-folketingskandidater-blaffer-til-vestkysten
    Denne historie slutter i mit "hood" på Holmsland med badebyen Søndervig https://www.dr.dk/nyheder/politik/reels/hvem-kommer-foerst-fire-folketingskandidater-blaffer-til-vestkysten
    WWW.DR.DK
    Hvem kommer først? Fire folketingskandidater blaffer til vestkysten
    Eva Borchorst (S) og Nils Brøgger (SF) tog kampen op mod Dina Raabjerg (K) og Philip Vivet (R ) for at teste danskernes tillid og få vælgere i tale.
    Like
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 575 Visninger
  • Har nogle kandidater til Folketingsvalget for mange valgplakater eller hvad er meningen med at hænge 3-4 plakater i samme lygtepæl? #dkpol
    Har nogle kandidater til Folketingsvalget for mange valgplakater eller hvad er meningen med at hænge 3-4 plakater i samme lygtepæl? #dkpol
    Like
    1
    6 Kommentarer 0 Delinger 505 Visninger
  • Er der nogle folketings kandidater her på SOCii?
    Er der nogle folketings kandidater her på SOCii?
    Like
    2
    4 Kommentarer 1 Delinger 517 Visninger
  • Så har vi 4 statsministerkandidater: Mette Frederiksen, Troels Lund Poulsen, Alex Vanopslagh og Lars Boje Mathiesen. Den blå blok står så splittet, så det bliver formentlig en rød regering næste gang #dkpol
    Så har vi 4 statsministerkandidater: Mette Frederiksen, Troels Lund Poulsen, Alex Vanopslagh og Lars Boje Mathiesen. Den blå blok står så splittet, så det bliver formentlig en rød regering næste gang #dkpol
    Like
    Haha
    2
    3 Kommentarer 0 Delinger 418 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind