• Lordi Feat. Johnny Logan "Hard Rock hallelujah"- Jeg var vild med originalen, men den her version med JOhnny Logan på vokal har blæst mig fuldstændig bagover!!! Den er så langt federe end Lordis egen version.. Giv den et lyt.. den er langt fra som Lordis egen version. Snyd ikke jer selv for at høre den... Kæft det er godt. Den er bare lækker pop-Rock.. omkvædet bliver bare mere superb af at sagen er sat ned i tempo..

    Godt gået, siger jeg bare...


    https://www.youtube.com/watch?v=v1pqqGnHkmM
    <b>Lordi Feat. Johnny Logan "Hard Rock hallelujah"</b>- Jeg var vild med originalen, men den her version med JOhnny Logan på vokal har blæst mig fuldstændig bagover!!! Den er så langt federe end Lordis egen version.. Giv den et lyt.. den er langt fra som Lordis egen version. Snyd ikke jer selv for at høre den... Kæft det er godt. Den er bare lækker pop-Rock.. omkvædet bliver bare mere superb af at sagen er sat ned i tempo.. Godt gået, siger jeg bare... https://www.youtube.com/watch?v=v1pqqGnHkmM
    0 Comments 0 Shares 1K Views
  • Hun salamanderen har fået herre besøg. Og han er en flot lille drage.

    #VildMedVilje #Biodiversitet #VandIHaven
    Hun salamanderen har fået herre besøg. Og han er en flot lille drage. #VildMedVilje #Biodiversitet #VandIHaven
    Love
    Yay
    Like
    5
    1 Comments 0 Shares 374 Views
  • I 2025 blev der udledt næsten 30 millioner kubikmeter urenset kloakvand (en blanding af urenset spildevand og regnvand). Herunder 339 tons kvælstof.

    Det svarer til, at næsten en million fuldt læssede tanklastbiler er blevet hældt ud i naturen. 113 lastbiler i timen.

    Året inden var tallet endnu højere og svarede til cirka 1,8 millioner tanklastbiler.

    https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-05-21-hver-time-lukkes-113-tankbiler-med-urenset-kloakvand-ud-i-dansk-natur
    I 2025 blev der udledt næsten 30 millioner kubikmeter urenset kloakvand (en blanding af urenset spildevand og regnvand). Herunder 339 tons kvælstof. Det svarer til, at næsten en million fuldt læssede tanklastbiler er blevet hældt ud i naturen. 113 lastbiler i timen. Året inden var tallet endnu højere og svarede til cirka 1,8 millioner tanklastbiler. https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-05-21-hver-time-lukkes-113-tankbiler-med-urenset-kloakvand-ud-i-dansk-natur
    NYHEDER.TV2.DK
    Hver time lukkes 113 tankbiler med urenset kloakvand ud i dansk natur
    Mens sommeren er godt på vej, har vi allerede taget hul på skybrudssæsonen. Det betyder øget risiko for menneskelige ekskrementer i badevandet.
    Sad
    Like
    Angry
    6
    1 Comments 0 Shares 529 Views
  • Farvetests i microbølgeovnen.

    Den lyse lilla farve er hvid lammeuld bejdset med 10% WOF titanium oxalat, skyllet, vasket og farvetmed cochenille. Det bordeaux / myrtillefarvede garn er hvid ubejdset lammeuld farvet med cochenille med titaniumoxalat i selve farvesuppen - altså farvning og bejdsning i samme proces.

    Altså samme stoffer, men forskellig rækkefølge og stor farveforskel. Jeg er vild med begge farver.

    Har du erfaringer med titanium oxalat til plantefarvning eller anden farvning?

    Farvetests i microbølgeovnen. Den lyse lilla farve er hvid lammeuld bejdset med 10% WOF titanium oxalat, skyllet, vasket og farvetmed cochenille. Det bordeaux / myrtillefarvede garn er hvid ubejdset lammeuld farvet med cochenille med titaniumoxalat i selve farvesuppen - altså farvning og bejdsning i samme proces. Altså samme stoffer, men forskellig rækkefølge og stor farveforskel. Jeg er vild med begge farver. Har du erfaringer med titanium oxalat til plantefarvning eller anden farvning?
    Like
    Yay
    4
    0 Comments 0 Shares 373 Views
  • Kragelund Mose

    Fornyligt var vi på besøg i Kragelund Mose, hvor Martin Sandager viste os rundt i mosens herligheder.

    Vi har hørt rigeligt om mosen til, at vi på forhånd godt vidste, at det ville blive en lækker tur.

    Vi blev ikke skuffede. Tusind tak, Martin Sandager for en fantastisk rundvisning og for at være en kompromisløs forkæmper for- og formidler af mere vild natur i Danmark.
    <b>Kragelund Mose</b> Fornyligt var vi på besøg i Kragelund Mose, hvor Martin Sandager viste os rundt i mosens herligheder. Vi har hørt rigeligt om mosen til, at vi på forhånd godt vidste, at det ville blive en lækker tur. Vi blev ikke skuffede. Tusind tak, Martin Sandager for en fantastisk rundvisning og for at være en kompromisløs forkæmper for- og formidler af mere vild natur i Danmark. 💚
    Like
    1
    0 Comments 0 Shares 691 Views
  •  Idyllisk ejendom med stort potentiale i Besser på Samsø – Sælges som dødsbo
    Søger I et spændende projekt, et fristed eller den perfekte ramme om familielivet? Vi sætter nu denne ejendom til salg i det dejlige og rolige kvarter i Besser. Huset rummer masser af muligheder for f.eks. en børnefamilie, og udenfor venter en meget stor grund med egen indkørsel.

    Pris og forhandling:
    Ejendommen er offentligt vurderet til 1.300.000 kr. Da vi ønsker en hurtig overtagelse og en ukompliceret handel uden unødig ventetid, er vi ved en hurtig beslutning meget villige til at give et fornuftigt afslag i prisen.

    Ingen bopælspligt: Da huset ligger på Samsø, er der ikke bopælspligt. Ejendommen er godkendt som helårsbolig, men kan også frit benyttes som jeres kommende sommerhus eller fritidsbolig.

    Grund og udbygninger:
    Haven henligger lige nu som en skøn, vild naturhave med masser af plads til udfoldelse. Til ejendommen hører en lade, som trænger til en kærlig hånd eller nedrivning – perfekt for dig, der vil bygge nyt, etablere værksted eller blot ønsker ekstra luft i budgettet til egne projekter.

    Rapporterne er klar: Der foreligger dugfriske tilstands-, el- og energirapporter, så I kan overtage med fuld tryghed.

    Se officielle detaljer på BBR:
    bbr.dk

    Kontakt:
    Skriv en privat besked her på Socii.dk for yderligere information, flere billeder (som kan sendes efter aftale) eller for at aftale en fremvisning!
     Idyllisk ejendom med stort potentiale i Besser på Samsø – Sælges som dødsbo Søger I et spændende projekt, et fristed eller den perfekte ramme om familielivet? Vi sætter nu denne ejendom til salg i det dejlige og rolige kvarter i Besser. Huset rummer masser af muligheder for f.eks. en børnefamilie, og udenfor venter en meget stor grund med egen indkørsel. 💰 Pris og forhandling: Ejendommen er offentligt vurderet til 1.300.000 kr. Da vi ønsker en hurtig overtagelse og en ukompliceret handel uden unødig ventetid, er vi ved en hurtig beslutning meget villige til at give et fornuftigt afslag i prisen. ✨ Ingen bopælspligt: Da huset ligger på Samsø, er der ikke bopælspligt. Ejendommen er godkendt som helårsbolig, men kan også frit benyttes som jeres kommende sommerhus eller fritidsbolig. 🌳 Grund og udbygninger: Haven henligger lige nu som en skøn, vild naturhave med masser af plads til udfoldelse. Til ejendommen hører en lade, som trænger til en kærlig hånd eller nedrivning – perfekt for dig, der vil bygge nyt, etablere værksted eller blot ønsker ekstra luft i budgettet til egne projekter. 📄 Rapporterne er klar: Der foreligger dugfriske tilstands-, el- og energirapporter, så I kan overtage med fuld tryghed. 🔗 Se officielle detaljer på BBR: 👉 bbr.dk 📩 Kontakt: Skriv en privat besked her på Socii.dk for yderligere information, flere billeder (som kan sendes efter aftale) eller for at aftale en fremvisning!
    Yay
    Like
    7
    0 Comments 0 Shares 778 Views

  • Gives væk - 4050 Skibby

    - Stykker af hønsetarm. Den har bredt sig helt vildt
    - Mindre sporebaldrian (rød). Den har sået sig selv flittigt.
    - Perlehyacinter løg.
    - Judaspenge (hvid). Selvsåede planter fra efteråret, så jeg ved ikke, om de blomstrer i år eller næste år. Har også masser af frø.

    https://socii.dk/groups/planter
    <b>Gives væk - 4050 Skibby</b> - Stykker af hønsetarm. Den har bredt sig helt vildt 😆 - Mindre sporebaldrian (rød). Den har sået sig selv flittigt. - Perlehyacinter løg. - Judaspenge (hvid). Selvsåede planter fra efteråret, så jeg ved ikke, om de blomstrer i år eller næste år. Har også masser af frø. https://socii.dk/groups/planter
    SOCII.DK
    Planter og frø gives væk
    Søger du planter eller har du nogle i overskud, du vil af med? Så kan du lave en 'efterlysning' her i gruppen. Skriv postnummer eller område på dit opslag, så man kan se, hvor i landet det er.
    Like
    Yay
    7
    0 Comments 0 Shares 461 Views
  • !!!!

    “We found mass graves in Gaza containing 300 bodies. Children were killed with their hands tied behind their back”

    A French aid worker describes the horrors she witnessed in Palestine. This is mass murder.

    https://x.com/HatsOffff/status/2058203967478198279?s=20
    !!!!👇 “We found mass graves in Gaza containing 300 bodies. Children were killed with their hands tied behind their back” A French aid worker describes the horrors she witnessed in Palestine. This is mass murder. https://x.com/HatsOffff/status/2058203967478198279?s=20
    Angry
    4
    0 Comments 0 Shares 310 Views
  • Mon der er mange andre der har så vild en have som min??
    Mange forskellige græsser og planter hygger sig her.
    Har nu set den første sølvsmed.
    Og svampene nyder det også.
    Mon der er mange andre der har så vild en have som min?? Mange forskellige græsser og planter hygger sig her. Har nu set den første sølvsmed. Og svampene nyder det også.
    Yay
    Love
    Like
    Wow
    13
    0 Comments 0 Shares 286 Views
  • Havde det været omvendt.

    Havde det været en Dansk politiker der havde gjort det på Grønland, havde helvede brudt ud, og vi var blevet kaldt de værste gloser.

    Det er som om at vi bare skal finde os i hvad som helst, pga. fortiden. Det er så her jeg synes at Danmark skal sætte foden ned en gang for alle. Jeg er så møg træt af at vi skal finde os i deres smålige ævl hele tiden. Heldigvis er det ikke alle Grønlændere der er sådan (selvom at det virker sådan sommetider).

    Men når man så ved at Qarsoq Høegh-Dam er i familie med Aki Mathilde, så giver det jo meget god mening at hendes bror også er et hadefuldt fjols.

    Glem dog det had, det fører ikke noget godt med sig.

    Skal vi komme videre, bliver vi nød til at sætte hårdt mod hårdt.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/kraenket-paa-borgen-klagede-over-kunst/11184972
    Havde det været omvendt. Havde det været en Dansk politiker der havde gjort det på Grønland, havde helvede brudt ud, og vi var blevet kaldt de værste gloser. Det er som om at vi bare skal finde os i hvad som helst, pga. fortiden. Det er så her jeg synes at Danmark skal sætte foden ned en gang for alle. Jeg er så møg træt af at vi skal finde os i deres smålige ævl hele tiden. Heldigvis er det ikke alle Grønlændere der er sådan (selvom at det virker sådan sommetider). Men når man så ved at Qarsoq Høegh-Dam er i familie med Aki Mathilde, så giver det jo meget god mening at hendes bror også er et hadefuldt fjols. Glem dog det had, det fører ikke noget godt med sig. Skal vi komme videre, bliver vi nød til at sætte hårdt mod hårdt. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/kraenket-paa-borgen-klagede-over-kunst/11184972
    0 Comments 0 Shares 530 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In