• Pinsefest i Ansgarkirken samler hele Hedehusene

    Anden Pinsedag inviterer Ansgarkirken i Hedehusene til en stor pinsefest for hele familien med aktiviteter, musik og fællesskab fra morgen til eftermiddag.

    Dagen begynder kl. 10 med gudstjeneste ved præst Frances Ida Benzon, hvorefter programmet byder på fællessang i pinsesolen, koncerter, quiz og trylleshow med Jungle Jim. Ansgarkirkens Korskole og Rytmiske Kor sørger for musikalske oplevelser i kirkerummet.

    Der vil hele dagen være aktiviteter for både børn og voksne i samarbejde med FDF, blandt andet lege, ansigtsmaling, krea-værksted og pandekagebagning. Gæsterne kan også prøve lykken i tombolaen, hvor overskuddet går til menighedsplejen, som støtter udsatte børn, familier og enlige i lokalområdet.

    Kirken sørger desuden for mad og drikke dagen igennem med grill, frugtsalat og eftermiddagskage.

    Pinsefesten finder sted i Ansgarkirken, Hovedgaden 369, 2640 Hedehusene, og alle er velkomne.
    kl 10:00 - 15:00

    Mobilfoto: Carsten H
    Pinsefest i Ansgarkirken samler hele Hedehusene Anden Pinsedag inviterer Ansgarkirken i Hedehusene til en stor pinsefest for hele familien med aktiviteter, musik og fællesskab fra morgen til eftermiddag. Dagen begynder kl. 10 med gudstjeneste ved præst Frances Ida Benzon, hvorefter programmet byder på fællessang i pinsesolen, koncerter, quiz og trylleshow med Jungle Jim. Ansgarkirkens Korskole og Rytmiske Kor sørger for musikalske oplevelser i kirkerummet. Der vil hele dagen være aktiviteter for både børn og voksne i samarbejde med FDF, blandt andet lege, ansigtsmaling, krea-værksted og pandekagebagning. Gæsterne kan også prøve lykken i tombolaen, hvor overskuddet går til menighedsplejen, som støtter udsatte børn, familier og enlige i lokalområdet. Kirken sørger desuden for mad og drikke dagen igennem med grill, frugtsalat og eftermiddagskage. Pinsefesten finder sted i Ansgarkirken, Hovedgaden 369, 2640 Hedehusene, og alle er velkomne. kl 10:00 - 15:00 Mobilfoto: Carsten H
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 497 Visninger
  • Det var så Copenhagen Comics 26, og det var FORRYGENDE! Tak til alle! :-D Jeg løb tør for "Ragnas Søn: AFgrunden", men man kan altid købe den her: https://hw-art.dk/vare/afgrunden/. Fotos viser ven og kollega Ingo Milton og jeg i interessant tegneseriesamtale, og min standmakker Mikael Nielsen (Saxoart) med hånden på min bror, Niels Kaare Westh. #copenhagencomics26 #tegneseriefestival #comics
    Det var så Copenhagen Comics 26, og det var FORRYGENDE! Tak til alle! :-D Jeg løb tør for "Ragnas Søn: AFgrunden", men man kan altid købe den her: https://hw-art.dk/vare/afgrunden/. Fotos viser ven og kollega Ingo Milton og jeg i interessant tegneseriesamtale, og min standmakker Mikael Nielsen (Saxoart) med hånden på min bror, Niels Kaare Westh. #copenhagencomics26 #tegneseriefestival #comics
    Love
    Like
    Yay
    8
    1 Kommentarer 0 Delinger 536 Visninger
  • Ude med kikkert og kamera og intet at fotografer så må man tage et par selfie
    Ude med kikkert og kamera og intet at fotografer så må man tage et par selfie
    Yay
    Haha
    Like
    Love
    10
    0 Kommentarer 0 Delinger 399 Visninger
  • Ny legeplads skyder op i Rønnevang – plads til både fart, leg og fællesskab

    Der er godt nyt til områdets børn og familier i Rønnevang. En splinterny legeplads er nemlig blevet indviet i den vestlige ende af Rønnevangsstrøget tæt ved Birkehøj Plejehjem og gang- og cykelstien langs Hveen Boulevard.

    Den nye legeplads er skabt med fokus på både små børn og de lidt større i alderen 6-14 år – noget mange familier i området længe har efterspurgt. Med alt fra svævebaner og pendulgynge til balancebaner og hængekøjer er der lagt op til mange timers aktiv leg og socialt samvær.

    Borgmester Michael Ziegler glæder sig over det nye samlingspunkt:

    > “Vi har gerne villet lave en legeplads i Rønnevangsområdet, som også er for de lidt større børn. Nu er den klar, og vi håber, at der bliver taget godt imod den.”

    Legepladsen rummer blandt andet et stort tårnsystem med rutsjebane, dobbelt svævebane, karrusel, vippe, kolbøttestativ, hængekøjer og en stor 5-gynge. Derudover er der etableret en lille boldbane, som giver mulighed for både spontane fodboldkampe og fælles aktiviteter.

    Området omkring legepladsen er samtidig tænkt som mere end bare et sted at lege. Her finder man også små grønne bakker, frugttræer og en hundeskov, hvilket skal være med til at skabe et levende og grønt byrum for hele kvarteret. Kommunen forventer desuden at så nyt græs i området til efteråret.

    Den nye legeplads bliver en del af udviklingen omkring Rønnevangsstrøget, som gennem de senere år er blevet forvandlet til et grønt og rekreativt område med plads til både leg, bevægelse og ophold. Området er tidligere blevet beskrevet som et vigtigt samlingspunkt for lokale familier og unge.

    Flere beboere i området håber nu, at den nye legeplads kan blive et naturligt mødested, hvor børn kan mødes på tværs af alder, mens forældre og bedsteforældre får et hyggeligt sted at samles i hverdagen.

    Med kombinationen af moderne legeredskaber, grønne omgivelser og aktiviteter for flere aldersgrupper ser den nye legeplads allerede ud til at blive et populært samlingspunkt i Rønnevang.

    MobilFoto: Carsten H

    #Taastrup #Rønnevang #børn

    Ny legeplads skyder op i Rønnevang – plads til både fart, leg og fællesskab Der er godt nyt til områdets børn og familier i Rønnevang. En splinterny legeplads er nemlig blevet indviet i den vestlige ende af Rønnevangsstrøget tæt ved Birkehøj Plejehjem og gang- og cykelstien langs Hveen Boulevard. Den nye legeplads er skabt med fokus på både små børn og de lidt større i alderen 6-14 år – noget mange familier i området længe har efterspurgt. Med alt fra svævebaner og pendulgynge til balancebaner og hængekøjer er der lagt op til mange timers aktiv leg og socialt samvær. Borgmester Michael Ziegler glæder sig over det nye samlingspunkt: > “Vi har gerne villet lave en legeplads i Rønnevangsområdet, som også er for de lidt større børn. Nu er den klar, og vi håber, at der bliver taget godt imod den.” Legepladsen rummer blandt andet et stort tårnsystem med rutsjebane, dobbelt svævebane, karrusel, vippe, kolbøttestativ, hængekøjer og en stor 5-gynge. Derudover er der etableret en lille boldbane, som giver mulighed for både spontane fodboldkampe og fælles aktiviteter. Området omkring legepladsen er samtidig tænkt som mere end bare et sted at lege. Her finder man også små grønne bakker, frugttræer og en hundeskov, hvilket skal være med til at skabe et levende og grønt byrum for hele kvarteret. Kommunen forventer desuden at så nyt græs i området til efteråret. Den nye legeplads bliver en del af udviklingen omkring Rønnevangsstrøget, som gennem de senere år er blevet forvandlet til et grønt og rekreativt område med plads til både leg, bevægelse og ophold. Området er tidligere blevet beskrevet som et vigtigt samlingspunkt for lokale familier og unge. Flere beboere i området håber nu, at den nye legeplads kan blive et naturligt mødested, hvor børn kan mødes på tværs af alder, mens forældre og bedsteforældre får et hyggeligt sted at samles i hverdagen. Med kombinationen af moderne legeredskaber, grønne omgivelser og aktiviteter for flere aldersgrupper ser den nye legeplads allerede ud til at blive et populært samlingspunkt i Rønnevang. MobilFoto: Carsten H #Taastrup #Rønnevang #børn
    Wow
    1
    1 Kommentarer 0 Delinger 855 Visninger
  • Strømsvigt udsætter åbning – gæster gik forgæves

    Et større strømsvigt torsdag eftermiddag har skabt problemer for Danny & Mick, som nu må udsætte deres planlagte åbning.

    Ifølge en besked slået op til gæsterne opstod strømproblemerne omkring klokken 14 torsdag, hvor både lys, køleanlæg og flere andre installationer satte ud. Trods mange timers elarbejde torsdag eftermiddag og aften lykkedes det ikke at få strømmen genetableret.

    Det betyder, at butikken ikke kunne åbne fredag som ellers annonceret.

    Vi beklager meget. Du/I er gået forgæves,” skriver Danny & Mick i opslaget til kunderne.

    Den uventede situation har skabt frustration blandt gæster, der var mødt op til åbningen, men samtidig mødes der også forståelse for, at tekniske problemer som strømnedbrud kan være svære at forudsige.

    Ejeren oplyser, at der vil komme en ny dato for åbningen, så snart der er overblik over situationen og strømmen igen fungerer stabilt.

    Lokalt her i Hedehusnene er der flere, der har bemærket problemerne, og mange håber nu, at stedet snart kan slå dørene op som planlagt.

    Ny dato: 15 Juni kl 12:00 ( Har jeg hørt ude i byen )

    Mobil Fotograf: Carsten H

    Har du tip om en dato så skrive til os på mail: Tipos@onionmail.org
    Strømsvigt udsætter åbning – gæster gik forgæves Et større strømsvigt torsdag eftermiddag har skabt problemer for Danny & Mick, som nu må udsætte deres planlagte åbning. Ifølge en besked slået op til gæsterne opstod strømproblemerne omkring klokken 14 torsdag, hvor både lys, køleanlæg og flere andre installationer satte ud. Trods mange timers elarbejde torsdag eftermiddag og aften lykkedes det ikke at få strømmen genetableret. Det betyder, at butikken ikke kunne åbne fredag som ellers annonceret. Vi beklager meget. Du/I er gået forgæves,” skriver Danny & Mick i opslaget til kunderne. Den uventede situation har skabt frustration blandt gæster, der var mødt op til åbningen, men samtidig mødes der også forståelse for, at tekniske problemer som strømnedbrud kan være svære at forudsige. Ejeren oplyser, at der vil komme en ny dato for åbningen, så snart der er overblik over situationen og strømmen igen fungerer stabilt. Lokalt her i Hedehusnene er der flere, der har bemærket problemerne, og mange håber nu, at stedet snart kan slå dørene op som planlagt. Ny dato: 15 Juni kl 12:00 ( Har jeg hørt ude i byen ) Mobil Fotograf: Carsten H Har du tip om en dato så skrive til os på mail: Tipos@onionmail.org
    Wow
    1
    2 Kommentarer 0 Delinger 408 Visninger
  • Jeg fotograferede en tænksom Mette Frederiksen til en avisartikel for flere år siden. Kan godt selv lide resultatet.
    Jeg fotograferede en tænksom Mette Frederiksen til en avisartikel for flere år siden. Kan godt selv lide resultatet.
    Like
    Yay
    6
    1 Kommentarer 0 Delinger 310 Visninger
  • Hej alle sammen
    Jeg er nu klar med en ny SSO video, hvor jeg fremviser nyt tøj, udstyr, kæledyr og den nye hesterace. Tøj og udstyr fra den nuværende sti bliver vist i fotomode og hos en stylist.
    https://youtu.be/RPyuTTGnlSw
    Hej alle sammen Jeg er nu klar med en ny SSO video, hvor jeg fremviser nyt tøj, udstyr, kæledyr og den nye hesterace. Tøj og udstyr fra den nuværende sti bliver vist i fotomode og hos en stylist. https://youtu.be/RPyuTTGnlSw
    0 Kommentarer 0 Delinger 134 Visninger
  • Endnu en Spindehveps.... :
    Pamphilius sylvarum
    Ret sjælden - ud over i Holland og England
    Her lavet med fotos udlånt af Rayan Majoor
    Et Imagofoto er forhåbentligt på vej ...?
    <i>Endnu en Spindehveps.... :</i> <b>Pamphilius sylvarum </b> Ret sjælden - ud over i Holland og England Her lavet med fotos udlånt af Rayan Majoor Et Imagofoto er forhåbentligt på vej ...?
    Like
    Yay
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 406 Visninger
  • Kraftigt jordskælv rystede Danmark og Sverige

    Onsdag eftermiddag blev store dele af Sjælland ramt af et usædvanligt kraftigt jordskælv, som kunne mærkes både i Danmark og det sydlige Sverige. Jordskælvet blev registreret klokken 16.14 og målte 3,9 på Richterskalaen med epicenter i Køge Bugt syd for København.

    Flere borgere beskriver på sociale medier og i lokale grupper, hvordan rystelserne kom pludseligt med en dyb rumlen under bygningerne. I Taastrup kunne jordskælvet tydeligt mærkes i boligblokke, hvor beboere fortæller om kraftige vibrationer og en lav rumlende lyd, der fik hele bygningen til at ryste i få sekunder.

    “Det lød som et tungt godstog under blokken, og hele lejligheden begyndte at ryste,” fortæller en beboer fra Taastrup, som oplevede skælvet direkte fra sin lejlighed.

    Ifølge De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS) er der tale om et af de største jordskælv registreret i Danmark i nyere tid. Rystelserne blev mærket flere steder på Sjælland, herunder København, Roskilde, Taastrup og Køge – samt i Malmö på den svenske side af Øresund.

    Mange danskere søgte kort efter information online, da flere først troede, at der var tale om en eksplosion eller kraftige byggearbejder. Vinduer klirrede, møbler bevægede sig, og enkelte meldte om revner i vægge, men der er indtil videre ikke rapporteret om alvorlige personskader.

    GEUS oplyser, at mindre jordskælv forekommer jævnligt i Danmark, men de fleste er så svage, at de kun registreres af måleinstrumenter. Dette jordskælv skilte sig dog ud ved både sin styrke og det store område, hvor det kunne mærkes.

    Seismologer vurderer samtidig, at risikoen for større efterskælv er lav, og hvis der kommer efterskælv, forventes de at være betydeligt svagere end hovedskælvet.

    Fakta om jordskælvet

    Tidspunkt: 20. maj 2026 kl. 16.14
    Styrke: 3,9 på Richterskalaen
    Epicenter: Køge Bugt syd for København
    Registreret af: GEUS
    Mærket i: Store dele af Sjælland samt det sydlige Sverige
    Lokale meldinger: Rumlen og rystelser i blandt andet Taastrup og København

    har du foto/video kan du send til os på: Tipos@onionmail.org
    Kraftigt jordskælv rystede Danmark og Sverige Onsdag eftermiddag blev store dele af Sjælland ramt af et usædvanligt kraftigt jordskælv, som kunne mærkes både i Danmark og det sydlige Sverige. Jordskælvet blev registreret klokken 16.14 og målte 3,9 på Richterskalaen med epicenter i Køge Bugt syd for København. Flere borgere beskriver på sociale medier og i lokale grupper, hvordan rystelserne kom pludseligt med en dyb rumlen under bygningerne. I Taastrup kunne jordskælvet tydeligt mærkes i boligblokke, hvor beboere fortæller om kraftige vibrationer og en lav rumlende lyd, der fik hele bygningen til at ryste i få sekunder. “Det lød som et tungt godstog under blokken, og hele lejligheden begyndte at ryste,” fortæller en beboer fra Taastrup, som oplevede skælvet direkte fra sin lejlighed. Ifølge De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS) er der tale om et af de største jordskælv registreret i Danmark i nyere tid. Rystelserne blev mærket flere steder på Sjælland, herunder København, Roskilde, Taastrup og Køge – samt i Malmö på den svenske side af Øresund. Mange danskere søgte kort efter information online, da flere først troede, at der var tale om en eksplosion eller kraftige byggearbejder. Vinduer klirrede, møbler bevægede sig, og enkelte meldte om revner i vægge, men der er indtil videre ikke rapporteret om alvorlige personskader. GEUS oplyser, at mindre jordskælv forekommer jævnligt i Danmark, men de fleste er så svage, at de kun registreres af måleinstrumenter. Dette jordskælv skilte sig dog ud ved både sin styrke og det store område, hvor det kunne mærkes. Seismologer vurderer samtidig, at risikoen for større efterskælv er lav, og hvis der kommer efterskælv, forventes de at være betydeligt svagere end hovedskælvet. Fakta om jordskælvet Tidspunkt: 20. maj 2026 kl. 16.14 Styrke: 3,9 på Richterskalaen Epicenter: Køge Bugt syd for København Registreret af: GEUS Mærket i: Store dele af Sjælland samt det sydlige Sverige Lokale meldinger: Rumlen og rystelser i blandt andet Taastrup og København har du foto/video kan du send til os på: Tipos@onionmail.org
    Like
    1
    0 Kommentarer 1 Delinger 626 Visninger
  • Vilnius får min anbefaling. Det er nok ikke byen der umiddelbart indbyder til fest og ballade, men historiens vingesus viser sig (stadig) alle vegne.
    Forsømte bygninger, flot restaurerede bygninger, og masser af nybyggeri, der ligner resten af Europa.
    Kirker alle vegne, alskens kristne afarter.
    Flink befolkning der stadig er glade for turister, og en del kan gøre sig forståelig på engelsk.
    Jeg har specielt søgt det mest oprindelige, markeder, små butikker, spor efter gammel kultur og skik.

    Størst glæde har det givet at jeg har fået kontakt med dem der har opretholdt de gamle paganistiske traditioner og ritualer.

    De har blandt andet fundet en gammel hellig ceremoni plads, den dukkede frem under et byggeri.

    Der er nu skabt et lille område med nogle af de symboler samt en form for alter der har haft stor betydning i de tidligere traditionelle animistiske samfund.

    Stenen jeg har fotograferet havde den funktion at den skulle opsamle regnvand inden det ramte jorden, og derved blev 'forurenet'
    Det hellige vand havde en speciel betydning i de gamle paganistiske traditioner.

    Alt det ved jeg nu, da en af dem fra troessamfundet var ved at vedligeholde det da jeg fandt stedet.
    Vilnius får min anbefaling. Det er nok ikke byen der umiddelbart indbyder til fest og ballade, men historiens vingesus viser sig (stadig) alle vegne. Forsømte bygninger, flot restaurerede bygninger, og masser af nybyggeri, der ligner resten af Europa. Kirker alle vegne, alskens kristne afarter. Flink befolkning der stadig er glade for turister, og en del kan gøre sig forståelig på engelsk. Jeg har specielt søgt det mest oprindelige, markeder, små butikker, spor efter gammel kultur og skik. Størst glæde har det givet at jeg har fået kontakt med dem der har opretholdt de gamle paganistiske traditioner og ritualer. De har blandt andet fundet en gammel hellig ceremoni plads, den dukkede frem under et byggeri. Der er nu skabt et lille område med nogle af de symboler samt en form for alter der har haft stor betydning i de tidligere traditionelle animistiske samfund. Stenen jeg har fotograferet havde den funktion at den skulle opsamle regnvand inden det ramte jorden, og derved blev 'forurenet' Det hellige vand havde en speciel betydning i de gamle paganistiske traditioner. Alt det ved jeg nu, da en af dem fra troessamfundet var ved at vedligeholde det da jeg fandt stedet.
    Yay
    Like
    8
    1 Kommentarer 0 Delinger 768 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind