• Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende
    MEN! Vi får brug for jer

    Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest.

    Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid...

    Derfor:
    Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode.
    Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab!

    Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp:
    For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser.

    Så:
    Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk.
    Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud.

    Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance

    DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten
    SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Kære alle… Lige om lidt får socii.dk en elegant opdatering af sit udseende 🕺💃 MEN! Vi får brug for jer 🙏 Som I nok ved barsler vi allerede med en opgradering af ‘motoren’ bag socii.dk: Så socii.dk bor 100% i Europa, reagerer hurtigere, er mere sikker og bliver nemmere at opdatere i fremtiden, og med nedprioritering af nogle lidt-brugte features og større fokus på de kernefunktioner som I tilsammen bruger mest. Undervejs at det blevet tydeligt at Kim har lagt et kæmpe(!) arbejde i at opdatere socii.dks sikkerhed manuelt de seneste mange gange, da der med tiden er kommet små justeringer og sær-funktioner til på socii.dk. Det har betydet at vi ikke længere automatisk kan modtage opdateringer fra vores leverandør bag platformen. I stedet skal det hver gang gøres manuelt af en med indsigt i platformens byggeklodser. Det er teknisk svært og det kræver samtidig meget tid... Derfor: Efter mange overvejelser for og imod har vi besluttet at ‘rive plastret af’… 🙈 da vi tror på at det er god fornuft at få det overstået nu hvor vi ér i gang med at opgradere: Det betyder at vi laver en ‘fuld opgradering’ til nyeste kernekode. Fordelen er at så får foreningen og socii-fællesskabet fremover nemmere ved at opdatere og udvikle platformen, og holde den sikker. Og så kan vi i stedet bruge krudtet på at opbygge en fed platform med fedt indhold og et fedt fællesskab! 🙌 Men det er også derfor vi får brug for jeres hjælp: For det betyder samtidig et opdateret udseende, og at der vil være nogle funktioner der nu forsvinder. For med den ‘fulde opgradering’ bliver udseendet automatisk også ændret/opgraderet og forenklet. Heldigvis bliver det mest bare ‘lettere’og mere enkelt at bruge platformen, især for nye brugere, som gerne skal føle det nemt at komme i gang og bruge det vigtigste funktioner: profiler, finde venner, mødes med andre ved at se opslag, svare, kommentere og måske oprette eller deltage i grupper efter ens egne interesser. Så: Send os meget gerne jeres oplevelse og feedback på det nye udseende på feedback@socii.dk. Når vi har indsamlet feedback så laver vi en evaluering. Nedenfor kan I se et screenshot af hvordan socii.dk fremover vil se ud. Husk lige at lade der gå 7 dage før I skriver til os, med mindre det er kritisk. Så har det nye udseende lige fået en chance 😊 DBH Bestyrelsen; Frederik, Signe, Mogens, Caroline og Morten SOCii.dk // www.foreningen-sociial.dk
    Like
    6
    4 Comments 0 Shares 394 Views
  • Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture

    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.


    Kontrol og frirum vejer tungt
    Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud.

    Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste.

    Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?

    Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    <h2>😎 Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture</h2>COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror. <b>Kontrol og frirum vejer tungt</b> Rapporten peger på, at "køreglæden" for bilister i høj grad handler om følelsen af at være i kontrol over egen tid og hverdag. Bilen opleves som et privat og sikkert rum, hvor man kan høre musik, tage telefonsamtaler eller bare finde ro mellem dagens mange gøremål. Særligt for forældre fremhæves bilen som et frirum, der giver mentalt overskud. Samtidig identificerer rapporten en række paradokser – bilister ved godt, at de holder i kø, har svært ved at finde parkering, og at cyklen formentlig ville være hurtigere på de korte ture. Men de samlede fordele ved bilen opvejer ulemperne for de fleste. <h2>Hvilket transportmiddel vælger du i dagligdagen?</h2>Min kone og jeg vælger cyklen så ofte det er muligt... for os handler det også om motion og velvære.
    FDM.DK
    Derfor fravælger bilister cyklen - selv på korte ture | FDM
    COWI-rapport bekræfter FDMs mangeårige pointe om, at det er sværere at få bilister på cyklen, end mange politikere og myndigheder går og tror.
    Like
    1
    1 Comments 0 Shares 896 Views
  • Den mest fornuftige og perspektivrige artikel jeg har kunnet finde her til morgen.
    Det ser ud til der kan være store fordele ved at holde øje med de borgere der har brugt deres sundhedsforsikring, altså positivt øje!
    Helt op til 14000 flere på arbejdsmarkedet, altså alene fordi man kan fange mange sygdomsforløb inden de resulterer i langtidssygemeldelser!
    Politikerne (og os andre) burde klappe i de små hænder, der er reformer der ikke behøves at blive rullet ud.
    https://politiken.dk/del/E1UlykAHRZZw
    Den mest fornuftige og perspektivrige artikel jeg har kunnet finde her til morgen. Det ser ud til der kan være store fordele ved at holde øje med de borgere der har brugt deres sundhedsforsikring, altså positivt øje! Helt op til 14000 flere på arbejdsmarkedet, altså alene fordi man kan fange mange sygdomsforløb inden de resulterer i langtidssygemeldelser! Politikerne (og os andre) burde klappe i de små hænder, der er reformer der ikke behøves at blive rullet ud. https://politiken.dk/del/E1UlykAHRZZw
    Gevinsten ved PFA-model er enorm: »Vi kan undgå, at en masse mennesker bliver langtidssyge«
    5.000 danskere er blevet ringet op af PFA, fordi en computer vurderede, at de er i fare for at blive syge. 1.500 af dem viste sig at have behov for hjælp. Systemet bør rulles ud til alle, mener PFA.
    Like
    3
    0 Comments 0 Shares 516 Views
  • Ja tak, kom bare tilbage, men du mister nok lidt af de fordele du havde presset igennem sidst vi var sammen https://politiken.dk/del/4Fh-vkAG3BAw
    Ja tak, kom bare tilbage, men du mister nok lidt af de fordele du havde presset igennem sidst vi var sammen 😉 😊https://politiken.dk/del/4Fh-vkAG3BAw
    POLITIKEN.DK
    Klemt Storbritannien vil tættere på EU – Londons borgmester vil gå hele vejen
    Et klart flertal af briterne mener, at Brexit var en fejltagelse. Regeringen vil styrke det økonomiske og finansielle samarbejde med Europa. Ekspert tror, en forbrødring er under opsejling.
    Like
    4
    0 Comments 0 Shares 271 Views
  • Der er blevet stillet spørgsmål om debatgrupper på SOCii, skal være åbne eller lukkede grupper

    Spørgsmålet om, hvorvidt debatgrupper på Facebook og lignende medier som b>Socii bør være lukkede (private) eller åbne (offentlige), er genstand for debat, da begge dele har betydelige fordele og ulemper i forhold til ytringsfrihed, tryghed og gennemsigtighed.

    Argumenter for lukkede/private grupper:
    * Tryghed og privatliv: Medlemmer kan dele mere personlige holdninger og erfaringer uden at frygte, at arbejdsgivere, familie eller uvedkommende læser med.
    * Bedre modulering: Administratorer kan kontrollere, hvem der kommer ind, hvilket reducerer spam, trolde og hadefuld adfærd, hvilket skaber et mere konstruktivt debatklima.
    * Stærkere fællesskab: Lukkede grupper har ofte højere aktivitet og tættere relationer, fordi medlemmerne føler sig mere trygge.

    Argumenter for åbne/offentlige grupper:
    * Gennemsigtighed og åbenhed: Debatten er tilgængelig for alle, hvilket fremmer en fri offentlig debat og modvirker ekkokamre.
    * Større rækkevidde: Åbne grupper er lettere at finde, hvilket gør det nemmere at tiltrække nye medlemmer og sprede budskaber.
    * Demokratisk adgang: Alle kan deltage uden at skulle anmode om medlemskab først.

    Problematikker:
    * Hadefuld debat: Forskning fra Institut for Menneskerettigheder har vist, at en hård tone i åbne Facebook-debatter kan skræmme et flertal fra at deltage.
    * Ekkokamre: Lukkede grupper kan fungere som ekkokamre, hvor kun én holdning dominerer, og kritisk modspil holdes ude.
    * Dørmænd for debatten: Facebook-grupper er blevet kaldt dørmænd for den offentlige debat", hvilket flytter demokratiske samtaler væk fra det åbne rum.

    Konklusion:
    Valget afhænger ofte af gruppens formål. Hvis formålet er en tæt, personlig støttegruppe, foretrækkes en lukket gruppe. Hvis formålet er en bred politisk eller samfundsdebatterende gruppe, kan en åben gruppe sikre større gennemsigtighed, men det kræver ofte stram moderering af sproget for at undgå hadefuld adfærd.

    Jeg har den opfattelse at åbne debatgrupper "med medlemskab" (alle kan læse indlæg, men kom medlemmer kan skrive) er løsningen.
    Gennemsigtighed skaber interesse, inspiration og fællesskab, det er vel præcist formålet med Socii?

    #Socii #debatgrupper #åbenhed #fællesskab
    @Ole Vagnkjær
    <h2>Der er blevet stillet spørgsmål om debatgrupper på SOCii, skal være åbne eller lukkede grupper</h2>Spørgsmålet om, hvorvidt debatgrupper på Facebook og lignende medier som b>Socii bør være lukkede (private) eller åbne (offentlige), er genstand for debat, da begge dele har betydelige fordele og ulemper i forhold til ytringsfrihed, tryghed og gennemsigtighed. Argumenter for lukkede/private grupper: * Tryghed og privatliv: Medlemmer kan dele mere personlige holdninger og erfaringer uden at frygte, at arbejdsgivere, familie eller uvedkommende læser med. * Bedre modulering: Administratorer kan kontrollere, hvem der kommer ind, hvilket reducerer spam, trolde og hadefuld adfærd, hvilket skaber et mere konstruktivt debatklima. * Stærkere fællesskab: Lukkede grupper har ofte højere aktivitet og tættere relationer, fordi medlemmerne føler sig mere trygge. Argumenter for åbne/offentlige grupper: * Gennemsigtighed og åbenhed: Debatten er tilgængelig for alle, hvilket fremmer en fri offentlig debat og modvirker ekkokamre. * Større rækkevidde: Åbne grupper er lettere at finde, hvilket gør det nemmere at tiltrække nye medlemmer og sprede budskaber. * Demokratisk adgang: Alle kan deltage uden at skulle anmode om medlemskab først. Problematikker: * Hadefuld debat: Forskning fra Institut for Menneskerettigheder har vist, at en hård tone i åbne Facebook-debatter kan skræmme et flertal fra at deltage. * Ekkokamre: Lukkede grupper kan fungere som ekkokamre, hvor kun én holdning dominerer, og kritisk modspil holdes ude. * Dørmænd for debatten: Facebook-grupper er blevet kaldt dørmænd for den offentlige debat", hvilket flytter demokratiske samtaler væk fra det åbne rum. Konklusion: Valget afhænger ofte af gruppens formål. Hvis formålet er en tæt, personlig støttegruppe, foretrækkes en lukket gruppe. Hvis formålet er en bred politisk eller samfundsdebatterende gruppe, kan en åben gruppe sikre større gennemsigtighed, men det kræver ofte stram moderering af sproget for at undgå hadefuld adfærd. Jeg har den opfattelse at åbne debatgrupper "med medlemskab" (alle kan læse indlæg, men kom medlemmer kan skrive) er løsningen. <b>Gennemsigtighed skaber interesse, inspiration og fællesskab, det er vel præcist formålet med Socii?</b> #Socii #debatgrupper #åbenhed #fællesskab @Ole Vagnkjær
    Like
    Yay
    5
    0 Comments 0 Shares 781 Views

  • Okay, lad mig give det et forsøg....i dag har jeg lavet en profil på socii og håber at det med tiden kan fylde det hul som FB har efterladt, jeg er en af de mange almindelige dansker der er hoppet med på Danmark skifter, mit motiv er nok i høj grad et ønske om ikke at dele alle mine data med big tech, og lidt mindre et ønske om at skifte til europæisk / dansk teknologi ,
    At man ikke bare udskifter big tech over en eftermiddag var en erkendelse jeg ret hurtig måtte se i øjnene, ligeledes var der også nogle kameler der skulle sluges på vejen.
    og her er lidt af de oplevelser jeg har gjort på vejen.

    Det første opgør var Facebook og Instagram - Det var let nok at slette Facebook appen fra min telefon så den røg ud med det samme, men så var der lige Messenger, den kunne jeg ikke bare slette, for stort set alle mine kontakter var der, så det var ikke langt jeg kom med det projekt inden jeg stødte på det første bump -løsningen blev at jeg beholdte messenger, og nu konsekvent er begyndt at svarer tilbage vi sms, og såbede folk om et telefonnummer når jeg ikke har det i mine kontakter, facebook bliver en proces der nok tager lidt tid at få afviklet, men jeg er i gang

    Instagram kunne jeg heller ikke slette, Årsag - jeg har et nært familie medlem der er meget aktiv på instagram, og det er et rigtigt fedt projekt han har gang i, som jeg for alt i verden vil have lov til at følge , men jeg bruger max 2 minutter på det om dagen

    så alt i alt kom jeg ikke så godt fra start.
    Der kom først for alvor gang i mit skift da jeg smed Windows ud på min pc - erstatningen blev Linux Pop! Os, efterlidt research fik jeg en åbenbaring da jeg så en kort video om hvordan pop os virkede, nu kom der for alvor gang i konverteringen over til brug af open source programmer.
    Crome blev til Libre Wolfe
    Office blev til Libre office
    VS Code Blev til VS Codium
    Bare for at nævne dem jeg bruger mest
    Der findes næsten altid et open source program der kan dække de behov almindelige private mennesker har brug for.
    Fordelen ved open source er at i hoved reglen er drevet af fællesskaber af udvikler, og kildekoden er tilgængelig fore gennem syn, hvilket gør det umuligt at skjule vis man logger data.

    Jeg vil lige kort anbefale at man lever en kort research af hvilken udgave af Linux der passer bedst til en inden man bare skifter, for eksempel er Arch og Kali ikke noget jeg vil anbefale hvis man er Linux begynder i stedet er Pop os - Ubuntu - Mint og Fedora de mest almindelige førstegangs- valg , De gør det et styre system skal uden at man bliver bombarderet med en AI kaos pilot man ikke har brug for, og en masse pre installerede programmer man lige skal betale ekstra for, hvis man vil bruge dem.

    Med hensyn til mail er jeg i gang med et skifte fra Gmail til Proton - kan anbefales, men det tager tid at skifte

    Jeg bruger en del AI, og blev oprigtig glad da jeg så at der var kommet en dansk AI (chat.dk) - jeg blev bare hurtig skuffet da jeg læste deres privatlivs politik, kort og godt kunne det være en copy paste af Metas privatlivs politik oversat til dansk af google translate.
    Valget af AI er i stedet faldet på Ollama, der kan man downloade open source LLm modeller og køre dem lokalt på sin egen pc, det kræver dog at man har lidt muskler på sin pc i form af ram og Vram
    og man kan ikke køre de helt store LLm modeller, men til det jeg skal bruge rækker mine 32 gb ram og 8 gb Vram
    installationen er ikke svær, men det kræver at man bruger 1-2 timer for at sætte sig ind i hvordan det virker, hvis man vil have mest muligt ud af det .

    For at få en ende på det her skriv vil jeg blot nævne at jeg som udgangspunkt er ligeglad med hvor min software kommer fra jeg vil bare ikke have stjålet mine data hvis jeg kan undgå det.
    Uanset hvor meget jeg prøver, vil jeg altid være nødt til at gå på kompromis en gang imellem.
    Jeg vil for eksempel ikke undvære YouTube, jeg har ikke kunnet finde et alternativ der har det indhold jeg ønsker at se.
    jeg ville elske at skifte mit android styresystem på min telefon ud med en Linux udgave - men min hverdag bliver bare noget bøvl uden Mit id , MobilePay og bank app.

    Skriv for guds skyld hvis der er nogen der har nogle gode løsninger vi alle kan lære af



    #danmarkskifter #pivvatliv
    Okay, lad mig give det et forsøg....i dag har jeg lavet en profil på socii og håber at det med tiden kan fylde det hul som FB har efterladt, jeg er en af de mange almindelige dansker der er hoppet med på Danmark skifter, mit motiv er nok i høj grad et ønske om ikke at dele alle mine data med big tech, og lidt mindre et ønske om at skifte til europæisk / dansk teknologi , At man ikke bare udskifter big tech over en eftermiddag var en erkendelse jeg ret hurtig måtte se i øjnene, ligeledes var der også nogle kameler der skulle sluges på vejen. og her er lidt af de oplevelser jeg har gjort på vejen. Det første opgør var Facebook og Instagram - Det var let nok at slette Facebook appen fra min telefon så den røg ud med det samme, men så var der lige Messenger, den kunne jeg ikke bare slette, for stort set alle mine kontakter var der, så det var ikke langt jeg kom med det projekt inden jeg stødte på det første bump -løsningen blev at jeg beholdte messenger, og nu konsekvent er begyndt at svarer tilbage vi sms, og såbede folk om et telefonnummer når jeg ikke har det i mine kontakter, facebook bliver en proces der nok tager lidt tid at få afviklet, men jeg er i gang Instagram kunne jeg heller ikke slette, Årsag - jeg har et nært familie medlem der er meget aktiv på instagram, og det er et rigtigt fedt projekt han har gang i, som jeg for alt i verden vil have lov til at følge , men jeg bruger max 2 minutter på det om dagen så alt i alt kom jeg ikke så godt fra start. Der kom først for alvor gang i mit skift da jeg smed Windows ud på min pc - erstatningen blev Linux Pop! Os, efterlidt research fik jeg en åbenbaring da jeg så en kort video om hvordan pop os virkede, nu kom der for alvor gang i konverteringen over til brug af open source programmer. Crome blev til Libre Wolfe Office blev til Libre office VS Code Blev til VS Codium Bare for at nævne dem jeg bruger mest Der findes næsten altid et open source program der kan dække de behov almindelige private mennesker har brug for. Fordelen ved open source er at i hoved reglen er drevet af fællesskaber af udvikler, og kildekoden er tilgængelig fore gennem syn, hvilket gør det umuligt at skjule vis man logger data. Jeg vil lige kort anbefale at man lever en kort research af hvilken udgave af Linux der passer bedst til en inden man bare skifter, for eksempel er Arch og Kali ikke noget jeg vil anbefale hvis man er Linux begynder i stedet er Pop os - Ubuntu - Mint og Fedora de mest almindelige førstegangs- valg , De gør det et styre system skal uden at man bliver bombarderet med en AI kaos pilot man ikke har brug for, og en masse pre installerede programmer man lige skal betale ekstra for, hvis man vil bruge dem. Med hensyn til mail er jeg i gang med et skifte fra Gmail til Proton - kan anbefales, men det tager tid at skifte Jeg bruger en del AI, og blev oprigtig glad da jeg så at der var kommet en dansk AI (chat.dk) - jeg blev bare hurtig skuffet da jeg læste deres privatlivs politik, kort og godt kunne det være en copy paste af Metas privatlivs politik oversat til dansk af google translate. Valget af AI er i stedet faldet på Ollama, der kan man downloade open source LLm modeller og køre dem lokalt på sin egen pc, det kræver dog at man har lidt muskler på sin pc i form af ram og Vram og man kan ikke køre de helt store LLm modeller, men til det jeg skal bruge rækker mine 32 gb ram og 8 gb Vram installationen er ikke svær, men det kræver at man bruger 1-2 timer for at sætte sig ind i hvordan det virker, hvis man vil have mest muligt ud af det . For at få en ende på det her skriv vil jeg blot nævne at jeg som udgangspunkt er ligeglad med hvor min software kommer fra jeg vil bare ikke have stjålet mine data hvis jeg kan undgå det. Uanset hvor meget jeg prøver, vil jeg altid være nødt til at gå på kompromis en gang imellem. Jeg vil for eksempel ikke undvære YouTube, jeg har ikke kunnet finde et alternativ der har det indhold jeg ønsker at se. jeg ville elske at skifte mit android styresystem på min telefon ud med en Linux udgave - men min hverdag bliver bare noget bøvl uden Mit id , MobilePay og bank app. Skriv for guds skyld hvis der er nogen der har nogle gode løsninger vi alle kan lære af #danmarkskifter #pivvatliv
    Like
    Yay
    16
    9 Comments 0 Shares 2K Views
  • Thorning (8620) - Ny by er dækket ind

    Nyheden med SOCii forening d. 14 februar gav en god motivation.
    https://socii.dk/posts/55655 (Stifter)
    https://socii.dk/posts/55852 (Etableringsteam)

    Ca 471 huse hvoraf kun 26,8% havde "Nej Tak til reklamer"
    (Den laveste procent p.t . De har lagt imellem 27,9 - 63,4% til "Nej tak" )
    3 timer 39 min senere er 345 visitkort blevet leveret
    ca 14,79 km er gået

    Kortet er blevet opdateret.
    https://socii.dk/posts/55216

    Visit kort sælges (Priser er inkl fragt)
    100 stk - 91,32 kr (køber spare 137,67 kr)*
    250 stk - 151,66 kr (køber spare 87,33 kr)*
    500 stk - 237,85 kr (køber spare 41,15 kr)*
    1000 stk - 359,75 kr (køber spare 29,87 kr)
    * Besparelse ved selv at købe via vistaprint.

    Fragt er via Bring, ønsker du et andet selvskab kan det gøres imod en mere betaling på 5 kr.

    Ønsker du mere end 1000, er det billigere at købe via "Vista Print"
    Jeg deler gerne billedfil.

    Man behøver ikke at dele dem ud på denne måde, da man vil have større spild procent pr 100 kort, da de ikke har bedt om dem. Har man 100 kort, kan man have nogle på sig, hvis man kommer til at snakke med nogle om emnet. Jeg har også lagt nogle på biblioteker (Man skal lige spørge bibliotekar, da det ikke er hos alle at man må. Silkeborg kommune var der ingen problem med flere biblioteker, men Viborg hoved bibliotek sagde nej

    Total:
    800 solgt til 5 personer
    741 leveret (på et areal af 23,9 km², hvilke er 3,68% af Silkeborg Kommune)
    9,7 timer på at fordele i postkasser (fordelt over 6 gange, gennemsnit 97 min/pr gang)
    Thorning (8620) - Ny by er dækket ind Nyheden med SOCii forening d. 14 februar gav en god motivation. https://socii.dk/posts/55655 (Stifter) https://socii.dk/posts/55852 (Etableringsteam) Ca 471 huse hvoraf kun 26,8% havde "Nej Tak til reklamer" (Den laveste procent p.t . De har lagt imellem 27,9 - 63,4% til "Nej tak" ) 3 timer 39 min senere er 345 visitkort blevet leveret ca 14,79 km er gået Kortet er blevet opdateret. https://socii.dk/posts/55216 Visit kort sælges (Priser er inkl fragt) 100 stk - 91,32 kr (køber spare 137,67 kr)* 250 stk - 151,66 kr (køber spare 87,33 kr)* 500 stk - 237,85 kr (køber spare 41,15 kr)* 1000 stk - 359,75 kr (køber spare 29,87 kr) * Besparelse ved selv at købe via vistaprint. Fragt er via Bring, ønsker du et andet selvskab kan det gøres imod en mere betaling på 5 kr. Ønsker du mere end 1000, er det billigere at købe via "Vista Print" Jeg deler gerne billedfil. Man behøver ikke at dele dem ud på denne måde, da man vil have større spild procent pr 100 kort, da de ikke har bedt om dem. Har man 100 kort, kan man have nogle på sig, hvis man kommer til at snakke med nogle om emnet. Jeg har også lagt nogle på biblioteker (Man skal lige spørge bibliotekar, da det ikke er hos alle at man må. Silkeborg kommune var der ingen problem med flere biblioteker, men Viborg hoved bibliotek sagde nej Total: 800 solgt til 5 personer 741 leveret (på et areal af 23,9 km², hvilke er 3,68% af Silkeborg Kommune) 9,7 timer på at fordele i postkasser (fordelt over 6 gange, gennemsnit 97 min/pr gang)
    Yay
    Like
    Love
    4
    0 Comments 1 Shares 1K Views
  • Et opslag, der florerer i disse dage, giver indtryk af, at FN nærmest skulle have hyldet eller belønnet det iranske regime.

    Virkeligheden er dog meget mere nuanceret og nede på jorden.

    Når FN’s generalsekretær sender hilsner på nationale mærkedage, sker det til stort set alle lande, uanset styreform. Det er diplomatisk standard, ikke politisk opbakning. På samme måde fordeles poster i mange FN-organer efter geografiske grupper, hvor landene i regionen selv udpeger kandidater. Det er derfor ikke en belønning for god opførsel, men et resultat af, at organisationen består af verdens stater, som de nu engang er.

    Omkring to tredjedele af verdens lande er altså ikke fulde demokratier. Hvis de ikke måtte være til stede i internationale fora, ville man heller ikke have et sted at konfrontere dem, dokumentere overgreb eller samle pres mod dem.

    FN er langt fra perfekt. Det afspejler verden, ikke idealet. Men netop derfor er det en nødvendig platform.

    Det ændrer ikke på, at det iranske præstestyre begår alvorlige overgreb mod sin egen befolkning. De modige mennesker i Iran, der kæmper for frihed, retssikkerhed og demokrati, fortjener tydelig støtte, og regimet fortjener klar kritik.

    Men diplomati er IKKE accept. Det er en måde at holde regimer ansvarlige på, samtidig med at døren holdes åben for forandring.
    Et opslag, der florerer i disse dage, giver indtryk af, at FN nærmest skulle have hyldet eller belønnet det iranske regime. Virkeligheden er dog meget mere nuanceret og nede på jorden. Når FN’s generalsekretær sender hilsner på nationale mærkedage, sker det til stort set alle lande, uanset styreform. Det er diplomatisk standard, ikke politisk opbakning. På samme måde fordeles poster i mange FN-organer efter geografiske grupper, hvor landene i regionen selv udpeger kandidater. Det er derfor ikke en belønning for god opførsel, men et resultat af, at organisationen består af verdens stater, som de nu engang er. Omkring to tredjedele af verdens lande er altså ikke fulde demokratier. Hvis de ikke måtte være til stede i internationale fora, ville man heller ikke have et sted at konfrontere dem, dokumentere overgreb eller samle pres mod dem. FN er langt fra perfekt. Det afspejler verden, ikke idealet. Men netop derfor er det en nødvendig platform. Det ændrer ikke på, at det iranske præstestyre begår alvorlige overgreb mod sin egen befolkning. De modige mennesker i Iran, der kæmper for frihed, retssikkerhed og demokrati, fortjener tydelig støtte, og regimet fortjener klar kritik. Men diplomati er IKKE accept. Det er en måde at holde regimer ansvarlige på, samtidig med at døren holdes åben for forandring.
    Like
    3
    1 Comments 0 Shares 617 Views
  • Så kom den aftale vidst i mål. Jeg synes det er godt, altså stort set. Man kan hygge sig lidt over den bliver markedsført på hvor mange husstande den kommer til at kunne forsyne, for det er jo ikke målet, men det er nok lettere at sælge den med de ord.

    Det store mål er at lave energi til den tyske sværindustri så de kan frigøre sig fra afhængighed af fossile brændstoffer, og det er jo nok fornuftigt af mindst 3 grunde. (klima, miljø og sikkerhedspolitik)

    Jeg opfatter at aftalen blandt andet bygger på at skabe en kæmpe hub hvor energien skal fordeles fra, lige der har jeg lidt bekymringer, for det lyder meget skrøbeligt rent sikkerhedsmæssigt, så jeg håber der også bygges en form for netværk der giver en vis form for mangearmet sikkerhed.

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/bredt-flertal-indgaar-aftale-om-energioe-bornholm
    Så kom den aftale vidst i mål. Jeg synes det er godt, altså stort set. Man kan hygge sig lidt over den bliver markedsført på hvor mange husstande den kommer til at kunne forsyne, for det er jo ikke målet, men det er nok lettere at sælge den med de ord. Det store mål er at lave energi til den tyske sværindustri så de kan frigøre sig fra afhængighed af fossile brændstoffer, og det er jo nok fornuftigt af mindst 3 grunde. (klima, miljø og sikkerhedspolitik) Jeg opfatter at aftalen blandt andet bygger på at skabe en kæmpe hub hvor energien skal fordeles fra, lige der har jeg lidt bekymringer, for det lyder meget skrøbeligt rent sikkerhedsmæssigt, så jeg håber der også bygges en form for netværk der giver en vis form for mangearmet sikkerhed. https://www.dr.dk/nyheder/politik/bredt-flertal-indgaar-aftale-om-energioe-bornholm
    WWW.DR.DK
    Bredt flertal indgår aftale om Energiø Bornholm
    Klimaministeren mener, at statsstøtte ikke er til at komme uden om for at realisere stort energiprojekt som Energiø Bornholm.
    Like
    Yay
    7
    0 Comments 0 Shares 658 Views
  • Nu er FBI lige pludselig også på banen. Verden er at lave hva

    (Dette er redigeret) nyt og AI generet men mere info kommer her God læselyst.

    Lad os starte kort hvad er kryptering.

    Kort sagt er kryptering en grundlæggende teknologi til at beskytte digital kommunikation og data mod uautoriseret adgang

    Hvad er VM virtuel maskine. Lad os bruge AI fornuftigt.

    Dette er en laaaaaaang gennemgang.

    En virtuel maskine (VM) er en softwarebaseret emulering af en fysisk computer, som gør det muligt at køre et operativsystem og programmer, som om de kørte på en rigtig fysisk maskine. Den virtuelle maskine fungerer som en isoleret enhed, der kører inde i en vært (host) computer, hvilket betyder, at flere virtuelle maskiner kan køre samtidigt på samme fysiske hardware uden at påvirke hinanden.

    Detaljeret forklaring:
    Funktion og formål

    En virtuel maskine skaber et virtuelt miljø, hvor man kan installere og køre et operativsystem (f.eks. Windows, Linux eller macOS) uafhængigt af det operativsystem, der kører på den fysiske computer. Det gør det muligt at teste software, køre programmer, der kræver et andet OS, eller isolere applikationer for bedre sikkerhed og stabilitet.

    Hvordan det virker

    En software kaldet en hypervisor (eller virtualiseringssoftware) styrer og administrerer de virtuelle maskiner. Hypervisoren oversætter kommandoer mellem den virtuelle maskine og den fysiske hardware, så VM’en kan bruge CPU, hukommelse, lagerplads og netværksressourcer.

    Typer af virtuelle maskiner

    System-VM’er: Emulerer en komplet fysisk computer, inklusive hardware, og kan køre et fuldt operativsystem.
    Proces-VM’er: Kører kun en enkelt applikation og oversætter instruktioner til den underliggende hardware (f.eks. Java Virtual Machine).

    Fordele ved virtuelle maskiner

    Effektiv udnyttelse af hardware ved at køre flere VM’er på samme fysiske maskine.
    Isolering af miljøer, hvilket øger sikkerheden og stabiliteten.
    Nem oprettelse, kopiering og gendannelse af systemer.
    Mulighed for at køre ældre eller inkompatible software på moderne hardware.

    Anvendelsesområder

    Udvikling og test af software i forskellige operativsystemer.
    Servervirtualisering i datacentre for bedre ressourceudnyttelse.
    Sikkerhedsmæssige formål, hvor man isolerer potentielt risikable programmer.
    Cloud computing, hvor virtuelle maskiner udgør grundlaget for mange tjenester.

    Kort definition:

    En virtuel maskine er en softwarebaseret computer, der kører som en isoleret enhed på en fysisk computer, hvilket muliggør kørsel af flere operativsystemer og programmer uafhængigt af hinanden.

    https://youtu.be/OxDNogR0HIc?si=oWCCqVgRvsvMQDf5
    Nu er FBI lige pludselig også på banen. Verden er at lave hva🧐🤣🤣 (Dette er redigeret) nyt og AI generet men mere info kommer her God læselyst.☺️☺️🥰 Lad os starte kort hvad er kryptering. Kort sagt er kryptering en grundlæggende teknologi til at beskytte digital kommunikation og data mod uautoriseret adgang Hvad er VM virtuel maskine. Lad os bruge AI fornuftigt. Dette er en laaaaaaang gennemgang. En virtuel maskine (VM) er en softwarebaseret emulering af en fysisk computer, som gør det muligt at køre et operativsystem og programmer, som om de kørte på en rigtig fysisk maskine. Den virtuelle maskine fungerer som en isoleret enhed, der kører inde i en vært (host) computer, hvilket betyder, at flere virtuelle maskiner kan køre samtidigt på samme fysiske hardware uden at påvirke hinanden. Detaljeret forklaring: Funktion og formål En virtuel maskine skaber et virtuelt miljø, hvor man kan installere og køre et operativsystem (f.eks. Windows, Linux eller macOS) uafhængigt af det operativsystem, der kører på den fysiske computer. Det gør det muligt at teste software, køre programmer, der kræver et andet OS, eller isolere applikationer for bedre sikkerhed og stabilitet. Hvordan det virker En software kaldet en hypervisor (eller virtualiseringssoftware) styrer og administrerer de virtuelle maskiner. Hypervisoren oversætter kommandoer mellem den virtuelle maskine og den fysiske hardware, så VM’en kan bruge CPU, hukommelse, lagerplads og netværksressourcer. Typer af virtuelle maskiner System-VM’er: Emulerer en komplet fysisk computer, inklusive hardware, og kan køre et fuldt operativsystem. Proces-VM’er: Kører kun en enkelt applikation og oversætter instruktioner til den underliggende hardware (f.eks. Java Virtual Machine). Fordele ved virtuelle maskiner Effektiv udnyttelse af hardware ved at køre flere VM’er på samme fysiske maskine. Isolering af miljøer, hvilket øger sikkerheden og stabiliteten. Nem oprettelse, kopiering og gendannelse af systemer. Mulighed for at køre ældre eller inkompatible software på moderne hardware. Anvendelsesområder Udvikling og test af software i forskellige operativsystemer. Servervirtualisering i datacentre for bedre ressourceudnyttelse. Sikkerhedsmæssige formål, hvor man isolerer potentielt risikable programmer. Cloud computing, hvor virtuelle maskiner udgør grundlaget for mange tjenester. Kort definition: En virtuel maskine er en softwarebaseret computer, der kører som en isoleret enhed på en fysisk computer, hvilket muliggør kørsel af flere operativsystemer og programmer uafhængigt af hinanden. https://youtu.be/OxDNogR0HIc?si=oWCCqVgRvsvMQDf5
    Like
    Sad
    2
    0 Comments 0 Shares 578 Views
More Results

Sign In to your Account

Welcome back! Please enter your details

Do not have an account? Sign Up

Create a new account

Already have an account? Sign In