• Advarsel til turister i populært ferieparadis

    Pas ekstra meget på dine private værdier.
    For mange danskere er sommerferien lig med afslapning, varme aftener og lange dage ved stranden i Sydeuropa

    - Men bag ferieidyllen gemmer der sig en voksende bekymring, som nu får myndigheder til at reagere.
    Problemet er nu blevet så omfattende, at myndighederne i Spanien har skærpet indsatsen markant.

    En ny lov, der trådte i kraft i april, betyder, at gentagne tyverier kan straffes med op til tre års fængsel (uden indflydelse på de hardcore tyveknægte m/k).

    Loven gælder flere typer tyveri, men der er især fokus på mobiltelefoner og andre elektroniske enheder, som ofte indeholder personlige oplysninger, bank adgang og private billeder.
    <h2>😠 Advarsel til turister i populært ferieparadis</h2>Pas ekstra meget på dine private værdier. For mange danskere er sommerferien lig med afslapning, varme aftener og lange dage ved stranden i Sydeuropa - Men bag ferieidyllen gemmer der sig en voksende bekymring, som nu får myndigheder til at reagere. Problemet er nu blevet så omfattende, at myndighederne i Spanien har skærpet indsatsen markant. En ny lov, der trådte i kraft i april, betyder, at gentagne tyverier kan straffes med op til tre års fængsel (uden indflydelse på de hardcore tyveknægte m/k). Loven gælder flere typer tyveri, men der er især fokus på mobiltelefoner og andre elektroniske enheder, som ofte indeholder personlige oplysninger, bank adgang og private billeder.
    PRESSE-FOTOS.DK
    Advarsel til turister i populært ferieparadis: Pas ekstra meget på
    Flere rejsende oplever den samme ubehagelige situation under ferien i Sydeuropa, hvor tyverier i turistområder fortsat er et stigende problem. For mange
    Like
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 793 Visninger
  • Jeg har lige været i Spanien. Der har de altså nogle oliebiller der slår vores i både skønhed og størrelse….
    Jeg har lige været i Spanien. Der har de altså nogle oliebiller der slår vores i både skønhed og størrelse….💚
    Like
    Yay
    Wow
    13
    0 Kommentarer 0 Delinger 531 Visninger
  • Jeg glæder mig virkelig over nyheden om, at der fra sommeren 2028 kommer direkte togforbindelse mellem Oslo S, København H, Hamburg og Berlin.

    Det bliver med de nye tyske ICE L-togsæt, altså samme togtype som DSB allerede i stigende grad benytter mellem København H og Hamburg Hbf, dog i den tyske udgave med blandt andet restaurantvogn.

    Det er præcis den slags europæisk fremskridt, vi har brug for.

    Hvis toget skal være et reelt grønt alternativ til flyet, skal vi have et langt bedre net af persontog i Europa. Det kræver højere hastigheder, bedre komfort, færre skift og forbindelser, der faktisk binder vores lande og hovedstæder sammen.

    For mig handler det ikke kun om klima. Det handler også om europæisk sammenhængskraft og modstandskraft. Når flyselskaber aflyser afgange på stribe og sender ekstraregninger videre til passagererne for stigende brændstofpriser, bliver det endnu tydeligere, hvorfor stabile og attraktive togforbindelser er vigtige.

    Jeg vælger selv toget, når jeg har mulighed for det. Også når turen går langt. Sidste år rejste jeg med tog og bus hele vejen til og fra Valencia i Spanien.

    Flere direkte europæiske togforbindelser, tak. Det her er et skridt i den rigtige retning.
    Jeg glæder mig virkelig over nyheden om, at der fra sommeren 2028 kommer direkte togforbindelse mellem Oslo S, København H, Hamburg og Berlin. Det bliver med de nye tyske ICE L-togsæt, altså samme togtype som DSB allerede i stigende grad benytter mellem København H og Hamburg Hbf, dog i den tyske udgave med blandt andet restaurantvogn. Det er præcis den slags europæisk fremskridt, vi har brug for. Hvis toget skal være et reelt grønt alternativ til flyet, skal vi have et langt bedre net af persontog i Europa. Det kræver højere hastigheder, bedre komfort, færre skift og forbindelser, der faktisk binder vores lande og hovedstæder sammen. For mig handler det ikke kun om klima. Det handler også om europæisk sammenhængskraft og modstandskraft. Når flyselskaber aflyser afgange på stribe og sender ekstraregninger videre til passagererne for stigende brændstofpriser, bliver det endnu tydeligere, hvorfor stabile og attraktive togforbindelser er vigtige. Jeg vælger selv toget, når jeg har mulighed for det. Også når turen går langt. Sidste år rejste jeg med tog og bus hele vejen til og fra Valencia i Spanien. Flere direkte europæiske togforbindelser, tak. Det her er et skridt i den rigtige retning.
    Yay
    Like
    Love
    13
    1 Kommentarer 0 Delinger 609 Visninger
  • De må have en særlig logik i Spanien.
    De må have en særlig logik i Spanien. 🤔
    Like
    Haha
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 284 Visninger
  • Spanien genåbner ambassaden i Iran.

    https://x.com/SBeneditoGaspar/status/2043587249711751593?s=20
    Spanien genåbner ambassaden i Iran. https://x.com/SBeneditoGaspar/status/2043587249711751593?s=20
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 594 Visninger
  • Truer apartheidstaten Israel Spanien?

    Prime Minister Benjamin Netanyahu:

    “Israel will not remain silent in the face of those who attack us.

    Spain has defamed our heroes, the soldiers of the IDF, the soldiers of the most moral army in the world.

    https://x.com/IsraeliPM/status/2042596981600596128?s=20
    Truer apartheidstaten Israel Spanien? Prime Minister Benjamin Netanyahu: “Israel will not remain silent in the face of those who attack us. Spain has defamed our heroes, the soldiers of the IDF, the soldiers of the most moral army in the world. https://x.com/IsraeliPM/status/2042596981600596128?s=20
    Like
    2
    2 Kommentarer 0 Delinger 364 Visninger
  • Nu er Spanien også igang. Husk at Lad mig lære selv altid med mig egen opslag.Hmmmdet er lidt vigtigt. Jeg er nemlig for mig selv god til hurtigt at vælge side Ukraine. Men disse mennesker.lidt vigtigt info


    Engelsk video og tale.





    https://youtu.be/s4_8zqAdQ1M?si=DJFy3DHyg_kYoyuA
    Nu er Spanien også igang. Husk at Lad mig lære selv altid med mig egen opslag.👍☺️☺️☺️Hmmm🤔🧐🤔🧐det er lidt vigtigt. Jeg er nemlig for mig selv god til hurtigt at vælge side Ukraine. Men disse mennesker.😭🥲lidt vigtigt info Engelsk video og tale. https://youtu.be/s4_8zqAdQ1M?si=DJFy3DHyg_kYoyuA
    0 Kommentarer 0 Delinger 450 Visninger
  • En klog mand

    https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2026-01-08-usa-og-israel-angriber-iran/usa-og-israel--spiller-russisk-roulette--med-millioner-af-skaebner-siger-spaniens-premierminister?entry=c93ac2db-7634-4d59-a060-eaade6eab2ce
    En klog mand ☮️❤️🇪🇸 https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2026-01-08-usa-og-israel-angriber-iran/usa-og-israel--spiller-russisk-roulette--med-millioner-af-skaebner-siger-spaniens-premierminister?entry=c93ac2db-7634-4d59-a060-eaade6eab2ce
    NYHEDER.TV2.DK
    USA og Israel ”spiller russisk roulette” med millioner af skæbner, siger Spaniens premierminister
    USA og Israel angriber Iran. Følg udvikling live, og få overblik over de seneste nyheder i sagen.
    Like
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 610 Visninger
  • Den spanske statsminister er snart den eneste europæiske leder der tør stå op mod Trump og racisme:

    "De har kaldt ham skør ekstremistisk antisemitisk
    De prøvede at isolere ham, uddelegere ham, latterliggøre ham.
    Og i dag har Trump fornærmet og truet ham og annonceret, at han vil bryde handelsforbindelserne med Spanien: "Han er en forfærdelig allieret. Vi skærer alle handler, vi vil ikke have nogen relationer".
    Hvorfor? Fordi Pedro Sanchez sagde nej.
    Han sagde nej til at bruge Rota og Morón baser til at forsyne de amerikanske bombefly, der angriber Iran.
    Han sagde nej og inden for 48 timer pakkede 15 amerikanske militærfly deres tasker og tog afsted.
    Og han gjorde det, fordi det er det samme, han har sagt i årevis, med en sammenhæng, der ikke har lige i Europa.
    Det var ham, der i 2024 brød muren og anerkendte staten Palæstina, når alle andre foretrak at vende den anden vej.
    Han var den, der tilsluttede sig Sydafrikas appel ved Den Internationale Domstol for folkedrab.
    Han var den, der pålagde Israel, den største i Europa, total våbenembargo, ratificeret af det spanske parlament med 178 stemmer for.
    Det var ham, der annullerede en kontrakt på 287 millioner euro med den israelske krigsindustri.
    Han var den eneste europæiske leder, der mødte op til Den Arabiske Liga-topmøde i Bagdad for at kræve en ende på folkemordet i Gaza.
    Og i dag sagde han, den eneste europæiske leder, til Trump: Ingen bomber fra vores baser.
    Vi står sammen med Pedro Sanchez. Fra dem, der mindede hele Europa om, at suverænitet eller hære, ellers mister man den. Enten forsvarer du din værdighed, eller også tramper de på dig." - jeg kender ikke forfatteren
    Den spanske statsminister er snart den eneste europæiske leder der tør stå op mod Trump og racisme: "De har kaldt ham skør ekstremistisk antisemitisk De prøvede at isolere ham, uddelegere ham, latterliggøre ham. Og i dag har Trump fornærmet og truet ham og annonceret, at han vil bryde handelsforbindelserne med Spanien: "Han er en forfærdelig allieret. Vi skærer alle handler, vi vil ikke have nogen relationer". Hvorfor? Fordi Pedro Sanchez sagde nej. Han sagde nej til at bruge Rota og Morón baser til at forsyne de amerikanske bombefly, der angriber Iran. Han sagde nej og inden for 48 timer pakkede 15 amerikanske militærfly deres tasker og tog afsted. Og han gjorde det, fordi det er det samme, han har sagt i årevis, med en sammenhæng, der ikke har lige i Europa. Det var ham, der i 2024 brød muren og anerkendte staten Palæstina, når alle andre foretrak at vende den anden vej. Han var den, der tilsluttede sig Sydafrikas appel ved Den Internationale Domstol for folkedrab. Han var den, der pålagde Israel, den største i Europa, total våbenembargo, ratificeret af det spanske parlament med 178 stemmer for. Det var ham, der annullerede en kontrakt på 287 millioner euro med den israelske krigsindustri. Han var den eneste europæiske leder, der mødte op til Den Arabiske Liga-topmøde i Bagdad for at kræve en ende på folkemordet i Gaza. Og i dag sagde han, den eneste europæiske leder, til Trump: Ingen bomber fra vores baser. Vi står sammen med Pedro Sanchez. Fra dem, der mindede hele Europa om, at suverænitet eller hære, ellers mister man den. Enten forsvarer du din værdighed, eller også tramper de på dig." - jeg kender ikke forfatteren
    Love
    Like
    3
    3 Kommentarer 0 Delinger 785 Visninger
  • Dejligt Spanien står fast!https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2026-01-08-usa-og-israel-angriber-iran?entry=263b72ca-73ae-4fd3-abfe-0e938b25cd88
    Dejligt Spanien står fast!https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2026-01-08-usa-og-israel-angriber-iran?entry=263b72ca-73ae-4fd3-abfe-0e938b25cd88
    NYHEDER.TV2.DK
    Spanien reagerer på Trumps handelstrussel
    USA og Israel angriber Iran. Følg udvikling live, og få overblik over de seneste nyheder i sagen.
    Like
    3
    1 Kommentarer 0 Delinger 278 Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind