• Vil du bruge din juridiske faglighed på store bygge- og anlægsprojekter, grøn omstilling og kritisk infrastruktur?

    Kalundborg Forsyning søger en udbuds- og entreprisejurist til deres juridiske afdeling – med ansættelse hurtigst muligt

    Her får du en central rolle i en samfundsvigtig virksomhed, der leverer drikkevand, fjernvarme og spildevandsrensning til tusindvis af husstande – og som de seneste år har opført et af Europas største fjernkøleanlæg

    Du kommer til at arbejde med:
    Gennemførelse af udbudsprocesser fra start til slut
    Udarbejdelse og opfølgning på kontrakter
    Rådgivning af projektledere, drift og samarbejdspartnere om udbud og entrepriseret
    Løbende opdatering af skabeloner og kontrakter
    Sikring af fremdrift og overblik i sagerne

    De leder efter dig, der:
    Er uddannet cand.jur. eller har tilsvarende erfaring
    Har erfaring med udbudsret og entrepriseret
    Kan formidle kompleks jura klart og forståeligt til ikke-jurister
    Er pragmatisk, systematisk og god til at styre deadlines
    Trives med selvstændigt arbejde og tværgående samarbejde

    Kendskab til EU-udbud er en fordel – men ikke et krav

    Fuldtidsstilling med mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksibilitet og fokus på work-life-balance

    Find jobopslaget på https://jobbank.dk/job/3039806

    #Jura #Udbudsret #Entrepriseret #KalundborgForsyning #GrønOmstilling #Infrastruktur #JobOpslag #Danmark #Karriere #Jurist #Forsyning #Fuldtid
    ⚖️ Vil du bruge din juridiske faglighed på store bygge- og anlægsprojekter, grøn omstilling og kritisk infrastruktur? Kalundborg Forsyning søger en udbuds- og entreprisejurist til deres juridiske afdeling – med ansættelse hurtigst muligt 👇 Her får du en central rolle i en samfundsvigtig virksomhed, der leverer drikkevand, fjernvarme og spildevandsrensning til tusindvis af husstande – og som de seneste år har opført et af Europas største fjernkøleanlæg 🌱 Du kommer til at arbejde med: 📋 Gennemførelse af udbudsprocesser fra start til slut 📝 Udarbejdelse og opfølgning på kontrakter 💬 Rådgivning af projektledere, drift og samarbejdspartnere om udbud og entrepriseret 🔄 Løbende opdatering af skabeloner og kontrakter 🎯 Sikring af fremdrift og overblik i sagerne De leder efter dig, der: 🎓 Er uddannet cand.jur. eller har tilsvarende erfaring ⚖️ Har erfaring med udbudsret og entrepriseret 🗣️ Kan formidle kompleks jura klart og forståeligt til ikke-jurister 🧭 Er pragmatisk, systematisk og god til at styre deadlines 🤝 Trives med selvstændigt arbejde og tværgående samarbejde Kendskab til EU-udbud er en fordel – men ikke et krav 👌 Fuldtidsstilling med mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksibilitet og fokus på work-life-balance 🏡 Find jobopslaget på https://jobbank.dk/job/3039806 #Jura #Udbudsret #Entrepriseret #KalundborgForsyning #GrønOmstilling #Infrastruktur #JobOpslag #Danmark #Karriere #Jurist #Forsyning #Fuldtid
    0 Kommentarer 0 Delinger 702 Visninger
  • Rumpetrolde, grodyngel, høsnarunger og andre væsner.

    Havedammen er vågnet til en ny sæson, og denne sæson bliver helt anderledes end de 26 tidligere sæsoner her i haven. Alle guldfiskene er nemlig forsvundet.
    Jeg har i flere år givet fisketilladelse til en hejre, som jævnligt og gennem mange år har besøgt havedammen. Men det var vinterkulden der gjorde en ende på fiskelivet i havedammen. Endelig kan jeg se frem til en sæson, hvor andet liv i havedammen kan få lov til at udfolde sig.
    Det første der er sket er, at den naturlige balance i havedammen er ved at blive genskabt. Det betyder, at vandet er stjerneklart, og at det er muligt at følge noget af det liv der udspiller sig under overfladen.
    Den næste forandring var, at en frø har lagt sine æg i en klump i vandet. Frøernes æg lægges i klumper, mens tudsens æg lægges i lange strenge. Derfor ved jeg, at det er første gang der er frøæg i vandet. Tudsernes æg har været der i mange år.
    I maj svømmer de små haletudser rundt i vandet og finder en solstribe at sole sig i. Forleden kom min norske ven fordi for at se dem. ”Ved du, hvad de der hedder på norsk”, spurgte han. ”Nej”, svarede jeg i forventning om, at jeg lige om lidt ville få svaret.
    ”Rumpetrolde” svarede han med et glimt i øjet.
    Senere samme aften søgte jeg efter haletudser på alverdens sprog. Svenskerne kalder dem for grodyngel og færingerne kalder dem for høsnarunga, men fra i år, hedder de altså rumpetrolde her i havedammen.
    I april kommer salamandrene frem fra deres vinterhi for at kravle i vandet og yngle. Først når det sker, kan jeg begynde at ordne i mine bede omkring dammen.
    Uheldigvis for rumpetroldene, kan salamandre godt lide frøæg og rumpetrolde, så det varede ikke længe, før jeg kunne se salamandrene flokkes omkring frøæggene.

    Når jeg sidder i min havestol og nyder aftenkaffen, så kan jeg høre Hr. tudse kalde efter en mage. Det har han gjort længe og det ser ud til at være lykkedes, men i skrivende stund er der endnu ikke kommet æg.
    Tudser har en klumpet kropsform sammenlignet med frøer. Tudsen har kortere ben og en tør og vortet hud.
    Tudser har giftkirtler bag øjnene, hvorfra der udskilles en gift, når de føler sig truet. Det har kattene Sokrates og Xantippe vist fundet ud af, for de nøjes med at se på, når en tudse hopper hen over terrassen.
    Vi lever så længe vi lærer synes også at være noget kattene har forstået.
    Visdom i pels?
    Frøer og tudser er fredede i Danmark lige som salamanderen. Deres naturlige levesteder er truet, så også her kan vi som haveejere gøre en forskel for biodiversiteten ved at genskabe deres levesteder i vores eget miljø.
    Der er 1,2 millioner private haver i Danmark, så det er da ikke helt umuligt, at vi kan vende afvikling til udvikling af Danmarks natur.


    Faktaboks:
    Salamandere lever typisk i vand eller fugtige områder. På land er salamandrene nataktive og søger i dagtimerne skjul under sten, træstammer eller i jordbunden. Mange arter yngler i små damme eller vandhuller, hvor larverne lever som haletudser, inden de forvandles til salamandere.
    I Danmark findes tre arter: lille vandsalamander, stor vandsalamander og bjergsalamander. Den lille vandsalamander er mest almindelig og måler 6-9 cm med en levealder på op til 12 år.
    På deres menukort står der f.eks. myg, fluer, biller, orme, små snegle, frøæg og rumpetrolde.
    En af de mest bemærkelsesværdige egenskaber ved salamandere er, at de kan regenerere tabte lemmer, hale og dele af organer.
    Rumpetrolde, grodyngel, høsnarunger og andre væsner. Havedammen er vågnet til en ny sæson, og denne sæson bliver helt anderledes end de 26 tidligere sæsoner her i haven. Alle guldfiskene er nemlig forsvundet. Jeg har i flere år givet fisketilladelse til en hejre, som jævnligt og gennem mange år har besøgt havedammen. Men det var vinterkulden der gjorde en ende på fiskelivet i havedammen. Endelig kan jeg se frem til en sæson, hvor andet liv i havedammen kan få lov til at udfolde sig. Det første der er sket er, at den naturlige balance i havedammen er ved at blive genskabt. Det betyder, at vandet er stjerneklart, og at det er muligt at følge noget af det liv der udspiller sig under overfladen. Den næste forandring var, at en frø har lagt sine æg i en klump i vandet. Frøernes æg lægges i klumper, mens tudsens æg lægges i lange strenge. Derfor ved jeg, at det er første gang der er frøæg i vandet. Tudsernes æg har været der i mange år. I maj svømmer de små haletudser rundt i vandet og finder en solstribe at sole sig i. Forleden kom min norske ven fordi for at se dem. ”Ved du, hvad de der hedder på norsk”, spurgte han. ”Nej”, svarede jeg i forventning om, at jeg lige om lidt ville få svaret. ”Rumpetrolde” svarede han med et glimt i øjet. Senere samme aften søgte jeg efter haletudser på alverdens sprog. Svenskerne kalder dem for grodyngel og færingerne kalder dem for høsnarunga, men fra i år, hedder de altså rumpetrolde her i havedammen. I april kommer salamandrene frem fra deres vinterhi for at kravle i vandet og yngle. Først når det sker, kan jeg begynde at ordne i mine bede omkring dammen. Uheldigvis for rumpetroldene, kan salamandre godt lide frøæg og rumpetrolde, så det varede ikke længe, før jeg kunne se salamandrene flokkes omkring frøæggene. Når jeg sidder i min havestol og nyder aftenkaffen, så kan jeg høre Hr. tudse kalde efter en mage. Det har han gjort længe og det ser ud til at være lykkedes, men i skrivende stund er der endnu ikke kommet æg. Tudser har en klumpet kropsform sammenlignet med frøer. Tudsen har kortere ben og en tør og vortet hud. Tudser har giftkirtler bag øjnene, hvorfra der udskilles en gift, når de føler sig truet. Det har kattene Sokrates og Xantippe vist fundet ud af, for de nøjes med at se på, når en tudse hopper hen over terrassen. Vi lever så længe vi lærer synes også at være noget kattene har forstået. Visdom i pels? Frøer og tudser er fredede i Danmark lige som salamanderen. Deres naturlige levesteder er truet, så også her kan vi som haveejere gøre en forskel for biodiversiteten ved at genskabe deres levesteder i vores eget miljø. Der er 1,2 millioner private haver i Danmark, så det er da ikke helt umuligt, at vi kan vende afvikling til udvikling af Danmarks natur. Faktaboks: Salamandere lever typisk i vand eller fugtige områder. På land er salamandrene nataktive og søger i dagtimerne skjul under sten, træstammer eller i jordbunden. Mange arter yngler i små damme eller vandhuller, hvor larverne lever som haletudser, inden de forvandles til salamandere. I Danmark findes tre arter: lille vandsalamander, stor vandsalamander og bjergsalamander. Den lille vandsalamander er mest almindelig og måler 6-9 cm med en levealder på op til 12 år. På deres menukort står der f.eks. myg, fluer, biller, orme, små snegle, frøæg og rumpetrolde. En af de mest bemærkelsesværdige egenskaber ved salamandere er, at de kan regenerere tabte lemmer, hale og dele af organer.
    Yay
    Like
    Love
    11
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • MG-V genvinder udbud med pædagogiske vikarydelser
    -Til opgaver i Aalborg

    Vi har genvundet aftalen om levering af pædagogiske vikarydelser til Aalborg Kommune for en ny 4-årig periode.

    Hvad tilbyder vi dig?
    Attraktiv vikarløn inkl. pension
    Fleksible arbejdstider – du bestemmer selv hvornår og hvor meget du vil arbejde
    Faglig og personlig udvikling gennem spændende opgaver
    Personalepleje
    Lønudbetaling hver 14. Dag

    Det vægtes positivt, at du har erfaring med pleje og forflytninger, samt at du også er klar til at tage akutte vagter med kort tid til vagtstart, når der kommer sygemeldinger til det faste personale om morgenen!

    Vagterne besættes af følgende faggrupper, så tøv ikke med at søge ind ved os:
    Pædagogisk Assistent (PAU)
    Pædagogmedhjælper (Medhj)
    Pædagog (PÆD)

    Læs mere eller send din ansøgning her

    https://sosu.nu/job/2731729/mg-v/mg-v-genvinder-udbud-med-paedagogiske-vikarydelser-til-opgaver-i-aalborg-vil-du-vaere-med/
    MG-V genvinder udbud med pædagogiske vikarydelser -Til opgaver i Aalborg🌟 Vi har genvundet aftalen om levering af pædagogiske vikarydelser til Aalborg Kommune for en ny 4-årig periode. Hvad tilbyder vi dig? ✅ Attraktiv vikarløn inkl. pension ✅ Fleksible arbejdstider – du bestemmer selv hvornår og hvor meget du vil arbejde ✅ Faglig og personlig udvikling gennem spændende opgaver ✅ Personalepleje ✅ Lønudbetaling hver 14. Dag Det vægtes positivt, at du har erfaring med pleje og forflytninger, samt at du også er klar til at tage akutte vagter med kort tid til vagtstart, når der kommer sygemeldinger til det faste personale om morgenen! Vagterne besættes af følgende faggrupper, så tøv ikke med at søge ind ved os: Pædagogisk Assistent (PAU) Pædagogmedhjælper (Medhj) Pædagog (PÆD) Læs mere eller send din ansøgning her👇👇 https://sosu.nu/job/2731729/mg-v/mg-v-genvinder-udbud-med-paedagogiske-vikarydelser-til-opgaver-i-aalborg-vil-du-vaere-med/
    0 Kommentarer 0 Delinger 427 Visninger
  • Krig er krig, helvede er helvede, hvad er værst?https://universeodon.com/@SrRochardBunson/116343155399692008
    Krig er krig, helvede er helvede, hvad er værst?https://universeodon.com/@SrRochardBunson/116343155399692008
    Like
    3
    2 Kommentarer 0 Delinger 318 Visninger
  • Øv Danmark...

    Skal han (Riemer) skiftes nu? For at være helt ærlig, så er det på tide (og det har det været længe) at Direktionen på DBU bliver skiftet ud, i særdelehed Peter Møller.. Bare den måde han behandlede Åge Hareide på, burde have givet en fyreseddel. Så skift ud på Direktionsgangen først - det er Peter Møller og hans slæng der er problemet.. Alt for meget indblanding fra Møllers side.

    Sommetider fatter jeg ikke Riemers udskiftninger, de irriterer mig gevaldig, de der 1-2 minutter før en kamp slutter udskiftninger, de er til ingen verdens nytte. Kvindernes Landstræner gør lidt det samme, og undlader at bruge Isabella Obaze konstant... fanden forstå det.

    Og Rimers evige holden fast i Schmeichel, i stedet for at sørge for at alle tre målmænd kommer i spil, så de andre også får den internationale erfaring, i stedet for bare altid at være bænkevarmere, det er vel derfor vi har et målmandsproblem nu?

    Måske Riemer skulle trækkes ud i toilettet sammen med de andre -. rent bord, ren røv at trutte i som man siger.

    Men synd for drengene, den bliver svær at sluge for dem. Men hey, der er jo et EM at satse på også.


    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/klumme-danmark-boer-sige-farvel-til-riemer/11138944
    <b>Øv Danmark...</b> Skal han (Riemer) skiftes nu? For at være helt ærlig, så er det på tide (og det har det været længe) at Direktionen på DBU bliver skiftet ud, i særdelehed Peter Møller.. Bare den måde han behandlede Åge Hareide på, burde have givet en fyreseddel. Så skift ud på Direktionsgangen først - det er Peter Møller og hans slæng der er problemet.. Alt for meget indblanding fra Møllers side. Sommetider fatter jeg ikke Riemers udskiftninger, de irriterer mig gevaldig, de der 1-2 minutter før en kamp slutter udskiftninger, de er til ingen verdens nytte. Kvindernes Landstræner gør lidt det samme, og undlader at bruge Isabella Obaze konstant... fanden forstå det. Og Rimers evige holden fast i Schmeichel, i stedet for at sørge for at alle tre målmænd kommer i spil, så de andre også får den internationale erfaring, i stedet for bare altid at være bænkevarmere, det er vel derfor vi har et målmandsproblem nu? Måske Riemer skulle trækkes ud i toilettet sammen med de andre -. rent bord, ren røv at trutte i som man siger. Men synd for drengene, den bliver svær at sluge for dem. Men hey, der er jo et EM at satse på også. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/klumme-danmark-boer-sige-farvel-til-riemer/11138944
    Haha
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 638 Visninger
  • Vil du arbejde med økonomi, analyse og projektledelse i en organisation, med stor samfundsmæssig betydning?

    Region Syddanmark søger en Økonomi~ og analysekonsulent, der vil være med til at styrke økonomistyring, analyser og tværgående samarbejde på socialområdet

    Dine opgaver:
    Økonomiopfølgning, budget og regnskab
    Udarbejde analyser og beslutningsoplæg
    Projektledelse af fælles udbud og udviklingsopgaver
    Optimere økonomistyring og processer
    Samarbejde tæt med ledere og kollegaer på tværs

    Vi søger dig, der er analytisk, struktureret og god til at formidle komplekse økonomiske problemstillinger på en enkel måde

    Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø med høj grad af samarbejde, fleksibilitet og mulighed for udvikling

    Vejle (med aktivitet i Odense/Fredericia)

    Læs mere og søg via linket her: https://jobbank.dk/job/2990774/

    #økonomi #analyse #projektledelse #regionsyddanmark #jobbankdk
    📊💼 Vil du arbejde med økonomi, analyse og projektledelse i en organisation, med stor samfundsmæssig betydning? Region Syddanmark søger en Økonomi~ og analysekonsulent, der vil være med til at styrke økonomistyring, analyser og tværgående samarbejde på socialområdet 🤝 Dine opgaver: ✔️ Økonomiopfølgning, budget og regnskab ✔️ Udarbejde analyser og beslutningsoplæg ✔️ Projektledelse af fælles udbud og udviklingsopgaver ✔️ Optimere økonomistyring og processer ✔️ Samarbejde tæt med ledere og kollegaer på tværs Vi søger dig, der er analytisk, struktureret og god til at formidle komplekse økonomiske problemstillinger på en enkel måde 💡 Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø med høj grad af samarbejde, fleksibilitet og mulighed for udvikling 🌱🚀 📍 Vejle (med aktivitet i Odense/Fredericia) 👉 Læs mere og søg via linket her: https://jobbank.dk/job/2990774/ #økonomi #analyse #projektledelse #regionsyddanmark #jobbankdk
    0 Kommentarer 0 Delinger 953 Visninger
  • Inviterede en anden Fyrretandbuk på besøg i min hånd.
    Inviterede en anden Fyrretandbuk på besøg i min hånd.
    Like
    Yay
    Wow
    8
    0 Kommentarer 0 Delinger 276 Visninger
  • Fyrretandbuk. 2014. 11-16 mm lang eller kort om man vil....
    Fyrretandbuk. 2014. 11-16 mm lang eller kort om man vil....
    Like
    Yay
    Wow
    8
    0 Kommentarer 0 Delinger 259 Visninger

  • ‘Den endelige syntese: Fra kontrol til fordømmelse [Social Credit Score]

    Denne arkitektur finder sit ultimative udtryk og sin fulde magt gennem den monetære enhed. Penge bliver det universelle kontrolinterface – ikke blot fordi de er allestedsnærværende, men fordi digitale centralbankpenge (CBDC’er) gør dem programmerbare på mikroniveau. Denne programmerbarhed – direkte koblet til din digitale identitet – forvandler valutaen fra et byttemiddel til en mekanisme for realtids-tilladelser. Din mulighed for at bruge penge bliver betinget af din efterlevelses-historik, din sociale kredit-score og din overholdelse af administrativt definerede ESG- og SDG-mål på mikroniveau.

    Dette skaber et system med total forhåndsgodkendelse. Enhver økonomisk transaktion – at købe mad, sælge en bil, modtage løn – skal først autoriseres af det cybernetiske kredsløb. Systemet tjekker din digitale identitet op imod de gældende moralske målepunkter for bæredygtighed og lighed. Der er ingen flugtvej, fordi indkøbs-/udbudsskinnen har gjort deltagelse obligatorisk, og CBDC’er på sigt vil eliminere afkørslen i form af fysiske kontanter.

    Denne arkitektur er ikke spekulativ – den implementeres aktivt gennem en bevidst “pilot-til-protokol”-strategi, hvor kriser bruges som begrundelsesmekanisme. Ukraine fungerede som EU’s pilot, hvor seks-skinne-systemet første gang blev fuldt implementeret under krigens undtagelsestilstand. Genopbygningsskabelonen – betinget finansiering bundet til reformer, håndhævet gennem digital identitet og omfattende audit – blev laboratoriet for adaptiv styring i national skala.

    Nu repræsenterer Gaza FN’s pilot, hvor den samme skabelon anvendes under en humanitær undtagelsestilstand. De fremvoksende planer rummer identiske komponenter: en international overgangsmyndighed, der kontrollerer midler indtil reformer er certificeret, digitale identitetssystemer til fordeling af nødhjælp og indkøbskanaler, der håndhæver efterlevelse gennem kontraktlige forpligtelser. Som i Ukraine legitimerer krisen centraliseret kontrol, omgår normale politiske processer og installerer systemer, der ville blive afvist under normale omstændigheder.

    Dette mønster afslører den strategiske drejebog: kriser bliver påskuddet for at indføre kontrolarkitekturer, som siden gøres permanente. Den logiske progression er klar: når systemerne er valideret i krisezoner, udrulles den samme infrastruktur globalt under fremtidige undtagelser – hvad enten det er økonomiske kollaps, “black box”-modellerede klimakatastrofer, sundhedskriser eller måske større krige.


    Når CBDC’er erstatter fysiske kontanter, opnår systemet total lukning – hvor enhver transaktion er betinget, og enhver deltager underlagt automatiske compliance-tjek.

    Vi er vidner til normaliseringen af “dyrets mærke” – ikke som en pludselig påtvungen foranstaltning, men som en gradvis, krisebegrundet implementering af en teknisk arkitektur, der gør fuld økonomisk kontrol ikke blot mulig, men operationel.

    Digital ID fungerer som mærket, de seks skinner er den tekniske infrastruktur, CBDC’er udløsermekanismen, kriserne er undskyldningen …

    … betinget eksistens er resultatet.”
    https://chaosnavigator.substack.com/p/dyrets-digitale-mrke
    ‘Den endelige syntese: Fra kontrol til fordømmelse [Social Credit Score] Denne arkitektur finder sit ultimative udtryk og sin fulde magt gennem den monetære enhed. Penge bliver det universelle kontrolinterface – ikke blot fordi de er allestedsnærværende, men fordi digitale centralbankpenge (CBDC’er) gør dem programmerbare på mikroniveau. Denne programmerbarhed – direkte koblet til din digitale identitet – forvandler valutaen fra et byttemiddel til en mekanisme for realtids-tilladelser. Din mulighed for at bruge penge bliver betinget af din efterlevelses-historik, din sociale kredit-score og din overholdelse af administrativt definerede ESG- og SDG-mål på mikroniveau. Dette skaber et system med total forhåndsgodkendelse. Enhver økonomisk transaktion – at købe mad, sælge en bil, modtage løn – skal først autoriseres af det cybernetiske kredsløb. Systemet tjekker din digitale identitet op imod de gældende moralske målepunkter for bæredygtighed og lighed. Der er ingen flugtvej, fordi indkøbs-/udbudsskinnen har gjort deltagelse obligatorisk, og CBDC’er på sigt vil eliminere afkørslen i form af fysiske kontanter. Denne arkitektur er ikke spekulativ – den implementeres aktivt gennem en bevidst “pilot-til-protokol”-strategi, hvor kriser bruges som begrundelsesmekanisme. Ukraine fungerede som EU’s pilot, hvor seks-skinne-systemet første gang blev fuldt implementeret under krigens undtagelsestilstand. Genopbygningsskabelonen – betinget finansiering bundet til reformer, håndhævet gennem digital identitet og omfattende audit – blev laboratoriet for adaptiv styring i national skala. Nu repræsenterer Gaza FN’s pilot, hvor den samme skabelon anvendes under en humanitær undtagelsestilstand. De fremvoksende planer rummer identiske komponenter: en international overgangsmyndighed, der kontrollerer midler indtil reformer er certificeret, digitale identitetssystemer til fordeling af nødhjælp og indkøbskanaler, der håndhæver efterlevelse gennem kontraktlige forpligtelser. Som i Ukraine legitimerer krisen centraliseret kontrol, omgår normale politiske processer og installerer systemer, der ville blive afvist under normale omstændigheder. Dette mønster afslører den strategiske drejebog: kriser bliver påskuddet for at indføre kontrolarkitekturer, som siden gøres permanente. Den logiske progression er klar: når systemerne er valideret i krisezoner, udrulles den samme infrastruktur globalt under fremtidige undtagelser – hvad enten det er økonomiske kollaps, “black box”-modellerede klimakatastrofer, sundhedskriser eller måske større krige. Når CBDC’er erstatter fysiske kontanter, opnår systemet total lukning – hvor enhver transaktion er betinget, og enhver deltager underlagt automatiske compliance-tjek. Vi er vidner til normaliseringen af “dyrets mærke” – ikke som en pludselig påtvungen foranstaltning, men som en gradvis, krisebegrundet implementering af en teknisk arkitektur, der gør fuld økonomisk kontrol ikke blot mulig, men operationel. Digital ID fungerer som mærket, de seks skinner er den tekniske infrastruktur, CBDC’er udløsermekanismen, kriserne er undskyldningen … … betinget eksistens er resultatet.” https://chaosnavigator.substack.com/p/dyrets-digitale-mrke
    CHAOSNAVIGATOR.SUBSTACK.COM
    Dyrets Digitale Mærke
    ‘Den endelige syntese: Fra kontrol til fordømmelse [Social Credit Score]
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
  • Venstre vil have flere ejerboliger end lejeboliger
    Tomme erhvervslokaler og hurtigere byggetilladelser skal sørge for flere ejerboliger ifølge Venstre.

    "Det skal åbenbart være slut med flere almennyttige lejeboliger, der er til at betale, for den helt almindelige unge familier. Et dårligt og asocialt oplæg til Folketingsvalget 2026".

    Partiet vil tage det med som et centralt krav til en kommende regering.
    - Jeg synes, vi skal gøre meget mere for, at danskernes boligdrømme kan gå i opfyldelse, siger Venstre-formand Troels Lund Poulsen i en kommentar.

    Ifølge Venstre handler det ikke kun om nybyggeri, men også om at se på, hvordan for eksempel tomme erhvervslokaler kan omdannes til ejerboliger.

    Det bør desuden være en mulighed at lade kommuner kræve, at halvdelen af alt nybyggeri skal være ejerboliger, mener Venstre.

    Det skal også være nemmere at få et lån, hvis man vil købe en ejerbolig uden for de store byer.

    Samtidig skal man, hvis det står til Venstre, hurtigere kunne få en byggetilladelse, når der skal bygges nyt.

    Troels Lund Poulsen mener, at der i eksempelvis København er mange om buddet til et lavt udbud af ejerboliger.

    - Det kommer til at kræve en stor fælles indsats at komme i mål med, at flere danskere skal have deres boligdrøm til at gå i opfyldelse. For der er ikke nogen snuptagsløsninger. Men jeg synes, at politibetjenten, sygeplejersken og frisøren skal have mulighed for at få en ejerbolig, uanset om de bor i hovedstaden eller Holstebro, siger han.

    Boligmarkedet og forskellene på tværs af landet er i den seneste tid blevet debatteret af alle tre regeringspartier.

    Først påpegede statsminister Mette Frederiksen (S) i sin nytårstale, at der er en social skævhed i, at nogle borgere bliver meget rige blot ved at bo det rette sted.

    Siden lød det fra Moderaternes partiformand, Lars Løkke Rasmussen, at den nuværende beskatning af boliger har store geografiske slagsider.

    Troels Lund Poulsen mener, at snakken om boligskatter skaber usikkerhed.

    - Rigtig mange danskere er i forvejen bekymrede for fremtiden og for deres økonomiske situation. Så jeg kan sige meget klart, at Venstre ikke kommer til at øge boligskatterne i Danmark, lyder det i en skriftlig kommentar.

    Han understreger også, at selv om Venstre gerne vil have flere ejerboliger, betyder det ikke, at der ikke også skal være plads til både andelsboliger og lejeboliger.
    https://avisendanmark.dk/danmark/venstre-vil-have-flere-ejerboliger-end-lejeboliger?

    #socii #Folketingsvalg2026
    <b>Venstre vil have flere ejerboliger end lejeboliger</b> Tomme erhvervslokaler og hurtigere byggetilladelser skal sørge for flere ejerboliger ifølge Venstre. "Det skal åbenbart være slut med flere almennyttige lejeboliger, der er til at betale, for den helt almindelige unge familier. Et dårligt og asocialt oplæg til Folketingsvalget 2026". Partiet vil tage det med som et centralt krav til en kommende regering. - Jeg synes, vi skal gøre meget mere for, at danskernes boligdrømme kan gå i opfyldelse, siger Venstre-formand Troels Lund Poulsen i en kommentar. Ifølge Venstre handler det ikke kun om nybyggeri, men også om at se på, hvordan for eksempel tomme erhvervslokaler kan omdannes til ejerboliger. Det bør desuden være en mulighed at lade kommuner kræve, at halvdelen af alt nybyggeri skal være ejerboliger, mener Venstre. Det skal også være nemmere at få et lån, hvis man vil købe en ejerbolig uden for de store byer. Samtidig skal man, hvis det står til Venstre, hurtigere kunne få en byggetilladelse, når der skal bygges nyt. Troels Lund Poulsen mener, at der i eksempelvis København er mange om buddet til et lavt udbud af ejerboliger. - Det kommer til at kræve en stor fælles indsats at komme i mål med, at flere danskere skal have deres boligdrøm til at gå i opfyldelse. For der er ikke nogen snuptagsløsninger. Men jeg synes, at politibetjenten, sygeplejersken og frisøren skal have mulighed for at få en ejerbolig, uanset om de bor i hovedstaden eller Holstebro, siger han. Boligmarkedet og forskellene på tværs af landet er i den seneste tid blevet debatteret af alle tre regeringspartier. Først påpegede statsminister Mette Frederiksen (S) i sin nytårstale, at der er en social skævhed i, at nogle borgere bliver meget rige blot ved at bo det rette sted. Siden lød det fra Moderaternes partiformand, Lars Løkke Rasmussen, at den nuværende beskatning af boliger har store geografiske slagsider. Troels Lund Poulsen mener, at snakken om boligskatter skaber usikkerhed. - Rigtig mange danskere er i forvejen bekymrede for fremtiden og for deres økonomiske situation. Så jeg kan sige meget klart, at Venstre ikke kommer til at øge boligskatterne i Danmark, lyder det i en skriftlig kommentar. Han understreger også, at selv om Venstre gerne vil have flere ejerboliger, betyder det ikke, at der ikke også skal være plads til både andelsboliger og lejeboliger. https://avisendanmark.dk/danmark/venstre-vil-have-flere-ejerboliger-end-lejeboliger? #socii #Folketingsvalg2026
    AVISENDANMARK.DK
    Venstre vil have flere ejerboliger end lejeboliger
    Tomme erhvervslokaler og hurtigere byggetilladelser skal sørge for flere ejerboliger ifølge Venstre.
    0 Kommentarer 0 Delinger 1K Visninger
Flere resultater

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind