Intro og tanken

0
189

Jeg er uden erfaring i at være administrator på en gruppe men det er som det er og mon ikke det går alligevel. Så er der også undskyldt for fejl og underligheder ;-) 

Gruppen her "Kreativt Håndværk" har jeg oprettet for alle der udøver et kreativt håndværk på tværs af håndværket.  Det er ret ligegyldigt om du syr, strikker, hækler, maler, tegner, skærer i træ og drejer ler eller hvad der nu giver dig tilfredsstillelse. Om du gør det bare som fritid, deltid eller prøver at leve af det. 

Jeg har savnet et sådan erfaringsudvekslingssted hvor det ikke er mit håndværk det drejer sig om men om det at være en lille håndværker. Jeg kastede mig ud i det for 3 år siden, for at bruge min pensionstid på noget fornuftigt og noget jeg havde lyst til og arbejdet med i fritiden. Men jeg fandt aldrig rigtig nogen som kunne hjælpe med at komme i gang, medmindre jeg ville være rigtig iværksætte med rigtig business og banker og revisorer og gældsætning m.m. og det ville jeg jo ikke. Jeg ville bare starte lige så stille og roligt med et lille etmands firma og tage ud at sælge mine kreationer. Der var bare ikke rigtig nogen der kunne, eller ville, hjælpe med skat og virksomhed og salgskanaler og, og, og, medmindre jeg lige betalte en fandens masse til et eller andet.

Hovedsageligt er gruppen for små håndværkere men ikke eksklusivt. Mennesker der sidder alene med deres håndværk og en gang imellem savner lidt hjælp eller råd til at komme videre med inspiration. Eller hvordan med skatteforhold, prissætning hvis man sælger sine kreationer og hvor der er mulighed for at byde ind på en stand eller salgsplads. Markeder og butikker og kritik (både det gode og dårlige af samme)  Hvordan med kunder, hvad skal man stå model til og hvornår siger man nok er nok.  De gode lektier man som lille håndværker har lært og de dårlige.

I dag sidder jeg med et lille privat enmandsfirma og håber at jeg gør det rigtige i forhold til skat og fradrag :-)  Mit værksted er et anneks til min bolig og en egentlig firmakonto har jeg ikke selvom jeg gør hvad jeg kan for at skille tingene ad.

Så har jeg vist fået præsenteret både mig selv og min tanke med gruppen her.

Så, umiddelbart tænker jeg ikke der er grænser for hvad man kan bidrage med eller hvad man kan spørge om. Så længe man gør det med respekt for andre.

Like
1
Kategorier
Læs mere
Andet
Grøn oprustning (1.)
Hvis du ikke har læst første del, finder du den her: 🌱 1. Livsduelighed og det...
By 🎃Hanne Hanne 2025-10-19 19:44:21 6 7K
Andet
At vælge skinnerne – mine erfaringer med tog og bus som bæredygtige alternativer til fly
Hvordan rejser man gennem Europa uden at flyve – og hvorfor skulle man overhovedet...
By Niclas Aarestrup 2025-07-30 12:18:45 3 5K

Log ind på din konto

Velkommen tilbage

Har du ikke en konto? Tilmeld dig

Opret en bruger

Har du allerede en konto? Log ind